بازدید 20941

واردات بزرگ‌ترین محموله واکسن به کشور/ مجموع واکسن وارداتی از ۳۵ میلیون دوز فراتر رفت

چهل و سومین محموله واکسن وارداتی کشورمان از راه رسید؛ بزرگ‌ترین محموله وارداتی واکسن کووید ۱۹ که حجمش از سیزده محموله نخست وارداتی به کشورمان بزرگتر است و امیدواری به شتاب گرفتن روند واردات این کالا و سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشورمان را به شدت افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 03 September 2021
تابناک اجتماعی
چهل و سومین محموله واکسن وارداتی کشورمان از راه رسید؛ بزرگترین محموله وارداتی واکسن کووید ۱۹ که حجمش از سیزده محموله نخست وارداتی به کشورمان بزرگتر است و امیدواری به شتاب گرفتن روند واردات این کالا و سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشورمان را به شدت افزایش می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی قبل هواپیمایی از مبدا امارات متحده عربی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران به زمین نشست که حامل محموله جدیدی از واکسن کرونا بود؛ محموله‌ای شامل چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن «سینوفارم-پکن» که مجموع واکسن وارداتی کشورمان را به ۳۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۲۱۰ دوز رساند.

این بزرگترین محموله وارداتی واکسن به کشورمان تا به امروز است؛ محموله‌ای که قرار بود شامل پنج میلیون دوز واکسن باشد، اما به دلایل فنی، ارسال ۴۰۰ هزار دوز از آن به پرواز ورودی بعدی از مبدا این کشور حاشیه خلیج فارس موکول شد که گفته می‌شود فردا به انجام خواهد رسید.
 
واردات بزرگترین محموله واکسن به کشور/ مجموع واکسن وارداتی از ۳۵ میلیون دوز فراتر رفت

این در حالی است که روز گذشته، محموله سوم واکسن خریداری شده کشورمان از سبد کوواکس سازمان بهداشت جهانی، شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز نیز به کشورمان رسیده و تحویل مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده بود. بدین ترتیب طی دو روز اخیر، بالغ بر ۶ میلیون دوز واکسن به کشورمان رسیده که نگرانی‌های اخیر در خصوص واکسیناسیون را مرتفع خواهد کرد.

نکته قابل تامل در این میان، خوش قولی چینی هاست که در آمار واکسن‌های وارداتی نیز به خوبی مشهود است؛ اینکه بالغ بر ۲۷ میلیون دوز از ۳۵ میلیون دوز وارداتی به ایران، واکسن‌های تولیدی چین بوده که بالغ بر ۱.۵ میلیون دوز آن، اهدایی این کشور به ایران محسوب می‌شود و تنها ۸ میلیون دوز واکسن از محل‌های دیگر به ایران ارسال شده که کمتر از ۴ میلیون دوز آن، واکسن‌های خریداری شده از کوواکس است.

به عبارت دیگر، آنچه مشهود است، بدعهدی سازمان بهداشت جهانی و روسیه است که اولی بالغ بر ۱۶ میلیون دوز واکسن به کشورمان فروخته و طرف دوم طی دو قرارداد، متعهد به فروش ۶۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک به کشورمان شده که تاکنون تنها کمی بیش از یک میلیون دوز آن را تحویل داده است؛ خلف وعده‌ای که هندی‌ها هم با فروش ۵۰۰ هزار دوز واکسن و تحویل تنها یک چهارم آن، در آن سهم دارند!

این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از نتیجه دادن تلاش‌ها برای ازسرگیری ارسال واکسن‌های خریداری شده از سازمان بهداشت جهانی دارد و گفته می‌شود که طی روز‌های آتی، محموله‌های دیگری از سهمیه خریداری شده کشورمان از سبد کوواکس به ایران تحویل خواهد شد، وارداتی که امید می‌رود از محل‌های جدید هم در دستور کار قرار گیرد و به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان منجر شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
یکی ازدلایلی که واکسینه شده ها درایران بسیاربیشتراز نرم جهانی مبتلا میشوند این است که چین واکسنهایی رابرای ایران میفرستد که برای نوع اول کرونا(ووهان) ساخته شده اند ودرمقابل انواع جهش یافته که الان هم غالب مبتلایان را تشکیل میدهد اثری ندارد یا حداقل بسیارکمتراز واکسنهای معتبر تاثیردارد. پس اگر روی واردات استرازنکا هم که هم ارزان است هم بسیارموثر تمرکز شود نتیجه ای بسیاربهتر میگیریم.حالا فایزر ومدرنا پیشکش
يكمي هم واكسن خوب وارد كنيد لااقل به كادر درمان بزنيد، اين چيني رو خيلي ها كار نكرده
این واکسنها زمان سعیدنمکی سفارش شده اند وهمه هم میبینند که چندان قوی نیستند. عین الله خان هرچه زودتر ممدرضاشانه ساز راکه بازوی تجارت دارویی نمکی بود عزل ویک آدم درست حسابی را جایگزین کند. و الا هرروز 30-40 هزارمبتلا و600-700 کشته (البته رسمیش ) خواهیم داشت.
مرگ بر چین
اگه همه اختلاسها و دزدی ها رو بیخیال بشیم فقط سردربیاریم جلوگیری از ورود واکسن درست حسابی و خرید و فروش داروهای بی اثر چقدر سود نصیب چه آدمهایی کرد بزرگترین مافیای تاریخ رو خواهیم شناخت
کار به مسائل اقتصادی ندارم اما چینی ها مردانه عمل کردند
تفاوت رئسی و روحانی
سینوفارم پکن چی شده که به دیگرون دوزی ۲۵ دلار و به شما دوزی ۱۰ دلار میدند
اینطور که شما‌میگید از ۳۵میلیون دز‌گذشت یعنی تقریبا باید نصف جمعیت واکسن زده باشن! ما‌که همچین چیزی نمیبینیم
باید در نظر داشت که حمل واکسنهای کرونا که همگی نیاز به دمای خاص و خنک دارند در این فصل گرما بسیار مشکل است و تمامی کانتینرهای هوایی که واکسن در انها بارگیری میشوند باید از نوع یخچالی باشد که بسیار در شرایط فعلی کمیاب و گران میباشند .
واکسن بی کیفیت سینوفارم چرا وارد میکنید!!!!!!؟؟؟؟؟؟
چه فایده که از این همه واکسن حتی یک دوز هم به من نرسیده و نخواهد رسید در حالیکه بیماری قلبی دارم اما به این زودی ها به سن من نمیرسه اگر تا اون موقع کرونا نگیرم
فقط فایزر
همان واکسنی که مسئولان زدند
این واکسن ها باید عید وارد کشور میشد که به بهانه تولید داخل نادیده گرفت شد در واقع بنیاد برکت با ایجاد این جو که ما تا 2 ماه دیگه 50 میلیون دز واکسن تولید و وارد بازار میکنیم جلوی واردات را گرفت و حالا باید پاسخگو باشد که اگر زیرساخت نداشتید برای چه ادعا کردید . ایا اینها نباید محاکمه شوند که اینگونه ادعای دروغ کردند و با جان مردم بازی کردند
واکسن به همه زود سریع فوری و انقلابی!
ازاین تیتری که زدید مابعنوان ایرانی خجالت میکشیم نزدیک به ده ماه است که موثرترین وقوی ترین واکسنهای دنیا به تائید
سازمان جهانی بهداشت رسیده اند واکثرقریب به اتفاق کشورها بیش ازنیمی ازمردم خودراکاملاًباواکسنهای درست حسابی واکسینه کرده اند ولی ما بااینهمه به اصطلاح افتخارآفرینی دردنیا تاکنون برای پانزده میلیون نفرازمردممان بیشترواکسن واردنکرده ایم یعنی برای کمترازبیست درصد وبسیارکمترازاین مقدار تاکنون دودوز واکسن تزریق کرده اند متاسفانه و اکنون چقدرخوشحال میشویم ازسایت تابناک خبرهائی غرورآفرین ببینیم وبشنویم ونه اخبار خجل کننده
ماها پیش باید مردم سرزمین من واکسینه میشدن
الان این تیتر که زدی تابناک یعنی چی
منتی سر مردم نداره
آمدی جانم به قربانت، ولی حالا جرا
بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا
نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی
بی وفا این زودتر می خواستی حالا چرا
رونمایی تولید اسپوتنیک در کرج چی شد؟
از روسیه غیر از بدعهدی انتظار دیگری نیست
از روسیه غیر از بدعهدی انتظار دیگری نیست
از روسیه غیر از بدعهدی انتظار دیگری نیست
خب وقتی ورود واکسن اروپایی و آمریکایی رو ممنوع می کنید می خواهید اون ها دنبال تون راه بیفتند و نازتون رو بخرند تا بهتون واکسن بفروشند!؟؟؟
سوالی عازض شد این ئاکسن ها در هوای امارات و ایران و هواپیما خراب نمی شوند
سوالی عازض شد این ئاکسن ها در هوای امارات و ایران و هواپیما خراب نمی شوند
چشم نخورید.............
کارگران قشری هستند که فراموش شده اند .همه اصناف شامل واکسن شده اند جز کارگران
از اول وارد میکردید این همه تلفات و کشته ندیم.
بی تدبیری با هزینه کشته شدن مردم
از فردا ژست مسولین شروع میشود... اخرین کشور جهان هستیم که تازه اوضاع تحویل گرفتن واکسن را سامان دادین و آن هم بعد از اختراع انواع واکسن که با افتضاح تمام شد
روس ها خیلی نامردند. چینی ها نشون دادن سر حرفشون هستن . ما اگه قراره پیمانی منعقد کنیم با همین چینی هاست . روسها نشون دادن سر ما با غرب و امریکا معامله می کنن و در بزنگاه با کارت ما علیه ما بازی می کنن . خوی استبدادی به هر حال در اونها هست و سابقه ی بیش از صد ساله ی چپو کردن و ظلم و ستم به ایران رو دارن .
عملکردشان نشون می ده .
قصد ندارید دانشجوهای دوره دکتری را واکسینه کنید؟
سریعتر جوانان و دانشجویان رو واکسینه کنید به جای شعار دادن.
خدا را شکر . به امید رهایی از این ویروس منحوس
طبیعی است که الان دیگه واکسن در سراسر دنیا زیاد شده. چین بیش از دو میلیارد دز واکسن زده و روزی تا 23 میلیون هم واکسن زده. یعنی تنها با یکهفته تولیدش، می تواند با 150 میلیون، کل کشور را واکسن بدهد!
ای لعنت به چین خودش کرونا را درست کرده از طریق پخش واکسنش به سود زیادی داره میرسه
خبر دارید که سینوفارم رو داریم هم قیمت فایزر میخریم؟
خب مشخصه بهمون میده
همه جای دنیا با این قیمت فایزر میخرن مشخصه که اقبالی به سمت واسکن چینی با این قیمت نیست مگر کشورهایی که مجبورند که کم هم نیستن
سلام و وقت بخیر
بنده برای دریافت دوز دوم واکسن سینوفارم مراجعه کردم ولی متاسفانه واکسن نبود و کمبود هست لطفا رسیدگی نمایید
از شهرستان شهریار
پروردگارا سیاره سبز ما را از بلایا محفوظ بفرما . آمین
فایزر و جانسون که نیاورین خدای نکرده؟؟؟؟!
فکری به حال اتوبوسهای بین شهری کنید که هنگام سوار کردن مسافران حتی تب سنجی هم نمی‌کنند!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار