بازدید 6043

دما در چهارمحال و بختیاری ۱.۷ درجه گرم‌تر شده است

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین دمای هوای استان در سالجاری در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۱.۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 03 September 2021

به گزارش «تابناک»، معصومه نوروزی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری میانگین دمای استان در فصل بهار ۲.۷ درجه و در تابستان یک درجه سانتی‌گراد در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت گرم‌تر شده است.

وی ادامه داد: دما برای هفته پیش رو نیز نوسان قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما دور از انتظار نیست اما پس از آن دما روند طبیعی خود را دنبال می‌کند و رو به کاهش می‌گذارد.

نوروزی برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گرد و خاک محلی برای بسیاری از مناطق استان پیش‌بینی کرد و گفت: پس از آن تا پایان هفته وقوع پدیده جوی خاصی در استان پیش‌بینی نمی‌شود و وضعیت آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌های پاییز امسال کمتر از نرمال خواهد بود، خاطر نشان کرد: در مهرماه به طور معمول بارش موثری نخواهیم داشت و بارش‌های موثر از نیمه دوم آبان آغاز می شود که بنا بر نقشه‌های پیش‌یابی این بارش‌ها کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

۱۰۰ درصد مساحت این استان در سال جاری درگیر خشکسالی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس