بازدید 9697
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

روز بهورز، بهانه‌ای برای توجه کاربران به بهورزان ایران زمین/ حکم رئیس جمهور برای انسیه خزعلی او را ترند کرد/ جست و جو در مورد عمل توکن سوزی ارز‌های دیجیتال توسط کاربران/ نگرانی شهروندان ایرانی از ویروس مو؛ نوع جدید ویروس کرونا

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «روز بهورز چه روزی است؟»، «انسیه خزعلی»، «توکن سوزی چیست؟»، «ویروس مو چیست؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 03 September 2021

سمت جدید، محمد اسلامی را ترند گوگل کرد/ پیگیری جزئیات اربعین ۱۴۰۰ توسط کاربران فضای مجازی/ چرا بورس منفی شد؛ پرسش مکرر سهامداران در گوگل/ بیاینا محمودی کیست و چرا ترند شده است؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «روز بهورز چه روزی است؟»، «انسیه خزعلی»، «توکن سوزی چیست؟»، «ویروس مو چیست؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

روز بهورز چه روزی است؟

امروز 12 شهریور ماه به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است و به همین دلیل روز بهورز ترند شده است.

در چنین روزی در سال 1363 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت با هدف کمک رسانی هر چه بیشتر به بیماران روستایی وهمچنین در  جهت تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از  روستاها دست به تاسیس خانه هایی با نام خانه بهداشت زد و در جهت تامین کادر متخصصاین خانه ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند.

efwf

کاهش میزان مرگ و میر در روستا ها، جلوگیری از عوارض حاملگی های متعدد، واکسیانسیون کودکان ، آموزشمادران  و...از جمله مهمترین فعالیت های بهورزان است.

به دنبال تحقیق گسترده ای که وزارت بهداشت در سال ۱۳۶۳ هجری شمسی، برای آگاهی از وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی انجام داد، این نتیجه به دست آمد که چهل درصد از مرگ و میرهای کشور در ۵ سال اول زندگی کودکان اتفاق می افتد و هشتاد درصد آن نیز در یک سال اول زندگی است.

بنابراین می توان با آموزش های عمدتا ساده و اولیه از وقوع این مرگ و میرها جلوگیری کرد.

این نتایج سرآغاز تلاش در مسیر راه اندازی شبکه های بهداشتی درمانی به نام “خانه بهداشت” در روستاهای کشور و تربیت نیروهای اصیل و بومی به نام “بهورز” شد.

بهورزان در ارتباطی صمیمی با مادران روستایی و تلاشی گسترده، توانسته اند میزان مرگ و میر مادران را به علت عوارض حاملگی و زایمان، از ۱۴۰ مورد در ۱۰۰ هزار تولد زنده در سال ۱۳۶۳ به ۵۴ مورد در ۱۰۰ هزار تولد زنده در سال ۱۳۷۰ کاهش دهند و این به معنای جلوگیری از مرگ ۱۷۲۰ مادر در سال است.

این آمار در سال های بعد نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. همچنین مرگ و میر کودکان زیر پنج سال نیز از ۲۰۰ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر به ۲۵ نفر در ۱۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

همانطور که اشاره شد بر اساس همین رویداد تاریخی 12 شهریور به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است.

انسیه خزعلی

روز گذشته، سید ابراهیم رئیسی- رئیس جمهور طی حکمی خانم انسیه خزعلی را به عنوان معاون امور زنان رئیس جمهور منصوب کرد و از همین رو نام او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

انسیه خزعلی دختر آیت‌الله خزعلی از روحانیون اصول‌گراست که سال ۹۴ درگذشت.

efwf

خواهر او نیر کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

انسیه خزعلی متولد ۱۳۴۲ در شهر قم و دانش‌آموخته دکترای زبان و ادبیات عرب است و تحصیلات حوزوی را تا سطح ۳ در حوزه علمیه خواهران قم پشت سر گذاشته است.

ریاست دانشگاه الزهرا٬ ریاست پردیس دانشگاه رضوی و عضو هیات علمی دانشگاه از جمله سوابق خانم خزعلی است.

گفتنی است، در دولت حسن روحانی، شهیندخت مولاوردی و معصومه ابتکار معاونت امور زنان و خانواده را برعهده داشتند.

توکن سوزی چیست؟

همزمان با داغ شدن موضوع رمز امرزها و افزایش گرایش شهروندان ایرانی به این ماجرا، پدیده توکن سوزی نیز مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

روز تلخ ارزهای دیجیتالی

نکته اینکه سوزاندن هرچیز با ارزشی منطقی نیست اما توکن سوزی یک عمل رایج در جهان رمزارزها محسوب می‌شود؛ این فرایند، هم برای شرکت‌ها و هم فعالان بازار فوایدی دارد.

با اینکه ارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم توکن سوزی ندارند، اما شرکت‌های معروفی مثل بایننس و ریپل برای ارزهای بومی خودی یعنی BNB و XRP ، توکن سوزی انجام می‌دهند.

برای مثال بایننس در شانزدهمین توکن‌ سوزی در جولای ۲۰۲۱، ۴۰۰ میلیون دلار بایننس کوین (BNB) را نابود کرد؛ همچنین توکن سوزی برای توکن‌های USDT (که از سوی تتر صادر می‌شود) و XRP (از ریپل) نیز یک فرایند رایج است.

توکن سوزی چیست؟

عبارت «توکن سوزی» تصویری از دارایی‌های ملموس و عمل سوزاندن را ذهن سرمایه‌گذار تداعی می‌کند. اما ارزهای دیجیتال و توکن‌ها تنها ماهیتی مجازی دارند و مسلما منظور از توکن سوزی در اینجا عمل سوزاندن نیست. توکن‌ سوزی عملی است که معمولا شرکت‌های صادر کننده توکن برای جلوگیری از افت ارزش و بالا بردن ارزش یک توکن انجام می‌دهند. در این فرایند بخشی از توکن‌های موجود در بازار به روش‌های مختلفی به اصطلاح سوزانده می‌شوند.

توکن‌ سوزی به چندین روش انجام می‌گیرد:

  • شرکت‌ها و نهاد‌های صادر کننده توکن، بخشی از توکن‌های موجود را خریداری و به آدرسی متروک ارسال می‌کنند؛ این عمل شبیه به بازخرید سهام توسط شرکت‌هایی مثل اپل یا مایکروسافت در بازار بورس است که براساس آن شرکت از سود و درآمد حاصل خود، سهامی را از بازار خریداری کرده و در واقع ارزش دارایی سهام‌داران را افزایش می‌دهد.
  • هزینه‌ای را به عنوان هزینه تراکنش در نظرگرفته و هزینه دریافتی را از گردش خارج می‌کنند
  • استفاده از پروتکل اثبات سوخت (Proof-of-Burn) که براساس سوزاندن رمزارز یا توکن به اعضای شبکه حقوق استخراج یا ماینینگ را اعطا می‌کند؛ البته پروژه‌های معدودی از این پروتکل استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید

ویروس مو چیست؟

اخیراً سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که بر نوع جدیدی از ویروس کرونا موسوم به «مو» Mu  نظارت می‌کند، این نوع کرونا اولین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد.

سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه در اعلامیه هفتگی همه‌گیری خود گفت: Mu که از نظر علمی با نام B.1.621 شناخته می‌شود، به‌عنوان نوع مورد توجه طبقه‌بندی شده است.

چند نکته درباره نقش پوست و مو در انتقال ویروس کرونا - تابناک | TABNAK

این سازمان ادامه داد: این نوع کرونا جهش‌هایی دارد که خطر مقاومت به واکسن‌ها را نشان می‌دهد و تاکید کرد که برای درک بهتر آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

در این اعلامیه آمده است: «نوع Mu دارای صور با جهش‌های مختلف است که نشان‌دهنده ویژگی بالقوه فرار ایمنی است.»

نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد ظهور جهش‌های جدید ویروس وجود دارد زیرا نرخ عفونت در سطح جهانی در حال افزایش است و نوع بسیار قابل انتقال دلتا به ویژه در میان افراد واکسینه‌نشده و در مناطقی که اقدامات ضدویروس کاهش یافته رو به رشد است.

سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر چهار نوع نگران‌کننده کووید-19 ازجمله آلفا (Alpha) در 193 کشور و دلتا (Delta) در 170 کشور را شناسایی کرده است.

همچنین این سازمان پنج نوع ازجمله Mu را اعلام کرده است که باید تحت نظارت باشند.

این ویروس پس از شناسایی در کلمبیا در سایر کشورهای آمریکای جنوبی و در اروپا مشاهده شده است.

حالا و با توجه به توضیحات داده شده ویروس مو نیز ترند شده است.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل