بازدید 12961
۱
مصاف انتقامی با روس‌ها در فینال ۲۰۲۰

صعود والیبال نشسته ایران به فینال پارالمپیک توکیو

دیدار فینال این دوره از بازی‌ها روز شنبه (سیزدهم شهریور) بین تیم‌های روسیه و ایران برگزار خواهد شد. تیم‌های برزیل و بوسنی دیدار رده‌بندی را برگزار خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 02 September 2021

تیم والیبال نشسته ایران که در مرحله گروهی مسابقات این رشته در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق شده بود با شکست تیم‌های آلمان، برزیل و چین جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کند، در این مرحله برابر تیم بوسنی قرار گرفت.

صعود والیبال نشسته ایران به فینال پارالمپیک توکیو

داود علی‌پوریان، رمضان صالحی، سیدمحمد حسین حسینی، صادق بیگدلی، مجید لشکری، محمد نعمتی، مرتضی رمضانی، مرتضی مهرزاد، مهدی بابادی، مهرزاد مهروان و میثم علیپور نفراتی بودند که سرمربی در این دیدار به‌تناوب از آنان استفاده کرد. حسین گلستانی با مصدومیت در بازی نخست ادامه رقابت‌ها را از دست داد.

شاگردان «هادی رضایی» که در مرحله گروهی حتی یک ست را به حریف واگذار نکرده بودند در این دیدار حساس با نتیجه سه بر صفر موفق شدند تیم والیبال نشسته بوسنی را شکست داده و به فینال این بازی‌ها راه پیدا کنند.

ایران در ست نخست این دیدار مقتدرانه و با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ بوسنی را از پیش رو برداشت. تلاش بازیکنان تیم والیبال نشسته بوسنی در ست دوم نیز نتیجه‌ای در برنداشت و این ست را با نتیجه مشابه ۱۶ بر ۲۵ به ایران واگذار کردند.

در حالی که انتظار بود تیم بوسنی برای بازگشت به مسابقه تلاش کند اما ملی پوشان ایرانی با یک باز مقتدرانه توانستند این ست را نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به پایان برسانند تا ایران برای نهمین دوره متوالی به دیدار نهایی پارالمپیک برسد.

این دیدار در سالن ماکاهوری شهر توکیو برگزار شد.

تیم بوسنی که در چند دوره گذشته همواره در فینال رقابت‌ها حریف سختی برای ایران بود این تیم در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۲ لندن با شکست ایران به مدال طلا رسیده بود.
دیگر دیدار این مرحله را تیم‌های روسیه و برزیل برگزار کردند که تیم روسیه موفق شد با نتیجه سه بر صفر برزیل را شکست دهد. تیم بوسنی در گروه دوم با تیم‌های مصر، ژاپن و روسیه همگروه بود.

تیم والیبال نشسته بوسنی در مرحله گروهی از تیم  روسیه شکست خورد تا به‌ عنوان تیم دوم صعود کند.

دیدار فینال این دوره از بازی‌ها روز شنبه (سیزدهم شهریور) بین تیم‌های روسیه و ایران برگزار خواهد شد. تیم‌های برزیل و بوسنی دیدار رده‌بندی را برگزار خواهند کرد.

تیم ایران والیبال نشسته ایران در هشت دوره حضور در پارالمپیک موفق به کسب ۶ مدال طلا و ۲ نقره شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آفرین... احسنت.. زنده باشید تیم والیبال نشسته ایران.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان