بازدید 10172

ورود محموله جدید واکسن خریداری شده از کوواکس پس از ۱۱۰ روز/ مجموع واکسن وارداتی از ۳۰ میلیون دوز گذشت

سحرگاه امروز و پس از ۱۱۰ روز از ورود آخرین محموله واکسن خریداری شده کشورمان از سبد کوواکس، محموله جدیدی از خرید واکسن از سازمان بهداشت جهانی به کشورمان رسید؛ محموله‌ای شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن «استرازنکا-آکسفورد» که مجموع واکسن وارداتی کشورمان را به سی میلیون و ۵۴۹ هزار و ۲۱۰ دوز رساند.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 02 September 2021
تابناک اجتماعی
با واردات چهل و دومین محموله واکسن به کشورمان، مجموع واکسن وارداتی به ایران به بیش از ۳۰ میلیون دوز رسید.

به گزارش «تابناک»؛ سحرگاه امروز و پس از ۱۱۰ روز از ورود آخرین محموله واکسن خریداری شده کشورمان از سبد کوواکس، محموله جدیدی از خرید واکسن از سازمان بهداشت جهانی به کشورمان رسید؛ محموله‌ای شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن «استرازنکا-آکسفورد» که مجموع واکسن وارداتی کشورمان را به سی میلیون و ۵۴۹ هزار و ۲۱۰ دوز رساند.

این سومین محموله وارداتی کشورمان از سبد کوواکس است و پیشتر دو محموله ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوزی در نیمه فروردین (۱۶ فروردین ۱۴۰۰) و محموله یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوزی در اواخر اردیبهشت (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) از مبدا هلند و ایتالیا به کشورمان رسیده بودند؛ محموله‌هایی که اولی تولید یکی از خطوط آسترازنکا در کره جنوبی بود و دومی تولید خط دیگری از این شرکت در ایتالیا.
 
ورود محموله جدید واکسن خریداری شده از کوواکس بعد از ۱۱۰ روز/ مجموع واکسن وارداتی از ۳۰ میلیون دوز گذشت

این در حالی است که محموله امروز به واسطه دفتر یونیسف در کشورمان به ایران وارد شده و در خصوص محل تولید آن یا مبدا وارداتش اطلاع رسانی نشده است؛ هرچند به نظر می‌رسد که تولید ایتالیا و بارگیری شده از هلند به مقصد کشورمان باشد. جزییاتی که چه بسا در قیاس با کمبود این واکسن برای تزریق دوز دوم دریافت کنندگانش، اهمیت چندانی نداشته نباشد.

نکته قابل تامل در این میان، خلف وعده عجیب و ابهام برانگیز سازمان بهداشت جهانی در تحویل بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن خریداری شده از سبد کوواکس در زیرمجموعه ایشان است که با احتساب واردات محموله اخیر، تنها کمی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوزش تحویل کشورمان شده است؛ تاخیری که امیدواریم در روز‌های آتی و با واردات محموله‌های بعدی تا حدی جبران شود.

این در حالی است که آمار‌های واکسیناسیون در کشورمان، حکایت از تزریق حدود ۳ میلیون دوز واکسن برکت (دقیقا ۲ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۷۹ دوز) تا به امروز دارد که رقمی بالاتر از واکسن‌های تحویل شده کوواکس به ایران تا به امروز بوده است. این در حالی است که می‌دانیم تولید واکسن برکت هم از وعده‌های داده شده درباره آن به شدت عقب‌تر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
شما مگه رسانه نیستین؟ چرا درباره دروغ تولید واکسن داخلی مطالبه گری نمیکنین؟ این همه دروغ و وعده الکی دادن و کلی آدم جونشون رو از دست دادن چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
شاید منظورشون اخر شهیور بوده که 50 میلیون واکسن برکت تولید خواهند کرد باید تا پایان شهریور صبر کرد ببینیم 50 میلیون برکت تولید میشه یا نه اگر نشد اون وقت میشه بازخواست کرد
حالا خدایی ناکرده از آمریکا یا انگلیس نباشه بعضیا نارحت بشند.
کواکس برنامه ای جهانی ولی تدریجی و زمانبندی شده برای تحویل واکسن به دهها کشور دارد و اگر تأخیری بوده برای همه ی کشورها بوده و قضیه اختصاص به ایران ندارد. کشورهایی که در واکسیناسیون پیشتاز هستند، واکسن خود را از کواکس تهیه نکرده اند بلکه به موقع به شرکت های تولید واکسن سفارش داده و خریده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
کوواکس برنامه ای خیریه برای تهیه واکسن برای کشور های کم درآمد و فقیر هست و نباید منتظر خیریه ماند و واکسن را باید از تولید کننده خرید
بازهم واکسن ایرانی. البته اول که چینی.
آن تقریباً سه میلیون دوز واکسن آسترازنکا هم که یکی دو ماه قبل توسط ژاپن به ایران هدیه شد، در واقع در چهارچوب سهمیه کواکس به حساب می آید.
الان در تبریز تعدادی برای تزریق دوز دوم آسترازنکا بیش از دوهفته در انتظار هستند! عدم ایمنی سازی به دلیل تاخیر در تزریق دوز دوم را چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ لطفا مسئولین بهداشتی کشور جواب بدهند.
این قدر بی کفایتی های خودمان را گردن دنیا نیاندازیم. هیچ کشوری در دنیا تاکنون تمام یا حتی نصف سهمیه کواکس خود را دریافت نکرده که ما بخواهیم دومی اش باشیم. سازمان بهداشت جهانی هم یک سازمان سیاسی و «استکباری» نیست که علیه ما توطئه کرده باشد.
یادتان رفت بنویسید که علاوه بر آن صد و پنجاه هزار دوز فایزر، که توسط منابعی غیر از کواکس به ایران اهدا شده بود، محموله اول کواکس را هم که شامل واکسن های فایزر و مدرنا و آسترازینکای تولید انگلستان بود خودمان رد کردیم و تازه برایشان نامه نوشتیم که واکسن های آمریکایی و انگلیسی را کلاً از سهمیه ما حذف کنند.
با توجه به ادعای وزیر جدید بهداشت قرار هست واکسناسیون کل جامعه تا بهمن ماه کامل گردد ، یعنی اگر آمار 18 ساله ها به بالا را در نظر بگیریم حداقل 130 ملیون واکسیناسیون . با احتساب 30 ملیون واکسن زده شده می بایستی تا بهمن ماه حداقل 100 ملیون واکسیناسیون انجام شود یعنی حداقل 600 هزار در روز . این میزان وارد شده کفاف کمتر از سه روز واکسناسیون میشود. با این واردات قطره چکانی و تولید داخلی بسیار کم بسیار بعید میدونم تا یک سال دیگه واکسیناسیسیون تمام شود و طولانی شدن واکسیناسیون اثر گذاری آنرا از بین میبرد
شق القمر کردید...........هنوز بعد از یک سال ونیم شما حتی یک ششم مردم را واکسینه نکردید........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار