بازدید 3983

برلین از احتمال بازگشایی سفارتش در کابل خبر داد

همزمان با پایان سفر چهار روزه وزیر امور خارجه آلمان به کشورهای همسایه افغانستان، برلین از احتمال بازگشایی سفارتش در کابل به شرط مساعد بودن شرایط سیاسی-امنیتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 01 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از دویچه وله، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در پایان دیدار چهار روزه اش از کشورهای منطقه و همسایگان افغانستان، از تمایل برلین برای بازگشایی سفارت آلمان در کابل به شرطی خبر داد که «این مسئله از لحاظ سیاسی ممکن باشد و شرایط امنیتی اجازه این کار را بدهد».

ماس همچنین با ابراز خوشبینی نسبت به اینکه آلمانی ها و متحدان محلی که هنوز در افغانستان هستند؛ قادر به ترک آنجا باشند، گفت: طالبان گفته است که آمادگی دارد به افغان ها و حامیان محلی اجازه دهد که به طور قانونی بعد از ۳۱ آگوست از افغانستان خارج شوند.

براساس گزارش مهر، وی همچنین با اشاره به اینکه گفتگو با طالبان با شروطی همراه است، مدعی شد «طالبان می تواند آنچه را می خواهد، مطالبه کند. ما الزامات خود را به روشنی مشخص کرده ایم: رعایت و حفظ حقوق بشر، این واقعیت که مردم می توانند به ترک (افغانستان) ادامه دهند و اینکه افغانستان پناهگاه هیچ گروه تروریستی نشود».

ماس روز گذشته نیز در اسلام آباد پایتخت پاکستان در اظهاراتی مدعی شده بود: آلمان منتظر تشکیل دولت جدید از سوی طالبان است تا ببیند که آیا آنها به وعده شان مبنی بر تسهیل خروج غیر نظامیانی که خواهان ترک افغانستان از طریق فرودگاه کابل هستند، عمل می کنند.

ماس افزوده بود: طالبان قول داده است اما در روزها و هفته های پیش رو، می فهمیم آیا می توان روی حرف آنها حساب کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین اضافه کرده بود: طالبان خواهان ایجاد یک دولت جدید است و ما متوجه خواهیم شد که آیا شرط مان مبنی بر فراگیر بودن این دولت، رعایت می شود.

اتحادیه اروپا با توجه به تسلط طالبان بر افغانستان، خواهان گفتگوی همه جانبه با این گروه است حال آنکه می گوید برای به رسمیت شناختن آنها عجله ای ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی