بازدید 4007
علیرغم تشدید کرونا رقم خورد؛

جهش بزرگ ۲۰ درصدی اقتصاد هند در سه ماهه آوریل-ژوئن

اقتصاد هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن حتی با وجود این که موج دوم کرونا این کشور را فرا می‌گرفت، ریکاوری شد و تحت تأثیر رشد تولید و افزایش مصرف، با جهشی ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 01 September 2021

جهش بزرگ ۲۰ درصدی اقتصاد هند در سه ماهه آوریل-ژوئن

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاد هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن حتی با وجود اینکه موج دوم کرونا این کشور را فرا می‌گرفت، ریکاوری شد و تحت تأثیر رشد تولید و افزایش مصرف، با جهشی بیش از ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شد.

اقتصاد سوم آسیا در سال مالی ۲۰۲۰/‏۲۰۲۱‬ با افت بزرگ ۷.۳ درصدی روبرو شده و جزو کشورهایی بود که از پاندمی کرونا به شدت آسیب دیده بود، اما رشد اقتصاد این کشور در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن کمتر از موج دوم کرونا آسیب دید چراکه محدودیت‌های قرنطینه‌ای که این بار به کار گرفته شدند به اندازه موج اول کرونا سخت‌گیرانه نبودند.

داده‌های وزارت آمار هند نشان داد که تولید ناخالص داخلی (جی‌دی‌پی) این کشور در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰.۱ درصد نسبت به بازه مشابه سال گذشته جهش کرده است. وزارت آمار مهمترین عوامل رشد اقتصاد را جهش بخش ساخت‌وساز و تولید عنوان کرده است.

برای مقایسه باید یادآوری کنیم که در ۳ ماهه مشابه سال قبل اقتصاد هند ۲۴.۴ درصد نسبت به بازه مشابه سل قبل خود آب رفته بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند اقتصاد هند در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰ درصد جهش کند.

بانک مرکزی هند پیش‌بینی کرده است اقتصاد هند تا اوسط سال مالی آینده که از آوریل آغاز می‌شود به سطح قبل از کرونای خود که ۲.۹ تریلیون دلاری بود، بازنگردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر