اصلاح بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

مهشید داداش زاده مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: از نکات جالب توجه این اصلاح حرکت شارپ در اکثر نمادهای شاخص ساز بود یعنی با شناسایی سودهایی از این گروه سرمایه گذاران در گروه های کوچک مانند دارویی ها سیمانی و ... احتمال می رود اقدام به سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 30 August 2021

به گزارش بورس تابناک، رنگ غالب نقشه بورس امروز قرمز بود و شاخص‌ها یکی از سقوط‌های سهمگین خود را در چند ماه اخیر تجربه کردند. شاخص کل حدود ۵۰ هزار واحد ریزش را تجربه کرد و تعداد نماد‌های حاضر در صف فروش به ۴۴۱ نماد رسید.  

نکته مهم بازار امروز خروج سنگین پول حقیقی از بازار بود. یک هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان رقم پولی بود که حقیقی‌ها امروز از بورس خارج کردند.  

بورس فردا چگونه خواهد بود؟

مهشید داداش زاده مدرس، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: شاخص کل در مسیر حرکت صعودی چند ماه اخیر خود نتوانست مقاومت ۱.۶۰۰.۰۰۰ واحد را بشکند و وارد فاز اصلاح شده است. وی ادامه داد: این روند کاملا طبیعی است که پس از یک رشد نیاز به اصلاح در قیمت سهام دیده شود.

این مدرس بازار سرمایه اظهار داشت: از نکات جالب توجه این اصلاح حرکت شارپ در اکثر نمادهای شاخص ساز بود یعنی با شناسایی سودهایی از این گروه سرمایه گذاران در گروه های کوچک مانند دارویی ها سیمانی و ... احتمال می رود اقدام به سرمایه گذاری کنند.

داداش زاده افزود: ما حمایت های متعددی می توانیم برای شاخص کل در نظر بگیریم اما مهمترین نکته پایبندی به استراتژی سرمایه گذاری پس از مشخص نمودن افق سرمایه گذاری است. اگر قیمت سهام ما به سودهای معقول رسیده است بهتر است سیو سود کنیم و یا در پرتفوی خود تغییراتی بوجود آوریم. تعدیل نقطه حد زیان نیز از نکات مدیریت سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها درباره پیش بینی بورس گفت: لذا انتظار می رود بازار این هفته اصلاحی باشد و از هفته آتی بازار متعادل شود. مولفه نرخ دلار، کسری بودجه، چاپ پول و تورم انتظاری همچنان پایدار هستند و نمیتوانیم بگوییم راه بورس تمام شده است. پس از اصلاح مجدد عطش اقدام به خرید در سرمایه گذاران دیده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این حف ها نیست دارن میفروشن دلار بخرن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست