بازدید 4257
۱

احتمال به رسمیت شناختن طالبان از سوی دولت بایدن

رسانه های آمریکایی گفته اند که به رسمیت شناختن دولت طالبان از سوی بایدن شاید مدتی طول بکشد.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰ 29 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از واشنگتن‌پست، برخی مقام‌های آمریکایی گفته اند که دولت بایدن تا سه شنبه آینده سفیر و دیپلمات‌های آمریکا را از کابل خارج خواهد کرد.

این مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده، همچنین گفته اند که به رسمیت شناختن دولت طالبان از سوی بایدن شاید مدتی طول بکشد، هرچند بایدن از این مسئله آگاه است که به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان می‌تواند به بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به افغانستان بسیار کمک کند.

به گفته این منابع، آمریکا درباره فرودگاه کابل نیز علاوه بر طالبان با دیگر شرکای منطقه‌ای مانند ترکیه نیز در حال رایزنی و گفتگو است و در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که تروریست‌ها از افغانستان برای تهدید امنیت آمریکا و متحدان آمریکا استفاده نخواهند کرد.

پیش از این نیز «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای درباره خروج نظامیان این کشور از افغانستان منتشر کرده و در آن گفته بود که به تازگی با تیم امنیت ملی در واشنگتن و فرماندهان نظامی درباره حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی علیه گروه تروریستی داعش در افغانستان دیدار کرده است. به گفته بایدن، حمله اخیر نیروهای آمریکایی علیه مواضع داعش در افغانستان، آخرین حمله نخواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا این را نیز افزود که فرماندهان نظامی به او اطلاع داده اند که احتمال حمله در ۲۴ -۳۶ ساعت آینده بسیار بالا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عجب!!! پس این 20 سال اشغالگری بدون مجوز سازمان ملل چی میشه!!!؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل