بازدید 4175
در معاملات امروز؛

قیمت نفت خام پس از افت دیشب رشد خود را از سرگرفت

قیمت نفت خام در معاملات امروز جمعه، در حالی رشد کرد که امید به بازگشت تقاضای جهانی با افزایش واکسیناسیون سراسری بر نگرانی از کاهش تقاضا با وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدید غلبه کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 27 August 2021

قیمت نفت خام پس از افت دیشب رشد خود را از سرگرفت

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، جمعه، در حالی رشد کرد که امید به بازگشت تقاضای جهانی با افزایش واکسیناسیون سراسری بر نگرانی از کاهش تقاضا با وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدید غلبه کرد.

تا ساعت ۹:۲۰ به وقت تهران، قیمت نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۹۸ درصد جهش کرد و به ۷۱.۷۷ دلار رسید. این شاخص به دنبال جهش ۱.۷ درصدی در روز چهارشنبه، دیشب ۰.۷ درصد افت کرد.

قیمت نفت خام آمریکا ۰.۹۲ درصد بالا آمد و به ۶۸.۰۳ دلار رسید. این شاخص هم پس از جهش ۱.۲ درصدی در معاملات چهارشنبه دیشب یک درصد سقوط کرد.

افت قیمت دیشب اولین افت قیمت نفت در ۴ جلسه معاملاتی پیشین آن به حساب می‌آید.

در حالی که افزایش واکسیناسیون جهانی امیدها به بازگشت سریع اقتصاد جهان از بحران کرونا و افزایش تقاضا برای نفت خام را زنده نگاه داشته است، وضع محدودیت‌های جدید قرنطینه‌ای برای مقابله با کرونای دلتا در برخی کشورها، نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران در بازارهای انرژی به وجود آورده است.

از سوی دیگر آن‌چه باعث شد قیمت‌ها این هفته روند صعودی خود را از دست ندهند این بود که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافته و تقاضای سوخت به بالاترین سطح خود از ماه مارس ۲۰۲۰ تا کنون رسیده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار