گزارش تابناک از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو

مظفری: محرابیان وزیری پرکار و جهادی است/ محمدنژاد: کارنامه وزیر پیشنهادی نیرو بیانگر مدیریت جامع وی است

بررسی صلاحیت علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 25 August 2021
مظفری: محرابیان وزیری پرکار و جهادی است/ محمدنژاد: کارنامه وزیر پیشنهادی نیرو بیانگر مدیریت جامع وی است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو پرداختند.

به گزارش تابناک، بررسی صلاحیت علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

محرابیان: طوری برنامه ریزی می‌کنیم که مشکل آب و برق نداشته باشیم
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۵:۳۴

علی اکبر محرابیان در جلسه علنی نوبت عصر امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه هایش برای تصدی وزارت نیرو گفت: ما مکلف هستیم علاوه بر جبران عقب ماندگی‌ها طوری برنامه ریزی کنیم که در یک افق بلند مدت، مشکل آب و برق نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید کارگاهی به وسعت ایران برای ساختن آن بنا کنیم، گفت: در برنامه‌ام حصول اطمینان از تأمین آب و برق پایدار، ارتقای حکمرانی آب با مبانی عدالت، شفافیت، قامون مداری و با توجه به مناطق محروم، ارتقاء سطح پژوهش و فناوری، بهبود محیط کسب و کار در صنعت آب و برق از طریق مردمی سازی اقتصاد مورد توجه خواهد بود.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۵:۳۳

طغیانی: برنامه وزیر پیشنهادی نیرو بلندپروازانه است

مهدی طغیانی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: قطعی‌های اخیر برق، قطعی‌های دهه شصت و جنگ تحمیلی را زنده کرد. متأسفانه عملکرد غلط دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آب و برق دامن گیر کشور شده است. ما باید به مردم پاسخ دهیم که چرا رودخانه دائمی خشکیده یا دریاچه نابود شده است؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه تقریبا در همه استان‌ها مشکل آب داریم، گفت: این وضعیت نتیجه سیاست دولت یازدهم و دوازدهم است. وزارت نیرو ۷۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد. این وزارت خانه ۷۱ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بخش غیردولتی بدهکار است. در مقابل ۴۲ هزار میلیارد تومان درآمد، ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارند.

وی مدعی شد: این وزارت خانه وام‌های اخذ شده از صندوق توسعه ملی را تعیین تکلیف نکرده است. این مورد در برنامه محرابیان مشاهده نمی‌شود. صنعت وابسته برق در برنامه ایشان وجود ندارد.

طغیانی با بیان اینکه برنامه وزیر پیشنهادی نیرو اما بلند پروازانه است، گفت: برخلاف وزرای قبلی که یا در آب و یا در برق متخصص بودند، ایشان متخصص اقتصاد است و مدیر اقتصادی شاه کلید کشور ماست. برنامه ایشان اما بلند پروازانه است. با کدام منابع می‌خواهید ظرفیت برق را ۳۰ هزار مگاوات افزایش دهید؟ چگونه ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر تولید کنید؟ ما هنوز به هزار نرسیده‌ایم.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۵:۳۲

بانکی پور: وزیر نیرو طوری رفتار کند که زمینه چانه زنی و فشار ایجاد نشود

امیرحسین بانکی پور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: با وضع موجود قطعا امسال هم قطعی برق خواهیم داشت و ایشان در برنامه هایشان درباره نیروگاه های حرارتی صحبت کرده‌اند، اما منابع سرمایه گذاری ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در برنامه هایسان مشخص نیست.

نماینده مردم اصفهان در مورد مبحث آب بیان کرد: ما در حکمرانی آب مشکل داریم که ایشان گفتند قانون آب نداریم، اما به ایشان اعلام کردم که ما قانون آب داریم ولی متاسفانه اجرا نشده است. آب مسئله کل کشور است و باید روی حکمرانی آب دقت کنیم. همچنین باید مراقب باشیم که منشاء اختلاف نباشیم و همبستگی را تقویت کنیم. ایشان طوری رفتار کنند که زمینه چانه زنی و فشار ایجاد نشود.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۵:۲۹

خانی: تردیدی در اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو وجود ندارد

علی اصغر خانی در جریان جلسه علنی امروز بعد از ظهر مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو گفت: آقای محرابیان مدیری توانمند بوده و دانش تخصصی لازم برای تصدی این وزارت خانه را دارد. ایشان از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شده و مقبولیت های کلانی در کارنامه خود دارد. بی تردید فردی که در دوران مسئولیت خود در مسئولیت های کلان عملکرد درخشانی داشته است می تواند در این حوزه نیز موفق شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سوابق ایشان گشاینده بسیاری از مشکلاتی است که امروز گریبانگیر کشور است. ایشان در تمام مسُولیت های که داشته است تعهد، تخصص، توانمندی و روحیه انقلابی و جهادی خود را ثابت کرده و عملکردی هدفمند داشته است. حمایت از صنعت داخلی در قالب تبصره ۱۳ قانون گسترش صنایع از دیگر سوابق ارزشمند ایشان است.

وی در ادامه تصریح کرد: هم صلاحیت علمی و هم سوابق اجرایی ایشان برای رای اعتماد جهت تصدی وزارت نیرو کفایت می کند ایشان می تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد. کارهایی که در زمینه برق و آب باید صورت گیرد را ایشان به خوبی می تواند مدیریت کند.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۳:۴۹

رحیمی مظفری: محرابیان وزیری پرکار و جهادی است

عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو با ابراز امیدواری از اینکه دولتی در تراز دولت انقلابی شکل گیرد، گفت: نمایندگان در بیان مخالفت هایشان آبروی مومنان را در هم در نظر بگیرند. ما حق نداریم در بررسی صلاحیت ها چنین برخوردی داشته باشیم. بدانید که اکنون مجلس در آزمون بزرگی قرار دارد. ما در آستانه گام دوم انقلاب هستیم و همین مجلس جوان انقلابی زمینه ایجاد دولت جوان انقلابی را فراهم کرده است. کمک کنیم تا هر چه سریع تر کابینه ایجاد شود البته که ما چک سفید امضا هم دست کسی نمی دهیم.

وی با اشاره به ویژگی های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: محرابیان مردی از جنس مردم و دردآشنای مردم، بدون حاشیه و اهل تعامل است. کسی که جرأت داشت در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط سکان دار وزارت نیرو شود.

وی محرابیان را مدیری جهادی و وزیری پرکار خواند و گفت: برنامه محرابیان کاملا عملیاتی است. او در حوزه وزارت نیرو به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در انجام ۳۵۰ پروژه مرتبط حضور داشته و موفقیت های زیادی کسب کرده، علاوه بر این سابقه دو بار اخذ رأی اعتماد از مجلس را دارد. در زمان محرابیان بود که قیمت فولاد و سیمان کم شد.

این نماینده مجلس مدیریت منابع آب، احقاق حق ایران درباره حقابه آب و برق، توسعه نیروگاه های پراکنده، کنترل و راه اندازی نیروگاه ها و کمک به بخش خصوصی را از جمله برنامه های محرابیان خواند و گفت که اخیرا کشور ما با مشکل خاموشی های گسترده مواجه بود. در دنیا گفته می شد که ما بعد از ۴۰ سال در تأمین برق مشکل داریم. بخشی از دلیل، آن بود که برخی نیروگاه ها به خاطر تفکر غیرجهادی و غیرانقلابی خاموش بودند و حق آن ها را نداده بودند.

موافقت کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی نیرو
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۳:۴۸

کمال حسین‌پور در جلسه علنی عصر امروز(چهارشنبه) گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره علی‌اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تأیید مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد و گفت: مهم‌ترین برنامه‌ها و تعهدات وزیر پیشنهادی شامل مدیریت تنش آبی در روستاهای کشور با رویکرد افزایش تاب آوری و پایداری خدمات یکپارچه آب شرب برای رفع تنش آب شرب در سال جاری، تسهیل افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب برای مصارف صنعتی به میزان ۶۰۰ هزار متر مکعب، اصلاح ساختار اقتصاد ‌آب کشور و… است.

نماینده مردم سردشت در مجلس گفت: برنامه‌های تدوین شده ایشان از نظر انطباق با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، برنامه ششم توسعه و قوانین تکلیفی وزارت خانه ذی ربط، همسو و مرتبط است.

وی در پایان با اشاره سوابق و تجربیات وزیر پیشنهادی نیرو از موافقت صریح این کمیسیون خبر داد و گفت: بکارگیری مدیران صالح و کارآمد، قانون‌مندی و قانون گرایی، عدالت‌طلبی و فسادستیزی، حکمرانی انقلابی، مرزبندی دشمن و مردم‌گرایی. کمیسیون ایشان را شایسته تصدی وزارت نیرو دولت جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۱۳:۴۸

حق وردی: انتظار داشتیم وزیر پیشنهادی نیرو برای رفع مشکل قطعی برق برنامه ارائه کند

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس در جلسه علنی امروز(چهارشنبه)مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه به دلیل پوشش خبری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: بیان مخالفت اینجانب نشان از این نیست که وزیر پیشنهادی نیرو صاحب فضائل نیستند، مخالفت اینجانب با آقای محرابیان صرفا به دو لیل می باشد؟ اول، عدم ارتباط تحصیلات و سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان با حوزه وزارت نیرو و دوم نقصان در برنامه های ارائه شده ایشان.

وی افزود: ایشان دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت در مقطع کارشناسی می باشند، در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته اقتصاد در دانشگاه تهران بوده و تحصیلات دکترا خود را در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گذرانده است، بر این اساس سوابق تحصیلی ایشان مرتبط با حوزه وزارت نیرو نمی باشد، البته به غیر از پایان نامه دکترای ایشان که آن هم بیشتر محوریت اقتصادی داشت.

حق وردی گفت: ما در حوزه وزارت نیرو تحصیل کرده هایی داریم که هم از وضعیت کنونی وزارت نیرو ناراضی هستند و هم تحصیلات مرتبط دارند و دارای برنامه های مناسب مدیریتی برای این وزارتخانه هستند، فرد معرفی شده برای اداره این وزارتخانه صاحب تحصیلات مرتبط با این حوزه نمی باشد.

وی ادامه داد: سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان نیز مرتبط نیست، وی در دولت های نهم و دهم وزیر صنایع و معادن بودند، تحصیلاتشان هم مرتبط با این حوزه بود، اگر اصراری برای معرفی وی بود باید به عنوان وزیر صنعت معرفی می شدند، وی با ساختار و تشکیلات وزارت نیرو آشنایی ندارد، آشنا شدن وی با با ساختار دیوانی و نظام ها و زیر نظام ها، قوانین و مقررات وزارت نیرو زمان بر است و این موضوع برای مجموعه وزارت نیرو آسیب بزرگی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اطلاعات ایشان از چالش ها و بحران های پیش روی وزارتخانه در حد کارشناسان زبده ای که تمام تحصیلات و سوابق آن ها در این حوزه بوده، نمی باشد، وزیر نیرو در دولت دوازدهم که متخصص حوزه آب هم بود نتوانست اختلاف موضوع پسآب را میان آبفا و آب منطقه ای حل کند، حال وزیر پیشنهادی که با این حوزه هم آشنایی ندارد، چگونه می خواهد این دست از مشکلات را رفع کند؟

وی ادامه داد: معرفی وزیری که مسئولیت های مدیریتی را در همان وزارتخانه طی نکرده است و با شرایط آن وزارتخانه آشنایی ندارد، علاوه بر اینکه به نوعی بی احترامی به کارشناسان زبده و مدیران و ایده پردازان آن وزارتخانه می باشد بلکه موجب معطلی در پیشیرد اهداف روزانه آن وزارتخانه نیز می شود، اگر در طول این ۴۲ سال نتوانستیم در داخل وزارت خانه ها کارشناسان زبده و آشنا با بحران های آن وزارتخانه تربیت کنیم پس وای بر حال ما.

حق وردی گفت: انتظار بود رییس جمهور وزیری معرفی کند که تمام مراحل مدیریتی را در همان وزارتخانه از پایین ترین سطح کارشناسی تا عالی ترین جایگاه مدیریتی طی کرده باشد و با تمام جوانب مدیریتی آن وزارتخانه آشنا باشد.

وی بیان کرد: مخالفت تمام مخالفین وزرا به برنامه ایشان وارد است، برنامه وی برنامه ای کلی، انشایی، توصیفی، غیرقابل ارزیابی در میان مدت و کوتاه مدت و غیر قابل اجرایی است، بزرگترین و فوری ترین بحرانی که ما با آن مواجه هستیم بحران انرژی و قطع مکرر برق و بحران کم آبی وسیع در سطح کشور است، بر این اساس وزارت نیرو مهم ترین وزارتخانه کشور می باشد، در برنامه های وی نه تنها حل برخی از این بحران ها قابل مشاهده نیست بلکه مانند اوضاع کنونی افق روشنی برای مدیریت این بحران ها قابل تصور نیست.

حق وردی گفت: انتظار داشتیم وزیر پیشنهادی برای کوتاه مدت در خصوص مدیریت بحران قطعی برق راه حل ارائه کند، بفرمایند برای مدیریت قطعی برق در زمستان چه برنامه ای دارند یا برای کاهش قطعی برق و مدیریت صحیح آن در تابستان آینده چه برنامه ای دارند؟ بر اساس برنامه ایشان شرایط موجود در قطعی برق و ضررهای هزاران میلیاردی صنایع و مشکلاتی که مردم با قطع مکرر برق با آن مواجه می‌شوند همچنان ادامه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست