بازدید 12522
۹
گزارش تابناک از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

ویس کرمی: رزومه ساداتی‌نژاد بسیار معمولی است / کوهساری: در برنامه وزیر پیشنهادی، چالش‌ها و راهکارها با هم دیده شده است/ساداتی نژاد: کشاورزی ضامن امنیت غذایی کشور ماست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به بررسی صلاحیت سید جواد ساداتی نژاد، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پرداختند. با ورود مجلس به بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی، ابتدا نظر کمیسیون‌های تخصصی قرائت می‌شود و سپس نمایندگان مخالف و موافق به بیان نظرات خود می‌پردازند.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 23 August 2021
ویس کرمی: رزومه ساداتی‌نژاد بسیار معمولی است / کوهساری: در برنامه وزیر پیشنهادی، چالش‌ها و راهکارها با هم دیده شده است/ساداتی نژاد: کشاورزی ضامن امنیت غذایی کشور ماست

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به بررسی صلاحیت سید جواد ساداتی نژاد، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پرداختند. با ورود مجلس به بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی، ابتدا نظر کمیسیون‌های تخصصی قرائت می‌شود و سپس نمایندگان مخالف و موافق به بیان نظرات خود می‌پردازند.

ساداتی نژاد: کشاورزی ضامن امنیت غذایی کشور ما است
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۵:۴۲

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز دوشنبه مجلس گفت: کشاورزی ضامن امنیت غذایی کشور ما است، امنیت غذایی در تمام جهان بر عهده دولت ها می باشد و این مهم در همه کشورها اولویت اول محسوب و به قدرت غذا تبدیل شده است و هیچ موضوع دیگری نسبت به آن دارای اولویت نیست.

وی افزود: این مهم در جهان به قدرت غذا تبدیل شده و کشورها امروز به دنبال اقتدار غذایی هستند، امروزه اقتدار غذایی همپای اقتدار نظامی دو مولفه مهم قدرت محسوب می شوند، این وضعیت جدید حوزه تولید غذا در جهان است، بر همین اساس باید توجه کنیم که برای ایجاد این اقتدار غذایی به اقتدار کشاورزی نیاز داریم، ولی شرایط ما در این حوزه یعنی حوزه کشاورزی چگونه است؟

ساداتی نژاد در ادامه به ظرفیت های بی نظیر حوزه های کشاورزی و دامداری کشور اشاره کرد و در بخش دیگر گفت: ظرفیت های حائز اهمیتی در این حوزه داریم، این ظرفیت، قدرت کشاورزی ما می باشد و حاکی از این است که ما می توانیم در منطقه دارای اقتدار غذایی باشیم، اقتدار و کرسی ای که امروز در اختیار جمهوری اسلامی ایران نیست و در اختیار کشور دیگری قرار دارد پس با توجه به این ظرفیت ها در جایگاه خودمان قرار بگیریم.

وی ادامه داد: حال برای رسیدن به این اقتدار کشاورزی به تحول حوزه کشاورزی نیاز داریم، برنامه دولت سیزدهم برای وزارتخانه جهاد کشاورزی با نگاه رسیدن به اقتدار غذایی نوشته شده است، طرح تحول کشاورزی با رویکرد جهادی ۱۶ چالش اساسی بحث کشاورزی را شناخته و با تفکر سیستمی ۲۵ راهبرد ارائه می دهد.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه کشاورز امروز تولید کننده قدرت در جمهوری اسلامی است، به اصول برنامه تحول گرایانه خود اشاره کرد و گفت: اصل اول، اصل همه باهم، همان شعار جهاد سازندگی که مناطق محروم را محرومیت زدایی کرد، با همین شعار در حوزه کشاورزی تحول ایجاد می کنیم و در کنار نمایندگان همه با هم برای رفع مشکلات کشاورزی تلاش کرده و قطعا در اناق و دفتر خود نخواهیم نشست و تلاش می کنیم مشکلات این حوزه رفع شود.

وی ادامه داد: اصل دوم اصل "ما می توانیم" است، مشکلات کشاورزی و اقتصادی فراوان است، ولی با یاری کشاورزان، سیاست گذاران، نخبگان و تشکل های صنفی با تحول کشاورزی زمینه ساز تحول دیگر بخش ها خواهیم بود، اصل دیگر اصل یک بار برای همیشه است، برخی مشکلات ما در حوزه کشاورزی طولانی مدت وجود داشته که یک بار برای همیشه آن ها را رفع خواهیم کرد، برای مثال با این روند کنونی، اراضی کشاورزی ما تا ۳۰ سال آینده هم دارای سند نخواهند شد، با این برنامه ما زمین های کشاورزی دارای سند خواهند شد.

وزیر پیشنهادی کشاورزی اضافه کرد: اما اصل چهارم این است که هیچ تصمیمی گرفته نخواهد شد مگر بر اساس علم. ما کشاورزی را اقتصاد می دانیم، نگاه غیر تجاری و اقتصادی را در این حوزه قبول نداریم، کشاورزی هم صادرات و هم واردات دارد، کشاورزی با نگاه اقنصادی می تواند امنیت غذایی مردم را تامین کند، کشاورزی بنگاه خیریه نیست بلکه حساب و کتاب دارد، باید با قیمت واقعی با این حوزه رویه رو شویم نه با قیمت دستوری، اگر به کشاورزی یارانه ندادیم با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم شد، ما تلاش داریم با ظرفیت اتحادیه ها، تشکل ها و تعاونی ها با رعایت حال مصرف کنندگان قمیت نهاده و قیمت نهایی بازار را تعیین کنیم و دست واسطه ها را حذف کنیم.

موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۵:۴۱

نوروزی: ساداتی نژاد معتقد به استفاده از نیروهای جوان و زبده است

رحمت الله نوروزی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: من در دوره نهم عضو کمیسیون کشاورزی بودم و در مجلس فعلی هم عضو این کمیسیون هستم. عملکرد کمیسیون کشاورزی در مجلس یازدهم بسیار متحول شده به طوری که کمیسیون کشاورزی بالنده ترین، پربارترین و فعال ترین کمیسیون های مجلس است و بسیار قوی ظاهر شده است. اکنون اعضای کمیسیون کشاورزی نگران از دست دادن آقای ساداتی نژاد؛ این نعمت بزرگ هستند.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب آقای ساداتی نژاد در مجلس موضوع قیمت گذاری محصولات کشاورزی است که خدمتی بزرگ در سال حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است. ایشان تا ۱۰ شب در کمیسیون ها وقت می گذراند و پای کار بود.

این نماینده مجلس گفت که نگاه ساداتی نژاد استفاده از تمام ظرفیت ها، متخصصان، کارشناسان و نیروهای جوان زبده است.

نوروزی با اشاره به تلاش ها و اقدامات ساداتی نژاد در کسوت رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشخص ترین اقدام، تلاش های ایشان برای بحث کمبود مرغ و تخم مرغ و همچنین گرانی کود، سم و نهاده های دامی بود که تمامی تلاش شان را به کار برده و جلساتی با حضور مسئولان دولتی برگزار کردند.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۵:۱۸

ویس کرمی: رزومه ساداتی‌نژاد بسیار معمولی است

مهرداد ویس کرمی ضمن تبریک روز پزشک به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی محور اقتصاد و خودکفایی کشور است. ۲۶ درصد صادرات غیرنفتی کشور، ۲۰ درصد اشتغال، ۸۵ درصد غذای کشور و ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه کشاورزی تعلق دارد. علی رغم تحریم‌ها، رشد ۴ درصدی در کشاورزی داشتیم. در وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۹۲ هزار نیروی انسانی کار می‌کنند. در این وزارت خانه ۸۵۹ وظیفه حاکمیتی و تصدی گری وجود دارد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: فردی که آدم شوخ طبعی بود، مرده بود. خوابش را دیدند. به او گفتند چه خبر؟ گفت هر چه شوخی کردیم، جدی گرفتند. اعمالم را نوشتند و دارند مرا می‌زنند. ما چه به شوخی و چه جدی به هر وزیری رأی دهیم، در روز قیامت جدی بررسی خواهد شد. این مدت از جنبه‌های مختلف فشار آوردند تا کسی خلاف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حرف نزند. بنده هم‌اکنون ۳۰ نفر را از خودم دلگیر کرده‌ام. نظارت پیشینی از پسینی بهتر است. بعضی همکاران ما نباید از روی خودشیرینی فضای مجلس را سنگین کنند تا کسی نتواند وزیر تعیین نشده را نقد کند.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: حیطه‌های بسیار گسترده مانند شیلات، منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع، آبخیزداری، صنایع تبدیلی، بازرگانی کشاورزی، صادرات و واردات کشاورزی، دامپزشکی، سازمان تحقیقات و... تنها بخش‌هایی از این وزارت خانه عریض و طویل است. کسی می‌تواند چنین وزارت خانه‌ای را اداره کند، که علم و تخصص داشته باشد؛ زوایای مخفی جهاد کشاورزی را بشناسد چرا که گردش مالی جهاد کشاورزی به نفت پهلو می‌زند. وزیر جهاد باید دارای برنامه واقع بینانه، علمی و قابل دستیابی باشد. به نظرم سید جواد ساداتی‌نژاد در هر سه مورد ایشان باید خودشان را به مجلس اثبات کنند.

ویس کرمی با بیان این ادعا که رزومه وزیر پیشنهادی جهاد کشاروزی بسیار معمولی است، گفت: همانند ایشان در هر استان صدها نفر وجود دارد. شک دارید ما از استان خودمان معرفی کنیم. ما در استان خودمان در سال ۹۰ چهار مهندس کشاورزی بیکار داشتیم. بالاخره همای سعادت روی دوش بعضی‌ها بیشتر می‌نشیند.

موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی؛
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۵:۱۸

کوهساری: در برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی چالش‌ها و راهکارها باهم دیده شده است

غلامعلی کوهساری در جلسه علنی امروز عصر مجلس و به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: سابقه آقای ساداتی نژاد برهمه مشخص است و نیازی به معرفی ندارد. اگر بنده در اینجا از ایشان دفاع می کنم در حقیقت از مسائل مربوط به حوزه کشاورزی دفاع می کنم. از ابتدای انقلاب تا امروز کدام از یک از وزرای دولت نسبت به تمام زیرمجموعه‌های حوزه خود تخصص داشته است؟

وی در ادامه گفت: کدام از یک از وزرای کشاورزی در حوزه آب، منابع طبیعی، باغبانی، مرتعداری، شیلات و دامپزشکی متخصص بوده است؟ هر کدام حداقل در یکی از این حوزه ها تخصص داشته است. یک وزیر موفق باید قدرت مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت افراد متخصص برای پاسخگویی به جامعه هدف خودش داشته باشد. وزیر پیشنهادی در یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور درس خوانده و در برنامه ۶۷ صفحه ای که ارائه کرده است تمام حوزه های مختلف را در برگرفته است.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه رشد اقتصادی بخش کشاورزی نشان از قابلیت های این حوزه است. با وجود کمترین توجه به بخش کشاورزی ۸۰ درصد امنیت غذایی در کشور تامین شده است. انتخاب وزیر جهاد کشاورزی یکی از مهمترین انتخابهای رئیس جمهور بود که خوشبختانه به خوبی عمل کرد. حمایت فضاهای علمی و دانشگاهی از ایشان و حضور ایشان در میدان عمل حاکی از توانایی ها و ظرفیت ایشان است.

وی در ادامه گفت: در برنامه های ارائه شده از سوی ایشان هم به چالشها و هم به راه حل مربوط به آنها چاره شده است. در برنامه ارائه شده از سوی ایشان اسناد بالادستی، سیاستهای کلی نظام بیانه گام دوم انقلاب و قوانین موجود دیده شده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرحهای آبخیزداری، اصلاح و نوسازی باغات، توسعه کشت گلخانه ای و گیاهی، توسعه سیستم های نوین آبیاری، زه کشی اراضی کشاورزی، پروژه های صنایع تبدیلی غذایی از دیگر مواردی است که در برنامه ایشان دیده شده است.

وی در پایان بیان کرد: ایشان دارای شناخت خوبی نسبت به وظایف وزارت جهاد کشاورزی است. تعیین قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی و اعلام به موقع آن یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین تامین نهاده های کشاورزی دام و طیور از دیگر مطالبات است که ایشان باید به آنها توجه کنند. از رئیس جمهور می خواهیم با تنفیض اختیار به وزیر کشاورزی او را در حداقل رساندن مشکلات یاری کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
خداییش بود نبود وزارت کشاورزی چه تاثیری برکشاورزی کشور دارد با همان کشت برداشت نیاکان قدیمی کشت و برداشت میکنیم خبری از کشاورزی نوین نیست
متوجه برنامه وزیر نشدم. در واقع هیچ ایده و راهبردی ندارد. در واقع استراتژی ایشان بریم وزارت تا ببینیم چه میشود است.
نمایندگان محترم شما را به خدا، دقت کتید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
نمایندگان مجلس هیچ کاره هستند
روزمه به چه دردی میخوره پارتی بازی حرف اول را می‌زند .
در یک حکمرانی مبتنی بر شایسته سالاری این آقا، که در دوران کامران خان معاون وزارت علوم بود، حداکثر می توانست مدیر کلی در وزارت کشاورزی شود.
ساداتی نژاد:کشاورزی ضامن امنیت غذایی کشور ما است
آفرین پسر خوب مشخص شب قبل رفتی تو اینترنت یه سرچی زدی این جمله قصار که ۵۰ سال هر کی راجب کشاورزی حرف میزنه همینو میگه یادداشت کردی و با خودت گفتی فردا چه نطقیییی بکنم تو مجلس .
اگه واقعا ایشون خیلی استاده توو کارش، و با سابقه ست و بر این حیطه واقف هست، چرا توو شهر خودشون که کاشان هست، اوضاع کشاورزی اینقد افتضاحه؟ ایشون نماینده نردم کاشان هستند چرا راهکار کشاورزی مثبتی برای مردم منطقه خودشون نداشتن؟
وزیر قبلی جهاد کشاورزی خیلی بهتر بود. افسوس...
ساداتی نژاد: کشاورزی ضامن امنیت غذایی کشور ما است. همین قدرم میدونه برای وزارت کافیه حتی اگه میفرمودند گیاه به آب نیازدارد هم کفایت میکرد. . یکی دیگه که هیچ نمیدونست برای کدوم وزارتخونه دارن انتخابش میکنن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی