بازدید 4098

شهرداری تهران از پسماند چقدر درآمد کسب می‌کند؟

کد خبر: ۱۰۷۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 23 August 2021

عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید شهرداری تهران به تفکیک از مبدا تمرکز بیشتری داشته باشد که این موضوع می‌تواند هزاران میلیارد تومان از سوی زباله‌های خشک برای تهران درآمد داشته باشد.

به گزارش میزان، محمد حقانی عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران در مورد درآمدزایی از پسماند توسط شهرداری تهران اظهار کرد: در حوزه مدیریت پسماند شهر تهران روزانه ۷۵۰۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شد که البته به گفته مسئولان فعلی شهری این رقم هم‌اکنون به ۶ هزار تُن در روز رسیده است و جمع‌آوری می‌شود و بخشی از این زباله دفن و بخشی تحت عنوان بازیافت مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه طرحی که در شهرداری تهران منجر به کاهش پسماند در شهر تهران بشود، وجود ندارد البته اخیراً طرح جامع مدیریت پسماند در شهر تهران به تصویب شورای پنجم شهر تهران رسیده است که برای یک افق ۲۰ ساله طراحی شده است.

وی افزود: به نوعی می‌توان گفت منبع درآمدی که شهرداری می‌تواند بر آن تکیه کند، اما آن را رها کرده حوزه «پسماند» است؛ براساس آمار کارشناسی فقط در منطقه یک تهران می‌توان روزانه ۵/۲ میلیارد تومان از جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های خشک درآمد کسب کرد.

حقانی گفت: متاسفانه در هر دوره نسبت به مدیریت پسماند در شهر تهران به صورت سلیقه‌ای عمل شده است، برای مثال در یک دوره صحبت از زباله سوز شده است.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران گفت:باید در مورد پسماند بگویم که فقط در منطقه یک، ماهانه ۷۰ میلیارد تومان از این بخش می‌توان استصحال کرد یعنی به طور میانگین شهرداری از مناطق ۲۲ گانه به صورت ماهانه می‌تواند درآمدی سه تا چهار هزار میلیارد تومانی کسب کند! متاسفانه این بخش به خوبی مدیریت نمی‌شود چراکه هزینه‌های جمع‌آوری، حمل و مدیریت زباله‌ها به عهده شهرداری و عواید آن به بخش خصوصی می‌رسد.

وی گفت: باید شهرداری تهران به تفکیک از مبدا تمرکز بیشتری داشته باشد که این موضوع می‌تواند هزاران میلیارد تومان از سوی زباله‌های خشک برای تهران درآمد داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر