گزارش تابناک از روند بررسی رای اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

مخالفت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با باغ‌گلی/ حاجی پور: وزیر پیشنهادی توان اجرایی لازم را ندارند/عبدالجلال: جوان بودن یکی از امتیازات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است

نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس به بررسی کلیت برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم پرداختند. طبق آیین نامه ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف برای بیان نظراتشان درباره کلیت کابینه پیشنهادی فرصت داشتند که به دلیل انصراف آخرین نماینده مخالف، موضوع بررسی کلیت کابینه پیشنهادی با صحبت های رئیس جمهور برای بار دوم به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 21 August 2021

با پایان بررسی کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شد.

به گزارش تابناک، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس به بررسی کلیت برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم پرداختند. طبق آیین نامه ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف برای بیان نظراتشان درباره کلیت کابینه پیشنهادی فرصت داشتند که به دلیل انصراف آخرین نماینده مخالف، موضوع بررسی کلیت کابینه پیشنهادی با صحبت های رئیس جمهور برای بار دوم به پایان رسید.

رئیس جمهوری در نوبت صبح مجلس نیز به مدت یک ساعت به دفاع از وزرای پیشنهادی خود پرداخت.

طبق آیین نامه بررسی صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی طبق الفبا صورت می گیرد، لذا حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اولین وزیری است که صلاحیت آن در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می شود.

مخالفت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با باغ‌گلی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مخالفت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

رضا حاجی پور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

باغ گلی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۰۵

جرات لازم برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش را دارم

حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از اعتماد رئیس جمهور به دلیل معرفی خود به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تشکر و عنوان کرد: انتخاب آقای رئیس جمهور نشان داد که ایشان به صورت جدی و به معنای واقعی کلمه به دنبال تحول هستند و من برای شما توضیح خواهم داد که مسیری که آموزش و پرورش را نجات می دهد، مشخصا یک مسیر تحولی بوده و نیازمند جرات مندی بالایی است که آقای رئیس جمهور این را نشان داده بود.

باغ گلی همچنین از مجلس شورای اسلامی به دلیل فراهم کردن زمینه گفت وگوی کارشناسی پیرامون برنامه ارائه شده خود تشکر و از همه نمایندگانی که به عنوان موافق و مخالف اظهارنظر کردند، تقدیر کرد.

وی عنوان کرد: پیش فرض قلبی و ذهنی من این است که تمام اظهاراتی که در کمیسیون ها و صحن پیرامون برنامه ارائه شده بیان شد برای کمک به ارتقاء نظام آموزشی کشور است لذا به همه دوستانی که اظهارنظر کرده اند به ویژه مخالفان تشکر می کنم.

کمیسیون آموزش در این مدت کوتاه چطور گزارشی تفصیلی و مستحکم آماده کرده است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین از کمیسیون آموزش برای قرائت گزارش مربوط به ارزیابی برنامه خود به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: اجازه دهید یک شوخی با دوستان کمیسیون داشته باشم که چطور در این مدت زمانی که به بحث و گفت وگو نشستیم این چنین گزارشی آن هم با این استحکام برای من عجیب بود، این موضوع را از منظر پژوهشی عرض می کنم اما در عین حال به جمع بندی کمیسیون احترام می گذارم.

پاسخ باغ گلی به دلخوش درباره فعالیتش در مهدکودک

باغ گلی خطاب به دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: خواهش من این است به صحبت های رئیس جمهور اطمینان کنید، آقای رئیس جمهور در مورد من عنوان کرد که مربی و مدیر پیش دبستان، مدرسه و دانشگاه بودم، هرچند اگر بخواهید می توانم در مشهد به شما آدرس دهم که چندین پیش دبستانی پسرانه با کادری تماما آقا اداره می شود.

وی ادامه داد: من در حوزه پیش دبستانی مدلی طراحی کرده ام که در رابطه با این مدل ادعا دارم؛ در پیش دبستانی امام رضا (ع) مدلی پیش بینی کرده ام که والدین را هم درگیر می کند و می تواند به صورت پایلوت در کشور اجرا شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از والدین بیننده مذاکرات ما از طریق رسانه ها هستند، گفت: باید به والدین، دانش آموزان و معلمان این اطمینان را دهم که من اینجا هستم تا کمک کنم نظام آموزش و پرورش ما جنس تعلیم و تربیت پیدا کند.

باغ گلی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران حاصل پرورش یافتگان نهضت امام خمینی (ره) بود و گام دوم نیز محقق نمی شود مگراینکه یک سرمایه گذاری ویژه ای روی نسل کودک و نوجوان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما در گام دوم کار مهمی باید انجام دهیم و این کار مهم را باید به انسان های توانمند بسپاریم، افزود: اگر قرار است این کارمهم را به سرانجام برسانیم باید تمام ظرفیت های نظام از دولت تا نظام پای کار بیایند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه از مجموعه بحث هایی که در مورد نظام آموزش و پرورش انجام دادم به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر با پیچیدگی هایی مواجه هستیم، گفت: برای حل این پیچیدگی ها باید به صورت جرات مندانه وارد روش های جدید شویم، تکرار تجربه های گذشته باز تولید روش های گذشته است لذا باید اقدام جدید انجام دهیم.

باغ گلی با تاکید بر اینکه دولت این آمادگی را دارد پای کار بیاید و مشکلات آموزش و پرورش را حل کند، گفت: من نیز به عنوان فردی انتخاب شدم که جرات مندی لازم برای مطالبه گری در این حوزه را دارم. هنوز من کار خود را آغاز نکرده ام ولی در جلسه ای که روز گذشته با آقای زاکانی شهردار تهران داشتم عنوان کردم که در قانون سهمی وجود دارد که شهرداری ها باید به آموزش و پرورش عوارضی پرداخت کنند همان جا از آقای زاکانی قولی گرفتم که این عوارض را به آموزش و پرورش پرداخت کند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند افرادی هستیم که این چنین پیگیر مسائل باشند و موضوعات را در بخش های مختلف به نتیجه برسانند، ادامه داد: اصلی ترین کار من این است که سند تحول را اجرایی کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: برداشت من از صحبت های شما این است که آقای باغ گلی جوان و کم تجربه است پس در اجرای تحول ناتوان است اما وزیر قرار است یک مدیریت تیمی برای انجام ماموریت های خود داشته باشد.

وی افزود: اولین کار وزیر باید این باشد که حلقه بسته مدیریتی در آموزش و پرورش را بشکند تا نیروهای تازه نفس اجازه نفس کشیدن در آموزش و پرورش را داشته باشند. متاسفانه سیستم محافظه کار آموزش و پرورش اجازه تنفس به بسیاری از این معلمان را نمی دهد.

باغ گلی گفت: ما در آموزش و پرورش با دوگانه هایی مواجه هستیم که یک جایی باید در برابر آن ها بایستیم و جانب یک گروه را بگیریم ما باید آموزش و پرورش را با نگاه تربیتی پیش ببریم.

با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم

باغگلی در ادامه با بیان اینکه هر چه به مدیریت سطوح بالا می‌رویم، مدیریت ادراکی حرف اول را می زند، عنوان کرد: آموزش و پرورش ، سیستم تربیتی است و باید وزیر آن را بفهمد و صرفاً درباره تجهیزات، حقوق و چاپ کتاب صحبت نکند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه وضع جدید با محافظه‌کاری متحول نمی‌شود و فرصت آزمون و خطا نداریم، اظهار داشت: باید بعد از 40 سال وارد تجربه جدیدی شویم و بدانیم مسئله امروز ما مافیای حفظ وضع موجود است و همین که می‌گویند کسی باغگلی را نمی‌شناسد و با او همراهی نمی‌کنند و از همه استان‌ها برای عدم رأی اعتماد به او پیامک زده می شود خود حاکی از این است که گروهی نگران بوده و نمایندگان را تحریک می‌کنند.

باغگلی اضافه کرد: امیدوارم بتوانم با گرفتن رأی اعتماد نمایندگان آموزش و پرورش متفاوتی را ایجاد کنم و از معلمان خواهش می‌کنم که به نمایندگان پیامک مثبت هم ارسال کنند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم چرا که زمینه‌ساز عدول از اجرای قانون اساسی است، یادآور شد: باید علت تمایل به ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را جستجو کرد که البته کم بودن کیفیت مدارس دولتی است و راه علاج آن تقویت این مدارس بوده که ما نیز قصد داریم به این نوع از آموزش‌ها کیفیت ببخشیم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که مافیای کنکور داریم اما مشکل ما تنبلی و کار نکردن و صرفا ارائه گزارش است.

عقب‌ماندگی در اجرای سند تحول مبنایی‌ترین چالش آموزش و پرورش است

باغگلی بیان داشت: باید قاعده را تغییر دهیم و بدانیم مبنایی‌ترین مسئله و چالش امروز، عقب‌ماندگی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است، گفت: مقام معظم رهبری درباره اجرای برخی از بندهای این سند دستور مستقیم صادر کرده‌اند اما ما نتوانسته‌ایم اهداف 131گانه آن را اجرا کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند عمل جراحی است، اظهار کرد: باید فعالیت‌ها را گام به گام پیش برده و همه آنها را بر اساس سند راهبردی اجرا کنیم؛ در دولت قبل باید برای ایجاد تحول ریل‌گذاری می‌شد که من قول می‌دهم این ریل‌گذاری را به مجلس ارائه کنم، همچنین لوایح اصلاح قوانین مربوط به اهداف آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس و تقویم آموزشی، جذب و به کارگیری فرهنگیان و اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را طی چند ماه آتی به مجلس ارائه کنم.

تربیت اسلامی و معنوی را سرلوحه وزارت آموزش و پرورش قرار می‌دهم

وی در ادامه با بیان اینکه سند 2030 به دلیل خلأ ایجاد سند تحول ایجاد شد، عنوان کرد: این سند باید به گونه‌ای اجرا شود که کارایی آن به همگان اثبات شده لذا متعهد می‌شوم موارد مربوط به سند 2030 را از بین برده و تربیت اسلامی و معنوی را سرلوحه قرار دهم و بزرگترین آرزوی من اجرای آن است.

باغگلی افزود: هنوز جرأت نکرده‌ایم حرف‌های خود را به صورت جذاب به دنیا تحویل دهیم که به کمک معلمان این فرصت را برای ایران فراهم می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ارتباط خود با نیروهای جوان آموزش و پرورش عنوان کرد: شرایط لازم برای توانمندسازی جهت زیست مومنانه کافی نیست و علاوه بر جریان آموزش، تربیت هم نادیده گرفته شده که بنده به این موضوع و در کنار آن هنر، ورزش و دانش‌های کاربردی که درجه 2 و 3 شده‌اند، توجه خواهم کرد.

پس از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس، رای گیری برای وزرای پیشنهادی انجام می شود که پیش بینی می شود که رای گیری روز سه شنبه انجام شود.

نوباوه وطن در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۷:۲۴

مشکلات آموزش و پرورش طی ۷۲ سال ناشی از نبود برنامه تحولی است

بیژن نوباوه وطن در موافقت با برنامه های حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نمایندگان چه مخالف و چه موافق بر سر یک مسئله یعنی نابسامان بودن وضعیت آموزش و پرورش توافق دارند و این یافته جدیدی نیست بلکه بر اساس گزارشی از سال 1328 یعنی 72 سال قبل مشکلات آموزش و پرورش همچنان پابرجا است و حل نشده و تمامی برنامه‌های اجرایی، تحول‌محور نبوده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از انقلاب حدود 15 وزیر و 5 سرپرست در وزارت آموزش و پرورش فعالیت کردند که محمدعلی نجفی 9 سال و غلامحسین شکوهی با کمترین مدت یعنی 29 ماه وزارتخانه را مدیریت کردند و در واقع برای هر وزیر دو سال مدت زمان تصدی بوده است.

وی ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش در سال 92، 15 هزار میلیارد تومان بود اما در سال 1400، 110 هزار میلیارد تومان و به گونه‌ای بودجه آموزش و پرورش 700 درصد افزایش پیدا کرده اما متأسفانه مشکلات آن همچنان حل نشده و مشکل اصلی نبود برنامه تحولی است.

نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 80 میلیون نفر با آموزش و پرورش سر و کار دارند، گفت: باغگلی 41 سال سن دارد و میانگین سنی وزرای پیشنهادی کابینه 41 سال است در حالی که در برخی کشورها 35 سال است؛ در حال حاضر برخی افرادی که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند تصورشان از این وزارتخانه اداره پروری است نه تحول محوری.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: چرا وقتی فردی مانند باغگلی می‌خواهد وارد بدنه آموزش و پرورش شود و تأکید دارد که برنامه تحولی دارد چرا نباید به او اعتماد کرد. آیا سند 2030 در وزارتخانه فعلی اجرا و به اجرای سند تحول بی‌توجهی نشد. به صورت جدی می‌طلبد به برنامه‌های ایشان توجه داشته باشیم، در کمیسیون آموزش زمان 20 دقیقه‌ای به ایشان برای ارائه برنامه‌ها داده شد، چگونه می‌توانست طی این زمان برنامه‌های تحولی خود را ارائه می‌کرد؛ متأسفانه عملیات شدید رسانه‌ای و روانی بر علیه این وزیر انجام شد، چرا ما برنامه تحولی ایشان را مورد نقد قرار نمی‌دهیم. انتظار داریم نمایندگان با رأی موافق به این وزیر جوان اجازه دهند که آرزوی چند ساله تحقق پیدا کند.

دلخوش در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۵۲

کشتی بزرگ جامعه فرهنگیان به ناخدایی باتجربه نیاز دارد

سید کاظم دلخوش اباتری در جریان بررسی صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه های وی خطاب به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: اگر امروز نمایندگان و مردم درخصوص وزرای پیشنهادی دغدغه دارند، به دلیل این است که مسئول اول اجرایی کشور را به عنوان ناجی در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور می دانند. اگر درخصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفت می کنیم به دلیل جوانی وی نیست، مگر در میان وزرای پیشنهادی فرد جوان وجود ندارد؟

وی با اشاره به اینکه برای رخ دادن بهترین ها برای دولت و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان و بهبود اقتصاد و فرهنگ مردم با برخی وزرا مخالفت می کنیم، ادامه داد: هیچ مخالفتی با معرفی وزیر جوان نداریم و به حضور جوانان افتخار می کنیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش خانواده 50 میلیون نفری دارد، گفت: 50 میلیون نفر از مردم به جایگاه وزیر آموزش و پرورش چشم دارند. باید برای آموزش و پرورش و فرهنگ کشور در دولت جایگاه ویژه ای مدنظر قرار بگیرد. وزیر آموزش و پرورش با دارا بودن خانواده 50 میلیون نفزی باید جایگاه بالایی در هیات دولت داشته باشد. آیا فرد آموزش ندیده را به جبهه می فرستادند؟ در حال حاضر افراد پخته تری هستند که می توان از آنها برای این تصدی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان از فردی برای وزارت آموزش و پرورش استفاده کرد که در بدنه این وزارتخانه نبوده است، ادامه داد: زمانی که وزارت آموزش و پرورش دارای افراد پخته است، رأی به فردی خارج از این مجموعه توهین به وزارتخانه محسوب می شود. اعلام شد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مهدکودک و کودکستان تدریس کرده و مربی بوده است، تا جایی که ما می دانیم مهدکودک ها را بانوان اداره می کنند.

دلخوش با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می تواند مشاور خوبی برای رئیس جمهور و وزرا باشد، ادامه داد: برای انتخاب مدیرکل در وزارت آموزش و پرورش به سابقه افراد نگاه می کنیم، در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در زمینه مطالبات فرهنگیان، معلمان و بازنشستگان عملکرد مناسبی نداشته و موفق نبوده است. مجلس قصد دارد به هر میزان که اساتید دانشگاه حق و حقوق دریافت می کنند، معلمان نیز دریافت کنند و از حقوق عادی برخوردار باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای باغگلی نمی تواند در رفع مشکلات و تامین نیاز معلمان عملکرد مناسبی داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری اسناد و برنامه هایی ارائه کردند که باید براساس آن عمل کنیم، اسناد بالادستی 126 شاخص دارد که 48 شاخص برنامه وزیر پیشنهادی با آنها منطبق، 36 شاخص همسو و 42 مورد نیز ذکر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی از سوی معاونت نظارت امتیاز 50 و نیم را دریافت کرده که کمترین نمره دریافتی در میان وزرای پیشنهادی است، عنوان کرد: در بررسی معیارهای کیفی که 9 شاخص دارد، تنها 2 مورد آن در برنامه وزیر پیشنهادی کامل است و مابقی آن وجود ندارد. از نظر انطباق برنامه ها با شرح وظایف وزارت آموزش و پرورش، از 42 شاخص تنها 15 شاخص تطابق دارد، 8 مورد همسو است و 19 شاخص ذکر نشده است. مجموعاً 27 وظیفه منطبق نیست.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان انطباق برنامه ها با سیاست های کلی نظام و سیاست های رهبری 49 شاخص دارد که 20 شاخص برنامه تطابق دارد، 16 مورد همسو است و 13 مورد ذکر نشده است. همچنین سند تحول بنیادین 15 شاخص دارد که 7 مورد منطبق، 5 مورد همسو و 3 مورد ذکر نشده است.

دلخوش با بیان اینکه کشتی بزرگ جامعه فرهنگیان که بیش از 2 میلیون فرهنگی و 15 میلیون دانش آموز دارد، ناخدایی با تجربه کافی می خواهد، گفت: مردم و معلمان مطالبات بحقی از مجلس و دولت دارند و امروز نظاره گر عملکرد ما هستند که ببینند مجلس به کدام سمت حرکت می کند. ما باید در مسیر رسیدن به اهداف اسناد بالادستی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیا در میان خانواده آموزش و پرورش و فرهنگیان کسی دیگر وجود ندارد، ادامه داد: در شرایط فعلی براساس شرایط احراز در وزارت آموزش و پرورش، وزیر پیشنهادی نمی تواند جایگاه یک مدیر مدرسه را داشته باشد، ضمن احترام به وزیر پیشنهادی و آقای رئیسی در برخی از موارد برداشت درستی صورت نگرفته است. اگر یک فرهنگی از آقای باغگلی حمایت کند، ما نیز به وی رأی می دهیم.

تنفس نیم ساعته جلسه علنی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۴۲

محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت عصر امروز گفت: براساس پروتکل های بهداشتی نیم ساعت تنفس اعلام می کنیم و ادامه جلسه ساعت 17 برگزار خواهد شد.

ایری در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۴۱

جوان بودن یکی از امتیازات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است

عبدالجلال ایری در جریان بررسی صلاحیت باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با معرفی وی، گفت: آموزش و پرورش بعد از گذشت 42 سال در نقطه ای قرار دارد که فرهنگیان، دانش آموزان، اولیا و جامعه از آن ناراضی است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: لازم است فکر، دیدگاه و رویکردی جدید توام با تحول و تغییر ایجاد شود که در حوزه زیرساخت و اقتصاد نیز به آن رسیده ایم و نیازمند تغییر اساسی هستیم که این امر به دست جوانانی صورت می گیرد که وارد کار می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح رتبه بندی فرهنگیان بیش از 10 سال معطل مانده بود، یادآور شد: همچنین 2 سال است شیوع ویروس کرونا باعث ترک تحصیل تعداد زیادی از دانش آموزان شده و وضعیت بازنشستگان نیز رضایت بخش نیست.

ایری در ادامه چالش اساسی وزارت آموزش و پرورش را کسری بودجه همیشگی آن دانست و افزود: این وزارتخانه بدون تجهیزات آموزش می دهد و در وضع بودجه ای موجود 95 درصد منابع اعتباری آن برای فرهنگیان و تنها 5 درصد آن برای مدارس است.

قادری در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۴۰

آموزش و پرورش جای آزمون و خطا نیست

جعفر قادری در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در عین اینکه یک وزارتخانه اقتصادی نیست ولی در عین حال گردش مالی بسیار بالایی به نسبت سایر وزارتخانه‌ها دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود صندوق ذخیره فرهنگیان، وجود کلاس‌های کنکور و تقویتی، تأکید کرد: ساماندهی این حوزه حداقل به مدیری نیاز دارد که در حوزه‌های مختلف سابقه مدیریت داشته باشد.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش این ادعا را دارد که نیروی انسانی سایر دستگاه‌ها را تأمین می‌کند، چطور این وزارتخانه نباید یک نیرو از درون خود داشته باشد.

قادری با بیان اینکه وزیر پیشنهادی حرفی در زمینه آموزش و پرورش ندارد، گفت: آقای باغگلی در دانشگاه دارای رتبه استادیاری است و حتی نتوانسته طی چند سال گذشته پایه سنواتی خود را بگیرد چطور می‌تواند ادعا کند که در تعلیم و تربیت حرف برای گفتن دارد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: حتی هیأت مدیره مجتمع رضوی نسبت به همکاری آقای باغگلی مخالفت داشته و ادامه کار آقای باغگلی در هیأت مدیره مجتمع رضوی نیز با وتو ممکن شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: برخی موافقان عنوان می‌کنند که آقای باغگلی به آقای رئیسی نزدیک است، این مسئله ممکن است که شرط لازم باشد ولی شرط کافی نیست و وزیر پیشنهادی باید دارای حداقل‌ها بوده و به مسائل آموزش و پرورش مشرف و مسلط باشد.

وی اضافه کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان، سند تحول بنادین آموزش و پرورش و جذب نیروی انسانی از جمله مسائلی است که وزیر پیشنهادی باید برای آن برنامه داشته باشد. وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه عیال‌وار است و خانواده بسیاری با این وزارتخانه در ارتباط هستند.

قادری افزود: مجموعه فرهنگیان افراد نکته‌سنجی بوده و از هر کاهی در آموزش و پرورش کوه می سازند؛ کوچکترین اشتباه وزیر آموزش و پرورش می‌تواند برای کشور هزینه‌ساز باشد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به برخی منتقدان که چرا با یک وزیر جوان مخالفت می‌کنید، گفت: مگر ما با وزارت آقای زارع‌پور برای وزارت ارتباطات یا وزارت آقای خاندوزی برای وزارت اقتصاد مخالفت کردیم. اینجا محل آزمون و خطا نیست و صحنه مهم و حساسی است که با معیشت و زندگی جامعه بزرگ فرهنگیان سر و کار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که وزیر پیشنهادی در سایر جایگاه‌ها بتواند سلسله مراتب را طی و مثمرثمر باشد.

قادری در پایان به حواشی به وجود آمده پس از معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره و از ارسال پیامک‌های انتقادی نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی خبر داد.

راستی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۳۹

امتیاز کابینه آقای رئیسی انقلابی، جوان و جهادی بودن اعضای پیشنهادی آن است

جعفر راستی در جریان بررسی صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جابجایی قدرت در قوه مجریه، امیدآفرین است، گفت: حضور افراد جدید با اراده و ابتکارات نو برای همه به ویژه جوانان امیدآفرین است و این امیدآفرینی بسیار مغتنم است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جابجایی دولت برای صاحبان فکر و اندیشه فرصتی است که با دقت خطاهای دوران گذشته را پیدا و راه حل آن را ارائه کنند. خدا را شاکرم بعد از چند دهه فرصت داد تا مردم ایران بتوانند یک رئیس جمهور انقلابی، جهادی و پاک دست داشته باشند. به جرأت می توان گفت که در هیچ دوره ای فرزندان راستین انقلاب در متن حکومت نبودند.

وی ادامه داد: کمتر زمانی بود که قوای مقننه، قضائیه و مجریه به اتفاق انقلابی و جهادی باشند، بنابراین از مجلس انقلابی می خواهم که گل به خودی نزند. امتیازات کابینه رئیس جمهور؛ جوان بودن، غیرجناحی بودن، جهادی، پاک دست، انقلابی، ولایی و آشنا به کشور است. آنهایی که می گویند جوان بودن باغگلی مشکل ایجاد می کنند، دقت کنند پیامبر اکرم (ص) در 40 سالگی به رسالت مبعوث شدند و حضرت علی (ع) در 36 سالگی به امامت رسیدند.

راستی تصریح کرد: عمده مسئولان منصوب شده توسط امام راحل جوان بودند، همانگونه که مقام معظم رهبری در زمان در اختیار گرفتن ریاست جمهوری کشور 42 سال بیشتر نداشتند و حتی دارای تجربه قبلی هم نبودند، بیش از 20 نفر از فرماندهان موثر جنگ تحمیلی کمتر از 26 سال سن داشتند و از دانشگاه و مدرسه و محل کار بدون تجربه به حوزه جنگ وارد شدند، آنها نان صلابت خود را خوردند. 80 درصد فرماندهان جبهه مقاومت سوری، عراقی، لبنانی، افغانی، ایرانی از جوانان بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: این اشکالاتی که شما می گیرید، گل به خودی است، مگر شهید رجایی در زمان حضور در وزارت آموزش و پرورش بیشتر از 45 سال سن داشت؟ ضمن اینکه هیچگونه تجربه قبلی هم در این عرصه نداشت. یک سال وزارت این شهید با طول دوران حضور دوستان در آموزش و پرورش برابری می کند. تکه کلام حاج قاسم این بود که خدا به اخلاص، برکت می دهد و شهادت این شهید بزرگوار تفسیر این جمله بود.

عنابستانی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۱۹

مجلس به وزیر جوان انقلابی، کارآمد و با اراده اعتماد کند

علی اصغر عنابستانی در جریان بررسی صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم ضمن موافقت با برنامه‌های وی گفت: برنامه‌های باغگلی قابل دفاع است اما باید عنوان کرد وی و نسلی که به آن متعلق است مظلوم مانده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 15 سال سن داشتم که جوانان 20 ساله در جبهه‌ها بدون سابقه وزارت و وکالت از میهن دفاع کردند؛ سابقه شهید کاوه را نمی‌دانم اما مدیریت و قدرت تصمیم‌گیری وی را دیده‌ام؛ مگر همت‌ها و باکری‌ها جز عشق و ایثار چیزی در کوله‌های خود داشتند.

وی ادامه داد: ژنرال‌های پرمدعا چه بر سر ملت‌ها آورده‌اند؟ آیا وقت آن نرسیده که از پیله بسته مدیریتی 40 ساله خارج شویم.

عنابستانی افزود: برخی می‌گویند کشور در شرایط حساسی است و فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، باید به آنها گفت آیا در زمان جنگ شرایط بحرانی نبود؛ در این شرایط نیاز به افرادی شجاع، جوان، غیرمحافظه‌کار و کاری وجود دارد تا کشور را به سمت تغییر سوق دهند، وقتی نسیم تغییر بوزد، طوفان شجاعت شکل می‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسل جوان گذشته 40 سال در مسند وزارت نشسته است اما نسل کنونی که دارای برنامه است خون‌ دل‌هایی از اصحاب صندلی و ژنرال‌های پرمدعا دیده است که می‌خواهند دست آنها از قدرت کوتاه باشد و این در حالی است که این نسل سکوت کرده است و چشمشان به بازماندگان خیبر است.

رشیدی کوچی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۵:۵۵

باغگلی تخصص و تجربه لازم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را ندارد

جلال رشیدی کوچی در نشست علنی نوبت دوم امروز در جریان بررسی صلاحیت باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با برنامه‌های ارائه شده از سوی وی گفت: در وهله اول ای کاش طرح شفافیت آرای نمایندگان به تصویب می‌رسید تا مزایای آن برای کشور مشخص شود.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه وزارت آموزش و پرورش را از بزرگترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کشور دانست و گفت: مشکلات این وزارتخانه به اندازه خود آن حساس و بزرگ است و نیروهای فرهیخته و دانشمندی در آن فعالیت دارند که مشکلات آنها بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه رتبه‌بندی فرهنگیان، معیشت و عزت آنها را از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: کمبود 300 هزار نفر معلم، عدم اجرای سند تحول و عدم ارتقاء و استقلال دانشگاه فرهنگیان و همچنین مصرف‌گرا شدن این وزارتخانه نیز از مهمترین مشکلات است که به خواسته حق فرهنگیان باید برای حل آنها، فردی بزرگ، با تجربه و متخصص معرفی می‌شد که نشد .م

رشیدی کوچی ادامه داد: انتظار داشتیم فردی از بدنه آموزش و پرورش برای تصدی پست این وزارتخانه معرفی شود که سلسله مراتب را طی کرده باشد و به همه ابعاد آن تسلط کافی داشته باشد لذا امروز چشم صدها هزار نفر فرهنگی به این جلسه است و باید دغدغه اقشار مختلف فرهنگیان دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه تا پیش از معرفی باغگلی شناختی از وی نداشتم، عنوان کرد: اما اکنون وی را جوانی انقلابی یافتم که البته این خصوصیات برای اداره وزارتخانه کافی نیست و علیرغم اینکه قطعا وی یکی از رویش‌های انقلاب است اما باید در جایگاه خود از او استفاده شود.

وی در ادامه خطاب به باغگلی اظهار کرد: شما تجربه و تخصص لازم را برای اداره وزارت آموزش و پرورش ندارید و اگر بر مسند این وزارتخانه تکیه بزنید بدنه آن با شما همکاری نخواهد کرد چرا که شما تنها مدیریت مجموعه‌ای با 8 هزار دانش آموز را داشته‌اید در حالی که تنها در مرودشت نزدیک به 8 هزار معلم و کادر آموزشی فعال است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در پایان با بیان اینکه خود شخص آقای باغگلی باید از این معرفی کنار می‌کشید، خاطر نشان کرد: مجلس انقلابی با قدرت در برابر وزرایی که احتمال می‌دهد در آینده ناکارآمد باشد، می‌ایستد و به آنها رأی اعتماد نمی‌دهد.

حاجی پور قرائت کرد:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۵:۵۲

باغگلی صلاحیت تصدی وزارت آموزش و پرورش را ندارد

رضا حاجی پور در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 30 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص برنامه های حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم را قرائت کرد. متن گزارش بدین شرح است:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با سلام احترام؛

مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای حسین باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می شود.

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای حسین باغکلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش مقدمه: وزارت آموزش و پرورش از مهمترین وزارتخانه های کشور از نظر تعداد ادارات مستقل شهر ستان و منطقه (۹۳۰ مورد) و حجم بالای نیروی انسانی مشغول بکار و همچنین حساس ترین وزارتخانه در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازان کشور است. پر واضح است مدیریت مجموعه ای با حدود یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته که به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است و در واقع ریل گذاری لازم برای ارتقاء آموزش و پرورش فراهم گردیده است. نیاز امروز اجرای سند تحول به طور متوازن، با در نظر گرفتن شرایط روز است که نیازمند مجریان هوشمند و با تجربه و توانمند است.

لازم است مدیریت آموزش و پرورش کشور، با سرعت و دقت به ارائه برنامه های اجرایی و عملی بپردازد و با شناسایی موانع، در جهت رفع آنها گام بردارد. از سوی دیگر، با توجه به آسیب های محیطی که ممکن است بر جسم و روح فرزندان این مملکت صدمه وارد نماید، وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد رسمی متولی آموزش و پرورش، موظف است نسبت به تعمیق تربیت صحیح و پرورش مناسب از سن خرد سالی تا سن جوانی، اهتمام جدی داشته باشد و این سنگینی وظیفه وزیر مربوطه را نشان می دهد. با شیوع بیماری کرونا کودکان ما بدترین تاثیرات را بخاطر دوری از اجتماعات و تعطیلی بلند مدت مدارس متحمل شدند که جبران آن نیازمند چاره اندیشی عاجل است. محرومیت حدود سه میلیون دانش آموز از ابزار هوشمند ارتباطی، بار سنگینی بر تن رنجور آموزش و پرورش کشور می باشد.

با توجه به اهمیت موضوع، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با دقت و وسواس خاص، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت مهم آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، مطالعه و استعلام مدارک تحصیلی ایشان از وزارت عتف، به شرح زیر تقدیم می گردد:

بخش اول: انطباق مدارک و سوابق وزیر پیشنهادی

جناب آقای حسین باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش مدرک دکتری خود را در رشته علوم تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد أخذ نموده اند. اگر چه تحصیلات دانشگاهی ایشان مرتبط با وزارت آموزش و پرورش است ولی به دلیل فقدان سوابق اجرایی و مدیریتی در آموزش و پرورش رسمی کشور و عدم ارتباط استخدامی و کاری با آن و عدم آشنایی، توانایی و تخصص لازم را در مدیریت و راهبری وزارت آموزش و پرورش دارا نمی باشد.

در سوابق ایشان تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش وجود ندارد و فقط سه سال مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در مشهد مقدس بوده اند. دستاوردهای تحقیقاتی و اجرای طرح های پژوهشی که ایشان در برنامه ارائه شده خود به مجلس ذکر نموده است، محدود به بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا می باشد. در حالی که این مدارس خاص بوده و به صورت هیات امنایی اداره شده و با توجه به حمایت و نگاه ویژه به این مدارس، نمی توانند نمونه جامعی برای پیاده سازی الگوهای تعلیم و تربیت در کل کشور باشند.

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

مباحث مطروحه ای شان در کمیسیون، ناظر به انتقاد از وضعیت موجود بوده و در مباحث مطروحه، تعهدات و راهکارهای اجرایی مناسب برای رفع این مشکلات ارائه نگردیده است. همچنین برای ارتقاء منزلت اجتماعی و بهبود معیشت معلمان بطوری که جوانان موفق فارغ التحصیل آموزش و پرورش، انگیزه داشته باشند که معلمی را با شوق و علاقه به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنند، نظر و برنامه خاصی نداشتند.

بخش سوم: بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

انتظار می رفت برنامه وزیر پیشنهادی مفصل، دقیق و جامع باشد اما متاسفانه آنچه که بعنوان برنامه به مجلس ارائه شد، بسیار مختصر و بدون ورود به جزئیات است. از نقاط ضعف برنامه ایشان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

١- عدم سنجش پذیری و قابل رصد نبودن برنامه های اجرایی ارائه شده:

یکی از شاخص ها و مولفه های یک برنامه، قابلیت رصد و نظارت توسط نهادهای نظارتی به ویژه مجلس شورای اسلامی است و این امر مهم از مسیر ارایه اقدامات مبتنی بر شاخص های کمی و دقیق میسر می شود. اما متاسفانه هیچ اقدام و فعالیت دارای شاخص کمی و کیفی در برنامه آقای باغگلی وجود ندارد و اساسا از آمار و اطلاعات و عدد و رقمی استفاده نشده است.

۲- عدم توجه به تأمین نیروی انسانی:

مسئله کمبود شدید نیروی انسانی در مهر ماه ۱۹۰۰ و سالهای آتی یکی از مسائل نگران کننده آموزش و پرورش است که ایشان با یک نگاه بسیار سطحی نسبت به آن، برنامه خود را این گونه اعلام داشته اند: «جبران کمبودهای فوری نیروی انسانی مورد نیاز از روش های تأمین زودبازده و کم آسیب کوتاه مدت». از آنجا که مسئله کمبود نیروی انسانی و طراحی راهکارهای مناسب و بهینه علمی برای تأمین نیروی انسانی شایسته در طی چند سال آینده یکی از مسائل مهم و راهبردی است، عدم برنامه ریزی و چاره اندیشی این مسئله، آموزش و پرورش را با بحران های سخت تر و طولانی مدت، بیش از پیش گرفتار خواهد کرد.

3- عدم آشنایی با نظام بودجه ریزی آموزش و پرورش:

ساختار ناصحیح بودجه آموزش و پرورش که نتیجه هر ساله آن کسری بودجه و مطالبات معوق معلمان است یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش است که باید اصلاح گردد و بدون اصلاح آن عم ارتقاء کیفی و کمی امور ناممکن خواهد بود. این موضوع باعث تفاوت حقوق دریافتی فرهنگیان با سایر کارکنان و نارضایتی شدید معلمان از تبعیض موجود شده است. اما ایشان نسبت به این مسئله نیز برنامه ای ارائه ندادند که حکایت از عدم آشنایی کافی ایشان با ساختار و کلیات نظام بودجه ریزی در آموزش و پرورش دارد.

4- عدم ارائه برنامه خاص برای مدیریت و هدایت استفاده از بستر فضای مجازی:

استفاده از بستر مجازی یک موضوع راهبردی و همچنین تکلیف قانونی برنامه ششم است. رفع تهدیدات فضای مجازی موضوع مهمی است که در مورد چگونگی مواجهه با آن بویژه در شرایط کرونایی کشور، مطلبی بیان نشده است.

بخش چهارم: انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی

بخش مهمی از مواردی که ایشان از آنها به عنوان برنامه یاد کرده، در واقع برنامه نیستند، بلکه اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند که ایشان با همان ادبیات یا اندکی تغییر آنها را ذکر نموده اند. ایشان در بسیاری از موارد تفاوت میان هدف، وظیفه و برنامه را نادیده گرفته و بسیاری از اهداف و وظایف ذکر شده در سند تحول را به همان صورت کلی به عنوان برنامه ذکر نموده اند.

بخش پنجم: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

آنچه که می تواند برای آموزش و پرورش کشور مفید باشد، مدیری است که علاوه بر تسلط بر مفاهیم و مبانی نظری، با شناخت کافی از مسائل و چالشها، چگونگی عبور از بحران و تحقق اهداف و راهکارهای سند تحول را آگاهی داشته باشد. آموزش و پرورش امروز نیروی قوی میدانی می خواهد که چگونگی اجرای نظریات و راهکارها را تمرین کرده و تجربه داشته باشد که آقای باغگلی فاقد چنین ویژگی است.

ایشان سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را ندارند. حتی در دانشگاه فردوسی مشهد نیز عضو هیأت علمی آموزشی نبوده و عضو پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی آن دانشگاه محسوب می شوند. به عبارتی ایشان از میان جامعه بزرگ معلمان نبوده و صرفا به عنوان مدیر عامل در بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس ذیل آن اشتغال داشته اند.

تغییر مکرر دیدگاههای ایشان در روزهای اخیر در خصوص محورهای برنامه ها و اهداف نیز نگرانی زیادی در بین نمایندگان در کمیسیون و جلسات نموده است که فقدان یک منظومه فکری و اجرایی را تداعی می کند.

نتیجه گیری (نظر نهایی کمیسیون)

با توجه به اهمیت وزارت آموزش و پرورش و مسائل و چالش های اساسی که بعضا نیاز به اقدام فوری دارند، در برنامه آقای باغ گلی، پیشنهادهای مناسبی برای حل این چالشهای اساسی دیده نشد. هر چند تحصیلات دانشگاهی ایشان با وزارت آموزش و پرورش مرتبط است و شناخت فلسفه تعلیم و تربیت از اندوخته های لازم برای معلمی می باشد اما ایشان تجربه و شناخت کافی از وزارت آموزش و پرورش نداشته و توان اجرایی لازم را ندارند.

بنابر این ضمن احترام به شخصیت و سوابق علمی آقای دکتر باغگلی و احترام به رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر رئیسی نسبت به معرفی ایشان، با توجه به برنامه های ارائه شده و سوابق وزیر پیشنهادی، در مجموع کمیسیون با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش، موافقت ننمود و ایشان را فاقد صلاحیت لازم برای مدیریت در این وزارتخانه مهم می داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۵
البته ایشان اگر رای نیاورند(که بنظرم بعیداست)در ذولت جا خواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
روش هاشمی رفسنجانی این بود هر وزیری ‌‌‌‌ که رای نمیاورد را میکرد مشاور ولی همه کا ره بود در وزارتخانه مربوطه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
از ترکیب بسیار بسیار صعیف وزرای پیشنهادی ۳ چیز ممکن است
الف ) این یک پوست خربزه زیر پای رییسی است
ب ) دولت سایه کار های اجرایی را انجام میدهد و این دولت بیشتر دکوری است
ج ) بضاعت جناح اصولگرایان ته کشیده و افراد کار کشته یا اشباع شده اند
و یا اعتمادی بهشان نیست
و یا قبول نکردند بیایند

بهر حال خدا خودش کمکمان کند
که اوصاع با این تیم اصلا جالب نخواهد بو د
از فضائل ایشان همین بس که عنابستانی محکوم ازش دفاع کرد
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
عجب جمله حکیمانه ای
این آقا یک‌مهدکودک را هم‌ نمیتواند اداره کند! آموزش مملکت را بدهید دستش ۴ سال دیگه میلیونها دانش آموز بیسواد تحویل بگیرید!
پاسخ ها
راست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
همین که حاج میرزایی نیست خدا را هزاران بار شکر میگم، کابوس بود این بشر
عنابستانی (زننده ی سیلی به صورت سرباز وظیفه راهنمایی رانندگی) در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش،سخنرانی کرد و ...
اگر باغگلی رای اعتماد نگیرد قطعا اقای رئیسی وی را یکی ازمعاونان ویا دراستان قدس مسئولیت میدهد
یک کار درست از مجلس . افرین. وزیر لازمه نه کاراموز وزارت
یک کار درست از مجلس . افرین. وزیر لازمه نه کاراموز وزارت
باغ گلی توان ندارد چون جوان است! واقعاً که!
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
چون تخصص و تجربه ندارد
فقط 3سال مدیریت یک مجموعه خاص 8000دانش آموزی از نظر شما کفایت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
خیر، به خاطر جوانی نیست. او تجربه ندارد، او دید وسیع ندارد، او با دنیای جدی آموزش و پرورش بطور کلی آشنا نیست. او فکر می کند ما باید به دوران مکتبخانه بر گردیم که ملا بنشیند و در حالی که ترکه اناری در دست دارد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
مثل اینکه سخنان نمایندگان را نشنیدی .مسئله جوان بودنش نبود مسئله بی تجربگی بود .
به کميسيون محترم بهداشت هم بفرمایید که این آقای عین اللهی و هم مسلک عزیز شما آقای ابوالقاسمی که ادعای مدیریت کرونا را دارند اول تکلیف اون شواف پلاسما درمانی خودشان را که باعث اخلال در روند های درمانی شد را روشن‌کردن بعد ادعای وزارت نمایند. وزیر چشم پزشک که از تحقیق سر در نمی آورد قبلا زیاد داشتیم اون آقای سایه نشین هم ،دکتر ابوالقاسمی برود پاسخگوی عملکرد خون در زمان ریاست بر دانشگاه شهید بهشتی و انتقال خون در زمان احمدی‌نژاد باشد جای وزیر سازی
رئیسی یه بی تجربه معرفی کرده
کسی که بدون داشتن تخصص و مسئولیتی را بپذیره، انسان متعهدی نیست!!!!
فقط 3 سال مدیریت یک مجموعه آموزشی خاص و مدیریت فقط 8000 دانش آموز، چطور برای ایشون تخصص ایجاد کرده؟؟؟
جای سوال و تعجب است، جناب باغگلی طبق چه معیاری معرفی شده اند؟؟؟!!!!
الان اصلح اونی نیست که مثبت تره. اصلح اونی که کمتر بار منفی داره. با تجربه ها چه گلی زدن. همشون با تجربه رانت میان و اونی که کمتر تجربه داشته باشه بار منفی کمتری داره.
فکر کنم ایسون 4 کلاسه هستن
شیوه برخورد مخالفان با وزرای پیشنهادی اقای رئیسی :
حال اول : اگر وزیر پیشنهادی جوان باشد و رزومه چندانی نداشته باشد می گویند تجربه نداردکه . به درد نمی خورد.
حالت دوم : اگر وزیر پیشنهادی جوان باشد و رزومه قوی داشته باشد می گویند: این همه رزومه را از کجا آورده ؟! قطعا از رانت استفاده کرده
حالت سوم : اگر وزیر جوان نباشد می گویند : پس چرا جوان نیست ؟!!!!

جالب اینکه همین دوستانی که دم از تجربه و سابقه و .. می زنند زمانی که در اخبار ، خبر از وزارت یک جوان سی و چند ساله در کشور های اروپایی منتشر می شود ، جوان بودن وزیر آن ها را نشان از پیشرفته بودنشان می دانند.
برمیخ لجاجت نکوبید بدبختی ما این است فکر میکنیم وزیر باید تمام مشکلات را حل وفصل ب کند تمام عوامل اجرایی باید دست بدست هم دهند تا مشکلات حل شود جناب مجلسیان مخالف وموافق یک حرکتی بخود دهید وبا دولت جدید همکاری کنید مشکل یکی دو تا نیست وعزم همگانی می خواهد وهر وزیری هم اگر توان اداره وزرارت خانه را ندارد بی زحمت وقت کشور را هدر ندهد وکنار برود انشالله این دولت بتواند با ملاحظه وبررسی خطاهای گذشته کشور رابه شرایط مطلوب برساند
اری باغگلی جوان است اقای الهیار ترکمنی را بیارید تا نسل معلم را به یکبار قطع کند با این بخشنامه های پوچ و مندراوردیش
اگرجوان‌ وبی تجربه بودن خوب وپسندزده است ایانوجوان بودن بهترنیست ودرضمن قوی بودن وزیریعنی چه مگرقراراست
باکسی کشتی بگیردهیچ نماینده ای ازهوش وفراست وتجربه عملی کاندیداها چیزی نمیگویدوای بحالمان که وزرایمان کم تجربه هستندومیخواهنداین چهارسال وشایدهشت سال تجربه
کسب کند کاش ماعمرنوح داشتیم یادوران وزارت یکسال بیشتر نبود
کابینه پیشنهادی رئیسی براساس تفکر چیده شده نه تخصص هر کس مخالف واردات واکسن و دولت روحانی بوده
اینکه فردی مدیر چند مدرسه بوده مهم نیست! همانطور که هم اکنون مدیران بی کفایتی هستند که مدیر مدارسی هستند! اینکه چگونه مدرسه را مدیریت می کرده و چطور وزارت آموزش و پرورش را مدیریت و اداره می کند مهم است!
با سلام و عرض ادب و احترام به ملت رشید و ریس جمهور محترم

دفاع اقای باغگلی بیشترشبیه جلسات انگیزشی بود که مستمع کمی به وجد میاید ولی در انتها چیزی ندارد.البته تکنیکهای اضافه تری هم داشت . که این تکنیک ها باید توسط مسولین محترم مو شکافانه بررسی شود
نگاه وزیر آموزش و پرورش دهه شصتي است.
تواناترین وزیر و بهترین همراهی دولت و نظام حداقل 15 سال وقت می طلبد تا کیفیت آموزش به قبل برسد
این وزیر پیشنهادی اگر رای بیاورد به منزله تیر خلاص بر پیکره نظام آموزشی کشور است.
آقای رئیسی ما فرهنگیان باغ گل نمی خواهیم ما کسی می خواهیم که مشکلات رو برطرف کنه که البته از ایشون بعیده. آقایان مجلس انقلابی اگر واقعا انقلابی هستید بسم الله.
جناب رییسی خود شما تجربه ندارید وتخصص در زمینه اقتصاد ومدیریت هم ندارید چطور افراد بی تجربه را برای وزارت پیشنهاد دادید من به خود شما پیام دادم اشتباه کردید که ریاست جمهور را قبول کردید شما فردی ساده وآدم خوبی هستید ولی مدیریت یک کشور فرق می کند من از شما استدعا دارم که استعفا دهید از زمان دولت قبلی تا الان 4000 تومان به قیمت دلار افزوده شده یعنی چی ؟ یعنی اینکه هر برنامه ایی که طرح کردید باید تغییر دهید ضمنا شما برنامه ایی ارایه ننمودید فقط کلی در حد جرف بوده مطالبی را که در مجلس بیان داشتید در حد نشدنی است پس این شعار ما می توانیم را از احمدی نژاد که به ارث بردید مردم شعار را نمیخوان مردم امروز بازخور میخواهند که دولت شما در خد آن نیست من شرمنده ام به این صراحت گفتم بنده چند طرح برای شما آماده کردم ولی نمی دونم چیکار کنم با این وزرا
تازه ماسک زدن هم بلد نیست!؟
همیجوری مشکلات آموزش و پرورش کم نیست. اگر این آقا بیاید که واویلاست.
نظرات مارا چرا نمیگذارید
واقعا اسم خودتان را سایت نگذارید
بنده نه تهمت زدم ونه افترا ونه فحشی دادم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار