بازدید 5595

اردوغان: اگر طالبان بخواهد با آنها گفتگو می‌کنیم

رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر گفت، این کشور آماده است در صورت لزوم با طالبان افغانستان وارد گفتگو شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 21 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: اگر از ما بخواهند، ما آماده گفتگو با آنها هستیم.

وی از جهان غرب و دولت‌های اسلامی به دلیل عدم علاقه و توجه به افغانستان در دو دهه گذشته انتقاد کرد و افزود: ترکیه تمامی اقدامات لازم را برای توسعه افغانستان به کار برده و به کارش در این مورد ادامه می‌دهد. ملت افغان، برادران و خواهران مسلمان ما هستند و ما به آنها پشت نمی‌کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین ادامه داد:‌ بسیاری از کارآفرین‌ها و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای، در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما ‌نمی‌توانیم به آنها پشت کنیم. آنکارا به تلاش‌هایش برای بازگرداندن شهروندان ترکیه از افغانستان ادامه می‌دهد.

اردوغان همچنین درباره موج مهاجرت افغان‌ها در پی تصرف کابل توسط طالبان نیز گفت: ترکیه در حال حاضر میزبان ۳۰۰ هزار مهاجر ثبت شده و نشده افغان است. هدف از احداث دیوارهای مرزی جلوگری از ورود مهاجران غیرمجاز است. نمونه‌ای از موضع ترکیه در قبال مهاجرت این است که نزدیک به چهار میلیون مهاجر سوری در آن زندگی می‌کنند. ما کشور خود را به روی افرادی که از کشورهایشان می‌گریزند و به دنبال پناهندگی در کشور ما هستند، نمی‌بندیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل