بازدید 9291
۳

جانسون به خیانت متهم شد

در پارلمان بریتانیا رهبر حزب کارگر، بوریس جانسون نخست‌وزیر را متهم به "خیانت" به مردم افغانستان کرد. هم‌حزبی‌های جانسون نیز او را مورد انتقاد سخت قرار دادند. او گفت گزینه زیادی نداشته، غیر از آنکه از آمریکا پیروی کند.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 19 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از دویچه وله، نمایندگان پارلمان بریتانیا برای یک جلسه اضطراری فراخوانده شدند تا روز چهارشنبه درباره بحران افغانستان به بحث بنشینند. این جلسه به مجادله‌ای هیجانی و توأم با انتقادهای شدید به بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا کشید.

جانسون در برابر نمایندگان پارلمان اظهار داشت که بریتانیا به "ادامه فعالیت‌هایش برای مردم افغانستان" پایبند خواهد ماند.

بوریس جانسون گفت دولت بریتانیا به دقت اقدامات رژیم طالبان را زیر نظر دارد و اینکه چه گزینه‌هایی را انتخاب می‌کند: «ما این رژیم (طالبان) را نه بر اساس حرف‌هایشان، بلکه با معیار اعمال‌شان محک خواهیم زد.»

کر استارمر، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر، در رابطه با وضعیت هولناک در افغانستان و استیصال مردم این کشور، بوریس جانسون را به "خودخواهی تکان‌دهنده" و "خیانت" به مردم افغانستان متهم کرد.

استارمر تأکید کرد که ارزیابی‌های دولت از میزان تهدید طالبان بسیار اشتباه بوده است که توانسته‌اند بدون هر گونه مقاومت به قدرت بازگردند.

جانسون گفت که دولت بریتانیا گزینه‌های زیادی نداشته‌ و مجبور بوده از طرح آمریکا در مورد خروج نیروهای آمریکایی پیروی کند.

او گفت که کشورهایی که در ائتلاف نظامی در افغانستان مشارکت داشته‌اند، دیگر مایل نبوده‌اند پس از ۲۰ سال این مأموریت را ادامه دهند، زیرا معتقد بوده‌اند که این مسئله راه حل نظامی ندارد. به همین دلیل این مأموریت به رهبری آمریکا می‌بایستی پایان می‌یافته است.

ترزا می‌، نخست‌وزیر پیشین و هم‌حزبی بوریس جانسون، دولت را متهم کرد که نمی‌بایستی با آمریکا در مسئله خروج افغانستان همراهی می‌کرده است: «دولت فکر می‌کرده می‌تواند یک شبه همه چیز را حل کند».

جانسون گفت هم‌اکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر به کمک بریتانیا از افغانستان خارج شده‌اند.

رهبر حزب کارگر از عدم موفقیت دولت بریتانیا در سازماندهی مناسب برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان در طول یک سال و نیم گذشته نیز انتقاد کرد.

استارمر گفت، سهل‌انگاری دولت در این است که آنچه در ۲۰ سال گذشته به دست آوردیم ممکن است برباد برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
جنگ زرگری مسخره. این پدر و پسر (انگلیس و امریکا)همیشه دستشون تو یه کاسه بوده
باید اعدام شود
روباه مکار!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها