بازدید 7039

دیدار فرمانده سنتکام با رهبران طالبان

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ، سنتکام ، برای تسهیل در خروج ارتش این کشور از افغانستان رو در رو با رهبران ارشد طالبان دیدار کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷ 17 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما، یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد رئیس ستاد فرماندهی مرکزی این کشور (سنتکام) رو در رو با رهبران ارشد طالبان دیدار کرده است تا از این گروه بخواهد عملیات تخلیه ارتش آمریکا را در فرودگاه کابل پایتخت افغانستان مختل نکنند.

به گزارش اسوشیتدپرس از واشنگتن، این دیدار در شرایطی انجام شده است که دو هفته مانده به تکمیل خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پس از دو دهه جنگی پرهزینه، طالبان قدرت را در این کشور در دست گرفته است.

این مقام گفت در دیدار روز یکشنبه در دوحه قطر، ژنرال فرانک مک کنزی Frank McKenzie موافقت طالبان را برای ایجاد ساز و کاری به دست آورد که براساس آن، عملیات تخلیه در این فرودگاه می‌تواند بدون مداخله حاکمان جدید افغانستان ادامه یابد.

این مقام، که خواست نامش فاش نشود، افزود مک کنزی با درخواست از طالبان برای خودداری از مداخله در عملیات تخلیه، اعلام کرد ارتش آمریکا در صورت لزوم، برای دفاع از فرودگاه قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی