بازدید 3336

شورای امنیت خواستار توقف درگیری‌ها در افغانستان شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه شب پس از اتمام جلسه در مورد آخرین تحولات افغانستان در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری همه خصومت‌ها در این کشور شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۵ 17 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود خواستار توقف فوری همه خصومت ها، ایجاد دولت جدید متحد از طریق مذاکرات فراگیر با مشارکت کامل نمایندگان و حضور برابر و معنادار زنان شد.

این شورا همچنین تأکید کرد که باید پایبندی به تعهدات بین المللی افغانستان و همچنین امنیت همه شهروندان افغان و بین المللی باید تضمین شود.

شورای امنیت خواستار پایان یافتن فوری خشونت‌ها در افغانستان، احیای امنیت، نظم مدنی و قانون اساسی و مذاکرات برای حل بحران کنونی قدرت در این کشور و دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز از طریق روند آشتی ملی تحت مالکیت افغان‌ها شد.

این شورا تأکید کرد که پایان پایدار درگیری در افغانستان تنها از طریق حل و فصل سیاسی فراگیر، عادلانه، با دوام و واقع بینانه که دربرگیرنده مسائل حقوق بشر از جمله مسئله زنان، کودکان و اقلیت‌ها باشد، می‌تواند تحقق یابد.

شورای امنیت از دو طرف خواست تا به هنجار‌ها و استاندارد‌های بین المللی حقوق بشر پایبند بوده و به همه سوء استفاده‌ها و نقض‌ها در این زمینه پایان دهند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل طالبان و احزاب افغانستان را به حفظ خویشتنداری و حفاظت از جان دیگران دعوت کرد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: درگیری‌ها صد‌ها هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده، کابل شاهد هجوم عظیمی از آوارگان داخلی از استان‌های سراسر افغانستان بوده است که در هنگام درگیری احساس ناامنی کرده یا فرار کرده اند. من به همه طرف‌ها تعهد خود را برای حفاظت از غیر نظامیان یادآوری می‌کنم.

گوترش از همه طرف‌ها خواست که دسترسی کمک‌های انسان دوستانه را برای ارائه خدمات و کمک‌های به موقع و نجات دهنده در اختیار مردم قرار دهند.

وی گفت، از همه کشور‌ها می‌خواهم که مایل به پذیرش مهاجران افغان باشند و از هرگونه اخراج آن‌ها خودداری کنند. اکنون زمان آن است که به صورت واحد ایستادگی کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار