بازدید 5168

دغدغه صادرکنندگان با تعطیلات کرونایی

به گفته لاهوتی، صادرات غیرنفتی کشور در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده و این روند رشد نباید به دلیل کندی فرآیند‌های اجرایی و تعطیلات کرونایی متوقف شده یا کند شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 16 August 2021
به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با ابراز نگرانی نسبت به تعطیلات کرونایی کشور تا یکشنبه هفته آینده گفت: از آنجا که ۴۰ درصد از تولیدات صادراتی کل کشور در گمرکات تهران ارزیابی و پلمب شده و این گمرکات تا یکشنبه هفته آینده تعطیل هستند، متاسفانه صادرات استان تهران تا یکشنبه هفته آینده متوقف خواهد بود که بر این اساس ضروری است که گمرک جمهوری اسلامی ایران برای این موضوع چاره اندیشی کند.


محمد لاهوتی در گفتگو با اکسپورتنا با اشاره به تعطیلات کرونایی پیش رو گفت: نظر به اینکه بخش عمده‌ای از صادرات غیرنفتی کشور از سوی دارندگان کارت‌های بازرگانی در استان تهران صورت می‌گیرد و این استان نیز با تعطیلی چندروزه مواجه است، این دغدغه برای صادرکنندگان در حوزه صادرات غیرنفتی به وجود آمده است که تعطیلات به روند صادراتی آن‌ها آسیب وارد نکند.


رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: حجم صادرات استان تهران بین ۳۵ تا ۴۰ درصد تولیدات صادراتی کل کشور است؛ ضمن اینکه اغلب کالا‌های تولیدشده در گمرکات غرب و گمرک تهران ارزیابی و پلمب شده و پس از آن روانه مبادی خروجی می‌شوند؛ بنابراین با تعطیلی گمرکات استان تهران به دلیل شرایط کرونایی، صادرات تا یکشنبه متوقف شده است.


وی تصریح کرد: گمرکات مرزی نیز غالبا گمرکاتی هستند که کالا‌های پلمب شده از آنجا تبادل و به خارج از کشور ارسال می‌شوند.


رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد ایران و ضرورت ارزآوری در مقطع کنونی که صادرات نفت همچنان با مشکل مواجه است، صادرات غیرنفتی نباید با مشکل حتی یک روزه هم مواجه شود، چراکه بخش عمده‌ای از تامین نیاز‌های ارزی کشور، از طریق صادرات غیرنفتی تامین می‌شود، بنابراین حتی یک روز توقف هم اثر منفی خود را بر این حوزه خواهد داشت.


وی تصریح کرد: بر این اساس گمرکات اجرایی نیز نقش بسیار حائز اهمیتی در این حوزه ایفا می‌کنند؛ بنابراین انتظار صادرکنندگان این است که گمرکات در روز‌های تعطیل بتوانند با خدمات رسانی قوی به صادرکنندگان، از هر گونه ضربه به صادرات جلوگیری نمایند؛ به این معنا که فرآیند‌های اجرایی صدور کالا با کندی مواجه نشوند.


به گفته لاهوتی، صادرات غیرنفتی کشور در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده و این روند رشد نباید به دلیل کندی فرآیند‌های اجرایی و تعطیلات کرونایی متوقف شده یا کند شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر