بازدید 4742

حمایت کفاشیان از وزیرشدن سجادی در ورزش

کد خبر: ۱۰۷۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 15 August 2021

رییس سابق فدراسیون فوتبال که در یک پرونده فساد مالی محکوم شناخته شد و توسط کمیته اخلاق محروم شد، حالا از وزیر شدن حمید سجادی حمایت کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، علی کفاشیان در خصوص معرفی حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: خوشحالم که شخصی از جامعه و بدنه ورزش آن هم ورزش پایه که رکورددار بوده و المپیک رفته، به عنوان وزیر ورزش معرفی شده است. سجادی تحصیلکرده ورزش بوده و همه کاری در ورزش کرده است. او شخصی توانمند بوده و فکر می‌کنم این معرفی نقطه مثبتی نسبت به دوره‌های قبل است.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: سالهاست به ورزش نگاه سیاسی شده و افراد سیاسی روی کار آمدند، اما سجادی هم ورزش قهرمانی انجام داده و هم در ورزش مدیریت کرده است. او فرد توانمندی است. امیدوارم همه ورزشی‌ها با دل و جان کمک کنند تا او بتواند سکان ورزش را در دست بگیرد.

کفاشیان با اشاره به این که وزیر ورزش کار سختی خواهد داشت، عنوان کرد: سجادی بزرگ شده و تربیت شده ورزش است. رئیس‌جمهور با درایت خوبی او را معرفی کرده، اما کار سختی دارد. باید خیلی کار‌ها در ورزش صورت بگیرد و همه ابعاد دیده شود مثل ساخت و سازها، ورزش قهرمانی ورزش همگانی و ...

عضو سابق هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به این‌که سجادی در برنامه‌هایش باید در چند بخش اولویت‌بندی کند، تصریح کرد: درآمدزا کردن باشگاه‌ها، بردن ورزش قهرمانی به باشگاه‌ها، اختیار بیشتر دادن به فدراسیون‌ها از مواردی است که باید به آن توجه شود. توجه به زیرساخت‌ها که شامل ساخت و سازها، تکمیل و نگهداری می‌شود، ورزش همگانی و قهرمانی از مهم‌ترین موارد است.

کفاشیان ادامه داد: ما در این دوره در ورزش همگانی ضعیف بودیم. باید فدراسیون‌ها را مخصوصا در ورزش‌های پایه تقویت کنیم. اگر در این دوره تیراندازی و کاراته مدال نمی‌گرفتند، ما فقط یک طلا داشتیم. اگر به ورزش‌های پایه توجه نشود، به هیچ جا نمی‌رسیم.

دبیر کل پیشین کمیته ملی المپیک گفت: باید باشگاه‌ها را تقویت کنیم. اینکه در کنار تیم‌های دیگر موظف شوند از رشته‌های دیگر و پایه حمایت کنند. مثلاً اگر هر باشگاه به دوومیدانی، تیراندازی، ژیمناستیک، کشتی، شنا و... بپردازد، از نظر مالی حمایت شود به آن رشته‌ها نیز آلوده خواهد شد. دولت و وزارت ورزش هم می‌توانند بخشی از بودجه را به ورزش قهرمانی در باشگاه‌ها اختصاص دهند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم به چند مدال اکتفا کنیم. یک زمانی می‌گفتیم کشتی و وزنه‌برداری طلا می‌آورند و این بهترین نتیجه است، اما اینطور نیست. زمانی می‌توانیم بگوییم بهترین نتیجه المپیک را گرفته‌ایم که غیر از این رشته‌ها مدال داشته باشیم. در این دوره تیراندازی طلا گرفت، کاراته هم می‌توانست بیش از یک مدال بگیرد، اما کاراته فقط در همین دوره حضور داشت.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا نتایج فوتبال را دنبال و فکر می‌کنید تیم ملی به جام جهانی برود؟ خاطرنشان‌کرد: زیاد دنبال نمی‌کنم، اما با این تیم حتماً باید به جام جهانی برویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل