بازدید 7541

انتقاد ترامپ از طرح بایدن برای خروج از افغانستان

دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از طرح جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام کرد بایدن باید طرح ترامپ را در افغانستان دنبال می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 15 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، درحالی که ترامپ به طرح خود در افغانستان اشاره‌ای نکرد، افزود: این طرح می‌توانست از آمریکایی‌ها و دارایی‌های آمریکا در افغانستان محافظت کند و به گروه طالبان اجازه تهدید سفارت آمریکا در کابل را ندهد.

ترامپ مدعی شد: خروج از افغانستان باید بر اساس واقعیت‌های روی زمین هدایت شود. من پس از آنکه داعش را نابود کردم، یک بازدارنده قوی ایجاد کردم و این بازدارنده اکنون از بین رفته است. طالبان دیگر برای آمریکا یا قدرت آمریکا احترامی قائل نیست.

رییس جمهوری سابق آمریکا همچنین پیشبینی کرد طالبان پرچم خود را بر فراز سفارت آمریکا برافراشته خواهد کرد و این یک آبرو ریزی بزرگ برای آمریکا خواهد بود.

اظهارات ترامپ درحالی منتشر می‌شود که بایدن قبل از او از سیاست‌های دولت ترامپ در افغانستان انتقاد کرده و گفت: ترامپ طالبان را در قدرتمندترین حالت نظامی خود از سال ۲۰۰۱ تاکنون رها کرد.

ترامپ پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود مذاکره با گروه طالبان را آغاز کرده بود و با این گروه برای کاهش نیروهای آمریکایی و خارجی در افغانستان به توافق رسیده بود. در مقابل طالبان توافق کرده بود که نگذارد گروه‌هایی مانند القاعده در خاک افغانستان فعالیت کنند.

در چند هفته اخیر بسیاری از سیاستمداران آمریکایی از طرح بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرده‌اند.

طالبان از ماه آوریل در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان بدتر شدن وضعیت امنیتی در کشورش را ناشی از تصمیم "ناگهانی" خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان به پارلمان کشورش گفته است: ما با یک وضعیت پیش بینی نشده در سه ماه گذشته مواجه بودیم. دلیل وضعیت کنونی ما این است که این تصمیم (خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان) ناگهانی گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها