بازدید 6590

خطر وقوع سیلاب محلی در مازندران

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی و خطر سیلاب محلی و نقطه‌ای از فردا یکشنبه در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰ 15 August 2021
به گزارش تابناک، احمد اسدی در گفتگو با ایسنا از هشدار سطح زرد، جهت آگاهی هواشناسی مازندران و ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه ۲۴ مرداد در استان خبر داد.

وی درتوصیف سامانه‌ی بارشی گفت: با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو از روز ‎یکشنبه ۲۴ مرداد تا چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ شاهد ورود سامانه بارشی در استان هستیم که بیشترین شدت این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب است.

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به نوع مخاطره سامانه بارشی گفت: رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد از پیامد‌های سامانه بارشی است.

اسدی افزود: اثر مخاطره، جاری شدن روان آب و احتمال وقوع سیلاب محلی و نقطه‌ای، افزایش حجم آب رودخانه ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی است.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر سامانه بارشی ارتفاعات استان است در توصیه‌ای گفت: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه مورد تاکید است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر