بازدید 10369
۵

نامه ابتکار به ظریف درباره زنان ایرانی دارای همسر افغان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دولت دوازدهم از مکاتبه خود با وزیر کشور و خارجه درباره ضرورت رسیدگی به زنان ایرانی دارای همسر افغان، زنان و کودکان پناهنده با توجه به شرایط بحرانی افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 11 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: با توجه به شرایط بحرانی ‎افغانستان طی مکاتباتی با وزیر کشور و خارجه نسبت به ضرورت رسیدگی به وضعیت ‎زنان ایرانی دارای همسر افغان و همچنین زنان و کودکان پناهنده تذکر دادم.

 

معصومه ابتکار در نامه خود به محمد جواد ظریف با اشاره به پیشروی طالبان در شهرها و روستاهای افغانستان، خواهان تسهیل عزیمت از جمله صدور ویزای زمینی برای زنان ایرانی و فرزندانشان که خواهان ترک آن کشور هستند، شد.

ابتکار همچنین در مکاتبه اش با رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به موج پناهجویان افغان که وارد کشور می شوند،‌ تاکید کرد که براساس گزارش های واصله، بخشی از آوارگان را زنان و کودکان تشکیل می دهند که با توجه به آسیب پذیری های فردی و اجتماعی این گروه، لازم است تمهیداتی برای آنان در اردوگاههای مرزی در نظر گرفته شود.

وی خواستار استقرار تیم پزشک، ماما و مددکاران اجتماعی زن، توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز زنان و دختران و نیز اقلام مقابله با ویروس کرونا، نظارت بر محل اسکان و جابجایی زنان سرپرست خانوار در میان پناهجویان و بهره گیری از خدمات سازمان های غیردولتی فعال در حوزه مهاجرین و زنان برای اعتمادسازی و ارایه خدمات بهینه تخصصی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
میذاشتی یک ماه دیگه مینوشتی !!! دیگه تموم شد دورانتون !
خدا رو شکر بچه هات همه از اب و گل درومدن میتونی فعال حقوق بشر باشی .
خانم ابتکار همیشه ابتکار عمل در دست داره
کادر درمان خسته از دوسال تلاش مداوم اما بی حاصل ناشی ازتصمیمات غلط و بی تدبیری می باشد ،بعد خواهر مری خواستار اعزام کادر درمان در مناطق مرزی برای افغانهاست . واقعا بدون تفکر وتعقل سخن گفتن به بیراهه زدن است
همه دولت قبل رفتن این جا مونده.بلندشو برو .تمام شد سفره را هم جمع کردن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار