بازدید 15112
۸

پیشروی هولناک طالبان!

خبرگزاری طلوع نیوز اوایل روز سه‌شنبه گزارش داد که طالبان بخش اعظمی از شهر فراه، مرکز ولایت فراه در غرب افغانستان را تصرف کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 11 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تاس، یکی از مقامات اتحادیه اروپا تاکید کرد، گروه شبه‌نظامی طالبان در حال حاضر کنترل ۶۵ درصد از خاک افغانستان را در دست دارد و نیرو‌های دولتی به دنبال خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو، به طور جدی ضعیف شده‌اند.

 این مقام اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت: در حال حاضر طالبان کنترل حدود ۶۵ درصد از خاک افغانستان را برعهده دارد. توانایی نیرو‌های مسلح افغانستان به خاطر خروج نیرو‌های خارجی که به نیرو‌های ارتش افغانستان آموزش و کمک‌های لازم را می‌دادند، به طور جدی محدود و ضعیف شده است.

وی افزود: نیرو‌های ویژه افغانستان متشکل از حدود ۷۵ هزار سرباز در حال حاضر با جنبش طالبان در حال مبارزه هستند. این نیرو‌ها از بالاترین کارایی جنگی و نظامی در افغانستان برخوردار هستند و تمرکز اصلی مربیان نظامی ناتو بر آن‌ها بود. در حال حاضر به طور کلی حدود ۱۸۰ هزار تن در خدمت نیرو‌های مسلح افغانستان هستند.

این مقام تصریح کرد: خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو به طور جدی روحیه نیرو‌های امنیتی و دفاع ملی افغانستان و زنجیره‌های تامین‌شان را تضعیف کرده است. نیروی هوایی افغانستان به خاطر مشکلات لجستیکی اغلب در تامین حمایت هوایی در جریان عملیات‌های ویژه ناکام می‌شود. از آنجایی که شبه‌نظامیان طالبان دیگر از نیرو‌های غربی هراسی ندارند، حملات آن‌ها به تاسیسات و ایست‌های بازرسی ارتش افزایش یافته است. در بسیاری مواقع، نیرو‌های امنیتی و دفاع ملی افغانستان تجربه جنگی و آموزش لازم برای دفع این حملات را ندارند.

این دیپلمات اروپایی گفت: اتحادیه اروپا قرار است به عنوان بخشی از برنامه آموزشی‌اش برای پلیس افغانستان، به حمایت خود از کابل ادامه دهد. بروکسل کمک‌های مالی برای حمایت از نیرو‌های مجری قانون افغانستان فراهم خواهد کرد.

خبرگزاری طلوع نیوز اوایل روز سه‌شنبه گزارش داد که طالبان بخش اعظمی از شهر فراه، مرکز ولایت فراه در غرب افغانستان را تصرف کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۱۴ آوریل اعلام کرد که تصمیم گرفته به عملیات کشورش در افغانستان که طولانی‌ترین کمپین نظامی خارجی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود، پایان دهد و نیرو‌های آمریکایی را تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸
بیچاره ملت مظلوم افغانستان که بازیچه قدرت نمایی سیاستمداران شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
مشکل از خود ملت هم است که دنبال طالبان راه افتادن
عجیبه که موضع ما درباره یمن و سوریه با افغانستان متفاوت است ایا سگهای تکفیری طالبان با سگهای تکفیری داعشی و کسانی که مردم یمن را میکشند فرق میکنند ؟!!
به علت اختلاف شدید میان نیروهای جهادی و سیاستمداران افغان موضوع تصرف سریع کشور افغانستان توسط طالبان قابل ‍یش بینی بود و متاسفانه با تثبیت موقعیت طالبان امنیت همسیگان افغانستان به خطر خواهد افتاد و به راحتی مثل سابق امکان مقابله وجود نخواهد داشت.
پیشروی طالبان مانند داعش است و نشان می دهد که شدیدا حمایت می شوند بالاخص از آسمان و در غالب ارسال اطلاعاتی مانند مکان نیروها و غیره و مدیون هستید اگر فکر کنید که امریکا پشت سر طالبان است .
و پایان رویای کسانی که به شیطان بزرگ اعتماد کردند.
آقای کیهان شریعتمداری باطرفداری ازطالبان حالا کلاهش را بالاتربگذارد
کدام نماینده ی مجلس بود که این گروه جنایتکار را یکی از جنبش های اصیل منطقه ای می دانست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار