بازدید 8377

بیانیه سفارت ایران در لیسبون درمورد «مرسر استریت»

به دنبال حادثه پیش آمده برای تانکر مرسر استریت در دریای عمان و طرح اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران، سفارت ایران در لیسبون با صدور بیانیه‌ای ضمن اظهار تاسف از مرگ دو نفر از خدمه کشتی و ابراز همدردی با خانواده جانباختگان، هر گونه دخالت ایران در این حادثه را قویا رد کرده و اتهامات مربوط به مداخله ایران در این حادثه را بی اساس دانست.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸ 10 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در این بیانیه که برای وزارت خارجه پرتغال، نمایندگی‌های سیاسی مقیم، شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی و فرهنگی، رسانه‌ها و اعضای جامعه مدنی ارسال شده است، تاکیده شده که تقویت صلح و ثبات در منطقه از جمله مهمترین اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و ایران همواره از عبور و مرور آزاد کشتی‌ها در منطقه حمایت کرده است.

در بخش دیگری از بیانیه، تاکید شده است: "رژیم صهیونیستی اسرائیل و دولت آمریکا بدون ارائه دلایل متقن و مستند، جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمله به کشتی مرسر استریت کرده‌اند. این اتهامات فاقد پشتوانه اطلاعاتی معتبر و تحقیقات مستقل و قابل قبول است. ایران این اتهامات را به شدت رد می‌کند و نسبت به هرگونه اقدامات ماجراجویانه از طریق توسل به زور یا تهدید به توسل به زور توسط آمریکا و اسرائیل هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند که به هرگونه حمله و تعرض به منافع و اتباع جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه‌ای و توسط هر کسی پاسخ خواهد داد. "

در بیانیه سفارت، با اعلام این که "ایران کشوری نیست که در شرایط خاص فعلی به ویژه در آستانه تشکیل دولت جدید و ضرورت از سرگیری مذاکرات در حال انجام در وین برای بازگشت همه طرف‌ها به اجرای توافق هسته‌ای، از این گونه حوادث نفعی حاصل کند و بلکه دلایل این حادثه را می‌باید در تل آویو یا واشنگتن جستجو کرد"، از دیگر کشور‌ها درخواست شده است تا "از قرار گرفتن در دام سیاست جنگ روانی رژیم صهیونیستی که با هدف ایجاد ناامنی و پیچیده‌تر کردن امنیت در منطقه و بهره‌برداری از این حوادث مشکوک در جهت اهداف نامشروع خود در آستانه تشکیل دولت جدید در ایران طراحی شده است، اجتناب کنند. "
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی