بازدید 6650

شاه اردن به اجلاس کشور‌های همجوار عراق دعوت شد

نخست وزیر عراق از «عبدالله دوم» شاه اردن برای شرکت در «اجلاس سران کشور‌های همجوار عراق» که قرار است به میزبانی بغداد برگزار شود، دعوت کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ 09 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه المملکه اردن، «علی علاوی» معاون نخست وزیر و وزیر دارایی عراق امروز (دوشنبه) نامه دعوت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور از «عبدالله دوم» شاه اردن برای شرکت در اجلاس یاد شده را تسلیم وی کرد.

بر اساس این گزارش، شاه اردن در دیدار با فرستاده نخست وزیر عراق، بر حمایت اردن از عراق و مردم این کشور و افزایش امنیت و ثبات در آن تاکید کرد.

شاه اردن از سطح هماهنگی و همکاری موجود بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و کاربردی شدن پروژه‌های اقتصادی مشترک تعریف شده بین امان و بغداد و همچنین پروژه‌های اقتصادی سه جانبه با مصر را ضروری دانست.

در این دیدار که در کاخ «الحسنیه» امان برگزار شد، وزیر امور خارجه و مهاجران اردن نیز حضور داشت.

پیشتر نیز وزیر امور خارجه عراق امروز (دوشنبه) دعوتنامه رسمی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور برای حضور «ملک سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در «اجلاس سران کشور‌های همجوار عراق» را تحویل همتای عربستانی خود داد.

عراق در پایان ماه جاری میلادی میزبان اجلاسی با حضور مقام‌هایی از کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، عربستان، کویت، اردن، سوریه و چند کشور تأثیرگذار دیگر عربی و نیز چند کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.

هدف از برگزاری این اجلاس، نزدیک کردن دیدگاه‌ها درباره مسائل امنیتی و سیاسی مهم میان کشور‌هایی که با یکدیگر اختلاف‌هایی دارند، عنوان شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار