بازدید 5858

حماس: احکام عربستان علیه فلسطینیان ظالمانه است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای احکام صادره علیه فلسطینیان زندانی در عربستان سعودی را ظالمانه و غیر قابل توجیه عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰ 09 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای حماس، در این بیانیه آمده است: صبح امروز از احکام صادره از سوی دستگاه قضایی عربستان سعودی علیه شمار زیادی از برادران فلسطینی و اردنی مقیم این کشور شوکه شدیم.

حماس افزوده است: آن‌ها کاری که مستوجب محاکمه و مجازات ظالمانه و غیرقابل توجیه باشد، مرتکب نشده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرده است: برادران فلسطینی و اردنی تنها به آرمان و ملت فلسطین یاری رساندند بدون اینکه به عربستان و مردم این کشور آسیبی بزنند.

این بیانیه افزوده است: در حالی که از صدور احکام تبرئه برخی از برادرانمان استقبال کرده‌ایم، احکام ظالمانه و ناعادلانه علیه اکثریت آن‌ها را هم تقبیح می‌کنیم و از رهبران عربستان می‌خواهیم به سرعت آن‌ها را که بیش از دو سال پیش در بازداشت هستند، آزاد کرده و به درد و رنج آن‌ها و خانواده‌هایشان پایان دهد.

پیش‌تر دادگاه عربستان سعودی برای محمد الخضری نماینده حماس در عربستان سعودی ۱۵ سال زندان و برای شمار دیگری از فلسطینیان و اردنی‌ها احکام حبس کوتاه و بلند مدت صادر کرده بود.

حماس در اطلاعیه‌های گذشته خود اعلام کرده بود که عربستان تقریبا ۶۰ فلسطینی از اعضا و هواداران حماس از جمله الخضری و فرزندش هانی را از آوریل ۲۰۱۹ میلادی بازداشت کرده است بدون آنکه جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس