بازدید 5938

كلاهبرداري با بنز 350 ميليون توماني

کد خبر: ۱۰۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۰ 01 July 2010
بنز مشكي 350 ميليون توماني و ظاهر بسيار شيك مرد ميانسال و دو همدستش ترفندي براي كلاهبرداري اين سه نفر از فروشندگان لباس، ساعت طلا، لوستر، غذا و...بود.

به گزارش تهران‌امروز، در ارديبهشت ماه صاحب يك مغازه ساعت فروشی در خیابان فرشته با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به ماموران عنوان داشت: مرد میانسال بسیار شیک پوشی که کت و شلوار گران قیمت مارک دار چند میلیون تومانی نیز به تن داشت، به همراه دو جوان حدودا 25 ساله که عنوان شد پسران او هستند برای خرید ساعت به مغازه من مراجعه کردند.

این شخص پس از حضور در داخل مغازه به من گفت: به تازگی از مسافرت کاری خارج از کشور به ایران آمده ام اما به دلیل مشغله شدید کاری نتواسته ام در خارج از کشور خرید مناسبی برای فرزندانم انجام بدهم و برای همین تصمیم دارم تا سه ساعت طلای بسیار خوب برای خود و همچنین دو فرزند پسرم خریداری کنم و مبلغ آن نیز به هیچ عنوان مهم نیست.

من نیز که با توجه به نوع خودروی مدل بالا و ظاهر بسيار شیک هر سه نفر آنها، به هیچ عنوان تصور نمی کردم که سارق باشند سه ساعت طلا به ارزش 30 میلیون تومان به آنها پیشنهاد کرده و آنها نیز ساعت‌ها را انتخاب کردند. پس از انتخاب ساعت‌ها، دو پسر این آقا به پیشنهاد پدرشان به داخل ماشین برگشتند اما پدرشان برای پرداخت پول و تحویل گرفتن ساعت‌ها در داخل مغازه باقی ماند ؛ ابتدا وی مي‌خواست تا مبلغ 30 میلیون تومان را به صورت چك پرداخت كند که من از پذیرش چک خودداری کردم برای همین این فرد با عنوان این موضوع که برای آوردن پول باید به ماشین مراجعه نماید از من خواست تا مقابل خودرو او را همراهی نمایم و خودش هم بسته حاوی ساعت‌ها را با خودش آورد اما زمانی که این شخص به بهانه دادن تراول چک از داخل کیف دستی خود در داخل خودروی بنز نشست ناگهان یکی از دو جوان داخل بنز که در پشت فرمان خودرو قرار داشت پای خود را روی گاز گذاشت و هر سه نفرشان از محل متواری شدند.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان، مالباخته بار دیگر به پليس مراجعه کرد و اين بار گفت: یکی از دو جوان همراه آن مرد میانسال با شماره مغازه ساعت فروشی تماس گرفته و پیشنهاد داده که حاضر هستند در صورتی‌که شکایتی در خصوص سرقت ساعت‌ها نداشته باشم، پول ساعت‌ها را به من پرداخت نمایند! با توجه به اطلاعات جدید به‌دست آمده، کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه صادقیه شده و در 29 خرداد اقدام به دستگیری متهم فرشاد. الف ( 22 ساله ) كرده که بلافاصله متهم ضمن اعتراف به مشارکت در سرقت، دو همدست خود به اسامی «سجاد» و «بهمن» را به کارآگاهان معرفی کرد. با شناسایی مخفیگاه دیگر متهم پرونده به نام سجاد. ع ( 25 ساله ) در اتوبان شهید ستاری، او نیز در همان روز دستگير شد.در بازرسی از مخفیگاه سجاد و فرشاد، کارآگاهان موفق به کشف یک ساعت طلای مسروقه و همچنین مقادیر زیادی لباس به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان شدند. سجاد و فرشاد پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی، ضمن اعتراف به مشارکت در سرقت از ساعت فروشی، به ارتکاب سرقت های مشابه دیگر نیز اعتراف کردند اما در اظهارات خود عنوان داشتند که هیچ آدرس و نشانی مشخصی از بهمن در اختیار ندارند و تمامی تماس‌ها از سوی بهمن انجام می شود و محل های سرقت نیز توسط وی معرفی و مشخص می شود. با توجه به شیوه و شگرد متهم اصلی پرونده، کارآگاهان که اطمینان پیدا کرده بودند متهم تحت تعقیب باید از مجرمان سابقه دار و حرفه ای باشد در مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار پلیس موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام بهرام. گ ( 47 ساله ) که خود را با نام جعلی «بهمن» به همدستانش معرفی کرده بود، شدند. بهرام. گ از مجرمان سابقه داری است که بارها به علت ارتکاب جرايم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.

 این متهم به اتهام جرایم مختلف بارها دستگیر و روانه زندان شده است. با شناسایی دقیق متهم، كارآگاهان سرانجام موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه جلال آل احمد شده و وي را نيز دستگير كردند.در بازرسی از مخفیگاه این متهم کلکسیونی از اموال سرقت شده از قبیل گل های مصنوعی، تابلوهای هنری، انواع لوستر، البسه، دو عدد ساعت طلا و.... کشف و توقیف شد.

کارآگاهان پایگاه یکم در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی يكي از مالباختگان شدند که طی آن متهمان به همان شیوه، اقدام به سرقت چند میلیون تومانی البسه و پوشاک از وی کرده بودند.

مالباخته پس از حضور در پایگاه پلیس آگاهی ضمن شناسایی هر سه متهم به‌ویژه متهم اصلی پرونده به کارآگاهان گفت: چندی پیش سه نفر با یک دستگاه خودرو بنز دو در مشکی به مغازه من در خیابان الهیه مراجعه کرده و درخواست خرید تعدادی کت و شلوار و... را کردند.

در این میان یکی از آنها ( متهم اصلی پرونده بهرام ) که دو همراه خود را تحت عنوان فرزندانش معرفی کرده بود عنوان داشت که یکی از دوستان برادرم است که با توجه به نشانی‌های ارائه شده از سوی این شخص اطمینان پیدا کردم که او واقعا یکی از دوستان برادرم است.

پس از آشنایی ایجاد شده میان من و این آقا، با راهنمایی های من بهترین لباس‌های مارک دار داخل مغازه به ارزش 30 میلیون تومان انتخاب و پس از خرید و پرداخت پول‌ها در یک فقره چک به مبلغ 30 میلیون تومان، شاگرد مغازه لباس های خریداری شده را به داخل خودروی بنز برد و حتی 50 هزار تومان نیز به عنوان «انعام» از سوی این آقا به شاگرد مغازه پرداخت شد که حتی من نیز برای تشکر، با گوشی تلفن همراه وی تماس گرفتم ؛ اما پس از مراجعه به بانک متوجه بلامحل بودن چک و هویت واقعی این افراد شدم و در پیگیری های انجام شده از برادرم نیز مشخص شد که اصولا وی چنین دوستی با مشخصات این آقا ندارد.

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص شیوه و شگرد سرقت و جلب اعتماد مالباخته از سوی متهم، در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که متهم پیش از ارتکاب سرقت با تحقیق از مالباخته اطلاعاتی را در خصوص اعضای خانواده وی به‌ویژه برادر مالباخته به‌دست آورده است و با توجه به همین اطلاعات جمع آوری شده خود را به عنوان دوست برادر مالباخته معرفی و بدین طریق مالباخته را به دریافت پول البسه در قالب «چک» راضی کرده است.

حتی کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و برای اطمینان، از برادر مالباخته نیز برای شناسایی متهم دعوت به‌عمل آوردند که پس از حضور این شخص دراداره پلیس آگاهی، وی نیز عنوان داشت که در تمام طول زندگی خود با این شخص ملاقات یا برخوردی نداشته است.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج