این خودرو بلای جان رانندگان تهرانی است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تخلفات سرعت و سبقت در شهر تهران توضیح داد و گفت: تأثیر سرعتهای غیر مجاز بر تصادفات دقیقاً مشخص است و ما در معابری که سرعتهای زیاد داریم مانند بزرگراههای شهید همدانی، شهید خرازی، شهید بابایی بیشترین تصادفات و شدت تصادفات را دقیقاً در همین بزرگراهها داریم.
سرهنگ رازقی گفت: در طول روز و ایام هفته و زمانهایی که سرعتها افزایش پیدا میکند متأسفانه شدت تصادفات هم در همین ساعات و ایام به تبع آن افزایش پیدا میکند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما در قرارگاه کنترل سرعت دقیق سرعتهای غیر مجاز را از نظر زمان و نحوه سرعتهای غیر مجاز رصد و کنترل کرده تا بتوانیم برنامه ریزهای لازم را صورت دهیم.
وی گفت: یکی از این مواردی که بررسی میگردد انواع خودروهایی است که کدام خودروها بالاتر از حد مجاز معمولاً رانندگی میکنند که خانواده پژو و بیشتر خودرو ۲۰۶ رتبه اول را در این مورد دارد و بیشترین سرعتهای غیر مجاز را ما از این نوع خودرو مشاهده میکنیم.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سرعت مطمئنه هم از تعریف آن مشخص است که سرعتی است که راننده از رانندگی خود اطمینان داشته باشد و مطمئن باشد که در زمان وقوع و بروز خطر از تصادف جلوگیری به عمل میآید.
رازقی ادامه داد: کسی که تازه گواهینامه گرفته و تجربه ندارد نسبت به کسی که سالها رانندگی کرده میبایستی سرعت را رعایت کرده و سرعت وی بایستی کمتر از حد مجاز باشد و با سرعت کمتری رانندگی نماید.
وی افزود: در شرایط مختلف و موقعیتهای مختلف نسبت به وضعیتهایی که داری سرعتی را اتخاذ کنیم که در زمان بروز تصادف بتوانیم وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و از تصادف اجتناب گردد که به این کار و اقدام به موقع سرعت مطمئنه میگوئیم.
سرهنگ رازقی از به رانندگان توصیه کرد: قطعاً توصیه اصلی ما کاهش سرعت است و برای آنکه تصادف نکنیم و در صورت تصادف خسارات به حداقل ممکن برسد حتماً باید سرعت مطمئنه و سرعت مجاز را رعایت نمائیم و توصیه مهمتری که داریم بویژه رانندگانی که در معابر بزرگراهی و آزادراهی تردد میکنند حتماً با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی نمایند
--اخیرا جاده رفتید؟
مثلا جاده های تهران - شمال.
هر یک کیلومتر یک سرعت گیر. سرعت گیر غیر استاندارد که اگر دنده یک از روش رد نشوید حتما به خودرو آسیب وارد میکند.
راننده ها عقده ای می شوند. وفتی مسافت ده کیلومتر را بدون سرعت گیر می بینند آنچنان با سرعت می روند که جان خود و سرنشینان را به خطر می اندازند.
این سرعت گیرها به جاده های شمال ختم نمی شود اگر وارد فرعی شوید داستان ادامه خواهد داشت حال هر پانصد متر یک سرعت گیر.
باید یک وزارت به نام وزارت سرعت گیر ایجاد شود تا بتواند سرو سامان بدهد.
در غیر این صورت در کشورما خودرو با دوچرخه تفاوتی نمیکند التبه از لحاظ سرعت و مدت زمان سفر
من مادر بزرگ خودم را همینجوری و با سرعت بالای خودرو در داخل شهر از دست دادم
مثلا این قرارگاه روی چه حسابی سرعت زیرگذر گیشا رو گذاشته 50 ؟ یا زیرگذر انتهای حکیم - المپیک رو گذاشته 60 ؟
کلا هیچ وقت بالای 3 ماشین همزمان از 3 لاینش رد نمیشه ، سرعت 60 ؟؟؟ بعد کنار ورزشگاه آزادی قبلا 60 بود این قدر جریمه شدیم که کردنش 70 ، بابا ماشین کوکی که نیست ، چند کیلومتر مسیر خالی رو با 70 تا بریم؟
اصلا کارشناسی هم می کنید ؟؟؟؟






