بازدید 6003
۱

عادی انگاری در سیستان و بلوچستان علت شیوع کرونا

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در این استان است.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 06 August 2021

به گزارش «تابناک»، علیرضا شهرکی در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: دغدغه اصلی ما در جریان مبارزه با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان بحث تامین اکسیژن بود و با اهدای این موارد در طول مبارزه با کرونا بسیاری از دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان سیستان وبلوچستان رفع شده است.

وی افزود: کارهای بسیار ارزشمندی هم در مجموعه سپاه و ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا اتفاق افتاد و بیمارستان‌های سیار در اختیار مردم قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی همگان بتوانند این بیماری را پشت سر بگذارند.

وی تصریح کرد: شرایطی که نمودار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد از اوج قله به سمت پایین حرکت می‌کنیم به یاری خدا که این وضعیت ماندگار باشد و شاهد اوج گیری مجدد ویروس کرونا در منطقه نباشیم.

شهرکی بیان کرد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور زیاد مناسب نیست و در سیستان و بلوچستان نیز همان وضعیت ۵۳درصد قبل بوده که باید این مهم افزایش یابد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن یک‌هزار و ۲۱۲ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۹۹هزار و۹۱۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: همچنین با فوت ۹ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۲۴۸نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ بیمار حاد تنفسی و ۳۰۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقر بیسوادی بیکاری نبود درمانگاه و بیمارستان علت شیوع کردنا می باشد ادرس غلط ندهید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر