تحلیف سیزدهم

رئیسی برای پاسداری از نظام و قانون اساسی سوگند یاد کرد/رئیسی: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد/دست دوستی به سوی کشورهای منطقه و همسایگان دراز می‌کنم/مراسم تحلیف رییسی پایان یافت

نمایندگان و شخصیت‌های برجسته ادیان و مذاهب مختلف جهان نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند؛ شخصیت‌های مهم فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام هم در مراسم تحلیف حضور پیدا خواهند کرد و برخی از این افراد از شب گذشته وارد تهران شدند
کد خبر: ۱۰۶۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 05 August 2021

مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم ساعت 17 امروز (پنجشنبه 14 مرداد 1400) با حضور مسئولان لشکری و کشوری و همچنین میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس آغاز شد.

به گزارش تابناک: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

-خیر مقدم و نطق رئیس مجلس شورای اسلامی

-سخنرانی رئیس قوه قضائیه

-انجام مراسم تحلیف رئیس جمهور

-سخنرانی رئیس جمهور

-نطق پایانی رئیس مجلس شورای اسلامی

میهمانان مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از دقایقی پیش در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی مستقر شدند. محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ورودی مجلس از مهمانان استقبال می کند.

همچنین خبرنگاران و تصویربرداران که برای پوشش مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی حضور دارند از دقایقی پیش وارد جایگاه تماشاچیان صحن علنی شدند.

گروه موزیک ارتش در جایگاه تماشاچیان برای نواختن سرود ایران مستقر شد.

پرچم کشورهای حاضر در مراسم در صحن علنی به چشم می‌خورد. جایگاه هیات رئیسه نیز به شکل پرچم ایران گل‌آرایی شده است.

تاکنون ده‌ها هیئت سیاسی و پارلمانی از کشور‌های مختلف و نیز سازمان‌های بین المللی وارد کشور شده اند که به ترتیب وارد مجلس می‌شوند و با استقبال رئیس مجلس در جایگاه‌های مشخص شده استقرار می‌یابند.

شخصیت‌های بلندپایه کشوری و لشکری و نیز مهمانان داخلی دعوت شده نیز وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند.

به گفته سخنگوی هیئت رییسه مجلس، بر اساس آمار اعلام‌شده ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان آمادگی خود را برای حضور در مراسم تحلیف اعلام کردند؛ از بین این مقامات ۱۰ رئیس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزرای دیگر کشور‌ها و همچنین فرستاده ویژه و نواب رؤسای مجالس، رؤسای کمیسیون‌ها و هیئت‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

همچنین رؤسای مقامات ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D ۸ برای حضور در این مراسم دعوت شدند و اعلام آمادگی کردند.

نمایندگان و شخصیت‌های برجسته ادیان و مذاهب مختلف جهان نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند؛ شخصیت‌های مهم فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام هم در مراسم تحلیف حضور پیدا خواهند کرد و برخی از این افراد از شب گذشته وارد تهران شدند

در حال حاضر و پیش از آغاز رسمی مراسم گروه سرودی در حال اجرای سرودهایی با مضمون «وطن» هستند.

مراسم تحلیف رییسی پایان یافت
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۸:۴۲

مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران در ساعت 18:24به کار خود پایان داد.

در این مراسم که از ساعت 17:150 امروز پنجشنبه در مجلس آغاز شد، پس از سخنرانی روسای قوای مقننه و قضاییه، سید ابراهیم رییسی برای پاسداری از اسلام، نظام و قانون اساسی سوگند یاد کرد و رسما اولین سخنرانی خود را به عنوان رئیس‌جمهوری ایراد کرد.

این مراسم با اعلام رییس مجلس پایان یافت.

به گفته وی جلسه بعدی مجلس یکشنبه 17 مرداد با دستور کار عادی مجلس خواهد بود.

اظهارات رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف ریاست جمهوری
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۸:۲۶

غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ضمن گرامی‌ داشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی مهندس اظهار کرد: برای همه جانبازان، آزادگان و خانواده‌هایشان آرزوی توفیق دارم. همچنین برای مریض‌ها شفای عاجل آرزوی می‌کنم. در روزهای پایانی پر خیر و برکت ماه ذی الحجه هستیم. از خداوند سبحان می‌خواهم که ما را مشمول تفضلات کند و آنچه در عید قربان و غدیر برای همه اولیا و اوصیا مقدر داشتند، برای ملت ما و همه حضار این جلسه مقدر کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به رور انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از مردم بصیر و زمان شناس تشکر می‌کنم که در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ به پای صندوق رأی آمدند و بار دیگر برگ زرینی را بر تاریخ جمهوری اسلامی افزودند و با انتخاب فردی شایسته برای اجرای یک دوره چهار ساله تلاش کردند. از خداوند برای این مردم عزت را خواستارم.

وی همچنین ضمن تشکر از برگزار کنندگان انتخابات به تأمین امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: از همه کسانی که از ابتدای انقلاب در قوه مجریه حضور داشتند و صادقانه خدمت کردند، تشکر می‌کنم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: مردم با انتخابشان قدرت و مسئولیت بزرگی بر دوش رئیس جمهوری می‌گذارند. رئیس جمهور طبق قانون اساسی عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به جز در مواردی که به رهبری مربوط می‌شود را برعهده دارد. این قدرت قانون و مسئولیت امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده و رئیس جمهور امروز در پیشگاه قرآن و در خانه ملت در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و شورای محترم نگهبان به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کند که خواستار مذهب رسمی کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: و سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسئولیت خویش به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعطای کشور نماید. امیدوارم به فضل پرورگار و حول قوه الهی رئیس جمهور با کمک سایر قوا و کمک نخبگان و مردم در ایفای مسئولیت خود بیش از پیش موفق باشد و همانگونه که در روز تنفیذ مطرح کردند هرچه سریع‌تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، رفع گرانی‌های افسارگسیخته و حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری اقدام عاجل داشته باشند و همچنین در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام کنند.

اژه‌ای ادامه داد: امیدوارم رئیس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی به خصوص بندهای شانزده‌گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق جامعه را تامین می‌کند اهتمام داشته باشند و اعلام می‌کنم قوه قضاییه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد و کمک می‌کند.

وی در پایان اضافه کرد: در مبارزه با فساد در ساحت‌های مختلف جدی‌تر از پیش خواهد بود. در پایان توفیق همگان را از ایزد منان خواستارم و از خداوند علیم و حلیم مسئلت دارم که رهبر معظم انقلاب طول عمر بابرکت عنایت فرماید و سایه معظم له را تا ظهور ولیعصر(عج) مستدام بدارد.

از هر طرح دیپلماتیک که باعث لغو تحریم‌ها شود استقبال می‌کنم
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۸:۲۵

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی حاضر در این مراسم، اظهار کرد: طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی مشارکت سیاسی و مردم‌سالاری را در تاریخ کشور به ثبت رساند و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی همه نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم دانسته است و امروز بار دیگر این موضوع تحقق یافته است. اراده مردم به تحقق عدالت، پیشرفت، آزادی است.

وی افزود: ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی زنجیر زورگویان را پاره کرد و بر سرنوشت خود حاکم شد و ثابت کرد که مردم‌سالاری دینی می‌تواند نوع جدیدی از حکومت باشد.

رییسی یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی امروز در جایگاهی ایستاده که قرن‌ها سابقه تاریخی از ملت ایران را پشت خود دارد. در طلیعه قرن جدید و آغاز گام دوم انقلاب بسیار مفتخرم که به حفاظت از این میراث بزرگ انتخاب شدم.

رییس جمهوری تاکید کرد: جلوه‌ای رشک برانگیز از مردم‌سالاری دینی را ملت ایران در جریان این انتخابات به رغم تبلیغات سهمگین دشمن و انتشار ویروس کرونا پدید آورد.

وی با بیان اینکه پیام رای مردم تحول خواهی و عدالت خواهی بود، اظهار کرد: ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ در عین تعامل سازنده با جهان و حفظ استقلال از جمله خواسته‌های مردم و در کنار آن تشکیل دولتی فسادگریز، مدافع حقوق انسانها در عالم، علم‌طلب، عدالت‌جو، برنامه محور را خواستار بودند.

رییسی با تاکید بر اینکه ما مدافع واقعی حقوق بشر در هر کجای دنیا هستیم، گفت: جوانان عزیز در این مرز و بوم از ما می‌خواهند که صدای ولی نعمتان و مستضعفین باشیم و از آزادی‌های آنان حراست کنیم و وضعیت سفره‌های آنان بهبود یابد و نشاط و شور اجتماعی در جامعه ایجاد شود. دولت در این مسیر خستگی‌ناپذیر پیش خواهد رفت.

رییس جمهوری گفت: من امروز خادم همه جمهور و همه مردم ایران هستم. امروز نوبت ماست که ادای امانت کنیم. دولت مردمی دولت وفاق ملی است. در دولت مردمی جناح‌های سیاسی و دسته‌بندی‌های قومی و نژادی رنگ می‌بازد و همه برای خدمت به نظام دور هم جمع می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز از همه اقوام و مذاهب و نژادها و اقشار و دانشجویان و پیر و جوان می‌خواهم که دولت مردمی را دولت خود بدانند. همه بیاییم تا دست در دست هم به پاخیزیم و آرمان ایران قوی را محقق کنیم.

رییسی با اشاره به مدیریت اقتصادی و توجه به تغییرات اقلیمی و توجه به وضعیت معیشتی مردم ، اظهار کرد: وعده‌های دولت مردمی وعده‌های صادق است. امیدوارم به فضل خدا ایرانی موفق‌تر و قوی‌تر بسازیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه از مردم و نمانیدگان مجلس می‌خواهیم به عنوان مصلحان دولت عمل کنند، گفت: این دو باید هرجا که نقدی یا پیشنهادی داشتند برای پیشبرد امور در اختیار بگذارند. ما به حضور مردم در صحنه و همراهی قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح سرافراز نیاز داریم. به دلیل شرایط خاص امروز نیازمند همکاری و همراهی بیشتری میان مجلس و دولت هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: من دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان دراز می‌کنم و دست آنان را به گرمی می‌فشارم. برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است و نظام جمهوری اسلامی بنا بر فتوای رهبر معظم خود سلاح اتمی را حرام می‌داند و در دکترین نظامی ایران این سلاح جایی ندارد.

رییسی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها باعث نمی‌شود که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود دست بکشد، تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند.

قالیباف: وارد دوره جدید مدیریتی در کشور شده‌ایم
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۷:۵۷

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (پنج‌شنبه 14 مرداد) در مراسم تحلیف دوره سیزدهم ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در دوره «کارآمدی و پاسخگویی» نه تنها فساد بلکه هرگونه منفعت طلبی سیاسی یا قبیله گرایی گناهی نا‌بخشودنی است.

وی افزود: ما به خوبی بر مشکلات و چالش‌های پیش روی دوره جدید واقف هستیم. ما می‌دانیم ناکارآمدی‌های اشباع شده تا چه میزان به اعتماد مردم لطمه زده است و می‌دانیم بار مشکلات اقتصادی و معیشتی چقدر بر شانه مردم خصوصاً قشر متوسط و ضعیف سنگینی می‌کند.

به گزارش فارس، متن سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من المُؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدُوا اللّه علیه فمنهُم من قضى نحبهُ و منهُم من ینتظرُ و ما بدّلوا تبدیلًا

حضور همۀ هیئت‌های بلندپایه‌ای که از دیگر کشورها تشریف آورده‌اند و در پارلمان جمهوری اسلامی ایران به ما افتخار شرکت در مراسم تحلیف را داده‌اند و همچنین همۀ بزرگان دینی و مذهبی مقامات کشوری و لشگری نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و جهادی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که قدم به خانه ملت گذاشته اند، سلام می‌کنم.

ضمن تبریک مجدّد به حجت الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی به دلیل اعتماد مردم به ایشان وظیفۀ خود می‌دانیم اولین حضورشان به عنوان رئیس جمهور را در خانۀ ملّت گرامی بداریم؛ همچنین به رئیس محترم قوۀ قضائیه، اعضای محترم شورای نگهبان، رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس محترم دفتر رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور سابق و دیگر عزیزانی که نام بردن آنها در این زمان امکان پذیر نیست خیر مقدم می گویم.

به طور ویژه از طرف مردم ایران از حضور تک تک روسای جمهور، نخست وزیران، رؤسا و هیئت‌های پارلمانی، معاونین رئیس جمهور، معاونین نخست وزیر، وزرای خارجه، فرستادگان ویژه و عالی رتبۀ رؤسای کشورها، تمامی رؤسا و دبیران کل سازمان‌های بین المللی و دفاتر مربوطه سفرای خارجی مقیم تهران و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، اجتماعی و جهادی، از کشورهای منطقه، محور مقاومت و کشورهای آفریقایی، اروپایی، آمریکای لاتین و همچنین نماینده ویژه عالیجناب پاپ خوشحالی خودمان را اعلام می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم میهمان نوازی گرمی داشته باشیم و پیام آور مهر و دوستی مردم ایران باشیم.

جمهوری اسلامی ایران در حالی پای به قرن جدید شمسی می‌گذارد که میراث دار بیش از یک قرن مبارزه برای دستیابی به استقلال، آزادی و عدالت نفی سلطه پذیری و از همه مهمتر به کار بستن ارزش‌های اصیل اسلامی در جامعه است. در این راه خون پاک‌ترین انسان‌ها از شهید شیخ فضل الله نوری تا شهید قاسم سلیمانی فدا شده تا نهال مقدس حرکت مردمی را به درختی تناور و ریشه دار تبدیل کند.

امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) با رهبری انقلاب اسلامی در قلّۀ این مبارزه و با بنیان گذاردن جمهوری اسلامی موهبت مردم سالاری دینی را برای ملّت ایران به ارمغان آورد و جانشین صالح او حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای آن را تثبیت و بالنده کرد و در نتیجه انقلاب اسلامی به الگویی الهام بخش برای جهان اسلام و آزادی خواهان تبدیل شد.

اینک به پاس ایثار شهدا و جانبازان و پایمردی‌ها و پشتیبانی‌های ملّت شریف و صبور ایران در برابر همۀ دشمنی‌های استکبار جهانی و نظام سلطه؛ کشور در مواجه با تنگناها، ناملایمات و مصائب معیشتی فرارو در هنگامه یک تحول اساسی و افق گشایی در نظام حکمرانی خویش قرار دارد؛ این تحول اساسی مبتنی بر مکتب امام همراه با رفع ناکارآمدی، مبارزۀ جدی با فساد و عوامل نفوذی و همچنین مقاومت در برابر فشارها و تحریم های ناجوانمرانۀ دشمنان خارجی است؛ اکنون و در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی علی‌رغم همۀ کارشکنی‌ها و توطئه‌های خارجی و شیطنت مغرضان داخلی برای دلسرد کردن مردم نتایج انتخابات سال‌های 1398 و 1400 نشان داد که مردم بار دیگر برای حل مسائل کشور و عبور از بحران‌ها به صراط مستقیم «جریان انقلاب اسلامی» اعتماد دارند؛ لذا به پشتوانۀ وجود یک قوۀ قضاییۀ ضدفساد استقرار یک مجلس انقلابی و آغاز به کار یک دولت مردمی، موسم آن است تا با سرلوحه قراردادن روحیۀ انقلابی جهت‌گیری انقلابی و فرهنگ مدیریت جهادی و با تمسک به ارزش‌ها و اصول ناب مکتب امام و به منظور قوی ساختن ایران و اثبات کارآمدی دین در ادارۀ جامعه طرحی نو در اندازیم؛ در بیست و هشتم خرداد پیام تحول‌خواهی مردم از طریق صندوق‌های رأی به نظام و دنیا مخابره گردید و با حضور پر معنای مردم در انتخابات فصلی نوین در تاریخ انقلاب اسلامی آغاز شد، فصلی برای جبران کوتاهی‌ها، غفلت‌ها و کاستی‌ها. فصلی برای احیاء ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر بیانیۀ گام دوم انقلاب برای طی کردن مسیر خودسازی جامعه پردازی و تمدّن سازی نوین اسلامی.

این یک واقعیت روشن است که ما وارد دورۀ جدید مدیریتی در کشور شده‌ایم؛ مردم با انتخاب‌های خود در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این فرصت را به ما داده‌اند تا با حل مشکلات مردم خصوصاً قشر ضعیف و متوسط نشان دهیم که مدیریت جهادی راه حل همۀ مشکلات مادی و معنوی جامعه است؛ بخواهیم یا نخواهیم در دورۀ جدید مدیریتی کشور بار به سرانجام رساندن این خواسته به حق مردم بدوش ما مسئولان است؛ امروز نگاه همۀ شهدایی که خونشان را در راه انقلاب و برای امنیت و رفاه مردم داده‌اند به ما است؛ نمی‌توانیم روز را به شب برسانیم بدون این که اجازه داشته باشیم لحظه‌ای برای مردم تلاش نکرده باشیم و حق نداریم شب را بدون دغدغۀ مردم سر بر بالین بگذاریم؛ برای موفقیت در رسیدن به این هدف دورۀ جدید مدیریتی کشور را باید تبدیل کنیم به دوره کارآمدی و پاسخگویی؛ در دوره «کارآمدی و پاسخگویی» وظیفه داریم اوّل تمرکز بر کارآمدی را اصل قرار دهیم و بدون بهانه تراشی در تصمیم و اجرا به سمت ایجاد یک «زندگی خوب» برای همه با اولویت توانمندسازی محرومان حرکت کنیم. در قدم دوم باید با پاسخگویی به مردم اشکالات مان را برطرف کنیم تا بتوانیم بر چالش های موجود غلبه کنیم و نسبت به حل مشکلات مردم اقدام عملی انجام دهیم.

در دوره «کارآمدی و پاسخگویی» همة ما مکلّف هستیم که ثبات اقتصادی و امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم و روشن است که بار اصلی این مسئولیت برعهده دولت محترم خواهد بود؛ زیرا اکثر ظرفیت‌های اجرایی کشور در اختیار قوۀ مجریه است؛ امّا همدلی و هم‌افزایی دو قوّۀ دیگر در تکمیل این فعالیت نقشی کلیدی دارد؛ در همین راستا مجلس با تأکید بر استقلال قوا و رعایت همۀ ضوابط قانونی «پیمان همکاری با دولت» را بر اساس منافع ملّی و مطالبات مردم اعلام می‌نماید. مجلس یار و همراه دولت در مسیر پیشرفت کشور و البته ناظری فعّال و دلسوز در تحقّق تعهدات دولت است.

در دوره «کارآمدی و پاسخگویی» حاشیه‌روی حاشیه‌سازی و فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناهی نابخشودنی است و مردم هرگز این موضوع را از ما قبول نخواهند کرد؛ بنابراین همة ما در همة ارکان نظام وظیفه داریم مراقب باشیم در دام‌های خودساخته یا دشمن‌ساخته‌ای که باعث می‌شود دغدغه‌های مردم به حاشیه بروند نیفتیم، و با هر حاشیه سازی و حاشیه روی مقابله کنیم؛ در دوره «کارآمدی و پاسخگویی» نه تنها فساد بلکه هرگونه منفعت طلبی سیاسی یا قبیله گرایی گناهی نا‌بخشودنی است؛

کارآمدی وقتی ممکن است که مطابق برنامه عمل کنیم؛ همانطور که رهبر حکیم انقلاب در مراسم تنفیذ فرمودند: «هر حرکت و اقدام اقتصادی باید متّکی بر برنامه کلّی تنظیم شده برای کشور باشد». این فرمایش ایشان یک اصل مهّم و دستوری به ما است. در همین جهت دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خود را موظّف می‌دانند که تمامی ظرفیت‌های کارشناسی خود را برای تنظیم و تدوین یک برنامۀ کوتاه مدّت و برنامه پنج ساله هفتم کشور برای عبور از بحران و چالش‌های موجود به کار گیرند. این امر میسّر نیست جز با همکاری وزرا، کارشناسان زبده دولتی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و همچنین با استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی و اندیشکده ها و مراکز مطالعات مردمی.

خانم ها و آقایان میهمانان گرامی و مردم عزیز ایران؛

ما به خوبی بر مشکلات و چالش‌های پیش روی دوره جدید واقف هستیم. ما می‌دانیم ناکارآمدی‌های اشباع شده تا چه میزان به اعتماد مردم لطمه زده است و می‌دانیم بار مشکلات اقتصادی و معیشتی چقدر بر شانه مردم خصوصاً قشر متوسط و ضعیف سنگینی می‌کند. همچنین می‌دانیم تهدیدها و تحریم های دشمن شرایط را برای اداره کشور سخت کرده است، امّا در کنار این چالش‌ها، ظرفیت‌های خدادادی، مردمی، اقتصادی و بین المللی قابل توجهی نیز وجود دارد که در صورت بکارگیری مدیریت جهادی که مدیریتی عقلانی مبتنی بر تلاش و روحیه انقلابی و اعتقاد به رزق لایحتسب الهی است، می توان بر این چالش‌ها غلبه کرد. ما مطمئن هستیم با خدا باوری و مردم باوری که منجر به اعتماد به سنّت های الهی و مردمی کردن امور می‌شود، می توان از دل تهدیدهای موجود فرصت‌های بزرگی را برای ایجاد یک زندگی خوب برای مردم ایجاد کرد و از این طریق افق رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب نیز روشن تر خواهد شد.

رئیسی برای پاسداری از نظام و قانون اساسی سوگند یاد کرد
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۷:۴۰

سیدابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه ۱۴ مرداد) در مراسمی در محل مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ در راستای اجرای اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرد. متن سوگندنامه رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم‏‌الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

من‏ به‏ عنوان‏ رئیس‏‌جمهور در پیشگاه‏ قرآن‏ کریم‏ و در برابر ملت‏ ایران‏ به‏ خداوند قادر متعال‏ سوگند یاد می‏‌کنم‏ که‏ پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشم‏ و همه‏ استعداد و صلاحیت‏ خویش‏ را در راه‏ ایفای‏ مسئولیت‌هایی‏ که‏ برعهده‏ گرفته‏‌ام‏ به‏ کار گیرم‏ و خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏، پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سازم‏ و از هرگونه‏ خودکامگی‏ بپرهیزم‏ و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏، حمایت‏ کنم‏. در حراست‏ از مرزها و استقلال‏ سیاسی‏ و اقتصادی‏ و فرهنگی‏ کشور از هیچ‏ اقدامی‏ دریغ نورزم‏ و با استعانت‏ از خداوند و پیروی‏ از پیامبر اسلام‏ و ائمه‏ اطهار علیهم‏ السلام‏ قدرتی‏ را که‏ ملت‏ به‏ عنوان‏ امانتی‏ مقدس‏ به‏ من‏ سپرده‏ است‏ همچون‏ امینی‏ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‏ و آن‏ را به‏ منتخب‏ ملت‏ پس‏ از خود بسپارم‏.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۹
رییس مجلسی که خودش پروتکل های بهداشتی رو رعایت نمی کنه و با همه دست میده حتی ساده ترین و ابتدایی ترین قوانین را زیر پا می گذاره!
جناب قالیباف این همه مهمان خارجی رو دعوت کردین که صرفا از مشکلات داخلی بگید؟ ....
جناب اژه ای "به پاس شکرانه"نداریم :اگر فارسی می گویید"به پاس"و اگر می خواهید عربی صحبت کنید "به شکرانه"!
شرایط قرمز کرونایی برای این ها نیست که تعداد زیادی را از نقاط مختلف دنیا در یک فضای سربسته جمع کرده اند ؟
وقتی در عالی ترین سطح رعایت شرایط قرمز نمی شود و این را مستقیما مردم زیادی می بینند چه پیامی دارد ؟
با اختلاف ....ضعیفترین رییس جمهور دورانه
جناب رییسی ما از شما نمی خواهیم به داد مستضعفان جهان برسید! شما رییس جمهور همه دنیا نیستید، رییس جمهور ایران شده اید. پس فقط به حق این همه مستضعف ایرانی برسید. مردم مستضعف کشورهای دیگر باید برای حق خود قیام کنند همانطور که مردم ایران چندین دهه پیش قیام کردند.
به نظر متن سوگند نامه را تغییر دهید بهتر است
و سلام بر ابراهیم
خدا پدرت را بیامرزد این برجام را احیا کنید وبا امریکا مستقیم مذاکره کنید صدر صد مشکلات کم شود.
اقای قالیباف تمام مدیریت شهرداری بود لطفا اقای رئیسی راه خود را با قالیباف جدا کنید .واز وزرا احمدی نژاد وروحانی استفاده نکنید
تابناک دوساعت به تیترت دارم میخندم یبار از اول بخون چی نوشتی آخه
این گوی و این هم میدان
دنیا منتظر اوامر جنابعالی بود
در اینکه رییسی در تلاش برای رفع مشکلات مردم است شکی نیست ولی باید بداند با شعار وسیاستهای کلان داخلی وخارجی فعلی معضلی رفع نخواهد شد
باید برای پاسداری از این مردم نجیب ولی عصبانی سوگند بخورند
مفصل ترین و پر تدارکات ترین مراسم تنفیذ و تحلیف تاربخ ۴۳ سال گذشته بود

و ایکاش عملکرد رییسی هم به همین اندازه تدارکات تکمیل و پر از آب و رنگ و دقت بنفع کشور و مردم بشود .
از فردا افت ارزهای خارجی شروع شده و دلار به حدود 20 تومن خواهد رسید.
انشاالله که چند مدت دیگر بهانه نیاورند که وارث خرابکاری دولت قبل هستیم
آقای رئیسی تورو بخدا بند بگسل باش گذشته کشور خوب یا بد محصول خودمان است با مدیران مجرب متخصص وکاردان مشورت کن اینجا قوه قضائیه نیست دنبال سخنرانی بیش از اندازه نباش قید ظاهرسازان ومتملقین را بزن قید افراد افراطی وتفریطی را بزن جلوی اسراف وتبذیر ومراسمات غیر ضرور را اگر بگیری کسری بودجه حله هرچند روحانی هستی ولی علوی فکرکن امروز روز آبادکردن نخلستان وحفر چاه است امروز روز سخنرانی و تعاطی خطایا نمیباشد وقت تنگه کیهان نخوان وبه حرف ریاکاران وظاهرسازان بی توجه باش همانطور که درنظر مردم جلوه کردی مردمی وخیرخواه باش تکرار میکنم وقت تنگه ازمدیران کاربلد ودست پاک با هر نحله فکری استفاده کن
هم آقای قالیباف ،هم آقای رئیسی از حضور شکوهمند مردم در انتخابات مجلس سال ۹۸ و ریاست جمهوری سال۱۴۰۰, گفتند،به نظرتان کسی که خوابه را میشه بیدار کرد یا کسی که خودشو به خواب زده؟؟
حرفای تکراری، شعارهای تکراری. در عمل همون روند بدبختی مردم ادامه داره. کدوم رئیس جمهوری تا حالا کار مثبتی برای مردم انجام داده؟
با سخنرانی رییسی و درخواست لغو تحریم ها اعضا دائم شورای امنیت به همراه بقیه کشورهای صنعتی جهان سمعا و طاعتا گفتند و از فردا همه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی لغو می کنند....!:)
با سلام واحترام
بدیهی است که تحریم ها با دستور ما لغو نمی شود، بلکه با مذاکره فعال و برگشت به وین و البته انعطاف در مواضع، لغو میشود. البته که خواست اصلی ملت لغو تحریم است.
حالا چرا بشار اسد جانتان و مادوروجانتان نیامدند؟؟؟؟؟؟
منتظر بودند شما بیایی فرمان لغو صادر کنی و بلافاصله لغو کنند
از 10 مقام رسمی در حد رئیس کشور فقط رئیس جمهور عراق و افغانستان اومدن....
چین قابل ندونست حتی یک نماینده هم بفرسته
حتی بلد نیست درست حرف بزنه.
تحلیف خانوادگی!!!!!!!!!!
دوباره باید باید شروع شد. آقا دوره ی دوره باید تمام شده.
تعجب می کنم رئیس جمهور ها برای پاسداری از مردم و کشور هیچ تعهدی ندارد .؟
روحانی کی محاکمه میشود ؟
امروز آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی که یکی از نمادهای جمهوریت نظام است، از تریبون رسماً نام شیخ فضل الله نوری را به عنوان یک شهید پاک اعلام کرد. در حالی که به گواهی تاریخ، شیخ فضل الله از مخالفان جدی مشروطه و طرفداران راستین حکومت شاهان بود که سرانجام به همین دلیل به دست نیروهای مشروطه خواه به رهبری ستارخان، سردار ملی، در میدان توپخانه تهران به دار مجازات آویخته شد. آیا سخنان قالیباف فقط یک اشتباه سهوی بود و یا یک عمد در پشت آن نهفته بود؟
جناب رییسی لطفا بفرمایند که چه راه حل و مسیری برای رفع تحریم ها در فکر و برنامه خودشان دارند ؟
تحریمها علیه ملت ایران باید لغو گردد.
چگونه و با کدام راهکار؟
فقط میتونم بگم
به عمل مار برآید، به سخندانی نیست
مبارک باشه. هنوز نیامده اجازه نقطه نظر هم که دیگه نمیدید.
فقط آقای رییسی درست سخنرانی کرد. بقیه یک مراسم با مهمان خارجی و دوربینهای بیگانه را با یک جلسه غیر علنی در خصوص شرایط کشور اشتباه گرفته بودند
فقط آقای رییسی درست سخنرانی کرد. بقیه یک مراسم با مهمان خارجی و دوربینهای بیگانه را با یک جلسه غیر علنی در خصوص شرایط کشور اشتباه گرفته بودند
لطفا از باید دست بردارید
به انجام دادیم و یا برقرار است و یا اجرا شد
وارد شوید این باید ها را ، میراث با خودتان از دولت قبل نیاورید
حرفی از کرونا زدند؟؟
جناب رییسی ، اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شدید

و در این مسولیت و این برهه رییس جمهوری شدید
و با توجه به اینکه اصلا علم و تجربه لازم و کافی را حتی در شرایط عادی و نرمال و ارام نداشتید

خودتان را در بدترین شرایط قرار دادید

تنها راهی که شاید بتوانبد با کمترین خسارت و هزینه بیشتری در زمینه مادی و معنوی و سیاسی برای کشور و مردم

و حفط اعتبار و ابروی خودتان بتوانید از این مهلکه نجات یابید
اولا تند روهای هر دو جناح را از خود دور کنید
ثانیا برای واردات واکسن کرونا به تعداد زیاد از دنیا کمک بخواهید
از عقلا دلسوزان کاردانان و وطن پرستان و پاکدستان در بین تمام کارشناسان داخل و خارج کشور با هر نگرشی و فقط با هدف حفظ کیان کشور و منافع مردم دعوت کنید

ثالثا با استفاده از کارشناسان خبره وزارت خارجه و ادامه مذاکرات صحیح و علمی و منطقی برجام
انرا به نتیجه برسانید و رفع تنش منطقه ای و جهانی را اجرا کنید
و برای تصویب اف ای تی اف سریعا اقدام کنید
رابعا از مردم کمک بخواهید و به انها اعتماد و احترام کنید که بزرگترین و بهترین مدافع و حامی شما و تمام حکام در دنیا
پس از خداوند ، همانا مردم بوده و هستند و خواهند بود .

خامسا کلیه دزدان و خائنین در هر مقام و رانت خواران و اختلاس گران و کاسبان و دلالان تحریم ها بشدت برخورد و
مردم ازارن را تحت تعقیب نمایید
کلیه پروزه های ضد محیط زیست و ابرسانی های اشتباه و مخرب را تعطیل و تجدید نطر و تخریب کنید
با تمام دنیا رابطه برقرار کنید و صرفا حفظ منافع ملی و احترام متقابل و توسعه کشور را چهارچوب کلی خود قرار دهید

مطمین باشید که به عیر از این کارها ، به هیچ وجهی نخواهید توانست
حتی ۶ ماه کشور و مردم را بدون خسارت های هنگفت مالی و جانی و بدون انداختن کشور در دره نیستی و جنگ نابرابر اداره کنید .
از ابتدا نبابد وارد این میدان پر خزر مین گزاری شده وارد می شدید

حالا که وارد شدید ، این ماموریت را با کمک خداوند و مردم خسته و ناامید و عصبی و بریده شده به انجام رسانید

و دنیا و تاریخ و آخرت را برای خودتان تضمین
و کشور و دین خدا و مردم فلکزده و گرسنه و به تاراج رفته را نجات دهید .
خدا پشت و پناهتان باد .
رئیس جمهور منتخب برای شروع تمرکز را بر روی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
کنترل ویروس کرونا بگذارند که کشور را دارد
متلاشی میکند.
همه شعار
آقای رئیسی فکر کرده رئیس جمهور آمریکا یا رئیس کنگره هست که دستور داده تحریم ها باید برداشته شوند. حتما از روز شنبه دیگه تحریم نداریم جناب
مثلا تاحالا دست دشمنی دراز کرده بودیم واسه همسایه ها که جز بد بختی و بیچارگی واسه ما چیزی نداشتن منابع و مواد غذایی مورد نیازمون داره قاچاق میشه میره اونور مرز،وحشی گری وبی فرهنگیشون هم نصیب ما میشه ،آقای قالیباف دوران مدیریتی جدید امیدوارم مثل دوران مدیریتتون توشهرداری نباشه
آقای رییسی به خدا تو ابتکاره نیستی
برای رضای خدا لا اقل وزیران متبحر و متخصص انتخاب کن
این ویرانه را ویرانه تر مکن
ما نیاز به فردی داریم که از منافع ملی یعنی حقوق مردم ایران دفاع کند
پاسداری از حقوق مردم و ایران وظیفه کی هست پس . مملکت را باش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها