بازدید 17025
۶

روسیه و چین هم قابل اعتماد نیستند

ولایتی گفت: «اولویت دولت آقای رئیسی باید همکاری و ایجاد روابط راهبردی با چین و روسیه باشد که می‌تواند به پیشرفت اقتصادی کشورمان کمک کند».
کد خبر: ۱۰۶۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 04 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه جهوری اسلامی، علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبری، دیروز در حاشیه مراسم تنفیذ حکم ریاست‌ جمهوری آقای رئیسی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه خبر که پرسید اولویت دولت سیزدهم چه باید باشد؟ گفت: «اولویت دولت آقای رئیسی باید همکاری و ایجاد روابط راهبردی با چین و روسیه باشد که می‌تواند به پیشرفت اقتصادی کشورمان کمک کند».

روزنامه جمهوری اسلامی معتقد است همانطور که قدرت‌های غربی قابل اعتماد نیستند، قدرت‌های شرقی یعنی چین و روسیه نیز قابل اعتماد نیستند و جمهوری اسلامی ایران باید در روابط بین‌الملل میان شرق و غرب توازن برقرار کند و غیر از این هرچه باشد با سیاست «نه شرقی – نه غربی» که شعار محوری و پایه‌ای روابط خارجی نظام جمهوری اسلامی است در تضاد خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۶
سیاست امروز مقامات رده بالای کشور امریکا و غرب ستیزی است و همواره بدون شنیدن نظرهای منتقد اصرار بر این سیاست دارند

اگر کمی تاریخ بخوانند خواهند دید مصیبت هایی که از روسیه در دوقرن گذشته به ایران رسیده و جنایت هایی که کشور روسیه به ایران ومردم ایران روا داشته هیچ کشوری انجام نداده است

کشور چین هم فقط منافع خودش رو را می بیند همین..

حالا مسئولین این کشور با این سیاست چه بر سر ایران آورده اند در آیندگان خواهند دید
بیشترین ضربه به کشورمان از طرف روسها بوده است و الان هم با چربزبانی به ما خیانت می کنند...
وقتی روحانی و دارو دسته اش برای مذاکره با امریکا بال بال میزدند چرا روزنامه جمهوری اسلامی از سیاست نه شرقی نه غربی حرفی نمیزد؟
از اول همینطور بود این دو کشور بدون اجازه آمریکا آب نمیخورن
امروز نه شرقی و نه غربی یعنی هم غربی هم شرقی
شعار نه شرقی نه غربی در مفهوم روابط بین الملل غلط است!گفتگو و روابط با دولتهای غربی یا شرقی باید بر اساس حفظ منافع عمومی کشور باشد .نمی توان کلا به یک طرف غش کرد و با طرف دیگر دشمنی نمود.حفظ توازن برای منافع کشور اولویت است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها