بازدید 8359
۴

ایجاد زیبایی در عرصه حجاب جایگزین روش‌های غلط شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به روش‎‌های فرهنگی در عرصه حجاب گفت: فراهم کردن انتخاب‌های پوشش زیبا و ایجاد جاذبه در عرصه لباس ملی، باید جایگزین روش‌هایی شود که در گذشته موفق نبوده و از لحاظ فرهنگی از بنیاد غلط بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۶ 04 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عصر سه‌شنبه در آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش گفت: این رویداد پیوندی میان دانشگاه و اشتغال جوانان است که در اولویت‌های دولت نیز قرار داشت. یکی از ضرورت‌های مهم این است که در فضای دانشگاه، فرصت‌ها را برای خلاقیت و نوآوری دانشجویان فراهم کنیم و اجازه بدهیم که بتوانند ایده‌های خود را به ثمر برسانند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به نقش تن پوش در عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: به دلیل موضوعات مرتبط با حجاب در کشور، طراحی لباس یک موضوع ملی است و هر قدر به سمت هنر ایرانی و هنر ملی حرکت کنیم می‌توانیم هویت خود را نمایان کنیم و با رسانه لباس، گفتگویی را با جهان برقرار کنیم.



یکی از رویکرد‌های ما در معاونت زنان و خانواده، بحث و گفتگو‌های بین نسلی بوده است. پوشش سفیر امور فرهنگی است که با هنر و خلاقیت موثر واقع خواهد شد. تن پوش می‌تواند منتقل کننده پیام امید، باور و نگاه به آینده باشد و در جامعه تاثیرگذار شود. امروز نقش‌های هنری را بر تن پوش‌ها می‌بینیم و شاهد هستیم که انتخاب جوانان، طرح‌های ایرانی است. مدیریت تقاضا و نگاهی که جوانان و دانشجویان به تن پوش دارند سبب ایجاد انتخاب‌های خوب شده است.

ابتکار به جاذبه‌های طراحی در پوشش اشاره کرد و گفت: وقتی در بحث پوشش و حجاب وارد می‌شویم باید زمینه و جاذبه‌های لازم برای انتخاب‌های خوب را فراهم کنیم تا جوانان بتوانند پوشاک زیبا و آنچه با سلیقه آن‌ها سازگار و با هویتشان عجین شده است را انتخاب کنند.

وی در پایان از رییس جمهور جدید خواست که اینگونه برنامه‌های هنری را حفظ کرده و استمرار بخشد تا خلاقیت دانشجویان فرصتی برای انتخاب‌های خوب پوشش در کشور فراهم کند.

آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و با مشارکت اتحادیه پوشاک و حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معاونت فرهنگی وزارت علوم، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز عصر امروز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه در خانه هنرمندان برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
کل حجاب اجباری زیر سئوال است مردمو با بگیر و ببند که نمیشه بهشت برد برو همون بهشتی که اینجا برای مسئولین درست کردی برای مردم هم درست کن
این نسل این پوشش را نمی خواهند
مگه ما لباس ملی داریم؟؟؟
ما لباس ملی نداریم. لباس های محلی ایرانی پر از رنگ و زرق و برق هست و هیچ اثری از رنگ مزخرف مشکی در ان نیست. با پوشیدن این لباس ها اسلام به خطر می افتد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار