بازدید 5485
۱

تیراندازی در اطراف پنتاگون و کشته شدن دو آمریکایی

رسانه‌های آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی از تیراندازی در اطراف ساختمان وزارت دفاع آمریکا خبر دادند که به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک مامور پلیس و یک مظنون این حادثه کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷ 04 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خبرنگار شبکه سی بی اس آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد نیرو‌های پلیس پنتاگون می‌گویند در خارج از مقر پنتاگون و محل ورودی مترو و اتوبوس‌ها تیراندازی صورت گرفته است.
به گفته وی، به نیرو‌ها و کارکنان پنتاگون هشدار داده شده است نیرو‌هایی که داخل ساختمان هستند، داخل بمانند و نیرو‌هایی که در خارج هستند به محل کار خود وارد نشوند تا پلیس کار خود را انجام دهد.

خبرنگار شبکه فاکس نیوز به نقل از مقام‌های پلیس اعلام کرد در پی تیراندازی در نزدیک ایستگاه مترو در اطراف ساختمان پنتاگون، جو امنیتی در وزارت دفاع آمریکا برقرار شده و این ساختمان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و بسته شده است.
خبرنگار آسوشیتدپرس نیز می‌گوید صدای چندین تیراندازی را شنیده است.
آسوشیتدپرس گزارش داده است که لوید آستین وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش در زمان تیراندازی در دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری بودند.
آژانس محافظت از پنتاگون نیز در حساب کاربری خود در توییتر با تایید این حادثه نوشت که این مرکز به دلیل فعالیت پلیس بسته شده است.
از مردم خواسته شده است از تردد در این منطقه خودداری کنند.

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون بسته شد.
این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام آژانس حفاظت از نیرو‌های پنتاگون نوشت که در این حادثه یک افسر مجروح شد. فرد مسلح توسط یک افسر پلیس پنتاگون مورد اصابت گلوله قرار گرفت و وارد ساختمان پنتاگون نشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقاماتی که نام آن‌ها را بیان نکرد، گزارش داد در این حادثه دو آمریکایی کشته شدند.
این خبرگزاری آمریکایی گزارش داد یک مامور پلیس روز سه شنبه به وقت محلی پس از آن که در جریان خشونت‌ها در یک ایستگاه ترانزیت مقابل پنتاگون مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت، جان باخت. یک مظنون این حادثه نیز به ضرب گلوله ماموران پلیس کشته شد.

تیراندای‌های مرگبار در آمریکا همچنان از مهم‌ترین رویداد‌های خبرساز در این کشور است.‌ای بی سی نیوز به تازگی در گزارشی اعلام کرد درحالی که شمار کشته شدگان خشونت با سلاح گرم در آمریکا درسال ۲۰۲۰ میلادی ۴۳هزار نفر اعلام شد که این میزان مرگ و میر طی دو دهه گذشته بی سابقه بوده است و می‌تواند وخیم‌تر شود.
تاکنون و بنابر آمار ارائه شده از سوی «آرشیو خشونت سلاح» (GVA) در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۲۴هزار نفر بر اثر تیراندازی در سراسر آمریکا کشته شده اند.
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز خرداد ماه امسال در گزارشی اعلام کرد: شهر‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش صحنه قتل و کشتار است، اما چرخه فروش سلاح گرم در آمریکا همچنان روبه فزونی است، بطوریکه تنها در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی (فروردین۱۳۹۹) درخواست کنترل سابقه برای خرید سلاح گرم به یک میلیون تقاضا در یک هفته رسید، موضوعی که از سال ۱۹۹۸ میلادی بدین سو سابقه نداشت.
بر اساس این گزارش، دولت فدرال هرگز سلاح‌های گرمی که در داخل آمریکا به فروش می‌رسند را دنبال و پی گیری نمی‌کند، حتی داده‌های موجود در باره کنترل سوابق خریداران سلاح نیز نمی‌تواند آمار دقیقی از سلاح‌های موجود در آمریکا را مشخص سازد، تنها برآورد می‌شود که از جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری آن، حدود ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در این کشور در اختیار افرادی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میخواستی دوتا اسکیمو کشته بشن یا اهالی اوکاونگو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان