بازدید 9335
۱

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال معتبر چیست؟

با وجود کلاهبرداری‌هایی که وجود داشته، در همین صنعت نیز پلتفرم‌های کاملا معتبری وجود دارند که به‌راحتی و با خاطری آسوده می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید و دارایی‌تان را به آن‌ها بسپارید. صرافی‌هایی که علاوه‌بر ارائه ویژگی معامله و سرمایه‌گذاری، ویژگی مهمی به نام «معتبربودن» را یدک می‌کشند که آن‌ها را از سایر صرافی‌های هم‌سطح متمایز می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 03 August 2021

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال معتبر چیست؟

روزبه‌روز بر اهمیت ارزهای دیجیتال افزوده می‌شود. این امر باعث شده که در همه کشورها، صرافی‌های بومی با هدف سهولت استفاده مردم جامعه از رمزارزها به‌وجود بیایند. ایران نیز در سال‌های اخیر از این قائده مستثنی نبوده است. در چندسال اخیر،  شکل‌گیریِ صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران رشدی تصاعدی داشته‌اند. این رشد هم‌زمان باعث شده که یک سوال مهم در ذهن بسیاری از ایرانی‌ها شکل بگیرد؛ «آیا با وجود شرایط تحریم و بعضا روشن نبودن برخی از ابعاد قانونی، می‌توان به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی اعتماد کرد؟».

پاسخ به این سوال از اینرو مهم است که می‌دانیم در دوره ورود و رشد رمزارزها در ایران، کلاهبرداری‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی نیز به موازات اهمیت بازار کریپتوکارنسی (رمزارزها) وجود داشته‌اند.

در پاسخ به این سوال باید گفت هرچند تا زمانی‌که آگاهی لازم درباره فعالیت در رمزارزها به سطح مطلوبی برسد، احتمالا همچنان شاهد کلاهبرداری و روی کار بودنِ سایت‌های جعلی و افراد سودجو باشیم، اما سنجش اعتبار یک صرافی می‌تواند برای کاربرانِ این فضا اطمینان‌بخش باشد.

«معتبر بودن» مهم‌ترین ویژگی یک صرافی است که آن را نسبت‌به سایر رقبای راست و دروغین متمایز می‌کند. چرا که این ویژگی، خود ویژگی‌های زیادی را دربر می‌گیرد که وجود آن‌ها برای یک صرافی، بسیار مهم است.

سوال بعدی که احتمالا در ذهن بسیاری از افراد علاقمند به حوزه کریپتو شکل بگیرد این است که اساسا آیا صرافی‌های ایرانی معتبر هستند و باید در آن‌ها فعالیت کرد؟ یا باید صرافی‌های غیرایرانی را انتخاب کرد؟

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال معتبر چیست؟

پاسخ شفاف و ساده این است: بسیاری از سایت‌های خریدوفروش ارزهای دیجیتال ایرانی نه تنها معتبر هستند، بلکه برای بسیاری از افراد کار کردن و معامله کردن در این صرافی‌ها بسیار راحت‌تر و خوشایندتر از صرافی‌های خارجی خواهد بود. چطور؟ دلایل مشخصی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  1. مسئله زبان: افرادی‌که زبان انگلیسی را به خوبی نشناسند، احتمالا با ساختار صرافی‌های غیرایرانی دچار مشکلاتی شوند و یا نتوانند به راحتی با این سایت‌ها فعالیت‌های معامله و سرمایه‌گذاری‌شان را انجام دهند.
  2. پشتیبانی: بدون شک، پشتیبانیِ خوب، ویژگی قابل توجهی است که در یک صرافی ایرانی در دسترس‌تر است.
  3. پشتیبانی و قبول ریال: این نیز نکته دیگری است که در صورت استفاده از صرافی‌های خارجی، کار را کمی پیچیده می‌کند. برای مثال آغاز هر نوع فعالیتی در صرافی بزرگ بایننس (Binance) نیاز به داشتن استیبل‌کوینِ یا پایدارکوینِ «تتر» (Tether) دارد. این در حالی است که می‌توان با ریال در صرافی‌های ایرانی خریدوفروش را آغاز کرد.
  4. مشکلات تحریم ایران: تحریم‌های خصمانه علیه ایران منجر شده که کاربران ایرانی برای معامله در صرافی‌های بزرگ دنیا، مشکلاتی مانند بلوکه‌شدن حساب را تجربه کنند. این اتفاق بارها برای کاربران ایرانی بایننس رخ داده است و ادامه دارد.
  5. سهولت استفاده: استفاده از پلتفرم‌های ایرانی در زمینه پیچیده‌ای مانند ارزدیجیتال، روند کار را برای کاربر ایرانی آسان‌تر می‌کند؛ چرا که متناسب با شناخت او طراحی شده است.

حال که دلایل استفاده از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال را برشمردیم، همچنان این سوال باقی است که چطور می‌توان فهمید کدام یک قابل اعتماد و معتبر است؟

با وجود کلاهبرداری‌هایی که وجود داشته، در همین صنعت نیز پلتفرم‌های کاملا معتبری وجود دارند که به‌راحتی و با خاطری آسوده می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید و دارایی‌تان را به آن‌ها بسپارید. صرافی‌هایی که علاوه‌بر ارائه ویژگی معامله و سرمایه‌گذاری، ویژگی مهمی به نام «معتبربودن» را یدک می‌کشند که آن‌ها را از سایر صرافی‌های هم‌سطح متمایز می‌کند. 

ویژگی‌های یک سایت معتبر خریدوفروش ارز دیجیتال چیست؟

می‌توان چند مورد را برای اعتماد به یک صرافی ایرانی برشمرد. شامل موارد زیر:

  • فعالیت قانونی داخل یا خارج از ایران
  • داشتن درگاه‌های پرداخت قانونی
  • شفافیت در ارائه خدمات
  • داشتن تیم پشتیبانی پاسخ‌گو
  • دادن تعهد نامه به کاربر
  • ارتباط با جامعه جهانی و بین‌المللی

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال معتبر چیست؟

کدام یک از صرافی‌های ایرانی این ویژگی‌ها را دارند که بتوان به عنوان یک صرافی معتبر ارز دیجیتال به آن اعتماد کرد؟

یکی از معتبرترین صرافی‌های آنلاین، «صرافی دیدکس» است. یکی از اصلی‌ترین و متمایزکننده‌ترین ویژگی‌های این صرافی، مبدا این صرافی است. مبدا اصلی صرافی دیدکس، در کشور «استونی» قرار دارد و صرافی مستقر در تهران، یکی از شعب صرافی بین‌المللی دیدکس است. فعالیت در این صرافی، درواقع انجامِ معامله و سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم جهانی با مزایا و امکانات آن است؛ با یک تفاوت مهم: بومی‌شدن و سهولت استفاده.

استفاده از دو زبان انگلیسی و فارسی در این صرافی، فعالیت قانونی و شفاف، پشتبانی 24 ساعته، داشتن درگاه قانونی و استفاده راحت و بی‌دغدغه از ریال، از دیگر ویژگی‌های دیدکس است که به آن اعتبار ویژه‌ای می‌بخشند.

برای مثال، درصورتی‌که به هر دلیلی مشکلی برای این صرافی به‌وجود بیاید یا حساب کاربر بلوکه شود، به راحتی می‌توان پیگیری‌های لازم را انجام داد و به دارایی سپرده شده دست یافت. 

اما سوال مهم دیگری ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول ‌کند؛ «آیا دارایی‌های من در صرافی بیمه می‌شوند و جای این دارایی‌ها امن است؟»

چشم‌اندازهای منحصر به‌فردی در این‌باره در برنامه کاری صرافی دیدکس وجود دارد، مواردی مانند:

  1. ارائه بیمه سرمایه: به این معنا که این صرافی در نظر دارد در آینده نزدیک علاوه‌بر تمام مزایای منحصر به‌فردی که ارائه می‌کند، دارایی  شما را نیز بیمه می‌کند. این مزیت مهمی است که کمتر جایی برای مشتریان درنظر می‌گیرد.
  2. تضمین دارایی: در ارتباط با تضمین‌ها و امنیت دارایی نیز می‌توان به صراحت گفت که صرافی دیدکس جزو معدود صرافی‌هایی است که دارای مجوزهای معتبر از اتحادیه اروپا است، چرا که همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، مبدا این صرافی در کشور «استونی» است. بنابراین به جرات می‌توان گفت که سطح اعتبار صرافی دیدکس تا حدود زیادی با صرافی‌های معتبر جهانی برابری می‌کند.
  3. زیرساخت‌های فنی: در زمینه اطلاعات و زیرساخت‌های فنی صرافی دیدکس می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مزایای فنی این صرافی، برخورداری از “API” قوی است که همین عامل به‌تنهایی یکی از دلایل سرعت بالای این صرافی است همچنین ارتباط سریع با صرافی های بین المللی مانند بایننس باعث شده بتوانید ارزهای مختلف را با کمترین کارمزد و بالاترین سرعت انتقال دهید.
  4. خدمات ویژه معامله: در زمینه خرید و فروش و معاملات نیز شما با ورود به صفحه سایت این صرافی و انجام احراز هویت و ثبت نام، یکی از کاربران صرافی دیدکس خواهید بود و برای معاملات روزانه یا سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت یا کوتاه مدت می‌توانید از قابلیت‌های این سایت بهره‌مند شوید. برای مثال یکی از این مزایا در زمینه معاملات، استفاده از تحلیل‌های کارشناسان و در بخش VIP استفاده از سیگنال قیمت است.

تمام این ویژگی‌ها در کنار هم، می‌توانند یک صرافی را قابل اعتماد کنند. به‌راحتی می‌توانید به صرافی دیدکس اعتماد کنید و دارایی‌تان را به آن بسپارید، بدون اینکه نگران مفقود شدن سرمایه و از بین رفتن آن باشید.

بنابراین روی آدرس didex.ir کلیک کنید تا به صورت مستقیم وارد این صرافی شوید و معاملات‌‌تان را انجام دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
فعلا هیچکدوم مجوز رسمی ندارند و همه مثل هم هستند !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم