بازدید 7206

کاهش ۳۰ درصدی موالید طی سه سال اخیر

یک پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان، در رابطه با روند کاهشی میزان تولد در سال های گذشته توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 30 July 2021

به گزارش تابناک، صالح قاسمی پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان و جمعیت شناس در رابطه با کاهش میزان تولد در سه سال گذشته اظهار کرد: ما از ۲ میلیون و دویست هزار تولد دهه ۶۰ تا سال ۹۴ روند کاهشی را کاملا داشته ایم؛ به طوری که در این سال، ۱ میلیون و پانصد و هفتاد هزار تولد داشته ایم، اما از سال ۹۴ به بعد سیر کاهش تولدها شیب بسیار تندی داشته که سقوط گونه بوده است.
وی بیان کرد: در سال ۹۵، شاهد کاهش ۴۲هزار تولد بوده ایم و سال بعد، یعنی سال ۹۶، کاهش ۴۱هزار تولد داشته ایم و در سال ۹۷، ۱۲۱هزار تولد را ازدست داده ایم و رقم کاهش تولد در سال ۹۸نیز به ۱۷۰هزار تولد رسید که کاهش عجیبی است تا جایی که فقط در یک سال، شاهد این سیر نزولی بوده ایم و سال ۹۹، دوباره بیش از ۱۰۰هزار تولد را ازدست داده ایم و به عدد ۱میلیون و نود هزار رسیدیم.

وی گفت: جمع کاهش تولد در سه سال‌۹۷ تا ۹۹، حدود ۴۰۰هزار بود و این کاهش حدود ۳۰درصدی تولدها است که این موضوع بسیار نگران کننده است.

قاسمی در خصوص روند تعداد تولدها از سال ۹۴ تا ۹۹ گفت: رقم تولد در سال ۹۴، ۱میلیون و ۵۷۰ هزار نفر بود که این تعداد در سال ۹۵، به ۱میلیون و ۵۲۸هزار نفر کاهش پیدا کرد و در سال ۹۶ و ۹۷، تعداد تولدهای کشور به ترتیب، به ۱میلیون و ۴۸۷هزار و ۱میلیون و ۳۶۶ هزار نفر رسید. این در حالی است که کاهش روند تولد در کشور، به طوری پیش رفت که رقم تعداد تولد در دو سال گذشته، یعنی در سال ۹۸ و ۹۹ به ۱میلیون و ۱۹۶ هزار و همچنین به ۱میلیون و ۹۰ هزار رسید که یک زنگ خطر جدی است.

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
با همین فرمون پیش بریم نرخ تولد میشه صفر..رکورد میزنیم...تا همین چند سال پیش اروپا رو مسخره میکردیم هزار تا دلیل میوردیم که خانواده به علل مختلف تو اروپا از هم پاچیده...حالا جوونای خودمون از بدبختی ازدواج نمیکنن
بهترین خیر امروز تابناک بود. هرچی بدبختیه از جمعیت زیاده
آخی آخی نشد که بشه بریم سمت ۱۵۰ میلیون شدن!
حالا چه کنیم ....؟!!!
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
علتش اینه که مردم ما نمی‌خواهند با استاندارد اتیوپی زندگی کنند این کشور ۵۰ میلیارد دلار تولید ملی داره ولی ۱۰۰ میلیون جمعیتی که ۲۰ ساله دو برابر شده ما که فکر می کنیم بد بختیم تولید ملیمون ۵۰۰ میلیارد هست ببین اونا چطور زندگی می کنند
تا وقتی که فساد و مدیریت فشل داریم همین تعدادی هم که متولد می شوند زیاد هست. بله آقا اگر کشور سالمی داشته باشیم می توانیم 200 میلیون نفر باشیم. الان با این وضعیت اقتصادی که داریم به نظرم 10 تا 20 میلیون اضافه جمعیت هم داریم.
بهتر.
خداروشکر لااقل بگذارید نسل فعلی نابودشوند نسل اینده درکارنباشد
چقدر گفتیم به فکر رفاه ملت‌ باشید تا تشکیل خانواده بدهند و صاحب فرزند شوند.
میگن پدرهای اون یک میلیونو نودهزار نوزاد سال 99 هم دارن دنبال دکمه غلط کردیم کنسل شه میگردن
اصلا هم جای تعجبی نداره. مردم عاقل شدند
یک موقع در هر خانواده پر از آلبوم کودک بود والان جای این آلبوم در خانواده ها خالی شده واگر فرزندی به دنیا بیاد نه خواهر نه برادر نه خاله و دایی داردوانقدر افراد دیر ازدواج میکنند وبچه دار میشوند که فرزندان پدر بزرگ وارد بزرگ را هم نمی بینند وهم اینها به رویا پیوسته است وهم اینها از بی برنامه دولت نداشتن راهکار اقتصاد بد ونداشتن آینده خوب برای ازدواج وبچه دار شدن است
تنها خبر خوبی که تابناک گذاشتی همین خبر بوده...با آرزوی -100 شدن جمعیت ایران وخاورمیانه..!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل