بازدید 11683

نمکی: قرار نبود واکسن بیاوریم، مجبور شدیم

وزیر بهداشت گفت: قرار نبود واکسن بیاوریم، اما مجبور شدیم. در دنیا واکسن را به راحتی به کسی نمی‌دهند و حتی کشورهایی که دوست ما بودند، وقتی دیدند واکسیناسیون ما به ٣٠٠ هزار دوز رسید، ترمز را کشیدند و نشان دادند در فرهنگ امروزی دوست معنای چندانی ندارد، آن‌ها یا رقیب یا شریک هستند.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 29 July 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرری برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم حرکتی را امروز آغاز کردیم که آرزوی من بود؛ طلب مغفرت می‌کنیم برای همه افرادی که در دوران کرونا فوت کردند.

او ادامه داد: مدرسه پایگاهی نیست که بشود آن را بست. امروز در ادبیات توسعه، انسان توسعه‌یافته هدف غایی توسعه است و اولین پایگاه مهم بعد از خانواده که فرد توسعه‌یافته در آن می آموزد چگونه اجتماعی زندگی کند، مدرسه است.

نمکی گفت: در مدرسه می‌شود دوستی‌ها و مهربانی‌هایی را تجربه کرد که قبل و بعد از آن میسر نیست. گذشت را می‌توان آموخت که در هیچ برهه‌ای از زندگی نمی‌توان آن را یاد گرفت.

وزیر بهداشت گفت: یکی از نگرانی‌ها و غصه‌های بنده و آقای حاجی میرزایی این بود که مدارس بسته است. البته آموزش و پرورش در آموزش از راه دور، کار عظیمی انجام داد، اما نمی‌شود محبت چهره به چهره معلم و دانش‌آموز، جمعی زیستن و همچنین تحرکات درون‌مدرسه ای را در فضای مجازی خلق کرد.

او ادامه داد: امروز یکی از مشکلات جامعه منزوی ما فضای مجازی است، بچه‌ها در فضای مجازی فعالیت دارند و این انزوای پیجیده‌ای را به بشریت تحمیل می‌کند که مدرسه می‌تواند جایگاهی باشد تا دانش آموزان از این فضا دور شوند و معلمان بتوانند آموخته‌ها و عشقشان را به دانش آموزان منتقل کند. یکی از عوارضی این دوران حذف فرهنگ سحرخیزی بود. این درحالی است که فرهنگ سحرخیزی در جامعه دانش آموزی از مدرسه آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: اگر تحرک و سحرخیزی نباشد این نسل، نسل کاری و مولّد برای آینده نیست و نمی‌توان بچه‌هایی را که مدت‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوند، به سادگی ار جامعه زدود.

در دنیا واکسن را راحت به کسی نمی‌دهند
او با اشاره به اینکه مدت‌ها به دنبال این بودیم که واکسیناسیون را شروع کنیم، اظهار کرد: البته در هیچ جای دنیا مسئول تامین واکسن وزیر بهداشت نیست و صرفا باید زیرساخت واکسیناسیون را تامین کند، اما وقتی احساس می‌کنم که شرایطی نیست مجبورم که وارد عمل شود، مجبورم برای سلامت مردم همه چیز را به جان بخرم.

نمکی تصریح کرد: قرار نبود واکسن بیاوریم، اما مجبور شدیم. در دنیا واکسن را به راحتی به کسی نمی‌دهند و حتی کشورهایی که دوست ما بودند، وقتی دیدند واکسیناسیون ما به ٣٠٠ هزار دوز رسید، ترمز را کشیدند و نشان دادند در فرهنگ امروزی دوست معنای چندانی ندارد، آن‌ها یا رقیب یا شریک هستند.

وزیر بهداشت افزود: ما با تکیه به توانایی ها و امکانات درون مرزی شرایط خوبی داشتیم و وقتی اعلام بی نیازی مطرح شد، دنیا هم با ما همراه‌تر شد، امروز واردات واکسن ما خوب است و به میمنت این روز عید امروز در چند نقطه به طور نمادین چندین قشر از قبیل معلمان، استادان زندانیان و خبرنگاران و اصحاب رسانه را واکسینه می‌کنیم.

نمکی گفت: از هفته آینده قضات و همکاران دادگستری واکسینه می‌شوند همچنین اقشار پر ریسک، نیروهای نظامی و انتظامی در هفته‌های آتی واکسینه خواهند شد.

وزیر بهداشت افزود: علاوه بر آن باید اعلام کنم واکسیناسیون بیماران خاص و دیابتی در حال اتمام است.

او بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا آخر مرداد همه معلمان را واکسینه کنیم و اگر واکسن پاستور جواب دهد، می‌توانیم از آن برای واکسیناسیون افراد زیر ١٨ سال استفاده کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۱
چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاپـــــــــــــــــــــــــــــــلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب دو وزیر خوب باهوشا واکسن برای افراد زیر 18 سال که نیست پس دانش آموزان جونشون مهم نی ، نه عزیزم هر وقت عرضه کردید کرونا رو مهار کنید بعد بیاد در مورد بازگشایی مدارس و غمهاتون سخن برانید
بله سعیدخان میدونیم خودت نمیخواستی واکسن بیاری ولی مجبورشدی. ازهمون اول وزارتت که باگردن کلفتی دستورفرمودی واردات داروحتی با ارزآزاد وبدون هیچگونه کمک دولتی اکیداممنوع شود تا کارخانه های رفقا وشرکا بتوانند محصولاتشان رابه خلق الله بفروشند ومردم ایران محکوم شدندبه جای داروهای روزدنیا داروهای ساخت رفقای تورو بخرند ماهیتت برهمه مغلوم شد فقط خداروشکر که چند روزبیشتر ازوزارتت نمونده.
بیشتر از همه برای خودت طلب مغفرت کن جناب نمکی. تو در فوت تمام قربانیان کرونا مقصری.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
اینکه ایشون مقصره در فوت کرونایی ها چیزی از تقصیر بقیه کم نمیکنه. در یک خانواده تصمیمات با رضایت همه گرفته میشه. .
پس چرا به ترکیه و جاهای دیگر داده اند ؟؟ آنقدر در دنیا دنبال دشمن تراشی هستید که کسی به شما به چشم دوست نگاه نمی کند نه اعتلافی نه پیمانی با هیچ کشور نه همدین نه هم مرز نه هم زبان نه هم نژاد هیچ اتحادی نداریم نگاه کنید همسایه ها را یا عضو ناتو هستند یا اتحادیه عرب یا شورای همکاری یا شانگ های یا مشترک المنافع در خالی که ماکشوری تحریم شده در وسط اقیانوس دشمنان خود ساخته 43 ساله به 6 جهت فحش و دشنام صادر می کنید انتظار دوستی دارید ؟؟ کسی از این کارها می کند که قبلا بارش را بسته باشد این کارها را آنقدر ادامه دهید که بر اثر فشارهای اقتصادی و تحریم و صد البته غارتهای داخلی های خائن دیر یا زود کشور فرسوده و نابود شود آنوقت راحت شوید
یکی از بی بخارترین مسئولان در چهل و سه سال پس از انقلاب!!!! کاش در این چند روز باقی مانده جلو خودتان را می گرفتید و با حرف زدن هایتان زحم هایمان را بیشتر نمی گزیدید!!!!!
دروغ و دروغ و باز هم دروغ
واقعا متاسفم برای مسولین نظام پزشکی که می تونستند واکسن بیارن ولی فقط بخاطر اینکه سفارش شده بود از واکسن داخلی استفاده کنند وارد نکردن تا مردم بمیرن و حالا که گندش در اومد از درو دیوار داره واکسن می باره .ننگ برشما .
تابناک کامنت رو باز کن بگذار ملت جواب این رو بدن....
همش تقصیر مردمه میمیرن که اینا مجبور شدن واکسن بیارن و ناراحت بشن.
سلام چرا دروغ میگویید بس است خدا رو شکر که دارید میروید اقلا این یک هفته را دیگر دروغ نگویید بزارید با گناهان کمتری بروید
بالاخره فهمیدید که در دنیای سیاست دوست وجود نداردو فقط شریک یا رقیب هستند ولی هنوز ایران را فدای یمن و فلسطین و لبنان و سوریه میکنید. همین سوریه و لبنان و یمن و فلسطینی که با پوششهای منشوری در المپیک رژه میروند !
خاک بر سر ما که تو وزیر بهداشت مایی.

تا زمانیکه دروغگویی در این کشور جرم نیست، همین است.
لطفا تیتر را بازبینی کنید. وزیر بهداشت می گه مجبور شدیم برای واردات واکسن مستقیم از طرف وزارت بهداشت اقدام کنیم، چون بطورمعمول، دیگر دستگاهها باید این کار را می کردند. ولی تیتر اینطور القا می کنه که اصولا سیاست ایران واردات واکسن نبوده، مگر اینکه مجبور شود.
درضمن اگر ما می خواهیم ثابت کنیم از دیگران بهتریم، با استدلال وزارت بهداشت، پس لابد باید ما هم ببینیم آیا در کشورهای دیگر، بخصوص کشورهای همسایه، وضع بدتر از ماست یا نه؟ که دراینصورت باید تولیدکنندگان واکسن داخلی اولویت بالاتری به کمک به کشورهای نیازمند بدهند.
چون از قدیم گفته اند، چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است، و چراغی که به همسایه رواست به خانه حرام (در اصل: اول جار، ثم دار).
درغیراینصورت، دیگر نمی توانیم از دیگر کشورها گلایه داشته باشیم، که ما بهتریم.
قرار بوده همه ملت را بکشید؟ حالا واکسن نمای چینی هم که از طرف بهداشت جهانی کاراییش رد شده است پس آوردن یا نیاوردنش فرقی نمی کند.


می خواهید مدارس را باز کنید تا سیاهی لشکر اجباری برای مراسم خاصتان داشته باشید. با این اوضاع باید مدارس بسته باشد.
واقعاً باید تو رو دادگاهی کرد و تمامی حقوق هایی که دریافت کردی رو ازت پس بگیرند ..... تو لیاقت وزیری بهداشت رو نداشتی.
فققققققققققط جنابعاااااااااالی این توضیحات را می دهید هر چه در اینترنت سرچ می کنم هیچ وزیر بهداشتی در جهان حرفهای شما را نمی زند.نکند ما در کره مریخ بدنیا آمده ایم!
بالاخره یه حرف راست زدی نمکی.....قرار نبود واکسن بیارین تا وقتی مردم به کشتن دادین داد مردم در اومد واکسن وارد کردین بعدم تحریم ها را بهانه کردین
افرین
آب نمک تزریق می کردید کافی بود ،واکسن می خواستید چکار؟
نمکــــــــــــــــی! چه بی نمکــــــــــــــــــــــــــــــــــی!!!!! و بی بخار!!!
در هیچ جای دنیا، امثال تو را هم وزیر نمی کنند
لطفا به این اظهار نظر دقت کنید "به میمنت این روز عید امروز در چند نقطه به طور نمادین چندین قشر از قبیل معلمان، استادان زندانیان و خبرنگاران و اصحاب رسانه را واکسینه می‌کنیم" یعنی اینکه کار واکسیناسیون فقط و صرفا یه نمایش مضحک بیشتر نیست و به صورت نمادین در چند نقطه یه عده نور چشمی را واکسینه می کنیم. واقعا باید شرمسار باشین!!!!!! با جون مردم به این راحتی بازی کردین و دارین می کنین. از خدا می خواهم تو همین دنیا مکافات کارهاتون رو ببینید. پس تکلیف اون همه عزیزی که جونشون رو فقط به خاطر حماقت ها، لجاجت ها و بی تدبیری شما ها از دست دادن چی میشه.....؟
4 میلیارد دوز واکسن در جهان تزریق شده است و شما بعد از یک سال خرابکاری و گنده گویی و خالی بندی تو این کشور 12 میلیون دوز به ما مردم کرونازده تزریق کرده اید. با این حساب معلومه که جلوگیری از واردات واکسن اتفاقی نبوده و تعمدی بوده و حرف وزیر تأیید این تعمد است. من اگر جای مشاور حقوقی وزیر بهداشت بودم بهش توصیه می کردم که زیادی حرف نزنه، برای اینکه به زودی مطابق ماده قانون 295 قانون مجازات اسلامی برای ترک فعل منجر به مرگ هزاران ایرانی دستگیر و محاکمه خواهد شد و این لفاظی ها صرفا مستندات بیشتری علیه خودش است که در دادگاه از آن استفاده خواهد شد.

در مورد ادعای وزیر برای بدقولی دوستان، وقتی که شما نه پول 16 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به کنسرسیوم کوواکس داده اید و نه پول 60 میلیون دوز سفارشی به روسیه، چه انتظاری دارید که واکسن رایگان بهتون بدهند؟
خجالت بکش آقا...برو برادر من
انشا الله در دولت آقای رییسی، شاهد محاکمه و زندانی شدن ایشان ( نمکی) باشیم
تاحالا فکر می کردیم فقط پاچه خواری حالا متوجه شدم دروغ هم کم نمی گی
ترکیه ،ارمنستان و...نشان از دروغ شماست
اگه عقل داشتید زودتر واکسن میاوردید
ای کاش وزیر بهداشت و درمان که وظیفه اصلی ایشون واردات و مدیریت واکسیناسیون بود بجای روضه خوانی واکسن وارد میکرد و شاهد چنین فاجعه ای نبودیم
مردم یک ساله در بدر دنبال واکسن هستند خیلی از مردم دو بار و سه بار کرونا گرفتن ،معلوم نیست نمکی روی چی حساب کرده که در این مدت بی خیال واکسن شده شاید هم بی خیال جون مردم بوده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل