بازدید 9150

واردات نخستین محموله واکسن کرونای بخش خصوصی به ایران/ بیش از ۳۰۰ هزار دُز «آسترازنکا» تولید روسیه

پس از ماه‌ها کش و قوس، سرانجام بخش خصوصی در کشورمان موفق به واردات واکسن کرونا شد؛ اتفاقی که تنها یک شرکتِ دریافت کننده مجوز این واردات موفق به انجامش شده است! محموله‌ای که اعداد متفاوتی برایش بیان شده است؛ از ۳۰۰ تا ۳۱۴ و ۳۵۰ هزار دُز!
کد خبر: ۱۰۶۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 29 July 2021
تابناک اجتماعی

پس از ماه ها کش و قوس، سرانجام بخش خصوصی در کشورمان موفق به واردات واکسن کرونا شد؛ اتفاقی که تنها یک شرکتِ دریافت کننده مجوز این واردات موفق به انجامش شده است!

به گزارش «تابناک»؛ این خبری است که ساعاتی پیش کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو بر آن مهر تایید زد و در صفحه شخصی اش در توییتر درباره آن نوشت: «اولین محموله واکسن وارداتی بخش خصوصی حوزه دارو شامل بیش از ۳۰۰ هزار دز واکسن آسترزنکا تولیدی روسیه ساعاتی پیش وارد کشور شد.»

واردات اولین محموله واکسن کرونای بخش خصوصی به ایران/ بیش از ۳۰۰ هزار دوز «آسترازنکا» تولید روسیه

بدین ترتیب می‌شود امیدوار بود که برنامه واکسیناسیون در کشورمان علیه کووید ۱۹ دیگر کند یا متوقف نخواهد شد و می‌تواند روند شتاب دارش را ادامه دهد،چون هم واردات واکسن توسط دولت به خوبی در حال انجام است و به اصطلاح روی ریل افتاده، هم واکسن تولید داخل به مرحله استفاده رسیده و هم بخش خصوصی طلسم چندین ماهه ناکامی در واردات را شکسته است.

این در حالی است که پیش درآمد استفاده از واکسن‌های وارده توسط بخش خصوصی، قیمت گذاری این محصولات وارداتی در زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان است؛ اتفاقی که در کمیسیون قیمت گذاری در سازمان غذا و دارو رخ می‌دهد و دست کم در قیمت گذاری واکسن داخلی کووایران برکت، با حواشی زیادی همراه بود.

این در حالی است که یکی از رسانه‌های کشورمان به نقل از وارد کنندگان محموله اخیر واکسن نوشته: «آسترازنکا کشور‌های دنیا را به هشت منطقه تقسیم‌بندی کرده و ایران در منطقه خط تولید این واکسن در کشور روسیه قرار دارد. دوز پیشنهادی ما به دولت ۲۰ میلیون بود و در حال حاضر ۳۵۰ هزار دوز آن محقق شده...»

وی در ادامه در خصوص قیمت خرید این واکسن گفته: «در حال حاضر آسترازنکا، ارزان‌ترین واکسن دنیاست و بر اساس سیاست‌های شرکت، توزیع آن در دنیا بدون دریافت حتی یک سنت سود صورت خواهد گرفت. آن‌ها این را به تمام نمایندگان‌شان اعلام کرده‌اند و تنها هزینه حمل و نقل به خرید این واکسن‌ها اضافه می‌شود.»

بدین ترتیب، گویا کار دشواری برای قیمت گذاری بر این محصول وارداتی پیش روی وزارت بهداشت نیست. اتفاقی که هرچه سریع‌تر رخ دهد، می‌تواند به توزیع زودتر این محموله در کشور منجر شده و به تکمیل واکسیناسیون افرادی منجر شود که دوز نخست این واکسن را دریافت کرده و چشم انتظار دریافت دوز دوم آن هستند.

نکته قابل تامل در این میان، مشخص نبودن میزان واکسن در این محموله است؛ عددی که سخنگوی سازمان غذا و دارو آن را ۳۰۰ هزار عنوان کرده، یکی از رسانه‌ها به نقل از منبعی آگاه آن را ۳۱۴ هزار دوز گزارش کرده و شرکت وارد کننده مدعی شده که ۳۵۰ هزار دوز است؛ اختلافی عجیب در اعلام میزان محموله‌ای کوچک!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
واکسنی که دست کم نیمی از تحقیقات آن توسط کشور انگلستان انجام شده با وجود خصومتهای بین روسیه و انگلستان در کشور روسیه تولید میشه.این همان در نظر گرفتن منافع ملی بجای دشمنی است.اما کشور ما چی؟همه چیز باید بر اساس سیاست دشمنی با کشورهای مختلف پیش بره.
انشا الله که این بخش خصوصی از مسولین ومقامات کشوری نیستند
سلام من وهمسرم واكسن زديم ولي پسرم نزده وخيلي نگرانم جوون رو نميشه توي خونه حبس كرد لطفا بگيد كجا بايد واكسن آزاد تهيه كنيم ؟
آسترازنکا بدترین نوع واکسن هست که عوارض زیادی از ان گزارش شده ..باز هم بخش خصوصی و حماسه ای دیگر
چه خبر از اون یک ملیون و پانصد هزار دوزی که بخخش خصوصی میخواست بیاره و نذاشتین
کوه موش زایید. 300 هزار بعد از این همه مدت...تازه آنهم آسترازانکا... این واکسنهای خصوصی بیشتر یه جور بیزنیس و دکونه...
کاشکی قبل از اینکه کار به جاهای باریکتر و سواستفاده و غیره برسه، جلویش را بگیرند.
کو برکت؟؟
ببینید در مثله واکسن به کجا رسیدیم که وارد کردن چند هزار نسبت به ۸۵ میلیون نفر را رسانه ای می کنند ولی در کشورهای دیگر خبر از برداشتن ماسک ها می کنند نمکی دمت گرم اخرش هستی
واکسن واکسن آسترزنکا در اروپا ممنوع شده به خاطر عوازض جانبی
استرزنکا ارزان است چون مشتری نداره . تو خیلی از کشورها دوز دوم را فایزر یا مدرنا زدن .حتا تو فکر اینن که اگر کسی دو دوز استرزنکا زده دوز سوم را فایزر بزنن
تشابه سیستم روسیه و ایران که مثل هم 5-6 نوع واکسن اختراع کرده اند و در تولید انبوه مانده اند و هر دو در واکسیناسیون مردم لنگ می زنند و تلفات بالا می دهند و در آخر هم واکسن غیر بومی به دادشان رسید استرزنکا انگلیسی سوئدی در روسیه تولید می شود یعنی اسپوتنیک روسی سر گرمی هست نه تولید انبوه که مقامات ساده دل ما به آن دلگرم بودنند و در عرض 6 ماه یک میلیون و بیست هزار توانستند بیاورند بااین حساب کل مردم در عرض یک قرن واکسینهمی شوند البته اگر کسی زنده بماند
تعداد صحیح ۳۱۵هزار دوز می‌باشد.
تو را خدا استروزنیکا را به زیر 60 سال نزنید، اروپا بالای 60 را می زند و به بانوان زیر 60 اصلا فکرش هم نکنید خطرناک هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار