بازدید 14899
۱

کنتور مشترکان پرمصرف برق تعویض می‌شود

مشترکان خانگی صنعت برق که بیش از الگوی مصرف تعیین‌شده از این حامل انرژی استفاده می‌کنند، مشمول تعویض کنتور و استفاده از لوازم اندازه‌گیری هوشمند شدند.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 28 July 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در همین زمینه شرکت توانیر در قالب ارسال پیام کوتاه به مشترکان پرمصرف، لزوم استفاده از کنتور هوشمند را گوشزد کرد.

ضرورت استفاده از کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف در قالب بند د تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی به دولت تکلیف شد.

بر اساس بند د تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به منظور اصلاح الگوی مصرف برق و گاز، دولت مکلف است از طریق ‌شرکت‌های ذی‌ربط نسبت به نصب شمارشگر (کنتور) های هوشمند ساخت داخل برای مشترکان برق و گاز با اولویت مشترکان پرمصرف اقدام کند و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از روابط عمومی شرکت توانیر، نسل جدید کنتورهای هوشمند امکان ارسال اطلاعات مصرف در بازه زمانی ۱۵ دقیقه یکبار را داشته و در شرایطی که میزان مصرف مشترکان از الگوی پرمصرفی فراتر رود، برق آن‌ها به طور خودکار از کنتور قطع خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱
این حرفها چیه. از روزی که کنتور برق خانه ما را به بهانه های واهی عوض کردید، قبض برق ما هم از ۵۰ یا ۶۰ هزار تومان رفت روی ۵۰۰ هزار تومان. آقا جان میخواهید برق را گران کنید دیگه با اعداد شمارش کنتور به اسم کنتور هوشمند بازی نکنید. این کم فروشی و نوعی دزدی محسوب می شود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی