بازدید 7337
۹

امکان بازگشایی مدارس از اول مهر وجود دارد؟

با نگاهی به بازگشایی مدارس در سراسر جهان پس از فروکش کردن نسبی پاندمی، درمی‌یابیم که پروتکل‌های تبیین شده چه برای مدارسی که بازگشایی شده و چه کشورهایی که بازگشایی را در دستور کار چند ماهه آینده خود قرار داده‌اند، بسیار سختگیرانه و سلامت‌محور است.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 28 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه اعتماد، عواملی چون میزان واکسیناسیون عمومی، تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونایی و نسبت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جمعیت از مجموعه مواردی هستند که پیش از برقراری آموزش حضوری کنترل شده‌اند. حتی در بعضی کشورها فراتر از موضوعات مطرح شده درصدد ارایه واکسنی برای کودکان هستند تا با توجه به سویه‌های جدید کروناویروس بتوانند ایمنی را هر چه بیشتر بالا ببرند. با بررسی نحوه بازگشایی مدارس در کشورهای مختلف دنیا درمی‌یابیم که از ماه‌ها قبل به جهت آمادگی کودکان و خانواده‌ها، پروتکل‌هایی ویژه به آنها اعلام و همچنین زمینه آماده‌سازی مراکز آموزشی نیز فراهم شده است.

دانش‌آموزان در ساعاتی کوتاه‌تر و کلاس‌هایی کم‌جمعیت (بعضا تقسیم‌بندی جمعیت کلاس به دو گروه) در مدارس حاضر می‌شوند.

استفاده از مکان‌های جمعی مانند سالن اجتماعات و سالن غذاخوری ممنوع است. مدارس موظف به برقراری تهویه هوا با کیفیت بالا هستند تا ویروس در محیط‌های بسته کلاسی ساکن نشود.

از مهم‌ترین ملزومات آموزشی، بهره گرفتن از آموزش حضوری و مجازی به‌طور همزمان است تا اگر به دلیل ابتلا و قرنطینه دانش‌آموز نتوانست در مرکز آموزشی حاضر شود، تحصیل متوقف نشود.

به جهت عدم آلودگی لوازم و وسایل کودکان؛ هر چند که درصد ابتلا از اشیا بسیار پایین است، دانش‌آموزان لوازم خود را در پایان زمان درسی هر روز در مدرسه باقی می‌گذارند تا به‌طور کامل ضدعفونی شود.

واکسینه شدن تعداد قابل توجهی از افراد جامعه که باعث ایمنی نسبی هم می‌شود باعث شده از خطر ناقل بی‌علامت بودن کودکان برای خانوادها کاسته شود.

حال باید بررسی شود با در نظر گرفتن امکانات مدارس در ایران، میزان واکسیناسیون عمومی و شروع پیک‌های پی در پی، اعلام این موضوع که در همه کشورهای جهان به این نتیجه رسیده‌اند که بازگشایی مدارس بهترین راه‌حل است، آیا این موضوع در شرایط فعلی کشور امکان‌پذیر است.

کمتر از دو ماه به مهرماه باقی‌ مانده است و هنوز هیچ پروتکل مدونی ارایه نشده، سردرگمی و بلاتکلیفی کاملا مشهود است و در این میان فقط اعلام می‌شود امسال آموزش حضوری خواهد بود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
پدر ها و مادر ها را به گشتن دادن حالا نوبت بچه های آنها رسیده !! کدام نادانی در این شرایط فرزند خودشو به قتل گاه کرونا میفرسته !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
با نباید از عنایت پروردگار به کشور عزیزمان غافل شویم. همین نقطه‌ی تفاوت اصلی ما با سایر کشورها هست. گر نگهدار من آن است که من می‌دانم شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد.
بیش از این عقب‌ماندگی تحصیلی جایز نیست و لطفا به امید خدا به مدرسه بفرستید. انشاءالله دولت آقای رئیسی که به معنویات توجه بیشتری دارند چنین تصمیی خواهند گرفت.
بی کفایتی وزیر بهداشت و حالاوزارت علوم و آموزش و پرورش !!!!
کشورهای دیگر با ایران تفاوت زیادی دارن حالا میخواهد مدرسه باشد یا چیزهای دیگر الکی بچه مردم را به کشتن ندهید
احتمال برپایی بیمارستان صحرایی در تهران وجود داره. شما به فکر باز کردن مدارس هستید؟
وقتی دنیا به عملکرد وزارت بهداشت ایران در کنترل کرونا غبطه میخوره قطعا مدارس هم میتوانند با همین سبک از مدیریت در مهر ماه بازگشایی شوند
خیر
دولت بیشترین استفاده رااز کرونا برده باتعطیلی دانشگاههاومدارس هزینه های سرسام اور راحدف کرده وازاینترنت کلاسهای مجازی کسب درآمد هنگفت کرده پس به این زودیها منتظر گشایش نباشید.
اولا که با این وضع واکسیناسیون، نمیتونین همه معلما رو واکسینه کنین، به فرض محال هم که انجام دادین، راننده سرویسها و والدین چی؟ کادر خدمات مدرسه چی؟ خود دانش آموزا چی؟ مگه نمیگین ویروس دلتا بچه ها رو هم درگیر میکنه. اصلا عقل دارین؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی