بازدید 9761
۲
منابع خبری مدعی شدند

توافق بایدن و الکاظمی برای خروج نیرو‌های عملیاتی آمریکا از عراق تا پایان ۲۰۲۱

شبکه المیادین در خبری به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن گزارش داد، مسئولان آمریکایی اعلام کردند، با طرف عراقی بر سر عقب نشینی نیروهای عملیاتی آمریکا از عراق به توافق رسیدند.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 26 July 2021

توافق بایدن و الکاظمی برای خروج نیروهای عملیاتی آمریکا از عراق تا پایان 2021

بین الملل تابناک: شبکه المیادین در خبری به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن گزارش داد، مسئولان آمریکایی اعلام کردند، با طرف عراقی بر سر عقب نشینی نیروهای عملیاتی آمریکا از عراق به توافق رسیدند.

خبرنگار شبکه المیادین گفت: «مسئولان آمریکایی اعلام کرده‌اند بر سر خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق، توافق شده است و بر اساس توافق بین واشنگتن و بغداد، مستشاران نظامی، با نیروهای جنگی آمریکا تعویض خواهند شد.

به گزارش المیادین، این توافق شامل یک جدول زمانی است که به موجب آن، مأموریت نیروهای آمریکایی در عراق تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

یکی از اعضای هیأت مذاکره کننده عراق که در واشنگتن حضور دارد، در این زمینه گفت که فقط نیروهای رزمی آمریکا از عراق خارج خواهند شد.

وی به شبکه خبری روسیا الیوم گفت که «حمایت هوایی آمریکا، اقدامات استشاری و جنگنده‌های اف-۱۶ همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.»

این منبع تأکید کرد که این خروج، شامل نیروهای ائتلاف ضد داعش نخواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر عراق گفت: نقش آمریکا در عراق، آموزش، یاری‌رسانی و کمک به مقابله با داعش خواهد بود.رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید مأموریت رزمی نظامیان آمریکا در عراق تا پایان سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

جو بایدن گفت: «نقش ما در عراق، تنها در دسترس بودن برای تداوم آموزش و یاری‌رسانی جهت مقابله با داعش خواهد بود.» او در ادامه گفت آمریکا در هیچ مأموریت رزمی دیگری در آینده مشارکت نخواهد کرد.

در همین ارتباط، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق ـ که در آمریکا حضور دارد ـ به تازگی تأکید کرد که عراق دیگر نیازی به نیروهای رزمی آمریکایی برای مقابله با داعش ندارد.

وی اما هیچ‌گونه چارچوب زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق ارائه نکرد و تنها گفت که چارچوب رسمی برای استقرار مجدد نیروهای آمریکایی به برآیند گفت‌وگوهایش با مقام‌های آمریکایی بستگی دارد.

الکاظمی در ادامه با تأکید بر لزوم همکاری آمریکا با نیروهای عراقی در بخش آموزش و جمع‌آوری اطلاعات نظامی گفت: «آن چه از حضور ایالات متحده در عراق می‌خواهیم، حمایت از نیروهای ما در بخش آموزش و گسترش کارایی و توانمندی و در بخش همکاری امنیتی است.»

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیش از دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: مشتاقانه منتظر تقویت مشارکت راهبردی بین آمریکا و عراق هستم.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی، پیش از دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت: مشتاقانه منتظر تقویت مشارکت راهبردی بین آمریکا و عراق و تلاش برای پیشبرد همکاری های دو جانبه هستم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: بعدازظهر امروز میزبان الکاظمی در کاخ سفید خواهم بود.

در همین رابطه، آسوشیتدپرس نیز دوشنبه شب گزارش داد: جو بایدن و مصطفی الکاظمی توافق کردند که حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق تا آخر سال ۲۰۲۱ به پایان می رسد.

 آسوشیتدپرس به نقل از منابع خبری خود گفت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا توافق نامه ای را برای پایان دادن به حضور نظامی ارتش ایالات متحده در عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ امضا می کنند.

طبق توافق صورت گرفته، نقش ایالات متحده در عراق قالب کاملاً مشاوره ای و آموزشی تبدیل خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آیت الله سیستانی و دیگر مراجع عراقی چگونه اجازه دادند الکاطمی با رییس جمهور آمریکا دیدار و حرف بزند؟!! احتمالا تو دو تا اطاق نشستند و یکنفر صحبت های طرفین مذاکره را انتقال داده است !! نوع جدید در مذاکره!!!
خوشا بحال مردم عراق که رییس جمهوری چون الکاطمی

عاقل و کاربلد و شجاع و دلسوز و وطن پرست دارند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی