بازدید 9921
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کارگروه تنظیم بازار

قطعی برق، عرضه فولاد و سیمان را کاهش داد/ تمرکز بر تولید نیازمند تامین انرژی و برق صنایع است/ وزارت نیرو به تعهدات پذیرفته پابرجا باشد/ میزان برق فعلی تنها برای گرم نگه داشتن کوره‌ها کافی است

وزیر صمت با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی واقعی و رصد روزانه میزان تولید و موجودی سیمان و فولاد در کشور گفت: در شرایط فعلی، اولویت اصلی در حوزه سیمان و فولاد تامین برق به منظور حفظ تولید است.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ 26 July 2021

به گزارش تابناک اقتصادی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کارگروه تنظیم بازار که امروز دوشنبه (۴ مرداد ماه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی برق برای صنعت کشور گفت: با توجه به تصمیماتی که در وزارت نیرو گرفته شده بود واحد‌های مختلف صنعتی با قطعی برق روبرو شدند و بیشترین فشار ناشی از این عدم تامین برق، به واحد‌های سیمانی و فولادی تحمیل شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیشنهادهای وزارت صمت برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از قطعی برق به بخش صنعت، قبول نشد، تصریح کرد: در بازاری که میزان تقاضا تغییری نکرده است، وقتی عرضه کمتر از ۳۰ درصد برسد طبیعتا مشکلاتی ایجاد می‌‎شود.

تمرکز اصلی صنایع فولاد و سیمان باید تامین برق به منظور تولید بیشتر باشد

وزیر صمت مساله اصلی در بازار سیمان و فولاد را در اوضاع کنونی مربوط به کاهش تولید اعلام کرد و گفت: تمرکز اصلی باید بر تولید باشد که آن هم نیازمند تامین انرژی و برق مورد نیاز این صنایع است.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی موضوعات مرتبط با توزیع در کارگروه‌های تخصصی و بررسی کارشناسی آن برای تصمیمی احسن جهت رفع چالش نظام توزیع موجود، اظهار داشت: وزارت صمت در این مدت، بیشترین مطالبه و درخواست را برای تامین برق واحد‌های تولیدی از وزارت نیرو داشته است و این موضوع را مستمر و جدی پیگیری کرده و خواهد کرد و امیدواریم با کمک و همکاری وزارت نیرو، بتوانیم این مشکل را از سر راه تولید برداریم.

بر اساس توضیحات رزم‌حسینی، میزان برقی که در حال حاضر در اختیار این واحدهاست، تنها برای گرم نگه داشتن کوره‌ها کافی است و این اختلال در تولید موجب ایجاد چالش در حفظ بازار‌های خارجی و مشکل در قرارداد‌های داخلی برای صنایع سیمان و فولاد شده است.

ضرورت آسیب شناسی و پایش روزانه میزان تولید سیمان و فولاد در کشور

آسیب شناسی واقعی، رصد و پایش روزانه میزان تولید و فعالیت واحد‌های تولیدی این صنایع و همچنین کنترل انبار‌ها جهت ساماندهی بازار از دیگر مواردی بود که وزیر صمت بر آن تاکید کرد و خواستار برخورد جدی و قانونی با هرگونه تخلف در این حوزه شد.

رزم‌حسینی در ادامه با بیان اینکه تنظیم بازار در اوضاع کنونی با شرایط عادی متفاوت است، به جایگاه و نقش رسانه در گذر از بحران اشاره کرد و گفت: تعدادی از صاحبان قلم و تریبون به جای کمک به ایجاد آرامش در بازار، به التهابات بازار دامن می‌زنند و اجرای تصمیمات درست را به مخاطره انداخته و در مواردی نیز ناخواسته در مقابل تولید قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که علاوه بر مشکلات تحریم، کرونا و خشکسالی، قطعی برق نیز وجود دارد و با توجه به فصل گرما و نیاز مبرمی که مناطق گرمسیر کشور به برق دارند، لازم است با اولویت‌بندی و بررسی‌های کارشناسی، این موضوع مدیریت شود.

وزیر صمت در پایان سخنان خود از وزارت نیرو خواست به تعهدات پذیرفته شده در قبال صنایع و معادن پابرجا باشند و تامین برق واحد‌های تولیدی سیمان و فولاد را ـ که به دلایل مختلف طی چند روز گذشته عملیاتی نشده است ـ در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین تاکید کرد که موضوع تامین برق واحد‌های تولیدی برای حل مشکلات موجود، از دغدغه‌های اصلی وزارت صمت است و صنعتگران مطمئن باشند از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود جهت مرتفع کردن این مشکلات و موانع استفاده خواهیم کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
صنعت فولاد عامل نابودی صنایع زیر دستی شده است. با تعرفه بالای واردات و نبود رقیب موجب گرانی تولید محصولات داخلی شده است
به همین سادگی با چند روز قطعی برق در کشور صادر کننده سیمان قیمت چند برابر می شود!!! در حالی که این نوع افزایش قیمت ها در موارد بسیار دیگری هم تکرار شده و می شود اما نمایندگان هر گونه افزایش قیمت خانه و خودرو مردم را سود و عایدی سرمایه می دانند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
اره، چرا که نه، اینا دنبال همین توجیحات اند، یعنی عاشق گران کردن اجناس مصرفی ملتند، چون میدونند ملت با جران کردن اجناس ولع خریدنشون بیشتر میشه، میدونند که حرفی هم نمیزنند. کلا همه چیز میدونند. شک نکن
مملکتی که نه آب و نه برق کافی برای مردمانشان دارد چرا باید در جهت افزایش جمعیت گام برداره؟!
قطع برق سیمان رو گرون میکنه سیمان مسکن رو مسکن کرایه ها رو کرایه ها گوشت و مرغ و ……. گران میکنه و همه اینه برق رو گران میکنه این شده چرخه زندگی ما
برای اداره مملکت نیاز به دانش و سواد و تجربه است وگرنه هر کس میتواند بهتر از این اداره کند..
با ورود تولید کنندگان صنعتی به تولید ارز دیجیتالی به زودی این مقدار تولید نیز نابود هواد شد
حالا اگر مشکل برق حل شد بفرمائید آیا سیمان به قیمت قبل بر می‌گردد؟ تجربه ثابت کرده در این مملکت عمراً این اتفاق بیفته. اینها بهانه ای است برای آخرین گرانیها چرا که در دولت سید محرومان با تبلیغاتی که شده رشد تورم باید متوقف شود البته خیلی بعیده
الان منی که تو شهرستان خونم رو خراب کردم و مستاجرم و مجوز ساخت گرفتم ،بودجه محدودی هم با وام و قرض جور کردم با افزایش قیمت سیمان و میلگرد چجوری میتونم خونه ام رو بسازم.کی به داد من میرسه؟؟؟؟
صنعتی که با 2 ساعت برق رفتن لنگ بزند نبودش بهتره ، البته اینا همه اش بهانه است یه زمان میگفتند افزایش قیمت دلار باعث گرانی کالاهاست الانم رفتن برق موجب افزایش قیمت اجناس شده واقعا جای تاسفه که کشور بحال خود رها شده است
اگر در کشوری مدیر به معنای واقعی کلمه وجود داشته باشد بهانه هایی مانند قطعی برق و غیره نمی تواند در تعیین قیمت کالاها نقش داشته باش و کالاها را گران نماید!
متأسفانه در ایران نمی گذارند مدیران واقعی امور را در دست گرفته و مشکلات روز افزون را حل کنند!!!
ساعت کارشون رو و ایام کارشدن رو تغییر بدهند. مثلا ساعت کار به ساعات غیر پیک منتقل کنند. در روزهای تعطیل اینها تعطیل نکنند. این کار رو برای ۳ ماه تابستان می توانند انجام دهند. برای تابستان ذخیره انبارشون رو بیشتر کنند ( از قبل تولید انباشته داشته باشند برای ایام قطعی برق).
صادرات بی حد و حساب و خرید ۷۰ درصدسیمان توسط چند نفر عامل است ادرس غلط ندهید
این تعارفات را بذار کنار . همه می دوینم ریشه مشکلات کجاست شاخ و برگ بهانه است . ماشین رو برده بودم تعویض روغن توی چال سرویس گفت اس ام اس امد روغن 40 درصد گرون شد همان جا پای من حساب کرد ما ریگی رو از آسمانها می کشیم پائین نمی تونیم رات خوارها دلالها و خیانت کنندگان را پیدا کنیم ؟؟؟
همش بهانه س
تولیدات این کشور اعم ازفولادوسیمان ومس و... بقدری گران است که کمترکس قادربه خرید یاساخت وساز خونست همه ی این کارخونه هابرای کشورهای مجاور دارن کارمی کنن ...حالاهم میخان به قیمت جنس خارجی به مردم بفروشن
یک روز سیمان
یک روز مرغ
یک روز بنزین
یک روز میل گرد
یک روز گوشت
یک روز واکسن
یک روز خودرو
یک روز مسکن
اگر ۳۶۰ روز را به هرنامی نامگذاری کنن آماده شده
خلاصه ختم کلام بودی کی وار
یعنی همینیه که هست انتظار گل بلبل شدن آرزوی پوچ وبیهوده ایست
یک نفر راضی پیدا کردی منو خبر کن
کاربجایی رسیده خودشون هم ازاین وظعیت خسته شدن واقعا به در دیوار میزنن
کی بود کی بود من نبودم پس کی بود
مدیران صنعت برق به خاطر این نابسامانیها باید باید بازخواست بشوندددد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر