بازدید 30035
یک نماینده اصولگرا در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد

۳۵۰هزار میلیارد کسری بودجه اولین چالش دولت سیزدهم/ مشکلی که روحانی برای رئیسی به یادگار گذاشت!/ اگر تحریم‌ها برداشته نشود، دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد

اکنون «کسری بودجه» در کنار مسائلی نظیر افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان، مشکلات بانکی، مالیاتی، گمرکی، تورم، بیکاری، کاهش درآمد‌های کشور، تامین کالا‌های اساسی، تحریم و مسائلی از این دست، بخش مهمی از مشکلاتی است که دولت جدید بلافاصله با استقرار در نهاد قوه اجرایی باید برای آن فکر کند، راهکار بدهد و آن‌ها را حل کند.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 14 August 2021

350 هزار میلیارد کسری بودجه اولین چالش دولت سیزدهم/ مشکلی که روحانی برای رئیسی به یادگار گذاشت!/ اگر تحریم‌ها برداشته نشود دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد

«حل مشکلات اقتصادی»، موضوعی است که اگر سید «ابراهیم رئیسی» و دولتش بتوانند در عمل به آن یا مرتفع کردن بخشی از مشکلات مردم ناشی از این مقوله موفق باشند، نقش منجی را به خوبی ایفا کرده و مردم را راضی به انتخاب اخیرشان خواهند کرد؛ اما اگر به هر دلیل، توفیقی در این حوزه به دست نیاید، آنچه در مورد حداقل دو دولت اخیر شاهد بوده ایم، درمورد این دولت هم خواهیم دید!

به گزارش «تابناک»؛ دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد بود و باید برنامه مدونی برای حل هر یک از آن‌ها داشته باشد؛ به عبارتی اگر دولت نتواند با برنامه ریزی برای از میان برداشتن همه موضوعاتی که در مقوله اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی، گریبان قوه مجربه را گرفته، برنامه ارائه کند و از پس آن مشکل برآید، موفقیتی هم برای خودش در این بخش نباید قائل باشد.

مشکلات اقتصادی مهم پیش‌روی دولت رئیسی

اکنون «کسری بودجه» در کنار مسائلی نظیر افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان، مشکلات بانکی، مالیاتی، گمرکی، تورم، بیکاری، کاهش درآمد‌های کشور، تامین کالا‌های اساسی، تحریم و مسائلی از این دست، بخش مهمی از مشکلاتی است که دولت جدید بلافاصله با استقرار در نهاد قوه اجرایی باید برای آن فکر کند، راهکار بدهد و آن‌ها را حل کند.

در همین باره، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک»، به سوالاتی پیرامون این مساله پاسخ گفت و افزود: مهم‌ترین چالشی که دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور منتخب با آن روبه روست، کسری بودجه است که باید برای برون رفت از آن چاره و تدبیر جدی اندیشید.

۳۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه، نخستین چالش دولت سیزدهم

سید «ناصر موسوی لارگانی» درباره مهم‌ترین چالش‌های دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اظهار کرد: اولین مشکل دولت جدید، کسری بودجه خواهد بود که بخشی از آن، حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق و افزایش حقوق بازنشستگان، کارمندان دولت و منابع جاری دولت است که متاسفانه به دلیل عدم تحقق درآمد‌های مالیاتی، جبران این کسر بودجه کار سختی پیش روی دولت سیزدهم قرار داده است.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌های اقتصادی آقای رئیسی و تیم اقتصادی اش در دولت سیزدهم، این معضل مهم برطرف شود.

مشکلی که روحانی برای رئیسی به یادگار گذاشت!

وی با بیان اینکه مهمترین سوال این است که دولت جدید از کدام منابع می‌خواهد کسری بودجه را حل کند، افزود: اگر بخواهد هزینه را کسر کند که هزینه‌ها ثابت است. حقوق بازنشسته‌ها و کارگر‌های بازنشسته افزایش یافته و این را هم نمی‌توانند کم کنند. منابع مالیاتی و غیرمالیاتی افزایش یافته و همین به زحمت وصول می‌شود. از این روی، دشواری بسیاری برای دولت رئیسی در شروع کار دولت وجود دارد که این موضوع بدون شک از دردسر‌های دولت روحانی است که متاسفانه راهکاری برای آن اندیشیده نشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرض کنیم از این عددی که برای کسری بودجه بیان کردم، ۳۰ درصد با مالیات و صرفه جویی حل شد، اما برای ۷۰ درصد کسری بودجه باید اوراق چاپ شود که این میزان ظرفیت فروش وجود ندارد و همین، سبب تاخیر در وصول مالیات می‌شود؛ از این روی، ما نیازمند یک تیم اقتصادی کارآمد و باتجربه هستیم که کشور را از این وضعیت نجات دهد که با توجه به کارنامه درخشان آقای رئیسی، تحقق این مهم دور از واقعیت نیست، اما به یک همت همگانی در بدنه دولت نیاز دارد.

سه راهی که رئیسی می‌تواند برای جبران کسری بودجه استفاده کند

لارگانی خاطرنشان کرد: کسری بودجه از سه طریق رایج در دنیا و کشور ما جبران می‌شود که چاپ اوراق قرضه، یکی از این موارد است که تنها بخش اندکی از کسر بودجه را پوشش می‌دهد. روش دیگر برای کسری بودجه این است که منابع نفتی و درآمد‌های تحریمی آزاد شود و دولت بتواند بخشی از این کسری را از این طریق حل کند که شاید این عملی شود و بخشی از تحریم‌ها برداشته و فروش نفت ما تسهیل شود؛ اما با توجه به اینکه نمی‌توان به کشور‌های اروپایی و آمریکا در رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان خوشبین بود، باید بر آن باشیم که با کمک اقتصاددانان داخلی از پس مشکلات برآییم.

امیدوارم دولت رئیسی برای جبران کسری بودجه پول چاپ نکند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مهم دیگر در مقوله کسری بودجه، استقراض است که معمولاً دولت‌ها به سمت این کار می‌روند؛ یعنی به جای اینکه به فکر مالیات و بحث‌های دیگر بروند، راحت‌ترین کار این است که حق الضرب چاپ می‌شود و آثار این پول بعداً در سفره مردم می‌آید که اصطلاحاً مالیات تورمی ایجاد می‌کند؛ روشی که امیدوارم در دستور کار دولت آقای رئیسی قرار نگیرد.

وی در پاسخ به این که تیم اقتصادی دولت سیزدهم چقدر می‌تواند در حل بحران تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز، تصمیمات همه تیم‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی به هم مرتبط است؛ یعنی هیچ تصمیمی نیست که بگوییم روی اقتصاد تاثیری ندارد. از این روی، مهم‌ترین چالشی که در دولت آینده مطرح است، بحث بودجه است.

اگر تحریم‌ها برداشته نشود، دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد

موسوی لارگانی یادآوری کرد: اگر تحریم‌ها برداشته و منابع مالی و پولی ایران آزاد نشود، برنامه‌های کوتاه مدت تاثیر چندانی ندارند و تنها می‌توانند در فرایند‌های بعدی و بودجه نویسی بعدی اثر بگذارند، ولی در این سال که بودجه تصویب شده و همه چیز مشخص است، کاری نمی‌توان انجام داد.

وی با تاکید بر لزوم همراهی چهره‌های توانمند حوزه اقتصاد با رئیس جمهور منتخب، گفت: دولت تنها با اتکا به رویکرد‌های تیم اقتصادی قوی، می‌تواند از مشکلات سال جاری که قطعا سال سختی برای قوه مجریه خواهد بود، رهایی پیدا کند و در نهایت با تدوین یک بودجه کارشناسی شده و دقیق در جهت حل مشکلات بعدی گام بردارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳۱
شروع شد . دولت قبل یادگار گذاشت دولت جدید از پسش برنمی‌آید. داستان تکراری همه روسای جمهور ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
خیلی راحت تر از آنچه که فکرش رو بکنید قابل حله . اصلا نگران نباشید. روحانی فکر رکده یه چاله بزرگ کنده ولی قابل حله. با روشهای قبلی منتها حل نمیشه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
کسانی مقصران اصلی این کسر بودجه و مشکلات

متعدد اقتصادی مردم و کشور هستند

که با برجام و تصویب اف ای تی اف مخالفت کردند

دولت رییسی هم از تمام مشکلات آگاه بوده

و چنانچه قادر به اداره و اصلاح امور جاری کشور

نداشته ، نباید قبول مسولیت میکرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
وقتی واقعیتی آشکار که ما نباید خود را بصورت بیفایده و غیر ضرور با قدرت ها درگیر می کردیم در حالی که توانمان اندازه ای مشخص هست و حتی به مراتب پر قدرت ترها هم در چنین شرایطی آسیب می دیدند این انکار که ماحصل سیاست کلان ماست باعث می شود تا به جای یافتن ریشه اصلی مشکلات که همین عدم واقع نگری است بدبختی را بر دوش این و آن فرافکنی کنیم و
قابل پیش بینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
یعنی آقای روحانی و زاکانی و قاضی زاده و قالیباف و ... که همه میگفتند تحریم حداکثر بیست درصد اثر دارد ناگهان متوجه شدند که هزار درصد اثر دارد؟ خود همین آقایان گفتند ما برنامه داریم خب برنامه ها را رو کنند، بسم اله. جناب آقای میرکاظمی شما مقایسه میکنید احمدی نژاد بهشت بودجه و نفت صد و چهل دلاری و صندوق ارزی زمان خاتمی را تحویل گرفت صد و پنجاه هزار میلیارد تومان خرداد نود و دو برجای گذاشت که با دلار هشت برابری الان قاعدتا باید الان هزار و دویست هزار میلیارد تومان کسری باشد و الحق دولت قبل پنجاه درصد آن را کم کرده است! با مردم صادق باشید آقای میرکاظمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
تحریمهای هدیه شده توسط احمدی نژاد تا حالا دو دولت را بدبخت کرده ، رِییسی هم سومیش
آیا همین نمایندگان بودجه رو تغییر ندادند؟!
دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد!! (زمان میخرید؟). امسال نتواند، 7 سال دیگر هم هیچ کاری نخواهد کرد. روند دولت درست باشد، لازم نیست از الان توجیه کنید و بهانه بتراشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
دولت اول روحانی اگر در صد روز نشد لا اقل در کمتر از یک سال تورم را مهار و با وجود تحریم به زیر ۱۵٪ آورد. البته امید وجود داشت و نکات مثبت تفاهم های بین المللی که پیش رو بود و به آن کمک کرد.
بسم الله. برای جبران کسری بودجه شروع کنید از موسسات عریض و طویلی که هیچ تولید و خروجی ای برای اقتصاد ندارند و بودجه آنها با دستکاری مجلس افزایش بیدلیل یافت. در گام بعد 10 درصد صندلی های مدیریتی بیفایده که به جز مانع زایی هیچ برای کشور و مردم ندارند، کم کنید و مابه التفاوت حق مدیریت آنها را به حساب خزانه منظور نمایید. هر شعبه بانک دولتی که مراجعه میکنی 10 نفر در بانک نشسته اند و دو نفر مشغول کارند و هر کدام برای خود یک پست معاونت و مدیریت تعریف کرده اند، این پست های بی خاصیت و کارمندان بیکار را کم کنید. مدیران دو تابعیتی با حقوق نجومی را از بدنه دولت حذف کنید تا بخش زیادی از کسری بودجه جبران شود. باید تصمیمات سخت بگیرید. مردم به این دولت امید بسته اند که همین تصمیمات سخت و انقلابی را بگیرد وگرنه که چه فرقی با بقیه کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
راهکارهای بسیار خوبیه
فقط انجام دهنده اش وجود نداره
شما هم امید نداشته باش این سیستم کاری بکنه برای من و شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
همه اینگونه کارها هم که انجام شود تفاوت در ۱۰٪ است و فرق میان کمی کمتر بچارگی و کمی بیشتر. چالش اصلی همان چیزی است که از سال آخر دولت احمدی نژاد آغاز شد یعنی تحریم ثانویه و بعد تر هم تحریم ثانویه فلج کننده. کشور با توانی که داشت در زرابر این تحریم جلوی فلج شدن را گرفت ولی خوردن ضربه های اساسی اجتناب نا پذیر بود چنانچه در واقعیت می بینیم.

وقتی هم برای صادرات و هم واردات مایحتاج اساسی به سد سنگین و هزینه ساز تحریم ثانویه می خوریم و این طبعتا ارز را کم ارزش می کند و مملکت را به فقر می کشاند نباید بیخردی کرد و این حقایق قابل پیش بینی را انکار.

وقتی می خواهیم نمایش قدرت و مقاومت بدهیم و خردمندی را رها کرده و به جای چسبیدن به حقیقت و واقعیت به آرمان های غلط انداز و ذهنیات و تخیلات محرض می چسبیم عاقبت همین است. مسئول اصلی تصمیم گیر کلان و ارشد کشور و کسانی که با او همنوایی کرده و تشجیع نمودند می باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
کاملا تحلیل درست و به جا
اما عملگری وجود ندارد
سیستم حزبی راه حل ندارد
باید فرض کنیم تحریم‌ها همیشگی است
ابدا نباید دوباره برنامه کلان کشور رو به رفع تحریم منوط کنیم!!!!
روحانی بر جای گذاشت؟ظاهر قضیه درسته ولی زمانی می تونی این حرف و بزنی که روحانی اختیار دار دار نیروهای مسلح باشه و حرف آخر رو خودش بزنه...نه این که فقط وظیفه توزیع پول داشته باشه تو مملکت....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
جهت اطلاع نادان ها، وقتی دولت ایران 80درصد اقتصاد را در اختیار دارد و هر کجا کم آورد از بانک مرکزی بر می‌دارد وقتی بودجه را با نفت می بندد و اجازه می دهدپول ها در بازار سرگردان باشد برای دلالی همین خودش باعث می شود تورم بالا برود
اما در کشورهای مدینه فاضله برعکس است 20 درصد اقتصاد دست دولت است ولی دولت ها اجازه نمی دهند که خود دولت و بقیه دلال بشوند و باعت انضباط پولی می شود و تورم کم به ارمغان می اورد
این جواب باشد برای ساده لوحان که دنبال نخود سیاه می گردن و آدرس غلط آن هم سیاسی به آنها دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
رئیس جمهور هر کسی باشه می تونه در چارچوبی که مجلس تعیین کرده حرکت کنه. پس کسری بودجه را مجلس باید جوابگو باشد
روحاني سرزمين سوخته وورشكسته تحويل رئيسي داده مطمئنا اگر تعامل با دنيا صورت نگيرد كشور از لحاظ اقتصادي سقوط خواهد كرد چون تمام منابع را دولت روحاني سوزاند وكلي در مملكت ادم هاي دلال و... پرورش داد

كه همه انها منتظر سقوط اقتصادي كشورهستند تا از اب گل الود ماهي بگيرند به جرات توي اين 4 سال اخير كشور به اندازه صد سال عقب افتاد كه جبران ان درصورتي كه همه چيز سرجايي خودش باشد صد سال زمان مي برد .

اقاي رئيسي وتيمش كارخيلي سختي درپيش دارند هرچقدر هم تلاش بكنند نمي توانند مملكت را ازاين منجلاب نجات بدهند مگر معجزه اي اتفاق بيفتد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
اگر نمی توانند کاری کنند چرا کاندید ریاست جمهوری شدند. اگر هم نمی دانستند که نمی توانند کاری کنند و حالا تازه فهمیدن که خب نشان میدهد درایت ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
احسنت آقا محمد
آمدند که بتوانند ، اگر قرار بود نتوانند ، اصلا چرا آمدند ؟ همیشه هم گفته اند ، آنها نتوانستند ولی ما می توانیم ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
به محمد: نمی دانستند نداره. تو مناظره ها سیاهترین حالت را ترسیم کردند
اگر تحریمها برداشته نشود؟ 1. دولت در تامین منابع مالی خود دچار مشکل جدی می شود (الان هم دچار است). 2. بودجه وزارتخانه ها و دستگاه ها کم می شود. 3. انجام پروژه های ملی و استانی و کوچک و بزرگ متوقف می شود 3. واردات مواد اولیه مورد نیاز و کالاها متوقف می شود 4. پرداخت طلب بستکاران دولت با مشکل مواجه می شود. 5. نرخ ارز روز به روز بیشتر می شود 6. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
تحریم داخلی برداشته شود تحریم خارجی به چشم نمی اید
سه راه پیشنهادی که سریع کسری بودجه را جبران میکند استفاده از درامدهای بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس رضوی می تواتد باشد.
پاسخ ها
یک اقتصاددان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
کسری بودجه وقتی بوجود میاد که بین درآمدها و هزینه های دولتی فاصله زیادی ایجاد میشه . الآن بخاطر رکود شدید اقتصادی و تحریمها امکان افزایش درآمد نیست . چاپ پول هم که رویه روحانی بود چنین تورمی گذاشت تو دامن مردم . پس تنها راه کاهش شدید هزینه های دولتی از طریق حذف هزینه های سربار و زائد ، اخراج کارکنان زائد و یک دهم کردن حقوقها و پاداشهای نجومیه . یعنی یکشبه بدون تورم میشه کسری بودجه رو حلش کرد
دو تا راه گفتی سومیش جی بود
این مشکلی است که خود شما ها درست کردید هم روحانی را نا کام کردید هم گریبان خودتان را گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
چاه مکن بهر کسی ، اول خودت دوم کسی
اگر تحریم‌ها برداشته نشود دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد!!!!
چی شد؟؟
شما که هر روز روحانی رو میکوبیدید و میگفتید اگه بیایین مملکت گل و بلبل میشه و تحریم ها بهانه مدیریت ناکارمدشونه و ....
حالا شروع کردیدین به بهانه آوردن؟؟؟
مگه روحانی مملکت رو گل و بلبل تحویل گرفته بود؟؟
. تنها هنر شما ایراد گرفتن به کار دیگران هست. همین و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
چقدر شما باهوشی
مگر الکی هست مشکلات اقتصادی کلان را ظرف چند ماه درست کرد؟ کل پول های دنیا هم نیاد اینجا مشکلات ریشه حل نمی شود و زمانی که ساختار اقتصادی را اصلاح کرد آن وقت بله و برای چند ماه هم نیست این کارها قربامگن یک الی دوسال زمان نیاز دارد
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
اقای خیلی باهوشتراخر هشت سال می بینم الان هم نمی خواهیم بدان که اگر مسیر روحانی را با مخالفین داخلی کمتر پیش ببرد موفق می شود اگر نه شما با دنیا که هیچ با عراق که سه ماه از سال کاملا در اشغال ایرانیان است هم نمی توانید کار کنید
مشکل تحریمها را که منشا اصلی کسری بودجه است را هم دوستان آقای ریسی و ترامپ بوجود آوردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
بزرگترین اشتباه حسن که کرد تاز ه اگر هم می دانست تقریبا کاری نمی توانست بکند امدن ترامپ بود که حلقه مفقوده نتانیاهو بن سلمان و حسین شریعتمداری (نماد ادم خرابکار داخلی) کامل کرد و حسن شکست خورد
و گرنه حسن بهترین رئیس جمهور ایران بود
بودجه را که خودتون تصویب کردبد، همان موقع خم همه گفتند این بودجه تصویبی کسری داره اما کو گوش شنوا!؟
با سلام واحترام
جناب اقای موسوی لارگانی ،چرا اینقدر مسئله را می پیچانید. فقط یک راه حل واقع بینانه وجود دارد، باید تلاش کرد مذاکرات سریعتر شروع وتحریم برداشته شود.تمام.
"ضمنا این وضعیت یادگار دولت قبل نیست،یادگار ترامپ وخروج از برجام است."
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
یادگار ترامپ هم نیست. نتیجه تفکرات همین آقایان در چهار دهه گذشته مخصوصا دوران محمود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
آره واقع بینانه آن است که باز دوباره مانند قبلی ها تحریم نفت برداشته شود تا اقتصاد را سرکوب کنید با پول مفت نفت و وقتی حد آن بالا زد مانند عمو ترامپ بایدن جان تحریم مجدد کند و باز بیایید اینجا برای ما داستان بگویید که تحریم ها باعث شد اقتصاد این طوری شود و بگویید چرا راه نیامدن با آنها!!!!
قبل انتخابات: همه مشکلات به سرعت حل می شود!!
بعد انتخابات: برای حل مشکلات به زمان نیاز است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
دقیقا کی گفته!!!
همه مشکلات سریع حل می شود!!!
دیگر حرف نزنید
مشکلات کوتاه‌مدت را می توان سریع حل کرد
وقتی کاندید میشد و میگفت روزی که من انتخاب بشم به عنوان رئیس جمهور روز پایان فساد بود این مشکلاتو نمیدونست؟
الان دیره برا بهانه اوردن
همون موقع که شعار دادید و ادعای معجزه کردید باید فکرشو میکردید
الان اگر عمل نکنید... چون جامعه به حد انفجار رسیده
شمایی که میگفتید فقط روحانی بده حالا باید خوبیه خودتونو اثبات کنید
خوشبختانه هیچ قرارداد الزام اوری هم با جیی ندارید که بگید مثلا برجام دست مارو بسته میتونید مذاکره هم نکنید با دنیا ببینیم چطور مشکلاتو حل میکنید با تکیه بر توان داخلی
همه ابزارها هم دستتونه دنبال بهانه جویی نباشید
آره مشکل واکسن کار کی بود؟ روحانی
مشکل تحریم؟ روحانی
بودجه؟ روحانی
خود روحانی کی بود؟ از مریخ اومده بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
از مریخ نیامده بود در خانه نشسته بودغرب مشکل
کشور را







یادت رفته می گفت آب خوردن ما به تحریم بستگی دارد آب را خدا می دهد یا آمریکا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
13:24

مثل روزنامه کیهان، هنوز تو کیهانی

بیدارشو، از فضا بیا پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
باسه حالا تو با کل دنیا بجنگ و با تحریم مملکت داری کن ببینیم شما چه گلی به سر ملت می‌زنین دیگه ۱۳:۲۴
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
اب را خدا می دهد یا امریکا
خنده امد از قیاست خلق را
اقای لارکانی شما تا یکماه پیش سینه چکاک برداشته نشدن تحریم ها بودید و تحریم را یک نعمت میدانستید ولی الان میفرمائید که اگر تحریم ها برداشته نشه دولت کاری از دستش ب نمیاد. همان حرفی که چند سال پیش هم روحانی میگفت ولی ایشان را غربگرا معرفی کدید. چرا اینقدور یک بام و دو هوا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
، اینها مقدمه چینی برای نرمش قهرمانانه است. منتها سندش باید بنام آقای رئیسی منجی ایران باشد. عزیزجان برادر
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
الان که در طرف ماست این خوبه قبلا یه چیزی گفته شما سخت نگیر ...
مردم دولت رو عوض می کنند که مشکلات حل شود و الا اگر توان ندارند اشتباه می کنند حضور پیدا کردند و ثانیا آقایان در راس قدرت بوده اند از بیرون تشریف نیاورده اند که از مشکلات بی خبر باشند و آخر اینکه جناب رییسی حقوق قوه قضاییه و ارگانهای وابسته را قبل از خروج از قوه قضاییه سه برابر کرده اند اینها همه از بودجه استفاده می شود امداد غیبی که نیست .
ببخشید سوال میکنم معذرت میخوام ناراحت نشید یه دفعه مگه کل بودجه چقدره که سیصد و پنجاه هزار میلیاردش کسریه؟

دولت آقای رئیسی دوراه برای جبران کسربودجه داردراه آسانتر
کاری که دولت قبل کردوبهمه چیزمالیات بست جزهوای تنفسی ماوازطریق بورس باهمان وضع سابق که زندگی مردم رابدترازبد
کندوراه دوم تعامل سریع وسازنده بادنیاورفع سریع تحریمها که رندگی مردم رابهترازقبل کند بقیه راه هابازی باکلماتست
عجب!!! خب مگر قرار نشد معیشت مردم به تحریم پیوند نخوره؟! الان با توضیحات شما نماینده خیلی محترم پس تفاوت رئیسی با روحانی در چی هست دقیقا؟!!
به به می بینم که بهانه ها شروع شد ....
اقای لارگانی تحریم ها به گفته دوستان و خود شما حد اکثر 20 درصد تاثیر دارد که زیاد مهم نیست بقیه اش بزک کردن امریکاست
تا روحانی بود تحریم ها مشکل نبود و مشکل مدیریتی بود
ولی رئیسی آمد تحریم ها باید برداشته شود و مدیریت شما هیچ کاری نمی کند
جرزنی شروع شد! قبل از انتخابات که میگفتید بدون نگاه به خارج و مذاکرات اقتصاد و معیشت مردم را بهبود میدهید!!!! حالا دبه کردید؟
علی برکت الله
مگر تحریم ها نعمت نبود برای چی میخواهید برش دارن.
حالا همفکراتون سر کار هستند باید تحریم برداشته بشه شما کارتون راه بیوفته
پس چی شد. کلید حل مشکلات که در داخل کشور بود. نگاه به غرب برای حل مشکلات اشتباه بود. حالا اومدید تو گود میبینید یه مقدار کار سختر از اونیه که فکرشو میکردید؟. فقط یادتون باشه 4 سال ریاست جمهوری رییسی در شرایطی که همه نظام در اختیار راستی ها ست آخرین فرصت برای نجات هست
احمدی نژاد چی یادگار گذاشت؟
چرا هر ساله حقوق بالا میره در کنارش تورم زیاد میشه و همه کالاها بالا میره
مگه اینور سال تا اونور سال چه اتفاق خاصی رخ میده که هر ساله حقوق رو میکشین بالا.کرایه تاکسی و همه چیز میره بالا و وضع بدتر میشه...
چرا کشوری مثل ژاپن ده ساله همه چی ثابته... ولی اینجا هر سال بدتر
بهانه ها شروع شد
همون حرفایی که دولت قبل میزد تا عملکردش رو توجیه کنه
وضع مردم بهتر نخواهد شد
به سوابق تاریخی نگاه کنید
مگه این چیزا رو نمیدونستین و طرح و برنامه انتخابات دادین؟؟؟ شما که گفته بودین تورم داخلی ربط تحریم ندارد و از بی تدبیری هست! گفتین 1 میلیون واحد مسکونی میسازید... گفتین با تورم مصنوعی جیب دولت رو پر نمیکنید!! جالبه از الان دبه کردین دیگه... نمیدونستین؟ ؟
جالبتر این هست که حتی 1 رسانه داخلی جراااااات ندارد اقای رییسی و برنامه های نداشته! و صد البته ترکیب انقلابی جهادی معرفی شده توسط ایشان را نقد کند... جالب نیست اقای تابناک؟ شایدم خانم!
طوری میگید انگار قبلاز اون هم گل وبلبل بود در تمام طول سال ها همین بوده منتها اون موقع نون شب رو داشتند الان اون هم ندارند وکی هست که از اوضاع خبر نداشته باشه با اطلاع کافی ودانسته کاندیدا شدن پس باید به تک تک گفته هایش عمل کند روحانی تحریم را بهانه کرد ورئیسی واطرافیانش روحانی رو پس بگید مردم باید همجنان در شعب ابی طالب بمانند
این آقا بگن که مجلس انقلابی با طرح های زوری اش چقدر روی دست روحانی خرج گذاشت و اون هم دایورت کرد برای دولت بعدی؟
بابا کنار بیایید
تحریم ها رو بردارند
مشکلات کم بشه!
ضمنا
مردم این همه مشکل دارند و مجلس انقلابی دنبال صیانت هستش؟
چنان اولش میگه میراث روحانی انگار روحانی ۳۵۰ هزار میلیارد را تو جیبش گذاشته حالا خوبه بعدش میگه برای افزایش حقوق بازنشستگان و ..... و بخاطر عدم تحقق مالیات ها ست مگر میشه از مردمی که درامد ندارند مالیات گرفت ؟! اقای نماینده شما که از صبح تا شب در شیپور میدمیدید که روحانی مدیر نیست و تحریمها اصلا تاثیر نداشت و اف ای تی اف پشمه و .... الان می گویید تحریم نباشه !! که بتونید نفت بفروشید ؟! مگه شما با عرضه نبودید ! روحانی سال قبل بدون پول نفت کشور را اداره کرد الان شمای با عرضه هنگ کردید ؟! یا مثل همیشه بدون مطالعه و تحقیق حرف و تهمت میزدید ؟! سال ۹۲ بروی مبارکتان نیاوردید با خزانه خالی و انهمه بدهی روحانی چه کرد و هیچکدام معترض احمدنژاد نشدید !! که با هشتصد میلیارد دلار چه کرد
سلام، این مبلغ که گفته شده به عنوان کسری بودجه، واقعا مبلغی نیست در حقیقت معادل ۱۴ میلیارد دلار می باشد، یعنی درآمد یک سال فروش نفت و گاز و پتروشیمی ۱۴ میلیارد نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
کی می خره؟ و اگر بخرند هم نمی توانند پولش را بپردازند. می خواهید با همه دنیا دربیفتید زورش را هم ندارید
بایدصادرات غیرنفتی وتولیدداخل بیشترشودتابتوانیم برمشکلات فائق آییم وضرب پول بدترین کارآست که پول بدون پشتوانه ضررش بیشترازسودکه هرچندسودی ندارددریافت مالیات از خانه خالیها خودروهای وارداتی و سرمایه های راکت وغیره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
میخوای اندک چیزی هم که داریم به داروغه ناتینگهام بدیم
اقای احمدی نزاد بیت المال را خالی تحویل دولت تدبیر و امید داد و ان ها هم به این شکل به دولت جدید.
درسته که روحانی خیلی بی خیال بود ولی ریشه همه مشکلات زیر سر تحریمها و کاسبان تحریم هست . اینو دیگه یه بچه ۵ ساله هم می دونه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
بی خیال نبود هشت سال افسوس خورد
آقای موسوی لارگانی چه تخصص و پیشینه ای در اقتصاد دارند که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
خرید خونه رو ایشون انجام میده
مگر ریس جمهور نمیدانست اگر توانای حل مشکلات را نداشت چرا در انتخابات شرکت کرده
مگه تقصیر روحانی بود تحریم های کمرشکن آمریکا و همه دنیا! انصاف داشته باشید
معمولا همینطوره مردم عادت کردن که رئیس جمهور جدید مشکلات و عدم توانایی خودشو به گردن دورهای ریاست جمهوری قبلی میندازه طرفداران رئیس جمهور جدید هم از هم شیوه دارن استفاده میکنن تا کسی در صورت عدم موفقیت دولت جدید معترض نباشه پس قرار این 4 سال هم به بهانه بدهی دولت قبل گشایشی ایجاد نشه نمیدونم عمرمون کفاف میده یک رئیس جمهور بیاد بگه قبلی بدهی به ارث نذاشته و کارشو درست انجام بده
شما که می فرمودید از بی لیاقتی روحانیه. تحریم ها هیچ تاثیری ندارد با جوانان انقلابی مشکل را حل می کنیم. تنها ماندیم با کلی هزینه مالی که برای ایران تراشیدید نمیشه آفا نمیشه نمیشه.... چرا به حرف هیچ کس گوش نمیدین؟ در جریان کرونا دیدیم اگه واستیم برکت بیاد کشور دچار مشکل میشه. باور کنید ما هیچ دشمنی با ایران عزیز نداریم آقا داره دیر میشه.............
چرا شف شف مبکنید یک دفعه نمیگوییدشفتالو؟خوب روحانی هم بار ها به فارسی سلیس گفت تحریم ها باید برداشته شود.همه هم میدانند برداشتن تحریم ها موکول به تجدید نظر در روابط بین الملل است.
بودجه را مگر مجلس تصویب نکرد؟
بفرمائید این هم خدمت پاک بعد از انتخاب رٱی ۱۸ میلیونی این هم اولین مسٱله که بهانه برای اهداف شد..... پس ببینید ملت آگاهند که شرکت نمی کنند میدانند شخص مهم نیست کی باشد رئیسی جمهور خدمت مشکل است.....
اگر تحریم برداشته نشود سال بعد باید با چراغ دنبال روحانی بگردیم . روحانی با تجربه های تحریم زمان جنگ رسید به اینجا . توهم تولید خوراک مرغ داخلی و جداسازی کل اقتصاد ار دلار هم نداشت
بازم نیومده شروع شد آقای رئیسی امیدوارم شما حداقل بهانه نیارید.
ما که از این بازیها خبر داشتیم قابل توجه اونهایی که میگفتن رئیسی بیاد همه چیز درست میشه
جلیلی میگفت با تمام مشکلات من جهش میکنم
بهانه ها شروع شد حلا همه تقصیر ها گردن تحریم است مگر زمان روحانی تحریم نبود

میگفتید اگر شما بیایید همه جا درست می‌شود مردم دیگه توان ادا و دروغ ندارن
چه زود صدای ناله بلند شده
«اگر تحریم‌ها برداشته نشود...»

ایران را بمانند یک شهر کوچکی در نظر بگیرید. خوشبختانه پر از دستان کار زرنگ با استعداد و پر هنر و بخصوص پر ثمر! حال این شهر را حصاری دورش بکشید و یکسال بگذارید این دستان فعال به زندگی روزانه خود ادامه دهند.
خواهید دید که بهشت برین خواهد شد.
همین شهر کوچک را از سال بعدش دوعدد تاجر با سرمایه مالی کلان، با اجازه زدن یک بانک خصوصی، بدان اضافه کنید و هردودست و پای آن‌ها را برای صادرات و واردات و خروج از شهر باز بگذارید. در پایان سال با بیابانی خشک پر از اسکلت های بی رمق روبرو خواهید شد.
مسائلی نظیر افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان، مشکلات بانکی، مالیاتی، گمرکی، تورم، بیکاری، کاهش درآمد‌های کشور، تامین کالا‌های اساسی، تحریم و مسائلی از این دست همیشه و در همه دولت های قبلی از همون ابتدای کارشان بوده و چیز جدیدی نیست. تحریم همیشه بوده، تورم هم بعلت تحریم همیشه بوده ، مسئله افزایش حقوق کارمندان هم بعلت تورم همیشه بوده، ...
اینایی که نوشتید چیز جدیدی برای دولت محترم جدید بحساب نمیاد.
اگر تحریم برداشته نشود..... این آقایان اصولگرا یادشان رفته تا همین چند هفته قبل تحریم را نعمت و فرصت نامیده بودند. پس چی شد؟ این گوی این میدان
برای کسری بودجه باید هواپیماهای اختصاصی نمایندگان را افزایش دهند و چند صد نفر دیگر حقوق بگیر در مرکز پژوهشها استخدام کنند.
اکثر افرادی که میان اینجا کامنت میرارن سواد و اطلاعات سیاسی و اقتصادیشون اگه از دولتمردانمون بیشتر نباشه کمتر نیست
چیزی برای رییسی به یادگار گذاشته نشده هر یادگاری که باشه برای ملت بدبخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
میخواستند با امریکا رابطه نداشته باشیم که براشون گذاشته دیگه چی میخواستین
مگه رفع تحریما و مذاکره جزو اختیارات دست رئیس جمهوره ؟؟
نمایندگان خودشون بودجه رو تصویب کردن‌کلی تبصره گذاشتن بعددحالا میگن کسری بودجه کسری بودجه رو خودشون بوجود اوردن
بیخود نیست بورس داره میره الکی بالا
همش حرف از مالیات زده می شود که باز این یعنی دست در جیب مردم.

به عنوان یه تولید کننده که می بایست 25% سود ، 9% ارزش افزوده باید بدهد مالیات و هیچ پولی به سرعت نقد نمی شود به جز عذرخواهی از نیروی کار، تعطیلی شرکت و در نهایت توقف تولید چیزی باقی نمی ماند.
كل طرفداران و تحليلگران طرفدار اقاي ريئسي و خود اقاي ريئسي معتقدند تحريمها بيش از بيست درصد تاثير ندارند حتي جوانان خام كم تجربه پر مدعاي با مسئوليت ارشد مثل ياسر جبرايئلي ميگه بدون اف اي تي اف و غيره ميشود اقتصاد و كشور را عالي اداره كرد ديگه چرا دنبال رفع تحريميد مگه نمگفتيد تحريم نعمته بسم الله كار كنيد و از اين نعمت بهينه استفاده كنيد
بهانه هاي نخ نما را ول كنيد جواب نميده همانطور كه برا روحاني جواب نداد و كشور را به ورطه نابودي كشانيد
کسری بودجه ناشی از مصوبات مجلس است نه عمل دولت.این کسری معادل بودجه های غیرضرور مثل بنیادها و...و سازمانهایی است که بی نام ونشان در بودجه نشسته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
دولت باید بودجه رابه مجلس بدهد و مجلس هم نمی تواند دستکاری زیادی در بودجه بکند
در ضمن همه دنیا کسری بودجه دارن
موسوی لارگانی یادآوری کرد:اگر تحریم‌ها برداشته نشود، دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای موسوی لارگانی ، شما تا همین چند روز پیش و در زمان شخم زدن بودجه آقای روحانی را که میگفت همه چیز به تحریم ربط دارد و باید اول تحریم ها را برداشت متهم به وادادگی و وابستگی میکردید و داد و هوارتان بلند بود که شما بلد نیستید تحریم نعمت است و مایه پیشرفت کشور ! چظور حالا که نوبت به دولت مورد حمایت خودتان شد تحریم بد و اخ است ؟
خوش به حال دوستانم که همگی ده سال پیش از کشور رفتند
خوش به حال دوستانم که همگی ده سال پیش از کشور رفتند
رئیسی خودش باجشن تحلیفی که گرفت وانتخاباتی که انجام داد نشون داد اینم با صاحاب کلید فرقی نداره تمام اون کسری بودجه وبیشتر از اون پول چاپ میشه وخانواده های محترم اندوخته هایشان به سمت هیچی شدن درحرکت است مخبر پدر آقازاده معروفه و مرحوم جهانگیری برادر 2تا شهید بود آقای رئیسی قرار بود دولت مردمی تشکیل بدی قربون اون سیبیل شهید رجائی ومحاسن طالقانی که خالی از رنگ وریا وشبهه بودن
اونایی که برجام را بد می دانستند و نگذاشتند روحانی توافق کند بعد از یک مدت بودو بودو به فکر برگشت به برجام خواهند بود و ادعا خواهند کرد که توافق کار یک دولت قوی بود نه روحانی
. الان تا چند سال روحانی خیلی بده. بعد می شه آدم خوبه و همه دنبالش راه می افتند
نگاهتون به داخل باشه اهای غرب گدا ها:)))))
پیش به سوی ابرتورم........
کیش و قشم رو یکسال برای جام جهانی به قطریها کرایه بدیم! هم کلی هتل میسازن هم پول خوبی بهمون میدن اموراتمون رو بگذرونیم!
کاری که میتونه بکنه. به ائمه اطهار توسل کنه
مگه تصمیمات اجرائی در رده های بالا گرفته نمی شود و دولت تنها مجری است پس کسی کسری بودجه را به ارث نگذاشته خروجی سیستم این بوده و همینطور هم ادامه خواهد یافت .
موفق باشید آقای دکتر رئیسی
دست خدا همراهتان
لعنت بر منافق
اگر تحریم‌ها برداشته نشود، دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد
مگرذ شماها (اصولگراها)نبودید که می گفتید تحریم نعمت است و برجام را آتش می زدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با دروغ می آیید با دروغ میروید وهر چیزی هم که مونده وای بحالش
350 هزار میلیارد کسری بودجه اولین چالش دولت سیزدهم/ مشکلی که روحانی برای رئیسی به یادگار گذاشت!/ اگر تحریم‌ها برداشته نشود، دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد:
بیش از سه سال است که شرایط به همین منول است و حتی عادی ترین مردم هم بر سر خود میزدنن که نداریم! همه دست روی دست گذاشتن تا شرایط بدتر و بدتر بدتر بدتر شد. دکتر روحانی بیش از 17 ماه از دفترش بیرون نیامد!! میخواستید چه نتیجه ای حاصل شود؟
ما توی روستا هستیم و همه دارن اون کاری که باید بکنن میکنن.همه مردم به هم کمک میکنن بدون پول و روستامون شده گل و بلبل و عالی.فقط کافیه دولت این وسط دخالتی نکنه.همه چیز درست میشه.هر چی دولت بیشتر دخالت کنه مثلا قیمت گذاری دستوری نه تنها بهتر نمیشه بلکه بدتر هم میشه.
اگه رقم افزایش بودجه لایحه دولت در مجلس رو به یاد بیاورید بهتر می توانید تصمیم بگیرید که این چالش دولت روحانی است یا چاله مجلس انقلابی؟
طرفدار آقای روحانی نیستم. اما روخانی کسری بودجه را برای دولت رییسی بر جای نگذاشت , بلکه بی برنامگی ها و نبود همکاری بین همه بخش های حکومت و سیستم سبب این فاجعه شده است.
کله آدم سوت میکشه از هموطنهایی ک هنوزم میگن نزاشتن روحانی برجام رو انجام بده بابا طرفداری بی منطق عقل نزاشته براتون مگه برجام رو با اوباما امضا نکرد؟مگه حاصل چهل سال هزینه کشور در هسته ای رو با بتون پرنکرد ؟ مگه تحریمها برداشته شد؟ اینکه ۱۶۰۰ تحریم دیگه اضافه کرد!!! هیچ رئیس جمهوری اندازه شیخ آزادی عمل نداشت که علیرغم میل رهبری رفت برجاااااامتونم امضاکرد و کشور رو در منجلاب فرو برد با اومدن بایدن هم که برجامش باز یک کلاه گشاد بود که قرار بود باز کشور رو برگردونه به عقب و طرف امریکایی بجای برداشتن تحریم فقط ۱۲۰ روز تحریمهارو تعلیق کنه یعنی بعد ۱۲۰ روز اتوماتیک تحریمها دوباره برگرده. اگه مجلس میزاشت که این قبله امال شما برای دومین بار مارو به آب میداد پس خواهشا میخاین حرف دلتون رو بزنین بگین ما دنبال آزادی رقاصه ها با روحانی بودیم که اونم متاسفانه سرکارتون گداشته بود هی نگین برجام برجام
کسری بودجه نتیجه دستکاری نمایندگان مجلس میباشد نه دولت روحانی و یا هر دولت دیگر وقتی کاری در تخصص نماینده مجلس که تا دیروز یا در بسیج محله و یا در شورای محله ویا معمم و پیش نماز محله دور افتاده ای کار میکرده چه تخصصی در برنامه ریزی بودجه مملکت دارد این است مشکلات کشور و بزرگترین ان وقتی به انجام کاری به مشکل میخوریم اسان ترین راه اینکه انرا بگردن دیگران می اندازیم مجلس قالیباف که افتخار میکرد که بودجه دولت را زیر رو کرده حالا باید جواب بدهد
مگر تحریمها برکت و نعمت و کاغذپاره نبود؟ تا قدرت افتاد دستشون میگن اینجوری نمیشه کار کرد؟ غربگدا نباشید و بدون توافق کار کنید!!!
از کامنت ها میفهمیم که مردم همه چیز را تشخیص میدهند و واقعیتهای اغلب تلخ را هم خوب میدانند . دیگه شعارهای تو خالی و افراطی و هوچیگری را مردم نمی پذیرند. گذشت ان زمان....
بویه نرمش میاد
( اگر تحریم‌ها برداشته نشود، دولت امسال نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد) اما موقعی که دولت قبل بر سر کار بود همه مشکلات مربوط به دولت بود و تحریمها سهم ناچیزی در مشکلات داشتند
این آقایون یکبار با توهم جلوی واردات واکسن را گرفتند و باعث مرگ دهها هزار نفر شدند حالا یکبار دیگر میخواهند با توهم مبارزه با نظام سلطه و عدم انعطاف پذیری میلیونها را بکشند تا بفهمند راه اشتباه رفته اند. سعی و خطا تا کی؟
این وضع یادگار مخالفت ابلهانه شما با برجام است
نه تنها روحانی
یکی از راه های تامین بخشی از کسر بودجه‌گرفتن مالیات از بنیاد ها می‌تواند باشد.
یک میلیون مسکن و شغل ادعای ایشون، وضعیت هم مشخص بود پس بهانه اوردن نداره
کسانی مثل میرکاظمی که سواد اقتصادی ندارد وسوابقش هم در وزارت نفت احمد نژاد باعث افت تولید نفت شد باتعویض 250 مدیر کارامد که خود احمدنژاد کمتر از دو ماه عوضکرد وبه تاثیر تحریم هم اعتقادی ندارد وشده برنامه ریز اقتصاد ایا اقتصاد که تحریم وعدم ارتباط بابانکهای بینالمللی و fatf قابل حل است؟!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار