بازدید 15899
رئیس جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی مطرح کرد
حسن روحانی گفت: دولت در چهار سال اول از انضباط مالی بسیار خوبی برخوردار بود و در هیچ شرایطی حتی در دوره جنگ اقتصادی نیز حاضر به استقراض از بانک مرکزی نشد. بنا بر محاسبات اقتصاددانان، اگر دولت بر مبنای روال گذشته خود پیش می‌رفت، امروز قیمت دلار حدود ۵ هزار تومان بود.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 25 July 2021
به گزارش تابناک اقتصادی؛ در شصت و یکمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، که روز یکشنبه (سوم مرداد ۱۴۰۰) با حضور رئیس جمهور برگزار شد، صورت‌های مالی مجمع با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید. در این نشست رئیس کل بانک مرکزی از عملکرد، جهت‌گیری‌های سیاستی و اقدامات پولی و بانکی بانک مرکزی و همچنین شاخص‌ها و متغیر‌های اقتصادی کشور در هشت سال دولت تدبیر و امید به ویژه سال ۹۹ گزارشی ارائه کرد.
اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز قیمت دلار ۵ هزار تومان بود
 
حسن روحانی، رئیس جمهوری، در این مجمع (سالیانه بانک مرکزی) با اشاره به شرایط خاص و پرفراز و نشیب کشور در طول هشت سال گذشته اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام، وقتی در سال ۹۲ دولت یازدهم شروع به کار کرد، رشد اقتصادی منفی ۷.۷ بود و در سال ۹۴ نیز با معضل و شوک قیمت نفت مواجه شدیم و قیمت نفت که در آغاز کار دولت یازدهم بشکه‌ای ۱۰۴ دلار بود، در مقطعی حتی به ۳۰ د لار رسید؛ لذا با شرایط خاصی مواجه بودیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در سال ۹۴ توانستیم از تحریم بگذریم، آثار اقتصادی مثبت آن در سال ۹۵ مشاهده شد به طوری که در این سال از رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد برخوردار شدیم و از آغاز دولت یازدهم تا اوایل سال ۹۷ شرایط باثباتی در اقتصاد کشور را شاهد بودیم.

دکتر روحانی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا اوایل سال ۹۷ فرازونشیب آنچنانی در اقتصاد و به خصوص قیمت ارز نداشتیم و از لحاظ تورم، رشد اقتصادی، قیمت ارز و اشتغال باثبات بودیم که ثبات اقتصادی برای داشتن شرایط مطلوب در سال‌های آینده برای کشور اهمیت دارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: از سال ۹۳ اشتغال خالص مناسبی را در کشور شاهد بودیم و تا سال ۹۶ به طور متوسط ۵۵۰ هزار شغل ثابت در هر سال داشتیم. تورم نیز از اواخر سال ۹۴ تا اوایل سال ۹۷ یک رقمی بود، اما با شروع جنگ اقتصادی شرایط تغییر کرد.

دکتر روحانی گفت: دولت در چهار سال اول از انضباط مالی بسیار خوبی برخوردار بود و در هیچ شرایطی حتی در دوره جنگ اقتصادی نیز حاضر به استقراض از بانک مرکزی نشدیم همواره سعی کردیم انضباط مالی دولت را رعایت کنیم که این موضوع در تورم و پایه پولی بسیار مهم است.

رئیس جمهور گفت: از سال ۹۶ بانک مرکزی ناچار شد برای موسسات اعتباری غیرمجاز و نیز ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح از پایه پولی استفاده کند، اما استفاده از پایه پولی از طرف دولت هیچ‌گاه بر مبنای بدهی و استقراض دولت نبوده است، اما در عین حال سال ۹۸ نسبت به ۹۷ و سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بدهی دولت به بانک مرکزی کاهش یافته است.

دکتر روحانی با بیان اینکه در سال ۹۷ وارد شرایط جدیدی شدیم، گفت: از مدیران و اقتصاددانان خواهش می‌کنم که شرایط اقتصادی سال ۹۷ به بعد را بر مبنای واقعیت‌های موجود برای مردم تشریح کنند؛ حوادثی که پس از این سال اتفاق افتاد ارتباطی به دولت نداشت، چون دولت بر مبنای روال گذشته خود پیش می‌رفت و چنانچه جنگ اقتصادی سال ۹۷ و کرونا نبود، همین روند ادامه پیدا می‌کرد و بر اساس محاسباتی که اقتصاددانان انجام دادند، امروز قیمت دلار حدود ۵ هزار تومان بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جنگ اقتصادی سال ۹۷ در تاریخ کشور بی نظیر و در تاریخ جهان کم نظیر است اظهار داشت: اینکه حتی فروش یک بشکه نفت نیز محدود و کل عملیات بانکی و منابع کشور کاملا مسدود شود، اقدامی بی سابقه و کم نظیر است، اما در عین حال علیرغم همه محدودیت‌ها کشور اداره و کالا‌های اساسی و ضروری به اندازه نیاز خریداری و وارد شد و با همه این شرایط سخت در سال ۹۸ مشکلات اقتصادی تقریبا کنترل شد، اما متاسفانه در اواخر سال ۹۸ با مشکل کرونا مواجه شدیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم به جای نفت که تامین کننده اصلی ارز کشور است جایگزین پیدا کنیم فعالیت‌های خوبی در راستای صادرات غیرنفتی انجام دادیم و در این راستا اقدامات بانک مرکزی بسیار موثر بود و تقریبا کشور بدون نفت، بدون قحطی و کوپنی شدن کالا‌ها اداره شد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت در مواجهه با کرونا اظهار داشت: با اقدامات انجام شده توانستیم تخت‌های بیمارستانی را برای مبتلایان به کرونا افزایش دهیم و تخت‌های ویژه را در طول یک سال و نیم به بیش از ۲.۵ برابر برسانیم، برای مردم و کسب و کار‌های آسیب دیده هم کمک‌ها و تسهیلات بانکی ارائه دادیم و همچنین در همین شرایط توانستیم سهام عدالت را ساماندهی کرده و بخشی از سهام را به مردم پرداخت کنیم.

روحانی افزود: در زمینه تهیه واکسن نیز به رغم همه مشکلات امروز توانستیم به نقطه نسبتا مطلوبی برسیم و روند واکسیناسیون سرعت خوبی پیدا کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در سال ۹۹ که در بسیاری از کشور‌ها منفی بود، در کشور ما مثبت ۳.۶ درصد بود و این از افتخارات دولت است که در سخت‌ترین شرایط و جنگ اقتصادی قادر است دولت دوازدهم را با رشد مثبت اقتصادی به دولت آینده تحویل دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در سه ماهه اول امسال، شاهد شرایط مناسبی در بخش صادرات و واردات نسبت به سه ماهه اول پارسال هستیم، صادرات بیش از ۶۹.۲ درصد و واردات حدود ۳۷ درصد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته اضافه شده است و شاهد تعادل بین صادرات و واردات هستیم و بی تردید این روند می‌تواند امیدوارکننده باشد ضمن اینکه در شرکت‌های بزرگ اقتصادی نیز رشد ۸.۷ درصدی ایجاد شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر دو کار در این مدت انجام شده بود در اوایل ۱۴۰۰ شاهد شرایط بهتری بودیم، اظهار داشت: اگر دست و پای ما را نمی‌بستند قطعا در پایان سال ۹۹ می‌توانستیم در روند مذاکرات تحریم را برداریم، توافق بین ما و ۱+۵ در وین کاملا روشن و اسناد آن موجود و مشخص است که آن‌ها و ما حاضر بودیم اقداماتی انجام دهیم، اما مصوبه‌ای که در مجلس گذرانده شد، نگذاشت ما کار خود را انجام دهیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اقدام دوم در زمینه اف. ای. تی. اف بود که مشکل بزرگی ایجاد کرد. در این زمینه دولت و وزارت اقتصاد کار خود را انجام داده و مجلس و شورای نگهبان نیز کمک کرده بودند، اما یک جای دیگری برای ما مشکل درست کرد و هنوز هم مشکل ادامه دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر همه تحریم‌ها هم برداشته شود، ولی مشکل اف. ای. تی. اف حل نشود، باز هم در فعالیت‌های بانکی با بانک‌های دنیا روند عادی نخواهیم داشت؛ لذا برخی از مشکلات در اختیار دولت نیست و ربطی هم به دولت ندارد.

دکتر روحانی گفت: اگر می‌توانستیم اختیارات لازم که قانون اساسی به ما می‌دهد، عملیاتی کنیم در آغاز ۱۴۰۰ تحریم نداشتیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برخی امور از جمله جنگ اقتصادی هم مربوط به دولت نیست و ناشی از اقدام یک نادانی است که از برجام خارج شد و تحریم را بر کشورمان تحمیل کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: در برخی از امور دولت به تنهایی قادر نیست کاری انجام دهد و باید بقیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم یاری کنند لذا باید برای مردم توضیح داده شود که دولت در کجا‌ها می‌تواند عمل کند و کجا‌ها از اختیارات دولت خارج است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه در توان‌مان بوده برای رفع مشکل مردم دریغ و کوتاهی نکردیم و برخی بر مواردی که در اختیار دولت بوده را حل و فصل کردیم و اجازه ندادیم در شرایط کرونا و تحریم فعالیت‌های زیربنایی و اقتصادی و تولیدی تعطیل شود.

 
کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه به آثار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اواخر سال ۱۳۹۸ اشاره و عنوان کرد: با بروز و شیوع پدیده غیرقابل پیش‌بینی ویروس کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ و به تبع آن افول فعالیت‌های اقتصادی در مقیاس جهانی منجر به کاهش تقاضا برای صادرات کشور و افت قیمت نفت به سطوح بسیار پایین شد و این مسأله علاوه بر محدویت‌های تحریمی مزید بر علت شد تا درآمد‌های صادراتی نفت در سال ۱۳۹۹ بیش از پیش تنزل یافته و مدیریت بازار ارز با دشواری بیشتری مواجه شود.

دکتر کمیجانی یادآور شد: البته همزمان با توجه به وابستگی تاریخی دولت به درآمد‌های نفتی و چسبندگی مخارج دولت، تامین کسری بودجه دولت واجد آثار پولی شد که نهایتاً در قالب رشد پایه پولی و نقدینگی نمایان شد. لازم به توضیح است که متوسط رشد سالانه نقدینگی طی سال‌های ۹۶-۱۳۹۲ (پس از کسر اثر افزایش پوشش آمار‌های پولی و بانکی) به مدد برقراری آرامش و ثبات در فضای اقتصادی کشور معادل ۲۴.۴ درصد بود. این در شرایطی است که متوسط رشد نقدینگی در چهارده سال قبل از این دوره زمانی (سال‌های ۹۱-۱۳۷۸) به میزان ۲۷.۱ درصد رقم خورده بود.

رئیس شورای پول و اعتبار در ادامه توضیحاتی را درخصوص رشد نقدینگی طی سال‌های اخیر ارائه کرد و گفت: با این حال در سه سال اخیر متاثر از کاهش شدید درآمد‌های نفتی دولت و تشدید کسری بودجه و نیز مشارکت فعال نظام بانکی در سیاست‌های حمایت از تامین مالی بنگاه‌ها و خانوار‌های آسیب دیده از بیماری کرونا، رشد نقدینگی ارقام بالاتری را تجربه کرد. به طوری که متوسط رشد سالانه نقدینگی طی سال‌های ۹۹-۱۳۹۷ به ۳۱.۵ درصد رسید که این میزان در مقایسه با متوسط رشد نقدینگی طی سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۱ (۲۷.۱ درصد) به میزان ۴.۴ واحد درصد بالاتر بود.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
پس چرا بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زدید اگر نمی شد و نمی توانستید سکان را به شخص دیگری می سپردید شاید بهتر عمل می کرد هرچند بعید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگه رو کاشتم در نیومد
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
ان وقت چرا پس ارز ۴۲۰۰ قیمتش همان ۴۲۰۰ است؟؟؟
حداقل ارز ۴۲۰۰ را اقای روحانی برای ارزوهای خود هم که شده ۵۰۰۰ کنید که یعنی ارز قیمتش این بوده !!!!!!!و الان با تفسیر شما هر دلار را دولت دارد ۸۰۰ تومان ضرر میکند در دادن ارز ۴۲۰۰ به از مابهترون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
یکی نیست بهش بگه اگه تو نبودی زیر پنج هزار تومن باقی میموند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
وقتی اون کلید رو تو دستت گرفته بودی و لبخند بسیار زیبا میزدی.....فکر این چیزا نبودی؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
خودشم میدونه هیچ کاره هست و بعدی هم همینطور.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
واقعا توجیه کردن بی تدبیری خودت و کابینت با این حرفهای تکراری، دل مردمی که از اول دولت تو 1000درصد فقیر تر شدن رو اروم نمیکنه باید جواب گو باشی بنزین 200تومنی شده 3000 نون 100تومنی شده 3000تومن گوشت 20تومنی شده 150تومن مرغ 3000تومنی شده 40000تومن برنج 3000تومنی شده 40000تومن پراید 8تومنی شده 140تومن دلار 3200تومنی و ...
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
نه دیگه برای چی سکان رو بده به شخص دیگه. روی صندلی نشسته از طریق ویدئو کنفرانس! بهش گزارش می دن از جاش هم تکون نمی خوره کار از این راحت تر سراغ داری؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
نکته ساده تر:اگر تو الان رئیس جمهور نبودی وضع مملکت این نبود...اگه جهانکیری معاون اولت نبود وضع مملکت این نبود...
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
چه کاریه ؟ نشستیم دور هم حالش رو می بریم
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
من سه ماهه که به کانادا مهاجرت کردم و ازاین بابت بسیارخوشحالم تنها حسرت ‌و ناراحتی من اینه که نیستم تا شاهد رفتن دولت روحانی باشم ...
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
تابناک چرا کامنتهای مردم نسبت به عملکرد این آقا را منتشر نمیکنی؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
کی بود که می گفت احمدی نژاد ال و بل بود ما میایم همه چی درست می شه؟ شاید من و تیمم بودیم حواسم نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
رئیس جمهور هیچ کاره است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر اینجوریه که منم می تونستم هشت سال رئیس جمهور مملکت باشم بعد هم بگم نشد و اگر اینچنین بود آنچنان می شد بدون قمپز در کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
دقیقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر...اگر... اگر... هنر روسای جمهور ما در سال های پایانی تصدی ریاست جمهوری.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اقاي روحاني بهت راي نداديم که همه مشکلات را بندازي گردن ديگران. کرونا همه جا هست. ما شما را انتخاب کرديم که راهي پيدا کني نه اينکه تا يه راهت بسته شد بشيني و هيچ کاري نکني. بايد مي رفتي با ترامپ مذاکره مي کردي. نمي ذاشتند استعفا مي دادي. همه دنيا با ترامپ کار کردند. فقط ما بوديم که گفتيم الا و بلا نه. چرا نه؟ مگه ما عمرمون را از سر راه اوريم...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
دقیقا. همه زندگیمون صرف سعی و خطای مدیران کشور شد. علمی رو که در بهترین دانشگاه های دنیا تدریس میکنند آقایون بد میدونند و درحال راه اندازی شیوه های جدید هستند که جواب هم نداده. آخر هم مردم مقصرند که همکاری نکردند. ول کنید بابا این کارها رو. چرا مهندسی و پزشکی غرب و شرق خوبه ولی علم کشورداریشون بده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر استعفا می داد یا استیضاح می شد اون وقت یک سری سینه چاک می ریختن بیرون که با محبوب ما چه می کنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
مگه سرخوده بره با ترامپ مذاکره بکنه
اون بالا بالاییها نذاشتن و گفتن نه مذاکره و نه جنگ
البته نمی خوام بگم تقصیر اون بالا بالاییهاست
مملکت داری با حرف نمیشه به قول یکی از عزیزان نباید دست رو دست می ذاشت و اگه نمی تونست کاری بکنه باید استعفا می داد
این نشون می ده که قدرت چقدر شیرین هست حتی به قیمت جان هموطنان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
مگه قبل از تحریم ها و کرونا ما رو از پنج هزار نمی ترسوندی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگه چهار سال پیش رئیـسی می آمد دلار می شد 5 هزار تومان و همه مان بدبخت می شدیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
دمت گرم گل گفتی
ناشنا
|
United States
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
پس جنگ اقتصادی را با ختیم و تمام جنگهای دیگر را
فقط ادعا داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
ای خدا کی این ده روز می گذره خسته شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
دوره طلایی تبدیل شدن به کره شمالی بزودی میاد.
صد البته روحانی هیچ کاری نکرد و حق با شماست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
یه کوچولو صبر کن در های بهشت به روی شما باز میشه
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
جانت سخن از زبان ما میگویی !!!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
نه اینکه قراره حلال همه مشکلات بیاد
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
شما چند روز دیگه این صندلی رو ترک می کنید اما کارنامه ضعیف شما باقی خواهد ماند و مشکلاتی که تمام شدن آنها به معجزه می ماند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
مردم عزیز یادتان هست؟ حالا هم می گه از تیکه هایی که بهم می ندازن ناراحت نمی شم! جناب جهانگیری رو می گم ها... اگر ناراحت می شدید که وضع ما این نبود شاید ما رو می دید و دلتون به حال این مردم مظلوم می سوخت و حتی شده یک قدم برای این مردم برمی داشتید...
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
...کنتور که نمی اندازه
کی به کیه...
شایدم ۱۰۰۰ تومن می شد

والله
نادان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
حسن داداش
سال 59 هم جنگ داخلی بود . هم جنگ ایران و عراق . هم جنگ اقتصادی و غیره
اما دلار 30 تومن بود ...
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
البته اگه جنگ اقتصادی و کرونا نبود شما هم نبودی دلار همون 5 تومن میرسید نه بیشتر فقط قضیه اینه که خب شما چه کار خاصی انجام دادی؟
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
ادعا ادعا ادعا
بنزین را ترامپ گفت ۳ برابر کنید ان وقت؟؟؟؟؟
اگر تحریم نبود بنزین چندی بود الان؟؟؟؟؟؟؟
تاسف اوره ادعاهای خاص ایشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
تو را به جان عزیزانت بی خیالشو
ali reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
آقا یادته 8 سال پیش زمانیکه شما نبودی همه این مشکلات بود برجام هم نبود احمدی نژاد که به قول شما خودش چندتا کرونا بود هم بود . دلار دور ور 3000 تومان بود ! یادته . خدایش یادته حسن
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
همینکه دولت تدبیر و امید، نتوانست تحریم ها را بردارد و یا کاهش دهد، از طرفی با مجمع تشخیص با fatf نتوانست تعامل کند
دولت بی تدبیری بود.
دولت بی تدبیر!
در چهار سال دوم دولت روحانی اکثر مردم دچار رنج شدند که شما میتوانستید آنرا کاهش دهید ولی نکردید!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
"اگر" کار نمی کنه آقای روحانی. وقتی سیستم این اعتقاد رو داره که باید خودکفا باشه هیچ کدام از این عوامل نباید روش تاثیر داشته باشه و اگه تاثیر می ذاره یعنی یا ما خودکفا نیستیم و یا این که خودکفایی تعریفش چیزی که سیستم می کنه نیست. خودکفایی یعنی تعامل با جهان و در عین حال روی پای خود ایستادن. حفظ این تعادل کار دشواری هست و همین دشواری باعث می شه ما دائم بین دو سوی این افراط و تفریط ( خود را تسلیم قدرت های بزرگ کردن و قطع کردن ارتباط با جهان) در نوسان باشیم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
دولت تــــــــــــــــــــــــــدبـــــــــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــــــــــر و امیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
دولت اگــــــــــــــــــــــــــــــــــر و امــــــــــــــــــــــــــــــــا
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
بر اساس شاخصه های تورمی سالانه هم حساب کنید قیمت ارز هیچ گاه ۵۰۰۰ تومان نمی بود منتهی ایشان فقط ادعاهای خاص و بی ربط میکنند.
تا ۱۵ مرداد ایشان ادعاهای عجیب بیشتری خواهند کرد.
متاسفانه تمام روسای جمهور مخصوصا اقایان روحانی و احمدی نژاد در پایان دوره هایشان ادعاهای خاص میکنند و میروند.
دلار دارو و اجناس کف بازار دلار چند تومانی است که هر چه حساب میکنید با قیمت حتی ارز دزاد هم هم خوانی ندارد؟؟؟؟
خسته نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
فرض تورم سالانه ۲۰ درصد
قیمت ارز در سال ۹۲:۳۲۰۰
قیمت ارز بعد از ۸ سال:: ۳۲۰۰*(۸^۱.۲)
قیمت حدود ۱۴۰۰۰تومان میگردد
قیمت ۵۰۰۰ تومانی ارز درصورت نبود تحریم غلط است.
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
تحریم اگه نبود، تورم براحتی به زیر ده درصد می رسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
پس اینهمه دم و دستگاه و نفراتی که در دولت مشغول هستند و از بیت المال حقوقهای آنچنانی میگیرند چکاره بودند نکنه 32 سال خواب بودی نمیدانستی توی این مملکت انقلاب شده و دشمنان قسم خورده ائی داریم که به جان و مال و خاک این کشور نظر دارند ... واقعا برات متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
داخلی ها بدتر از دشمنان خارجی پوست مردم را کندند....کاسبان تحریم ..رانت خورها ...اختلاسگر ها .....نان به نرخ روز خورها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر من رو تایید صلاحیت می کردید شاید بهتر از شما عمل کرده بودم شاید هم نه اما مطمئنا آخرش تقصیر رو گردن دیگران نمی انداختم
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر کرونا و جنگ اقتصادی نبود که پسر ۸ ساله من هم می تونست کشور و بدون هیچ منتی اداره کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
مردم عزیز یادتان هست؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اقای روحانی این چه حرفی است که میزنی اگر تحریم ویا کرونا نبود دلار 5هزارتومان میشد سیاست شما درمدیریت کشو غلط است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
جناب روحانی با اگر و اگر که نمیشه حکومت و زندگی کرد . اگر آمریکا نبود اگر آمریکا بود ترامپ نبود اگر ترامپ بود ولی بد نبود اگر اروپائیها آمریکا رو ول میکردند و بسوی ما میامدند اگر کرونا نمیامد اگر میامد سراغ ما نیامد شما که از کره مریخ نیامده بودید که از چیزی خبر نداشته باشید میدانستی در سال 57 امریکا و مزدورانش رو از کشور انداختیم بیرون و برای تاوانش 8 سال مرد و مردانه در مقابل کل نیروهای شیطانی و به زعم شما کدخدا و اذنابش با دست خالی ایستادیم و از بهترین هامون هم قربانی های زیادی دادیم که هنوز که هنوزه استخوانهای مطهرشان رو میاوریم و با اشک و عطر و گلاب بدرقه میکنیم چه کردی در این هشت سال جز وعده و وعید و دروغ ... . یادم رفت بگم اگر همان سال اول و دوم استعفا میدادی بهتر نبود؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
حیف که ملت حافظه تاریخی ضعیفی دارند و گذاشتند چهار سال دیگر ادامه دهید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
روحانی سال 96: [رئیسی] بیاید دلار میشود 5 هزار تومان!
روحانی سال 00: ترامپ نبود و کرونا نبود دلار 5 هزار تومان بود!
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر شما هم نبودی الان دلار ۳ هزار تومان بود !!!!
ناشناس
|
France
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
دقیقا کرونا شما را نجات داد تا تمام مشکلات مدیریتی خودتون رو بر گردن کرونا بندازید .بازنده اصلی مردم بیچاره بودن که به افرادی مثل شماها اعتماد کردند
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
یکی نیست بگه کی و کجا به شما تکلیف شده با دنیا و به ویژه با امریکا سر جنگ داشته باشید؟!!! ما ملت فقط دوستی با دنیا، به ویژه آمریکا رو خواستاریم.

البته بهانه دشمن خارجی، دلیل خوبی برای اشتباهات شماست ... از این جنبه میشه به شما حق داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
خودت می دونی رابطه داشتن با آمریکا تصمیمی نیست که رئیس جمهور اختیارش رو داشته باشه و به اون عمل کنه!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
منم بلد بودم لغز بخونم و قمپز در کنم بگم بلدم بلدم بعد هم همه رو تو آمپاس قرار بدم بگم نشد نتونستم
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
می خواد کم کاری های دولت پیرش رو کم رنگ کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
تو فقط بروووووو
ناشناس
|
Turkey
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
همین پاکستان همسایه تو خیلی جهات تو همین مشکلاتش و کرونا رشد اقتصادی ش خوب بوده
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
در اقتصادی با تورم و رشد نقدینگی بالای 30 درصد اگر نرخ دلار 5000 باشد کل تولید نابود است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
کرونا همه ی دنیا را مبتلا کرد و از طرفی خیلی از کشورهای دنیا نه تنها نفت ندارند بلکه نفت هم وارد می کنند.
محسن
|
Belgium
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر یک انسان کاری را بخواهد انجام دهد باید علم و قدرت انجام ان را داشته باشد چنانچه یکی از این دو وجود نداشته باشد ان کار به درستی انجام نخواهد شد شما که در هر دوی انها مشگل دارید پس مجبورید گردن یک چیزی بیاندازید تاریخ از شماها چطور نام خواهد برد البته برایتان اصلا مهم نیست.و این مشخص است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
... یکی نیست بهش بگه از بانک مرکزی نگرفتید از مردم گرفتید... بعدشم اگر برجام نبود دلاز الان 4200 تومان بود...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اکر شماها هم نبودید الان ارزش ریال بیشتر لز دلار بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر بابابزرگ من ۲۰۰۰ متر زمین تو شمرون میخرید الان ما میلیاردر بودیم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر تو هم رییس جمهور نمیشدی دلار هزار تومان بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر رو کاشتن چغندر هم در نیامد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر رابطه تان با امریکا رابطه دوستانه بود الان هر ریال ایران معادل یک دلار بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر شما مسولین نبودین وضع از این بهتر بود
amin
|
Russian Federation
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگه شما نبودید الان ۷۰ ریال بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
ژاپن و آلمان از خاکستر شروع کردند

ولی با دوستی با جهان

نه با مرگ گفتن بر کشورها
پاسخ ها
احد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
چقدر آبکی تحلیل میکنه
ژاپن و آلمان دو ابر قدرت پیشرفته بودندکه جنگ را باخته بودند نه علم و فناوری و را از همه مهمتر اخلاق را به عنوان مثال لیوانهای انگلیسی بسیار مرغوب در بازار آلمان دستی یک مارک بود لیوان ساخت خود آلمان با کیفیت فوق العاده ضعیف دستی 5 مارک
و مردم تولید خودشان را می خریدندکه گران بود و بی کیفیت والی آخر
موضوع مرگ گفتن و نگفتن نبود
اینقدر ساده نباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
پیشنهاد می کنم این ده پونزده روز اخر و باخانواده برو مسافرت تا خلقی آسوده خاطر باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
هشت سال بود و نبود دولت کهنسال ات فرقی بحال مملکت نکرد

فقط یک مورد از دستاوردهایت نام ببر

فقط یک مورد
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
کاش حداقل یک عذرخواهی چاشنی کلامت می کردی اینقدر دل آدم آتیش نمی گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
این آقا از مردم خجالت نمی کشد
دولتش سراسر رانت و فساد وبی تدبیری بود
بجای عذر خواهی چنین بیاناتی دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
جيب مردم بدبخت و عادي را در بورس خالي کردي. براي هميشه در تاريخ شناخته خواهي شد خصوصا مردمي که به دعوت شما در بورس اعتماد کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
چقدر راحت سرنوشت و آینده ی میلیون ها نفر بازیچه ی یک سری واژه های گهربار
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
والله شما شروع به شاخ و شونه کشیدن به جهان بودید و ادعا میکردید مگه میتوانند نفت ما را تحریم کنند مگه میتوانند بانک مرکزی ما را تحریم کنند دیدید توانستند بعد ادعا کردید تحریم هیچ تاثیری در امور مردم نداره مگه نان و بنزین و روغن از خارج میاید و با این دیدگاه مردم را با خاک یکسان کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگه کارخونه بنز و بی ام و لامبورگینی و مازراتی در ایران بود ما غول خودرو سازی جهان بودیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
تو از اونهایی که فقط وقتی توی مسابقه پرش با مانع برنده میشی که هیچ مانعی وجود نداشته باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
بلدم بلدم بلدم
چنین می کنم
چنان می کنم
نذاشتند
اگر تحریم نبود
اگر کرونا نبود
اگر...
هی خدا جوونی ما رفت زندگی نکردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
لطفا این چند روز باقی مانده رو سکوت کنید بذارید با درد خودمون بسوزیم و بسازیم خواسته ی زیادیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر کاسبان و عاشقات تحریم نبودند اوضاع مردم خیلی بهتر ازین میشد، ولی متاسفانه این جماعت هستند و خردم هم فقیر شدن و فقیرتر هم خواهند شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
از حرف و شعار مالیات بگیرید. قول میدم کسری بودجه کامل حل میشه تازه کلی پول اضافی برای اشتغال، ساخت مسکن و ... باقی میمونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
ایران هیچی مکیشه فقط ادعا داره
باید هر چه زودتر رفت
شهروند
|
France
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
تا سود بعضی ها در ضرر دیگران است این روند باقیست...
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
خوب شد گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
جناب روحانی بدون شک اگه شما و تیمت نبودی وکشور بدون سکاندار می ماند قطعا اوضاع اینقدر ناگوار نمیشد. مگه از ایتدا درون این نظام نبودی ونمی دونستی چه اختیاراتی داری پس چرا این همه به مردم وعده واهی دادی. من کارمند بعد از ۸ سال دوران شما دیگه حتی توان اجاره یه سرپناه ندارم.
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
جناب آقای روحانی طبعا شما و هر کاندیدی که پا به میدان می گذارد از همه مشکلات آگاه است. بر این اساس می آید با اندیشه و طرح و برنامه ریزی همین مشکلات و گرفتاری ها حل کند، وگرنه فرافکنی و اما و اگر کردن را هر کسی می داند. آیا بهتر نبود که شما و سیستم به مردم اعتماد می کردید و با شفافیت و پنهان کاری با آنان سخن می گفتید و با ایشان همراهی می کردید؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
البته رانت دلار جهانگیری رو هم باید اضافه کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
با نام خدا
آقای روحانی دوراه را داشت یک همین راهی که دلار بالا رفت و راه دوم کمبود ارزاق قعطی احتکار بیکاری فراوان نبود نقدینگی دست مردم حقوق بگیر عدم پرداختی ها چه حقوق چه سازندگی در کشور عدم پیشرفت و راکد شدن بازار در نهایت گرسنگی مرگ پس افزایش دلار و شناور شدن قیمت ها بهترین گزینه بود پش آقای روحانی راه درست رفته است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
من موافقم که عده ای اجازه نمی دهند دولت ها کار کنند
دولت رئیسی هم سرنوشت بهتری از شما نخواهد داشت
قادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
یاد جمله آقای چرچیل افتادم : استعداد و تواننمندی دولتهاست که عامل آبادانیست سیل و زلزله و آتشفشان و بلا و جنگ و .... همه بهانه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
من اشتباهی بودم آقای رئیس!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
باید هر وقت مانعت می شدن با پشتوانه مردم مقاومت‌می کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
و بیچاره مردمی که روز به روز سفره هایشان کوچکتر شد و گرفتاری هایشان بیشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
من از سخن شما خجالت کشیدم جناب رئیس جمهور
ناشناس
|
Japan
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
حاجی اگرشمانبودی که الان گرون گرون ۷۱ریال بود!خخخ
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
نگو اگر کرونا و جنگ اقتصادی نبود ، بگو اگه من نبودم دلار الان ۵ هزار تومن بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
... و البته خدایی هست که همه باید روزی در پیشگاه او حاضر شویم و پاسخگوی اعمال خود... هرکه بامش بیش، برفش بیشتر...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
وقتی دیدی کروناست و تحریمه و نمی تونی چرا کنار نکشیدی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
بله... بله... مطمئنا شما درست می گی!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
دلار قبل از کرونا 30 تومن شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
پس تو چکاره ای ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اَی خِدا دلم می خواد از دست بعضیا سرم رو بکوبم به دیوار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
... هر کی ناراحته جمع کنه بره همینی که هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
یک چیز این کشور ما توی دنیا تکه و نمونه نداره و آن سنت استعفا دادن مسئولینی است که اگه بفهمند و درک کنند که توان انجام آن پست و مقام و مسئولیت رو ندارند استعفا بدهند و جایشان را به نفری بدهند که لیاقتش رو دارد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگه هرکسی بیاد و بگه اگه جنگ نبود اگه کرونا نبود اگه زلزله نبود وضعیت اقتصادی کشور بهتر میشد پس باید فاتحه مملکت رو بخونیم رئیس جمهور باید شخصی باشه که تو هر شرایطی بتونه کشور رو به نحو احسن اداره کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
این گزارش صد روزه ی آخره جناب روحانی؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
سال57 دلار8تومن بود چرا شده 25 میلیون تومن
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
مملكت را به فلاكت انداختيد
اورمو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
روحانی جان این ۱۰ روز اخر نمیشه حرف نزنی؟
تو اگه این هشت سال رییس جمهور نبودی وضع ما خیلی بهتر از این بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
سعی کن این چند روز رو هم حرف نزنی
قلمراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر تو و نمکی نبودید، دلار ۳۰۰۰ می ماند و کرونا هم کنترل و جمع شده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
خوش به حالت چقدر راحت و خونسرد...
ناشناس
|
France
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
همه میدونن دلار شد 20 هزار ولی کرونا نبود
چرا الکی کرونا بهونه میکنید؟
رانت و فساد اقتصادی چی؟
واردات بی رویه طی 8 سال چطور روحانی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
موز از اون ور دونیا مییاد کیلویی به دست من میرسه 21 هزار، هلویی که بیخ گوش من تولید میشه کیلویی 45 هزار!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
و من یعمل مثقال ذره خیرا یره... و من یعمل مثقال ذره شرا یره... این دنیا بی حساب و کتاب نیست باید پاسخگو باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اگر باران می آمد بی آبی نبود
اگر باران نمی آمد سیل شیراز و گلستان نمی آمد
اگر باد می آمد هوای تهران تمیز ب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
حسن آقای عزیز با این حرفا و خنده های معنادارت ، با آن کلید زنگ زده ات خوب ملتو ظرف 8 سال سر کار گذاشتی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
... ما زندگی رو از بی تدبیری افرادی مثل تو باختیم خدا به بچهامون رحم کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
خب منم نمی تونم فرق من و تو چیه؟ پس تو چرا رفتی رو صندلی صدارت تکیه زدی؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
ایشان فقط بلدن تقصیر رو بر گردن دیگران بیندازند، یه روز میگه زیر 5هزار یه روز میگه 5 هزار ...ما کارمندان فقیرترین قشر جامعه هستیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
عذر بدتر از گناه!
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
در اوایل سال ۹۷ و قبل خروج آمریکا از برجام دلار نزدیک ۶ هزار تومان بود در حالی که تحریم و کرونا وجود نداشت.
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
گفتی بیایین تو بورس پولتان ارزشش حفظبشود اما با پول مردم چه کردید؟...
رهبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
البته منظورش دلار دولتی ی
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
راست میگه الله وکیلی.... اگه اون صد هزار نفر جلویی هم نبودن من الان رتبه کنکورم زیر 50 بود....
ح ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
اگر فقط شما نبودی اگر تو و اون برجام بی فرجام نبود اگر تو ان دلار ۴۲۰۰ تومنیت نبود و اگر و اگر واگر تو ان بخش خصوصیت نبود چقدر همه چیز الان خوب بود
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
جمله حکیمانه میگه رئیس جمهور!! اگر همه چی خودش درست میشد رئیس جمهور می‌خواستیم چکار. اگر خدا میخواست الان دلار هفت تومن بود، اونوقت روحانی اینوسط دقیقا چه کار مفیدی کرده بود؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
آقای رئیس جمهور آدرس غلط ندهید...شما با دانستن شرایط رئیس جمهور شدید............شما برنامه نداشتید..برنامه و تیم وزیرانت هم ضعیف بودند........
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
این سخنان رئیس جمهور کاملاً غیر کارشناسانه و غیر علمی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
فقط 8 سال صحبت کردید حتی یکبار هم از پشت میز بلند نشدید از نزدیک ببینید درد مردم چیه
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
با سلام و احترام اینکه ایشون سستی بخرج داده هیچ جای شکی نیست ولی تمام مشکلات به ایشون ختم نمیشه و اگر مجلس توانایی نظارت بیشتر بر عملکرد ایشون و وزرای ایشون رو داشت شاید وضع از اینی که هست بهتر بود.متاسفانه در موضوع نظارت مجلس قبلی کوتاهی کردند .امیدوارم در دوره جدید مجلس محترم نظارت بیشتری بر وزراء و عملکرد مجموعه دولت داشته باشند.در ضمن مشکل بی آبی خوزستان هم مربوط میشه به استاندار قبلی خوزستان که عملا" هیچ کاری برای بهبود اوضاع علی رغم توصیه های جدی رهبری عزیز نکرد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
من در این مانده ام که این جماعت هنوز هم به فرمایشات گوش میدهند و باور میکنند خود ایشان هم در عجب هستند که هر انچه میفرمایند این جماعت گوش میدهند..
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
حالا رئیس جمهور بعدی را هم می بینیم
امیر
|
United States
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
جایی که اعضای هیات مدیره یک بانک ۴۰۰ میلیون تومان برای خودشان پاداش تعیین می‌کنند و بعد در عرض ۱۵ ثانیه آن را به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسانند، این مساله‌ی مهم کشور است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
تحریم و کرونا بهانه است جنابعالی بایستی دلار را با حداقل 25 هزار تومان تحویل رییس جمهور بعدی بدید.
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
اگر،تو نبودی الان دلار ۳۰۰۰دتومان بود،محض رضای خدا فقط بروووووووملت بدبخت شدند
حسن
|
Japan
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
آفای روحانی چرا الکی دلایل پوچ و من دراری از خودت در میآری ؟کرونا در همه کشورها است و همچنین جنگ اقتصادی در اکثر کشوره وجود دارئ . بعنوان مثال در امریکا کرونا است جنگ اقتصادی هم است (جنگ اقتصادی بین امریکا و چین )
ناشناس
|
United States
|
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
با سلام. بزرگترین مشکل کشور نبود تولید هست اگر تحریم نبود و اگر تولید کنندگان می توانستند کالای با کیفیت چون کشورهای بزرگ صنعتی تولید نمایند قدر مسلم. می توانستند ارز وارد. کشور کنند. به هرحال دولت و مجلس نخست باید هر گونه ستیزی را با دنیا بدست فراموشی بسپارند اگر علاقمند به کشوری آباد و شکوفایی اقتصادی هستند. تا تولیدات برتر در کشور جان نگیرد. اوضاع همین خواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
مهم اینه که در شرایط بحرانی مدیریت کنی
اگر اینطور نبود اونطور نمیشد فلان میشد که دیگر نیازی به شماها نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
اگر یک دوره دیگرر رییس جمهور بود دلارصد هزار تومان کمتر نبود
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
راس میگیی ی سال با بالا بردن دلار کسری بودجه و جیبتون رو پر کردین
ی سال با بالا بردن قیمت بنزین
ی سال با ضربه فنی کردن پول ملت تو بورس ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
بعله اگر کرونا نبود الان خواهر منم زنده بود اما و اگر رو ول کن باید همه اینها رو پیش بینی می کردی همونطور که ما وقتی حقوق می گیریم یه مقدار می زاریم کنار برای اتفاقات غیر قابل پیش بینی
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر