بازدید 129254

سلطان سیمان کیست؟

تنها در ۱۰ روز که برق کارخانجات قطع شده، با فرض اینکه واسطه‌های سیمان بتوانند تولیدات ۱۰ روز را در انبارهای خود دپو کنند امکان ایجاد حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان رانت در این بازار وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 25 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهد تا قیمت سیمان چندین برابر نرخ فروش درب کارخانه، به دست سازندگان مسکن برسد. بعضی وقت‌ها دو برابر می‌شود. برخی برهه‌ها هم مثل شرایط فعلی که برق کارخانجات قطع شده تا پنج برابر افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر هر پاکت سیمان ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و در برخی مناطق دوردست تا ۱۲۰ هزار تومان به دست سازندگان می‌رسد. اما در شرایط معمولی قیمت سیمان در بازار تقریبا دو برابر قیمت کارخانه است. هر یک از فعالان این حوزه هم سعی می‌کنند منافع بیشتری را برای خود به دست بیاورند.

واسطه‌ها وجود مافیا در بازار سیمان را رد می‌کنند. اما تولیدکنندگان مدعی هستند که از ۱۵ سال قبل ۳۰ نفر دلال که مصرف کننده و تولیدکننده را نابود کرده‌اند در این بازار حضور دارند. سازندگان هم وجود مافیا را تایید می‌کنند. فرشید پورجاجت ـ دبیر کانون انبوه سازان ـ به ایسنا گفت: ظاهرا از سلطان شکر و سکه به سلطان سیمان رسیده‌ایم.

البته توزیع‌کنندگان سیمان مدعی هستند کارخانجات از فروردین امسال می‌خواستند قیمت هر پاکت سیمان را به ۵۰ هزار تومان برسانند که قطعی برق بهترین بهانه را به دستشان داد. صاحبان کارخانه اما می‌گویند درآمدهایشان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. البته کارخانجات از یارانه‌های دولتی و انرژی ارزان قیمت بهره می‌برند اما بعضا عنوان می‌کنند که ۷۷ کارخانه سیمان در کشور به دلیل کمک به مسائل اجتماعی، چندین برابر ظرفیت خود نیرو جذب کرده‌اند که بخش عمده هزینه‌های این واحدهای تولیدی را در بر می‌گیرد. از حق هم نگذریم سیمان در ایران قیمت چندانی ندارد. هر کیلو سیمان تقریبا هزار تومان قیمت دارد که حدود یک دهم یک کیلو ماست است.

پای صحبت یکی از توزیع کنندگان عمده مصالح ساختمانی می‌نشینیم که از دید خود حرف‌های منطقی را مطرح می‌کند. او وجود دلال و مافیا را رد می‌کند و می‌گوید اگر سیمان به اندازه کافی عرضه شود قیمت‌ها به تعادل می‌رسد و هیچ وقت فضای دلالی شکل نمی‌گیرد. این فروشنده مدعی است که تولیدکنندگان سیمان بعضا از قطعی برق و گاز، سوءاستفاده می کنند و نرخ‌ها را بالا می‌برند. حتی اگر نگاه بدبینانه را کنار بگذاریم و فکر کنیم هماهنگی در کمبود انرژی و کاهش عرضه وجود ندارد، صاحبان کارخانجات از قطع برق برای افزایش قیمت‌ها استفاده کرده و در واقع از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

در سوی دیگر تولیدکنندگان می‌گویند عمده سود سیمان به جیب دلالان می‌رود. یکی از راهکارهای تولیدکنندگان این است که سیمان در بورس عرضه شود تا بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد. تاکنون حدود ۷۰ درصد شرکتهای سیمانی وارد بورس شده‌اند و ۳۰ درصد مابقی نیز به تدریج در حال ورود هستند. اما طبیعی است که واسطه‌ها از بورسی شدن سیمان خوشحال نباشند.

معادله چند مجهولی

رضا جمارانیان ـ رییس انجمن تولیدکنندگان صنعت سیمان ـ که چند شب قبل از انحصار بازار سیمان در دست ۳۰ واسطه سخن گفته بود، موافق عرضه سیمان در تالار شیشه‌ای است. او می‌گوید: قبل از ورود سیمان به بورس، دلالان این محصول را پاکتی ۲۲ هزار تومان از درب کارخانه می‌خریدند و ۶۰ هزار تومان در بازار می‌فروختند، پس جای تعجب ندارد که نسبت به بورسی شدن سیمان هجمه وارد کنند.

در شرایط فعلی، سیمان به معادله‌ای چندمجهولی تبدیل شده است. پس از قطعی حدود یک هفته‌ای برق کارخانجات و رسیدن ظرفیت تولید به ۱۰ درصد، طبق موافقت شرکت توانیر از روز ۳۱ تیر تا سوم مردادماه صنایع سیمان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته بدون محدودیت برق و صنایع فولادی از ساعت ۲۴ تا هشت صبح با ۵۰ درصد دیماند مصرفی و از هشت صبح تا ۲۴ شب با ۱۰ درصد دیماند مجاز به فعالیت هستند.

با توجه به وصل شدن کامل برق کارخانجات سیمان برخی فعالان صنعت ساختمان می‌گویند که حتی اگر سیمان به وفور وارد بازار شود بعید است نرخ آن به کمتر از ۵۰ هزار تومان در بازار برسد؛ همان هدفی که بعضی تولیدکنندگان از ماه‌ها قبل دنبال می‌کردند.

سال ۱۳۹۹ حدود ۷۰ میلیون تن سیمان در کشور تولید شد که ۱۵ میلیون تن صادر و ۵۵ میلیون تن به مصرف داخلی رسیده است. اگر امسال نیز همین حدود تولید شده باشد ظرف ۱۰ روز که بازار سیمان از قطعی برق رنج می‌برد با فرض اینکه تولید ۱۰ روز کارخانجات از قبل توسط برخی واسطه‌ها دپو شده باشد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیمان در انبارها وجود دارد که با توجه به اختلاف قیمت هر پاکت سیمان ۲۴ هزار تومانی درب کارخانه با نرخ بالای ۷۰ هزار تومانی این محصول در بازار آزاد رقمی معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان رانت می‌تواند فقط در ۱۰ روز به جیب واسطه‌ها برود. با این پول می‌توان حدود ۶۰۰۰ واحد اقدام ملی مسکن با نرخ هر متر مربع ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مطابق آخرین هزینه‌های اعلام شده احداث کرد.

از لابه‌لای صحبت‌های تولیدکنندگان و واسطه‌ها می‌شنویم که بغل گوش کارخانجات، دلالان بیتوته کرده‌اند و حتی کارهای بارگیری کامیون را انجام می‌دهند. اعدادی هم که در فرآیند واسطه‌گری بازار سیمان به دست می‌آید بزرگتر از آن است که برخی به راحتی از آن عبور کنند. پس هرچقدر هم که بخواهیم با خوشبینی، وجود سلطان و مافیا در صنعت سیمان را انکار کنیم، دلمان به این انکار رضا نمی‌دهد که نمی‌دهد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۰۶
حالا با سلطان های دیگه چکار کردی که دنبال این سلطان میگردید .
ایران شده پر سلطان
سلطان ارز
سلطان سکه
سلطان چای
سلطان شکر
سلطان برنج
سلطان آهن
سلطان این . اون . آن . آنها
پس کو سلطان رفاه مردم . سلطان آسایش مردم . سلطان آرامش مردم
کو؟ کو؟ کو ؟ کو ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
تمام اینا که گفتی یک سلطان بیشتر ندارد خود سیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
همه دروغ هست مردم رو به مرگ میگیرن به تب رضایت بدن در مشهد سیمان پاکتی بیست دوهزار تومان فروخته میشد توسط دلالان الان با بورسی شدن و بهانه برق سر به فلک کشیده و عرضه هم نمیشه به قول مدیر عامل سینا دست دلالان کوتاه شد که به جیب خودشون بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
نادون ماست را با سیمان مقایسه نکن ...
ناشناس
| - |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
هیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

این حرفها ممنوع هست آسایش،؟ رفاه؟ آرامش؟؟؟؟ هیسسسسسسسسسسسسسسسس
بهشون بر میخوره یه وقت ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
کیف کن ایران چه قدر سلطان داره .کدوم کشور تو جهان و تاریخ آنقدر همزمان در عرضه 8سال اینهمه سلطان داشت
سلطان شکر.سلطان سیمان.سلطان سکه .سلطان دارو.........سعدی بزرگ میفرماید ده درویش در گلیمی بخسبندودو پادشاه(سلطان) در اقلیمی نگنجند.حال یک ایران .اینهمه سلطان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
اینها.همه.دردست.مسعو.لین.دولتی.است.برای.رانت
مواد اولیه سیمان از انفال تامین می شود. که بهای تقریبا صفر ریال دارد. دستگاه ها و تجهیزات تولید پودر سیمان از هیچ پیچیدگی فنی برخوردار نیستند. کارگز هم که در ایران از آفریقا هم ارزانتر است. انرژی هم که یارانه ای است و به بهای صفر ریال ... الحمدلله که هیچ فشاری برای رعایت نظامات ریست محیطی ندارند... در نتیجه هزینه این بخش هم صفر ریال ....
فقط می ماند حقوق مدیران و هیات مدیره ... که خود از قرار دست اندکار دلالی نیز هستند و هم از توبره می خورند هم از آخور.
این مصرف کننده نهایی است که دوبله سوبله چاپیده می شود.
اینکه قیمت سیمان را با دنیا مقایسه می کنید، بسیار غلط است چون دنیا رو حساب کتاب است.حتی اگر با ماست مقایسه شود که قیاس مع الفارغ است. شما تا یک گاو را به شیردهی برسانید کلی باید هزینه کنید ولی در مقابل نارنجک بیاندازید در یک دامنه کوه و سنگش را خرد و در نهایت پودر سیمانش کنید کاری است بی غایت ساده و بی خرج ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
البته به همین سادگی هایی که میفرمایید نیست اما در مقام مقایسه با ماست و قیمت های جهانی کاملا حق با شماست.
سلطان سیمان سلطان سکه سلطان ارز ووووووو اینهمه سلطان نتیجه چیست
جمع کنید این قرطی بازی ها رو 4 دهه از انقلاب گذشته نظام منحط پادشاهی و سلطان باز ی برچیده شده ؛ هر روز این انقلاب شده کشف روزانه یک سلطون بی خاصیت و اعدام یک دلقک و باز هیچ تغییری در معیشت ملت صورت نمیگیره ؛ نظام قانون گذاری با ایجاد قوانین سلبی و قضائیه به عنوان مدعی العموم با پیگیری و ارائه سوراخ های رانتی و فراری برای این دلقک های سلطون نام و اجرائیه با رعایت و نظارت دقیق .................باید پیگیر این بیماری منحوس سلطون بازی و دلال بازی و اشرافی گری منحط باشند
بالاخره سلطان سیمان کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
بگم..بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
از خودشون است
از این پس که با حضور آقای ازه ای و اقای ریسی این مسایل بایستی در کشور وجود نشداشته باشد
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
!!!!!!نه که قبلا حضور نداشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
دوست عزیز چند سالته
انشالله 8 سال بعد در زمان مناظره های انتخاباتی معلوم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
مگه جناب آقای رئیسی واژه ای تا حالا کجا بودن مگه تو سازمان نظارتی وقوه قضاییه نبودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
انشاالله مناظره بعدی را نخواهیم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
اگر زنده موندیم
نکنه سلطان سلیمان باشه شاید هم تشابه اسمی!!!!!!!
جمع كنيد اين بساط دلقك بازي را سلطان اصلي خود دولته و بس يعني چه سلطان سيمان و پشكل و غيره ……
فقط بلدید تو سر مردم بزنید؟
موضوع مقاله ابدآ با مفاد مقاله همخوانی نداشت از همه جا و همه چیر صحبت شد بجز سی نفر سلطان سیمان !!!! واقعآمردم بدجوری سرکار هستند؟؟؟؟؟
نگید سلطان چی و چی
بگید سلطان بی غیرتی خودمون
ایران خاکش طلاس بعد مردمش باید سیمان بخرن کیسه ای۱۰۰هزززار تومان
نابود کردید ایران رو
سلطانی وجود نداره همه اینا دست خودشونه سلطان سلطان میکنند مردم رو گمراه کنند مگه میشه مگه داریم مگه چند هزار تا کارخونه سیمان داریم که نشه ورد وخروجی شون حساب کرد خلاصه کلام بازم میگم سلطانی وجود نداره تو دست اقایونه .....
همچون سکه , سلطان سیمان را اعدام کنید تا قیمت آن 3 برابر دیگر بالاتر برود.
گرانی سیمان مسبب ان دولت روحانی به اقای صدر بید بگوییم این گرانی وگرانی های دیگر همه باعثوبانی انها دولت روحانی است اقای صدر کسی که به ملت خیانت کرده ومیکتد در هر مقامی باشد باید محاکمه شود تو هم که از روحانی دفاع میکنی دخیل هستی میترسی خودت هم به دادگاه کشیده شوی ملت خواها ن محاکمه روحانی جهانگیری ونوبخت هستند
خوب تولید کنندگان مواد اولیه ، انرژی ، نیروی کار و خدمات با نرم بین المللی خرید کنند و فروش را هم نرخ بین المللی کنند نمیشه که هم از آغور خورد هم از توبره همین سیمانی قدرت رقابت در بازار عراق با سیمان چین نداشت و از آن بازار خارج شد
باید گفت سلاطین سیمان، چون 70% سیمان کشور به نقل از منابع خبری در اختیار 15 سلطان می باشد.
یک شاه بیرون کردیم ده ها سلطان ایجاد شد. هیچکس هم مسئولیت بعهده نمی گیرد این سلطان ها به کجا وصل هستند که نابود نمیشوند از نوعی به نوع دیگر تبدیل میگردند
شاید علت بوجود امدن این سلطان ها این باشد که همچنانکه شهید مطهری در یکی از کتابهایش دارد ما قبل از این که خدارا وارد اجتماع کنیم کار هار را به بخش خصوصی واگذار کردیم و بخش خصوصی را بزرک کردیم
هر کس برق را قطع می کند رفیق دزد است وشریک قافله
سیمان الان داره صادر میشه خودم بالای سرکشی بودم دوروز پیش فیلم هم گرفتم
سلام باید دنبال رئیس جمهور سیمان باشیم سلطان قدیمی شد
با سلام شرم مسئولانی که نتونن ۳۰ نفر مافیای سیمان را سرکوب کنن ....این دیگه مملکت نیست .ما جلو تمام کشورهای دنیا ایستادیم در جنگ تحمیلی .به نظرم مسولین خودشون سلطان هستن که نمی تونن جلوگیری کنن ... وسلام
سلطان اصلیه این مسخره بازی ها خود شما هستین و ادرس غلط ندهید لابد باز مردم مقصرن
سلطان آقازاده ها هستند بیچاره ملت و جوانان که میخواند ازدواج کنند و صاحب خانه ای شوند که با این گرانی محال هست اعتراض میکنن به جرم اغتشاش محکوم میشن اعتراض نمیکنن کمرشون زیر بار گرانی می‌شکنه شما بگید مردم چکار کنن
دوستان اینا همه یه مشت شایعه هست من خودم مصالح فروشم قیمت سیمان ۳۰ تومن هست
تابناک پر از غلط املایی طوری که بعضی مواقع مطلب قابل فهم نیست
این مشگل رو اول حل کنید تا بعد
جمع‌کنین‌این‌حراجیف‌پس‌دولت‌چکاره‌کی‌سیمان‌از‌کارخانه‌خروج‌می‌کنه‌کجا‌می‌بره‌این‌چه‌حرفیه‌میزنین‌سلطان‌به‌یک‌مشت‌ذرد‌بیت‌المال‌سلطان‌می‌گین‌خجالت‌خوب‌چیزی‌پس‌وزارت‌صمت‌وتعزیرات‌هم‌ووووو‌ما‌مردم‌گوش‌مخملی‌نیستیم‌پس‌اجازه‌به‌مردم‌بدین‌ک‌جلو‌سلطان‌باستند‌وجلو‌بارشون‌همون‌جلو‌کارخانه‌بگیرن
باید برق و قیمت ان برای کارخانه ها به قیمت جهانی محاسبه یا حداقل صد درصد افزایش یابد نه برق و اب تقریبا مجانی و سیمان خیلی گران....خود کارخانه سیمان را ۳۲۰۰۰هزار کمتر نمیده و انهم به هر کس نه در حالیکه قیمت ۱۶۰۰۰هزار بوده پس برق بیت المال را مجانی به کارخانه دارها ندهید و الودگی انها برا ملت بس است
چهل سال هستش که خود مسئولان مملکت میگن اشتباه کردیم اشتباه کردیم پس کی شماها میخواهید درست کار بکنید و هر کس هم بهتون حرفی میزنه بیچارش میکنید بسه دیگه ... این کیسه هاتون پر نشد خسته شدیم از بس که شرمنده کارگر شرمنده فروشنده شرمنده خانواده حتی خودمونم شدیم
الهی که هر چی دلال و سودجو هست رو خدا لعنت کنه خیرو خوشی نبینن الهی که هر چی بلا و گرفتاری و دردورنج هست بریزه تو زندگیشون که همین دلالها و سودجو ها هستند که شدن بلای جون مردم و باعث گرانی و قحطی میشن . تمام دلالهای شکر. روغن . گوشت مرغ . سیمان...........
با بسه کنین دیگه یه جایه نفس هم برايه ملت بذارین. اینقدر با شعور و معشیت مردم بازی نکنین. حواستون باشه خدای جای حق نشسته. از حلقمتون در میاره.
رسماً تو دیونه خونه زندگی میکنیم
بعد از ۴۲‌ سال متوجه نشدید سلطان سیمان کیه؟ معلومه حسین آقا بقال سر کوجه ما
ماشااله چقدر سلطان دارد کشور ما این اسم راخودشان برای خودشان تایین کردهان یا انها که این سلطانها راپرورش میدهند اسم سلطان برای چنین افرادی که این چنین زندگی مردم را به سختی وگرانی ونداری میکشانند حیف است باید اسم اینها را وپرورش دهنگان وحافظ منافع انها را زالو گذاشت هنوز زالو ازانها بهتر است چون زالو خون کثیف ومضر رامیمکد نه خون سالم را پس میبینید که اینها به خودی خود نمیتوانند چنین راحت خون ملت رابمکند بلکه حامیان سفت وسختی دارند وبازالوهای گذشته هیچ کاری نکردند وهرروز یک جای دیگر سبز میشوند
واقعا تو این کشور چخبره
تنها سلطان سیمان در ایران بی عرضه گی مسئولان است....
در.با.لا.توضیح.داده.اند.این.کار.ها.همه.کار.خود.دولتیها.است
برای.رانت.خواری.وکلا.تمام.گرانیها.وفساد.باعث.انها.مسعو.ل
ین.دولتی.هستنکه.مملکت.رابه.هرج.ومرج.انداختن..تو.مناضره.انتخا.بات.یکیشان.گفتن.اگر.من.انتخاب.شوم.فلانکس.را
محا.کمه.می.کنم.انهم.الکی.بود.چونکه.اینها.همه.شون.دست
شأن.در.یک.کاسه.است
سلام دوستان با اینکه سیمان با کمترین مبلغ تولید میشود ولی هرروز گرانتر به دست سازنده ودر نهایت مردم تاوان گرانی را میدهند به کجا میخواهند برسند بیچاره کردند جوانان چطور میخواهند صاحب خانه شوند؟
خدا بحق ذریه زهرا همونهایی که در این کار دست دارن وشریک هستن بخاک سیاه بنشاند هرچه درآمد دارند خرج دوا ودرمان بیمارستانشون بشه خودشون وخونوادشون که ما را بخاک سیاه نشوندن چه درآمدی داریم که اینهمه گرونی تحمل کنیم مملکت شده بی سر سامان هر کی کی شده هرکی پول داره میتونه باج بده وزندگی کنه پی اونایی که ندارن چکار کنند مملکتی که دم از امام حسین وامام زمان میزنه کو وجدانتون یا اینها همه ظاهر ی هست
پس این همه نهاد نظارتی حقوق مفت از بیت المال میگیرن که اینقد سلطان درست نشه تو مملکت یا خودشونم سهمی دارن
برای گران کردن قانونی اجناس اول می گویند کمیاب شده می پرسی چراکمیاب شده بعد می گویندکارخانه تولیدی می گویندبااین قیمت تولیدبرای ماضرراست ستادتنظیم جلسه می گیردچنددرصدافزایش قیمت به صورتی قانونی تصویب می شودوروغن ماشین هم ۴۱درصدافزایش قیمت دادند تقریبا نصف جمعیت کشوربااین قیمت هاوگرانی زیر خط فقر هستند این مردم مظلوم گناه دارندپیامبرفرمود کسی که به فکر گرانی برای مسلمانان باشداعمال ۴۰ساله اش ازبین می رود مسئولین این کاررانکنیداگردین ندارید لااقل آزاده باشیدآه مظلومین ومحرومین شماراخواهدگرفت چراآب وبرق و..راگران می کنید این را گران نکنید نمیخادحقوق هم افزایش بدهید
با قیمت پاکتی چهل تومان موافقم به شرط آنکه پول گاز و برق و سوخت و خاک بدون سوسید باشد
ملت باید این سلطانهارو جمع کنه مثل اینکه با دولت وقوه ها ایران درست بشو نیست
از خودمان بپرسیم که برای چه انقلاب کردیم انقلاب کردیم که آب خوش از گلومان پایین نره یا برای ی عده که مثل زالو دارن خون مردمو میمکند ترا بخدا رهبر عزیز بداد مردم بدبخت برس
هرچی که گران میشه سری یه سلطان براش پیدا میشه
ماشالا ماشالا از هند و ایتالیا بیشتر مافیا و سلطان داره این کشور مثلا مثلا اسلامی امام حسینی!!!
سلام قیمت سیمان راچرا با ماست مقایسه میکنید لطفا با زعفران مقایسه کنید مردم حساب دستشان بیاد که سیمان را مفت میخرند
بابامردمو بااین کارهاتون و سلطان بازییاتون گذاشتید سرکار.
کارخانجات سیمان تولید نداشتند اما همه فروش داشتند .چون سیلوهای سیمان اکثرا بیش از 20روز ذخیره دارند .جو کمبود در زمستان بعلت قطع برق باعث این موضوع شد و البته تعطیلی بورس کالا مزید بر علت بود برای شرکت‌هایی که در بورس می‌فروشند
راستی سلطان خود این سلطانها کیه؟
والا اینجوری که برخی منعقدان حساب میکنند بد نیست به یه حسابی هم به حال بدبختانه شامل قانون کار بیندازیم.
در خوشبینانه ترین حالت ماهی سه تومن حقوق که معادل ۲۰۰ کیلو ماست طبیعی با کیلویی ۱۵ ت میشه.
یعنی هر روز ماست بخورن روزی یک کیلو میشه ۳۰ کیلو ... اگه سه چهار نفرم باشد که همون ۲۰۰ رو هم پر میکنن ... خالی خالی بخورن.
حالا این همه ماست و یک کیلو سیمان ... بخوان یه خونه درست کنم ... با ضرب و زور ماستی ... باید کلیه که هیچی قلب بفروشن.
تو رو خدا این همه تورم رو بسته به درآمد در نظر بگیرید .....
کمر این مردم شکسته ... مردن دیگه.
سلام یعنی دولت بی عرضه چکاره هست نمی تونه یک قیمت را کنترل کنه ..دولت بدید دست من همه دلال ها وسلطان ها را وسط میدان ازادی سنگ سار می کنم تا مردم حداقل دلشون خنک بشه ..این دولت ما چرا بی عرضه هست سیمان دیگه خود کشورمون تولید می کنه وربطی به بیرون نداره ..چرا مردم را ادم حساب نمی کنید بعد به چه امیدی منتظ امام زمان هستید ..اخه این دولت یا خودش دزد هست یا در دزدی دست داره .مگه امکان داره چنین اتفاقی بیوفته ..تو را خدا مردم دیگه نون شب ندارند چرا
سلطان همه چیز خود مسئولان هستند....
خود نویسنده پادو دلال‌هاست . چرا که میگه یک کیلو سیمان یک دهم قیمت یک کیلو ماست هست . یعنی ماست کیلویی صد هزار تومن !!!!دروغ گو ...
اقای مسول چرا اسم این غارتگرها رو افشا نمیکنید سیمانی که ۳۰ هزار تومن بود قیمت اپارتمان سر به فلک میزد الان که شده ۱۰۰ ؛ ۱۱۰ هزار تومن شده مردم چیکار باید بکنن
ماهایه مشت ملت بدبخت هستیم دیگه حالاپیله کردن به سلطان سیمان مگه سلطان سکه گرفتین تاثیری داشت براما. یامخصوصااون آدمهای بدبختی که دارن سکه مهریه میدن
آخه احمق این رو با ماست مقایسه میکنی تولید ماست که سختتره با این گرونی نهاده های دامی ولی سیمان از زمین استخراج میشه زمینی که همه توش حق دارند پس نباید به این ملت گرون فروخت یا اینکه یارانه سیمان به همه مردم بدهند بعد سیمان رو گرون کنند
کدام مصرف کننده ای که بخاطر ۱۰ کیسه حتی برای ۵۰ کیسه و شاید هم بیشتر باید برود به بورس سر بزند بگید بورس برای دلالان هست خود توضیع کنندگان سیمان رو گران میکنند اونی که در روستا و منطقه دور دست هست چکار کند
بی عرضگی دولت و سازمانهای نظارتی و حقوقهای نجومی مدیران و دلال بازی و رشوه های پشت پرده به مدیران توسط دلان باعث حال وروز سیمان در کشور میباشد.شما را به هر کی که دوست دارید و اگه انسانید وحیوان نیستید از این سود های باد ا رده دست بر داری شاید ملت یک نفس راحت بکشد.
به نظر شما سلطان می‌تونه از مردم عادی باشه؟نه یه آقا زاده می‌تونه همچین کارهای کنه مثل زالو از خون این مردم دارن میمکن و ماهم هیچ کاری آزمون بر نمیاد چون پدرانمون این شرایط برای ما رقم زدن.کارخونه دار که داره از معدن مفت که مال ملت هست استفاده می‌کنه برق مفت گاز مفت ارزون قیمت همه جور وام داره میگیره اخه چرا آنقدر ماها بدبختیم که برای مال خودمون پول میدیم.خدا تاکی تاکی تاکی؟
تمام بار سیمان صادر میشه عراق پدرملت دراوردید
والا ادم روانی میشه.من یه جوان سی ساله بخاطر بی پولی و جا و مسکن ازدواج موندم چکار بکنم .....
سلطان خود دولته،،تا دولت دزدی نکنه ،هیچ موجودی دزدی نمی کنه ،،خودتانو بزارید سر کار ،،تمام بدبختیها ،دولت مقصره،مردمو چی فرض کردین؟؟؟
فقط خوشم میاد حرف تا عمل 180درجه فرق داره خدا وکیلی چه کار برای کشور انجام دادید همه کشور دست مافیا افتاده
سلام خدا لعنتشون بکنه یارانه از دولت میگیرن و سفارش پاکت سیمان ۴۰ و۴۵ و۴۷ و۵۰ کیلویی میدن و همه را به یک قیمت حداکثری میفروشن آیا حلال هست؟؟؟؟؟چه جوری این عاملان فروش و نمایندگی اصلی وسهامداران میلیاردر شدن با این هزار ترفند وحرامخواری ان شاشاءالله که در دنیا و آخرت خیرش را نمبینند
سلطان سیمان...مسخره بازی...همه موارد ما سلطان داریم.پس دولت چکاره است
آقای سلطان سیمان اگه زرنگی سلطان شرف وناموست باش
یه شاه داشتیم گفتن خائن هست ودزد حالا هزاران تا شاه داریم همه دزدن شهر دزدان کشور دزدان
سلطان فولاد، سلطان مرغ، سلطان گوشت، سلطان سیمان و ... مردم چه گناهی دارند که این همه سلاطین وجود دارد؟؟؟
مسوولان شما را به خدا سوگند این مملکت که این قدر شهید داده اند عاقبت کار شده است سلطان سلطان سلطان سلطان سلطان این که همه شده است سلطان دیگه سلطان بس است مسوولان باید کی وکجا را ببنیم بگيم سلطان بس است
چه کسی می خواد باشه؟؟؟
سلطان سکه و دلار چه کسی بود که اعدامش کردید و بعد مشخص شد اخلالگری کار خود دولتی ها و مسئولان بوده!!!

سیمان هم همینطوره منتها گندش چند ماه دیگر در میاد
تمام بدبختیها و این سلاطین وقتی به وجود امدن که نقدینگی سرگردان در کشور زیاد سد و این نقدینگی در حالیکه باید با تدبیر دولت بی‌تدبیر به سمت تولید می‌رفت به سمت دلالی و انبار و احتکار کالا های مختلف رفت و هر بار باعث افزایش قیمت و تورم شدید شد
واقعیت اینست که در ایران دلسوزی پیدا نمیشود که این وضعیت را سر وسامان دهد و فقط به فکر این هستند چطور میشه از این آب گل آلود ماهی بیشتر بگیرند
همه این سلطان بازی ها نشان از ضعف و خلل و فرج قوانین جمهوری اسلامی است که این زالو صفتان از موقعیتها استفاده کرده و اسایش ورفاه مردم را نشانه می گیرند .
ایران مانند کشورهای افریقای جنوبی میماند.که خود روی معدن الماس نشسته ومردمش از گرسنگی میمیرند.
این 30 دلال رو تمام نهادها می شناسند ولی هیچ اقدامی نمی کنند.
به نظرتون عجیب نیست؟
به پدر خانه شکایت می کنم.
ازقدیم گفتن کرم از خود درخته.
سیمان تو شهر ما اصلا نیست چه برسد به قیمتس
سلطان بهانه ست
تا حکومت اینه روی آسایش نخواهیم دید
والسلام
سلطان اصلی خود دولته به جای کار اجرایی و عمران آبادی شغل دلالی را تو این چند سال دنبال کرده و افسار و چرخش اقتصاد مملکت از دست اینا در هفته و هیچ کاری نمی تونن بکنند جز دلالی کار دیگه ای بلد نیستند
خاک توسر مسئولین بی خصیت
۱-تا انجا که مصلحت بشما اجازه بده قیمت میبرید بالا،واگر هم اعتراضی نشد بازهم میبرید بالا،اما اگر دیدید وضعیت خطر داره بفرض ۱۲۰ تومان ۲۰ تومانش کم میکنید تا مردم خوشحال بشن واعتراض نکنند۲- بفرض سلطان سیمان هم باشه،ایا کشوری که در آن واحد با ۵ قدرت جهانی بگو مگو داره وانها را به چالش میکشه،نمیتونه ۳۰ دلال سیمان را در داخل بتون دفن کنه و مردم نجات بده،این حرفها دیگه خریدار نداره،مردم گرفتار شده اند
سلام ای هم وطنان صبور باشید ان قدر صبور باشید تا به زانو بیایید تا می توانید مثل خر کار کنید جیب این مسولین پر شود دست خالی نباشد ولبافسوس که اگه این ها هم وطن هستن چرا پس به مردوم رحم نمی کنند مرودم فقط خون دل گرونی مسکن وخوراک وپوشاک را می کنند
اینا همه دروغ است فقط میخواهند سیمان را گران کنند و الا ما در ایران حدود ۸۰ کارخانه سیمان داریم وحدود ۸۰ملیون جمعیت داریم یعنی به ازای هر یک ملیون یک کارخانه سیمان داریم حالا خودتان حساب کنید با این وضعیت گرانی از هر یک ملیون جمعیت شاید ۲۰نفر ساختمان نمی سازندچون توان ساختن ندارند پس نتیجه میگیرم که دارند دروغ میگویند
ای کاش دیگه حرف از قیمت مسکن نمی زدید آخه آدم احمق تو ماست را با سیمان مقایسه میکنی .... میتوانی با یه کاسه سیمان یه فرغون ملات ماسه و سیمان درست کنی پس این دو را با هم مقایسه نکن خنده ات میکنند کارخانه جات نفسشان جایی گرم در میاد همینها باعث افزایش قیمت مسکن شدند همینها هستند که با ایجاد واسطه و دلال باعث افزایش قیمت سیمان شدند پس بجای مقایسه سیمان با ماست بگوید چرا در کشور ما ریال شده خاک بر سر اما در افغانستان و ترکیه دیگر کشورها ارزش پولشان بیشتر شده؟نمیتوانید کشور را اداره کنید بروید بمیرید نه اینکه حرف مفت بزنید ....
آقا چرا اینقدر گیر دادیدبه سیمان قیمت آهن ومیلگرد چند برابر سیمان هست ولی هیچ حرفی درموردش زده نمیشه.
مافیای اصلی خود تولید کنندگان هستند و از آب گل آلود ماهی میگیرند و قیمتهای بالا رو در بازار با کمبود عرضه و تولید در بازار تثبیت میکنند .و دلالان اصلی رو خود تولید کنندگان روانه بازار میکنند وگرنه شخص عامل توزیع یه کیسه سیمان رو نمیتونه از قیمت دولتی بیشتر در بازار عرضه کنه چون از طرف تعزیرات جریمه میشن .تولید کنندگان دلال را طوری وارد بازار میکنند که نه جای مشخصی دارند و نه انباری دارند و مستقیم از کارخانه با قیمت بالا وارد بازار میکنند .
خداوکیلی اداره کردن کشور ببینید هر روز کلمه که برای مردم عادی شده گران شد .گران شد دیگر از شرمنده شدن جلوی خانواده گذشته به فکر پایان دادن
به زندگی خودم هستم از این زندگی نکبت بار که برام درست کردن دیگر به خدا خسته شدم تا کی به خانواده میشود گفت چشم فردا میگیرم منظورم از مایحتاج اولیه زندگی. خدا لعنت کند ونیامرزد پدر و مادر کسی که این گرانبها را به وجود آورد به خدا قسم طاقتم تمام شده آدم بیکاریم نیستم ولی با کار روزی حلال دیگر نمیشود زندگی کرد میشود با درآمد دومیلیون وپانصد دو بچه پا کرایه یک میلیون پانصد میشود زندگی کرد یک موقع ماهیانه نود هزار کار میکردیم ماهانه باش پس اندازم داشتیم چه کردند با اقتصاد یکم دلتون برای قشر کارگر بسوزد که فقط دارند نفرین میکنند
چرا اسمی از سلطان شکر نمی برید؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی