بازدید 14085
هاشمی‌طبا در گفت‌و‌گو با «تابناک»

دولت رئیسی برای حل مشکلات اقتصادی باید کارگروه تخصصی تشکیل دهد/ برای تامین بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ مشکل داریم

این فعال سیاسی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ به شدت انبساطی بوده و دولت سیزدهم ناگزیر است، این بودجه را به هر نحوی تامین کند، ولی اگر بخواهد طبق معمول از منابع بانک مرکزی استفاده کند، تورم افزایش می‌یابد و احتمال اینکه به سمت تورم‌های شدید برود زیاد است.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 21 July 2021

دولت رئیسی برای حل مشکلات اقتصادی باید کارگروه تخصصی تشکیل دهد/ برای تامین بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ مشکل داریم

یک فعال سیاسی، یکی از مهم‌ترین مسائلی که دولت سیزدهم با آن روبه رو است، مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های معیشتی مردم دانست و گفت: انتظار آقای رئیسی برای حل این مشکل، کارگروه ویژه تشکیل دهد.

مصطفی هاشمی‌طبا فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار  «تابناک» درباره چالش های اقتصادی دولت سیزدهم اظهار کرد: مهم‌ترین چالش دولتی که قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر بر سر کار بیاید، مشکلات اقتصادی و رفع دغدغه‌های معیشتی مردم است که امیدواریم آقای رئیسی با توجه به شعارهای انتخاباتی که بیان کردند، در جهت حل این مهم در همان روزهای ابتدایی دولت وارد عمل شوند.

وی دیگر مساله خیلی مهم و فوری که دولت سیزدهم با آن روبه‌رو است را تامین بودجه سال ۱۴۰۰ خواند و افزود: بودجه مقوله‌ای است که انبساطی بوده و تعهدی است که دولت آن را می پذیرد. وقتی تصویب شد، دولت نمی تواند آن را کم کند. از این روی، تیم اقتصادی دولت سیزدهم باید در جهت کسری بودجه‌ای که قطعا با آن سر و کار خواهند داشت، تدبیر جدی اندیشید.

این فعال سیاسی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ به شدت انبساطی بوده و دولت سیزدهم ناگزیر است، این بودجه را به هر نحوی تامین کند، ولی اگر بخواهد طبق معمول از منابع بانک مرکزی استفاده کند، تورم افزایش می یابد و احتمال اینکه به سمت تورم های شدید برود، زیاد است.

هاشمی طبا با بیان اینکه اگر دولت نخواهد از منابع بانک مرکزی استفاده کند یا باید برجام را بپذیرد که با این شرایط موجود سخت است و یا باید اوراق منتشر کند که در این حجم کسری بودجه این امکان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: فروش دارایی یکی از رویکردهای دیگر دولت رئیسی برای برون رفت از وضعیت فعلی است که با توجه به رویکرد و نگاه اقتصادی شخص آقای رئیسی بعید به نظر می‌رسد عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برای برون رفت از وضعیت فعلی، انجام اصلاحات اقتصادی، اصلی اساسی است، دولت رئیسی باید در جهت اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و جلوگیری از هدررفت هزینه‌های کشور اقدام کند و هزینه ها را به حداقل برسانند تا بلکه گشایشی شود.

وی در پایان با بیان اینکه انتخاب گزینه‌های اقتصادی دولت، نقطه قوت دولت سیزدهم خواهد بود، گفت: آقای رئیسی با توجه به وضعیت امروز کشور، بدون شک باید افرادی را در راس تیم اقتصادی خود قرار دهد که بتوانند برنامه جدی برای برون رفت از وضعیت فعلی ارائه دهند، چون با شعار و وعده و وعید نمی‌توان جوابگوی دغدغه‌های مردم در وضعیت فعلی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۷
اصلاح طلبان از روحانی رفع حصر و آزادی‌های سیاسی و آزادی حجاب و اینا انتظار داشتن حالا از رئیسی انتظار رفع تورم، بیکاری، مشکلات مسکن و ... رو دارن!
در اینکه این مشکلات باید حل بشه شکی نیست ولی ای کاش هر چه بر خود می‌پسندیم بر دیگران نیز بپسندیم!
ایشالله منتظر معجزه باشید. اداره کشور کاری تخصصی است و به امید روزی که شایستگان بر کشور مدیریت کنند
این همه سال و این همه کارگروه، نتیجش چی شده؟ v
.
استاد شما شعر ما گلهاى خندانيم را بخوان كار به اقتصاد نداشته باش. بزرگترهاى شما اين افتضاح اقتصادى را به وجود آورده اند.
نمی دونم چرا حالا همه زبون در اوردن ودارن راهکار میدن جالب اینکه هنوز دولتی سرکار نیومده ژست مطالبه گری به خودشون میگیرن سوال که پیش میاد شما عزیزان هشت سال قبل در کدوم سیاره زندگی میکردید
روزگار وحشتناکی پیش رو داریم.
شما نمی خواد باید نباید کنید چطور دوره جناب بنفش باید نباید نمی کردید.
میشه لطفا تو سکوت کنی؟ حمایتت از روحانی یادمون نرفته
این آقا تو دولت روحانی چرا زبان نداشته حرف بزنه.
تخصصی یعنی چی؟ انقلابی باید باشه خودش درست میشه. یک کسی باشه که مشت زدن به دهن دشمن بلد باشه.
فعلاً تنهارئیس جمهوری که علناًاعلام کرده برای هربخشی اعم ازاقتصاد وامورات دیگرازتجربه پیشکسوتان ونخبگان استفاده میکندایشان است البته بشرط اآنکه نمایندگان انقلابی مجلس اجازه دهند امورات باصبرودرایت وتعامل بادنیابه جائی برسد
تا ببینیم چه میشودماهرگزناامیدنیستیم به فضل الهی
فعلاً تنهارئیس جمهوری که علناًاعلام کرده برای هربخشی اعم ازاقتصاد وامورات دیگرازتجربه پیشکسوتان ونخبگان استفاده میکندایشان است البته بشرط اآنکه نمایندگان انقلابی مجلس اجازه دهند امورات باصبرودرایت وتعامل بادنیابه جائی برسد
تا ببینیم چه میشودماهرگزناامیدنیستیم به فضل الهی
هر چقدر که دولت احمدی نزاد توانست مشکلات کشور را حل کنه رییسی هم میتونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برای تامین بودجه، مملکت رو شش روز تعطیل کردند! بدین این رو با طلا در سر در دولت بنویسند!
برای بودجه هیچ مشکلی نداریم جیب مردم حاضر هستند وجبران میکنند
تا زمانی که کشور تحریم هست هیچ کارگروهی نمیتواند معجزه بکند هند چین روسیه از ترس امریکا نمی توانند با ما معامله بکنند حساب کشورهای کوچکتر که جای خود دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل