بازدید 7924

دستور دادستان کل کشور برای برخورد با گران‌فروشان

دادستان کل کشور طی دستوری به دادستان‌های مراکز استان‌ها از آن‌ها خواست تا نسبت به شناسایی، کشف، تعقیب و مجازات مرتکبین گران‌فروشی و احتکار در صورتی که واجد وصف مجرمانه باشد، اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 20 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از قوه قضاییه، در پی دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور مبنی بر کمک به تعزیرات به منظور کنترل بازار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور طی دستوری از دادستان‌های مراکز استان‌ها خواست تا نسبت به شناسایی، کشف، تعقیب و مجازات مرتکبین گران فروشی و احتکار در صورتی که واجد وصف مجرمانه باشد، اقدام کنند.

متن دستور دادستان کل کشور به شرح زیر است:

دادستان‌های محترم عمومی و انقلاب مراکز استان ها؛

با سلام و تحیت؛

نظر به اینکه علاوه بر شرایط خاص کشور و جنگ اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و سوءمدیریت و ترک فعل‌های مدیریتی، به دلیل سودجویی، زیاده خواهی و فرصت طلبی برخی از افراد، دسترسی عادلانه و آسان مردم به کالا و خدمات با قیمت‌های معقول و منطقی به عنوان یکی از مصادیق حقوق عمومی دچار اختلال گردیده و معیشت روزانه مردم با مشکل و سختی‌های بسیاری مواجه شده است و از آنجا که تخلفات مذکور از قبیل گران فروشی و احتکار در زمره تخلفات صنفی محسوب و مصادیقی از آن در صورت احراز شرایط، واجد وصف مجرمانه بوده و در قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹.۹.۱۹ و اصلاحات بعدی جرم انگاری و حسب مورد برای آن‌ها مجازات تعیین گردیده است؛ لذا ضرورت دارد ضمن هم افزایی با دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و سایر ضابطان قضایی به منظور شناسایی، کشف، تعقیب و مجازات مرتکبین جرایم یاد شده با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و برخورد با مجرمین و متخلفان با جدیت بیشتری صورت گیرد.

مقتضی است ضمن اقدام لازم در مرکز استان مراتب را برای پیگیری از سوی دادستان‌های دیگر حوزه‌های قضایی و رؤسای بخش‌های تابعه نیز ابلاغ فرمایید.

محمدجعفر منتظری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴
این شوها را بگذارید برای مهدکودک ها
۴۲ سال وقت داشتید بعد الان یادتون افتاده پدیده گرانفروشی وجود داره
یا زبانتان تا الان الکن بوده تازه خوب شده؟
خسته نشديد اينهمه دستور داديد و اتفاق خاصي نيفتاد؟؟؟؟؟؟؟
اقا يه تجديد نظر بكنيد تو دستور دادنتون . يا دستوراتتون خيلي آبكي و بي خاصيته يا دستور گيرندگان زياد تره براتون خرد نميكنن
گرانفروشی درکدام کالا ؟ چه چیزی ارزان است بجز جان انسان !؟
مگر سلطان سکه را اعدام نکردید!؟ سکه ارزان شد؟! با بگیر و ببند و دستور و بودن همیشگی در "شرایط خاص فعلی "، اقتصاد بیمار درست نمیشود.

دیگر از این همه سلامِ ضبط شده بر آدابِ لاجرم خسته‌ام !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
نه عزیزم ته تهش را که نگاه کنی در امد دارد براشون نه اینکه فکر کنی برا من وتوست .
با سلام
اگر جدیت در کار است و مثل بقیه صحبتها شعاری عمل نمی کنید شماره تلفن اعلام کنید تا خدمتتان عرض کنم که گزارش گران فروشی اعلام کردم ولی تاکنون جوابی دریافت نکردم لطفا شعار ندهید و مرد عمل باشید با تشکر
بستگی به این داره که شما گران فروشی را چطور تعریف می کنید. اگر منظور از پایه است مثلا تخم مرغ دونه ای 1400 تومان به بالا هرکی بفروشه گرون فروشه...خب پس باید گفت این مبارزه نیست..قلقلک دادن مردم است که بخندند...ولی اگر منظور این است که تخم مرغ چرا دونه ای 1400 تومان است و باید حداقل نصف این قیمت باشه اون موقع می شه فکر کرد که دارید با این گرونی مبارزه میکنید..
البته برا چند هزارمین بار طی بیش از 4 دهه
جناب دادستان بیا من ادرس گرونفروشا رو بهت میدم ببینم میتونی بری برخورد کنی یا زورتون به کاسبایی رسیده که چون گرون خریدن گرون میفروشن
برو بانک مرکزی بپرس چرا دلارو گرون میفروشن
بعد بیا برا بقیه چیزا قیمت تعیین کن
خنده دارترین جک قرن
دششششششششششششششششششمن
حرف رایگان زدن آسان است !!!!
با دستور دادن اگر قرار بود مشكلي حل بشه كه تا حالا دستور زياد دادن و حل نشده اينجور دستورات مثل اين ميمونه كه بگوييد دستور ميدهم ديگر دزدي نشود آيا دزد ديگر دزدي نميكنه ؟
سلام اول از خود شخص دادستان قیمت ارزاق را سئوال کنید کفایت میکند .باید شخصا به بازار بروند وخرید کنند .
شما اگر کارکن بودید نیازی به دستور دادن و بخشنامه صادر کردن و مصاحبه کردن نداشتید کل کاری که می کنید فقط همین دستور صادر کردن است اما خروجی برای مردم صفر است خودشان می دانند چه مافیاهای رنگارنگی کل توزیع و تقسیم گوشت و مرغ و همه چیز را در دست دارد همین مرغ را مافیاهای توزیع که همه هم وابسته به مسئولین نظام هستند به این وضع درآورده است ۴۲ سال گذشته و هیچ کاری نکرده اید دیگه وقتی ندارید و مردم صبرشان لبریز شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان