بازدید 18045
پیمانه اقتصادی

هشدار درباره تشدید تورم با دست فرمان دولت روحانی/ استقراض ۳۸ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومانی دولت از بانک مرکزی/ خبر مهم برای مشمولین سهام عدالت به روش مستقیم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس در بازار امروز، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، دلار در بازار امروز چند؟، شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند، افزایش استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان، گمرکات افغانستان امروز باز است و سقوط قیمت نفت با توافق اوپک پلاس را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 19 July 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس در بازار امروز، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، دلار در بازار امروز چند؟، شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند، افزایش استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان، گمرکات افغانستان امروز باز است و سقوط قیمت نفت با توافق اوپک پلاس را در بر دارد.

افزایش شاخص کل بورس در بازار امروز

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۳۲۶ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱۴ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد 7894 واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بورس امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۴۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۱ درصد معادل ۹۲ هزار و ۷۹۱ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۳۲۴ تومان رسیده است.

خبر مهم برای مشمولین سهام عدالت به روش مستقیم

مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، همه مشمولین سهام عدالت در روش مستقیم از تمامی حقوق و مزایای سهامداری (شامل امکان حضور در مجمع، رای دهی و ...) برخوردار شدند. انصاری مهیاری مدیر نظارت بر ناشران با اعلام این خبر گفت: سهامداران سهام عدالت در روش مستقیم می‌توانند در مجامع عمومی ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت شخصاً حضور یافته و از طریق اعمال رأی خود در تصمیم گیری‌های این شرکت‌ها مشارکت کنند. به گفته وی شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت باید اطلاعات سهامداران عدالت به روش مستقیم و سایر سهامداران خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت کرده و در سامانه سهام خود جهت برگزاری مجامع عمومی اعمال کنند.
 

دلار در بازار امروز چند؟

 
جدیدترین نرخ های بازار امروز ارز نشان می دهر هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ 23582 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 24059 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.
 

شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی افت کردند که سرمایه‌گذاران پس از توافق اوپک پلاس تحولات بازارهای نفت را تحت نظر گرفته‌اند. اعضای اوپک پلاس بالاخره پس از بیش از ۲ هفته اختلاف نظر، دیروز در مورد سیاست‌گذاری تولید نفت خود در ماه‌های پیش‌رو به توافق رسیدند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۸۹ درصد افت کرد در حالی که نیکی ژاپن ۱.۲۳ درصد سقوط کرد. کامپوزیت شانگهای چین ۰.۳۴ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۱۷ درصد سقوط کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۱۳ درصد سقوط کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

افزایش استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان

سهم قزاقستان از استخراج جهانی رمزارزها در ماههای اخیر و درست در آستانه مقابله چین با استخراج رمزارزهای محبوب جهان افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، اگرچه تاثیر اقلیمی استخراج رمزارزها توجهات را جلب کرده اما استخراج بیت کوین همچنان به برق تولید شده از سوختهای فسیلی متکی است. مقابله مقامات چینی با استخراج رمزارزها باعث تعطیلی بیش از ۹۰ درصدی ظرفیت استخراج بیت کوین چین تا ماه گذشته شده است. اما ممنوعیت چینی به معنای آن نبوده که استخراج رمزارز متوقف شده است. بلکه ماینرها بازارهای جدیدی را برای انجام این کار پیدا کرده اند که یکی از آنها قزاقستان بوده است. این کشور آسیای مرکزی غنی از منابع نفت، گاز و زغال سنگ است. سوختهای فسیلی تقریبا همه سبد انرژی قزاقستان را تشکیل می دهند. قزاقستان با افزایش فعالیت استخراج رمزارز روبرو شده و در اواخر ژوئن تصمیم گرفت هزینه برق ماینرهای رمزارز را افزایش دهد. انتظار می رود این هزینه اضافی از ابتدای سال ۲۰۲۲ اعمال شود.

هشدار درباره تشدید تورم با دست فرمان دولت روحانی

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در صفحه شخصی خود نوشت: طبق آمار بانک مرکزی میزان نقدینگی از ۳۷۰۰ هزار میلیارد عبور کرده و نسبت به دو سال پیش ۲ برابر شده است. اگرچه طی ماه‌های گذشته نسبت به عواقب افزایش نقدینگی بر اقتصاد و تورم هشدار داده شده «امادریغ». با این روند در ماه‌های آینده دولت با تورمی رو به رو خواهد شد که هیچگاه درکشور تجربه نشده است.

هشدار درباره تشدید تورم با دست فرمان دولت روحانی

بانک مرکزی نماگرهای اقتصادی سه ماهه چهارم سال 1399 را منتشر کرد. در بخش متغیرهای پولی و اعتباری، بدهی دولت به بانک مرکزی معادل 115 هزار و 220 میلیارد تومان است که نسبت به سال 98 رشد کم‌سابقه 50.8 درصدی را نشان می‌دهد. به نقل از فارس؛ به عبارت دیگر دولت در سال گذشته 38 هزار و 790 میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرده و با احتساب ضریب فزاینده 7.5 در سال گذشته، بیش از 290 هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی از این محل افزوده است. از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان سال 99 بدهی دولت به بانک مرکزی به روش‌های مختلف، از 13 هزار میلیارد تومان به 115 هزار و 220 میلیارد تومان رسیده است. در واقع بدهی دولت در دوران 8 ساله دولت تدبیر و امید به بانک مرکزی بیش از 10 برابر شده است.

گمرکات افغانستان امروز باز است

محمد مهدی جوانمرد قصاب رایزن اسبق بازرگانی ایران در افغانستان در مورد تعطیلات گمرکات افغانستان طی روزهای آینده، گفت: تعطیلات گمرکات افغانستان طی چند روز آینده ارتباطی به درگیری های اخیر در افغانستان ندارد، بلکه طبق روال هر ساله گمرکات این کشور  امسال هم به مدت سه روز در ایام عید عرفه، و عید قربان تعطیل است. رایزن اسبق بازرگانی ایران در افغانستان با بیان اینکه برخلاف آنچه که قبلا از برخی از رسانه ها اعلام شده است، گمرکات افغانستان امروز دوشنبه 28 تیر ماه تعطیل نیست و تردد کامیون ها و حمل و نقل کالاهای تجاری  از گمرکات این کشور امروز به روال عادی انجام می شود. وی افزود: براساس اطلاعات واصله از مقامات گمرکات افغانستان  تعطیلات  سه روزه عید قربان از فردا سه شنبه 29 تیر آغاز می شود و با توجه به اینکه گمرکات افغانستان بطور معمول جمعه ها نیز تعطیل است این تعطیلات به 4 روز افزایش یافته است، بنابراین با توجه به این موضوع تردد کامیون های حامل کالاهای تجاری  از گمرکات افغانستان از روز سه شنبه تا جمعه امکان پذیر نیست  و با پایان یافتن این تعطیلات  از روز شنبه هفته آینده فعالیت های تجاری از مرز ایران و افغانستان از سر گرفته می شود. جوانمرد قصاب بیان داشت: طی روزهای اخیر تردد کامیون ها به روال عادی از مرزهای ماهیرود و میلک در حال انجام است و کندی عبور و مرور کامیون ها تا حدودی در مرز دوغارون مشاهده می شود که با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می شود این موضوع نیز بزودی مرتفع شود. /فارس

تولید پالایشگاه‌های چین رکورد زد

اداره ملی آمار چین اعلام کرد تولید پالایشگاه‌های چین در ماه گذشته رکورد زده است و این پالایشگاه‌ها ۱۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام را فرآوری کرده‌اند. این میزان ۳.۹ درصد از مقادیر ماه می که خود رکورد جدیدی بود بالاتر می‌باشد. داده‌ها نشان داد که میانگین نرخ فرآوری روزانه پالایشگاه‌ها در نیمه اول امسال حتی از این هم بیشتر بوده و به ۱۵.۱۳ میلیون بشکه رسیده است که این ۱۰.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است. البته طبق آژانس بین‌المللی انرژی در ماه ژوئن میزان فرآوری و تولید پالایشگاه‌های جهان ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است و نسبت به سطح تولید قدرتمند ماه می بیشتر شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد پس از جهش تولید پالایشگاه‌ها در ماه ژوئن، که بالاترین جهش تولید ماهانه آنها از جولای ۲۰۲۰ است، تولید پالایشگاه‌ها در ماه‌های جولای و آگوست هم با جهش روبرو خواهد شد. افزایش تولید پالایشگاه‌ها در ماه جولای و ماه آگوست ۲.۷ میلیون بشکه در روز تخمین شده شده است.

سقوط قیمت نفت با توافق اوپک پلاس

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، در حالی سقوط کرد که اعضای اوپک پلاس در مورد آینده تولید خود به توافق رسیدند. اعضای اوپک پلاس تاریخ خاتمه کامل کاهش تولید نفت خود را مشخص کردند و قرار شد تولید خود را افزایش دهند. به این ترتیب مقرر شد این گروه تا سپتامبر ۲۰۲۲ کاهش تولید روزانه ۵.۸ میلیون بشکه‌ای خود را کنار بگذارند و به این منظور از آگوست امسال هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولید خود را بالا ببرند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام شاخص بین‌المللی برنت، تا ساعت ۶:۳۰ به وقت تهران، ۱.۴۴ درصد سقوط کرد و به ۷۲.۵۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۱.۳۹ درصد سقوط کرد و به ۷۰.۸۱ دلار بازگشت. علی‌رغم این افزایش تولید باید توجه داشت که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است بازارهای نفت در نیمه دوم امسال با کمبود ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید نفت خام روبرو خواهند بود.

قیمت جهانی طلا با تقویت دلار، افت کرد

قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر تقویت ارزش دلار پایین آمد. داده‌های قدرتمند رشد فروش خرده‌فروشان آمریکا که در انتهای هفته گذشته منتشر شده بود ارزش دلار را تقویت کرد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۶:۳۷ به وقت تهران، ۰.۱ درصد پایین آمد و به ۱٫۸۱۲.۸۱ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۰۸ درصد افت کرد و به ۱٫۸۱۳.۵۱ دلار رسید. تقویت ارزش دلار باعث می‌شود قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۲۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۱ هزار و ۶۳۱.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۹۰۶.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۸ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۰۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۴ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۲۴ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۳ درصد کاهش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۲۲ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۲.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۱۵ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۶.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۵۸ درصد کاهش

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
متاسفانه در کشور مسولین سر کار هستند که کوچکترین چیزی در مورد اقتصاد نمی دانند . یا مسولی افتادم که میگفت مایحتاج مردم ربطی به گران شدن دلار ندارد . در حالی که همه چیز اقتصادی به هم مربوط میشود . اگه مثلا اگه مرغ را با قیمت مصنوعی پایین نگاه داریم این مرغ قاچاق میشود به کشورهای دیگر . مثلا بنزین را پایین نگاه داشتیم الان بنزین قاچاق میشود به امارات که خود تولید کننده بنزین است
قیمت میوه و لبنیات افتضاحه!!!!
در فصل وفور میوه نه میشود میوه خرید نه چیزی و اقتصاد تهران با شهرستانها زمین تا اسمان فرقش هست.
اقتصد شهرستانها مرده است و مردابی منتهی در تهران جوشش اقتصادی هست همیشه .
این قیمتهای میوه شاید برای تهرانی ها عادی باشد ولی در شهرستانها
اصلا نمیشود با حقوقهای اندک چیزی خرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
نه جانم!! هیچ هم در تهران این قیمتها عادی نیست. اصلادر هیچ جای ایران قیمتها عادی نیست. ما هم دست کمی از شماها نداریم.
دولت زحمت بکشه تولید رو افزایش بده مشکل تورم حل میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
تولیدی هست که جهش داشته باشه؟
سلام لطفا خبر آزادسازی برق کارخانه های سیمان از چهارشنبه رو با تیتر مناسب اعلام کنید خدا خیرتون بده دلال ها یکم سرد بشن و قیمت سیمان کم بشه...
هر چند روزی یک بحث را مطرح می کند و کل کشور را گرفتار ان می کند مگر کم بود آب و کم بارشی همین دو هفته رخ داده است ایا رشد نقدینگی تاز اطلاع پیدا کردید که تیتر ابر تورم می زنید یک روز بورس را به هم می ریزید یک روز گرایش های قومی و. ..
چندین ساله که نقدینگی کشور 150 میلیارد دلاره..... حالا شما هی قیمت دلار رو بالا ببر....درسته به صفرهای ریالی کل نقدینگی اضافه میشه ولی میزان دلاری اش تقریبا ثابته!
هر دولتی سر کار بیاید دست فرمان چندان تأثیری بر اوضاع ندارد . بخش خارجی اقتصاد تعطیل است . کشور شدیدا به واردات وابسته است و کمبود محصول در بخش حقیقی اقتصاد زمانی جبران میشود که صادرات و واردات براه بیفتد و یا تولید داخل شبانه روز تلاش کند . ظرفیت تولید داخل محدود است و صنایع داخلی هم بشدت به خارج تکیه دارند . هر دولتی اگر نتواند تجارت بین الملل را به حرکت در بیاورد وضع روز به روز بدتر خواهد شد .
باید مشکلات را ریشه ای حل کرد و ریشه ای فکر و اصلاح کرد
اولین قدم برای حل مشکلات حل تعارضات است یعنی مسئولی که در خانه 2000 متری و ویلای لواسان زندگی میکند و یا با استفاده از یارانه و رانت در حال کسب منفعت و معاش و مصرف است نباید مسئول درست کردن مثلا یارانه ها و یا اقتصاد و هر چیز مرتبط به تعارضات خودش باشد چون منافع او اجازه چنین کاری را به او نمی دهد هرچند اگر خدای تقوا و تصمیم گیری و تفکر باشد

دومین قدم درست کردن نظام پولی است بگونه ای که هر روز از ارزش آن کاسته نشود و باعث بهم ریختن تولید و معیشت مردم و بهم خوردن تعادل بین درآمد و هزینه های مردم و بازاری و تولید کننده و ... نشود

سومین قدم اصلاح یارانه و مالیات است بگونه ای که هر کس از متوسط دارایی مردم چیزی بالاتر دارد به تناسب بیشتر بودن دارایی اش مالیات بیشتر بدهد نه اینکه حتی از یارانه های بیشتر برخوردار باشد

چهارم اصلاح دخل و خرج کشور است بگونه ای که از هزینه های اضافه کاسته و درآمدها در جاهای مناسب خرج شود

پنجم اصلاح نظام تولید است یعنی متناسب با هر صنعت تصمیماتی اتخاذ شود که حاشیه سودها نزدیک به هم باشد نه اینکه در یک صنعت حاشیه سود نجومی و در صنعت دیگر در ضرر و خسارت باشد حالا با جلوگیری از قاچاق و یا توصیه ها و تشویق های بهینه سازی و یا کمک های جبرانی و یا کاهش و افزایش عواض گمرکی و ...

مسلماً تمام موارد و قدم های فوق نیاز به قوانین و اصلاح آنها و نظارت دقیق بر اجرا از طریق آمار و اطلاعات شفاف و مطمئن دارد که باید همواره مدنظر بخصوص مجلس و سایر قوا باشد

در نهایت هنگام انتخاب مسئول و وکیل مهم ثروت و فقر او نیست مهم تمایل او است ما هم افراد فقیر و هم ثروتمندی داریم که برای کسب ثروت حاضر هستند دست به هر کاری بزنند و اصطلاحاً وجدانی در وجود آنها نیست که به قشر ضعیف رسیدگی کنند و در مقابل آنها هم افراد فقیر و ثروتمندی داریم که صاحب وجدان هستند و بهترین افراد و وارسته ترین افراد کسانی هستند که می توانند ثروتمند باشند ولی فقیر و قانع زندگی می کنند و برای ثروت را برای آخرت خود پس انداز می کنند
دیگه از این به بعد هر کمبود و مشکل و عدم مدیریت رو به دولت قبل ربط میدن و همه تقصیرات رو گردن دولت قبل میندازن
بابا ملت دیگه آگاه شده و گول این حرفا رو نمیخوره
واب به حال مردم کم درامد
یک سئوال داریم که ی مدتیه ذهن منو درگیر کرده؟
آقا این قضیه حذف صفرها چی شد؟ الان ده هزار تومانی که معلوم نیست ده هزار تومانه ده تومانه ... چی هست؟ فقط سایزش کوچکتر شده ما نفهمیدیم خلاصه این کوچکتر شدن سایز و حذف صفرهاش و اصلا نمیدونیم چند تومانه!! به کجا رسید؟ اصلا تاثیرش تو تورم چی بود که یهو چاپ شد و بعدش فراموش شد قضیه اش؟
بنظر من پول ما بقدری مزخرف شده است که جدای از آنکه بی ارزشی آن آزار دهنده است حتی در محاسبات هم ما را را گمراه می کند
مثلا در کسری بودجه 13 هزار میلیارد تومان ابتدای دولت با دلار 3600 تومان برابر 3.6 میلیارد دلار می شود در حالی که کسری بودجه 115 هزار میلیارد تومانی با دلار 24 هزار تومانی برابر 4.7 میلیارد دلار می شود
و یا در حالت خوشبینی و دست بالا گرفتن خقوق یک ماه کارمند متوسط حدود 1000 دلار ابتدای دولت برابر 330 دلار یعنی یک سوم شده است در حالی که بسیاری از هزینه های او از قبیل خودرو و مسکن و تغذیه و پوشاک او دلاری بالا رفته است و هرچند عده ای آنرا قبول ندارند ولی مردم با حذف بسیاری از مایحتاج، خود را با شرایط تطبیق داده اند
امروزه مردم به یمن مشکلات اقتصادی اهل حساب و کتاب دقیق هستند و نمی توان با اعداد و ارقام فریبنده فریب داد و بهتر است به جای پرداختن به اعداد و ارقام اول تکلیف پول ملی را روشن کرد که با چاپ پول بدون پشتوانه و با برداشت از جیب مردم آنهم نه از قشر ثروتمند بلکه از قشر ضعیف هر روز ضعیف و ضعیف تر می شوند ... دولت باید قبل از خسارت جدی به کشور و نظام خود را اصلاح و عدالت نسبی را برقرار کند و کسی هم از دولت توقع برقراری عدالت مطلق را هم ندارد
ما در کشور در ظاهر کمتر از دیگر کشورها مالیات می دهیم ولی وقتی وارد محاسبات واقعی می شویم بیشتر از آنها مالیات به دولت می دهیم و کمتر خدمات دریافت می کنیم
متاسفانه این مالیات مخفیانه و کاملا اجباری و فقط از جیب کسانی برداشته می شود که ضعیف و قدرت سرمایه گذاری و قدرت و فرصت دلالی ندارند و با دستگاه چاپ پول بدون پشتوانه دولت انجام می شود
مثل این است که دولت یک قالب یخ را در مقابل پول و اوج گرما به مردم می فروشد و مردم هم باید ارزش آنرا خودشان حفظ کنند و متوجه نیستند که هر ساعت که از آن بگذرد از حجم و ارزش آن کاسته می شود و دولت هم از آنطرف از آب رایگان یخ می سازد و با آن با مردم معامله می کند
متاسفانه همه چیز به امان خدا رها شده
مسئولین کشور تمام کمال این ضرب المثل رعایت میکنند تا بچه گریه نکند مادر بهش شیر نمیدهد برای همین در هیچ جای ایران مشکلات تا زمان وقوع ان رفع نمیکنند عقل انها به این نمیرسد علاج واقعه قبل وقوع باید کرد چون با رانت وفامیل در رلس امور قرار گرفتن فقط تمام شدن ماه گرفتن حقوق ومزایا وهمچنین سال بفکر درامد ووصول مطالبات خود هستن ...
هشدار درباره تشدید تورم با دست فرمان دولت روحانی...تابناک جان..آدرس رو اشتباهی نده به مردم...
احمدی نژاد=روحانی=خاتمی=هاشمی=رئیسی و..این داستان ادامه دارد.!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر