بازدید 4438

دلکوویو راه‌حلی غیر دارویی برای میگرن

میگرن فراتر از یک سردرد است و از آن دسته بیماری‌هایی است که باورهای غلط بسیاری در مورد آن وجود دارد ، که در این جا قصد داریم تا شما را با با این باور ها آشنا کنیم .
کد خبر: ۱۰۶۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 18 July 2021

دلکوویو راه‌حلی غیر دارویی برای میگرن

میگرن فراتر از یک سردرد است و از آن دسته بیماری‌هایی است که باورهای غلط بسیاری در مورد آن وجود دارد. یکی از اولینِ این باورهای غلط این است که میگرن و سردردهای میگرنی بیماری نادری است. حقیقت این است که میگرن یکی از شایع‌ترین اختلالات جهان است و غالباً اشتباه تشخیص داده می‌شود. همچنین از آنجا که بسیاری از مبتلایان به میگرن آن را با یک سردرد عادی اشتباه می‌گیرند آمار خیلی دقیقی از تعداد مبتلایان به میگرن در دسترس نیست، اما آمارهای فعلی می‌گویند تقریباً یک میلیارد نفر در سراسر جهان از میگرن رنج می‌برند. با وجود همه‌ی پیشرفت‌هایی که در مطالعه‌ی این بیماری داشته‌ایم، هنوز چیزهایی زیادی هست که درباره‌ی میگرن نمی‌دانیم.

اما با قطعیت می‌توان گفت که میگرن قابل پیش‌بینی است. در حال حاضر میگرن درمان قطعی ندارد و اولویت اصلی در درمان، مدیریت نشانگان آن و همچنین پیشگیری از رخ دادن حملات سردرد میگرنی است. به جز دارو، راه‌حل‌های غیر دارویی برای میگرن وجود دارند که اغلب به سبک زندگی افراد باز می‌گردند. حملات سردرد میگرنی معمولاً در واکنش به عوامل و محرک‌های مختلف رخ می‌دهند و با مدیریت کردن این عوامل خطر می‌توان از وقوع حمله‌ی میگرن پیشگیری کرد. این درمان‌های غیر دارویی عوارض جانبی ندارند و در نتیجه امتحان کردن آن‌ها هیچ ضرری ندارد.

میگرن سومین بیماری شایع در جهان است و از نظر ناتوان‌کنندگی در رتبه‌ی هشتم قرار دارد. اما مبتلایان به میگرن تنها نیستند، با تکیه بر ترکیبی از درمان‌های غیردارویی میگرن سنتی و مدرن می‌توان از وقوع حملات میگرن پیشگیری کرد و یک زندگی آرام و راحت را تجربه کرد. بسیاری از این راه‌حل‌های غیر دارویی بسیار ساده و در دسترس هستند و بعضی از آن‌ها تاثیراتی فراتر از پیشگیری و تسکین میگرن دارند و کمک شایانی به بهبود سلامت جسمی و روانی فرد می‌کنند.

منیزیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

تحقیقات مختلفی هستند که نشان می‌دهد کمبود منیزیم با سردردهای تکرارشونده و میگرن در ارتباط هستند. استفاده از منیزیم می‌تواند به پیشگیری از حملات میگرن، کاهش شدت و طول مدت آن‌ها کمک کند. همچنین منیزیم می‌تواند از میگرن‌های مربوط به دوران قاعدگی در زنان نیز پیشگیری کند. منیزیم به طور طبیعی در بسیاری از خوراکی‌ها مثل بادام، دانه‌ی آفتابگردان، کشمش، کره‌ی بادام‌زمینی، تخم‌مرغ و شیر وجود دارد.

دلکوویو راه‌حلی غیر دارویی برای میگرن

زنجبیل بخورید!

یکی از نشانگان شایع میگرن، احساس تهوع و ناخوشی دستگاه گوارش هنگام بروز حملات میگرن یا قبل از آن است. تحقیقات نشان داده است که زنجبیل علاوه بر کمک به رفع این حالت، شدت و طول مدت حملات میگرن را کاهش می‌دهد. میزان تاثیرگذاری آن را می‌توان با برخی داروهای شیمیایی مقایسه کرد، با این تفاوت که زنجبیل هیچکدام از عوارض جانبی آن‌ها را ندارد.

از روغن لاوندر (اسطوخودوس) استفاده کنید

استشمام بوی روغن لاوندر یا استطوخودوس می‌تواند درد حملات سردرد میگرنی را تسکین دهد. تحقیقات نشان می‌دهند استشمام بوی لوندر به مدت 15 دقیقه به پایان یافتن حملات میگرنی و کاهش درد آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

مراقب خورد و خوراک خود باشید

رژیم غذایی نقش بسیار پررنگی در پیشگیری از میگرن ایفا می‌کند. هرچند میگرن برای هر فرد متفاوت است، اما تحقیقات نشان داده‌اند که برخی خوراکی‌ها در اکثر مبتلایان منجر به تجریک شدن حملات میگرن می‌شوند. غذاهای حاوی نیترات از جمله سوسیس و کالباس، شکلات، پنیرهای حاوی تیرامین مثل فتا و پارمسان، مشروبات الکلی به خصوص شراب قرمز، غذاهایی که دارای MSG هستند (طعم‌دهنده‌ای که در غذاهای آسیایی به کار می‌رود)، غذاهای خیلی سرد مثل بستنی یا نوشیدنی‌های خیلی سرد، غذاهای پروسس شده، ترشی‌جات، لوبیا، محصولات لبنی فرآوری شده مثل ماست از جمله خوراکی‌هایی هستند که ممکن است باعث وقوع حملات میگرنی شوند. دقت کنید که این موارد برای همه یکسان نیستند و مهم است که با دقت به این موارد، ببینید کدام‌یک باعث تحریک سردردهای میگرنی شما می‌شوند. به عنوان مثال مقدار کمی کافئین در برخی افراد باعث بهبود سردرد میگرنی می‌شود، اما در بسیاری از افراد کافئین یکی از محرک‌های اصلی میگرن است.

مراقب امواج الکترومغناطیسی باشید

تحقیقات متعددی هستند که نشان می‌دهند امواج الکترومغناطیسی (EMF) روی سردردهای مزمن و میگرن تاثیر دارند. تلفن‌های همراه ما، مودم‌های وای‌فای، مایکروویو، رایانه و همه‌ی وسایل الکترونیکی خانه‌های ما امواج نامرئی انرژی در محیط تولید می‌کنند که حالا کم کم متوجه شده‌ایم روی بدن ما تاثیرات منفی دارند. اگرچه این امواج به شکل طبیعی در سراسر هستی وجود دارند، اما شدت بالای آن‌ها می‌تواند روی بدن انسان و به خصوص روی کارکردهای عصبی ما تاثیر بگذارد. در شرایط عادی شاید بتوان این امواج را نادیده گرفت، اما مبتلایان به میگرن باید بیشتر از همه مراقب این امواج باشند چرا که این امواج روی سردردهای میگرنی تاثیر مستقیم دارند.

دلکوویو راه‌حلی غیر دارویی برای میگرن

خواب منظم و عمیق داشته باشید

یکی از نکات مهم در درمان غیردارویی میگرن داشتن خواب کافی و منظم است. مبتلایان به میگرن بهتر است یک برنامه‌ی خواب دقیق داشته باشند و در ساعتی مشخص بخوابند و در ساعتی مشخص بیدار شوند. خواب سبک و ناراحت می‌تواند منجر به حملات میگرن، تشدید درد میگرن و طولانی شدن مدت سردردهای میگرنی شوند. بهتر است مبتلایان به میگرن یکی دو ساعت قبل از خواب از صفحات نمایشگر پرنور اجتناب کنند و محیط خوابی آرام، خنک و تاریک داشته باشند.

دلکوویو، یک درمان غیردارویی برای میگرن

یکی از ابزارهای غیردارویی پیشرفته‌ای که می‌توانید از آن برای مدیریت و درمان میگرن و نشانگان آن استفاده کنید، پد دفع امواج دلکوویو است. دلکوویو زیر بالشت شما قرار می‌گیرد و در تمام طول خواب، این امواج را از اطراف سر شما دور می‌کند. دلکوویو خود هیچ تاثیر منفی ندارد و کاملاً ایمن است. پد دفع امواج دلکوویو علاوه بر جلوگیری از تحریک دستگاه عصبی، باعث عمیق شدن خواب شما از طریق طولانی‌کردن مهم‌ترین و عمیق‌ترین مرحله آن، یعنی مرحله‌ی N3 می‌شود. این یعنی پد دفع امواج دلکوویو هم برای شما خوابی راحت به ارمغان می‌آورد و هم از مغز شما که در حال خواب در آسیب‌پذیرترین حالت خود قرار دارد در مقابل امواج مخرب نامرئی الکترومغناطیسی که ندانسته در محاصره‌ی آن‌ها قرار گرفته‌ایم مراقبت می‌کند. داشتن خوابی عمیق و بدون پارازیت و اختلال می‌تواند علاوه بر بهبود میگرن، روی عملکرد مغز شما، احساس تندرستی و کیفیت زندگی شما تاثیر زیادی بگذارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار