بازدید 6361

روسیه تهدید به تحریم لبنان را غیرسازنده خواند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تلاش برخی کشور‌ها برای تاثیرگذاری بر فرایند‌های سیاسی لبنان و تهدید به اعمال تحریم‌ها علیه این کشور انتقاد کرده و ان را غیرسازنده خواند.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ 17 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا روز شنبه در بیانیه‌ای که در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، گفت: فعالیت باثبات و موثر همه مراجع حکومتی لبنان را ضامن تامین حق حاکمیت و تمامیت ارضی آن می‌دانیم که روسیه همواره از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: دعوت به حل همه مسائل سیاسی حاد لبنان توسط طرف‌های لبنانی و از طریق قانونی و با گفتگو برای یافتن سازش عمومی بدون مداخله خارجی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تلاش برخی بازیگران خارجی برای سرعت بخشیدن به فرآیند‌های سیاسی داخلی لبنان از طریق تهدید به بکارگیری تحریم را غیرسازنده می‌دانیم.

زاخارووا با اشاره به اینکه حریری دو روز پیش از مقام نخست وزیر لبنان کناره گیری کرده است، ابراز امیدواری کرد که با رایزنی میشل عون رئیس جمهوری لبنان با نمایندگان جناح‌های پارلمان این کشور، در مورد نامزد جدید برای مقام نخست وزیر لبنان توافق حاصل شود.

سعد حریری وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، به رغم آنکه لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت در لبنان شد و وی از این مقام کناره گیری کرد.

سعد حریری با تصویب پارلمان لبنان و تایید میشل عون رییس جمهوری این کشور برای چهارمین بار مکلف به تشکیل کابینه شد.

در تازه‌ترین دخالت‌ها در امور داخلی لبنان نیز جان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه دوشنبه شب گفته بود: کشور‌های اتحادیه اروپا با اجماع سیاسی به این توافق رسیدند که یک چارچوب قانونی برای اعمال تحریم‌های پیش از پایان ماه جاری میلادی؛ یعنی پیش از سالگرد انفجار بندر بیروت وضع کنند.

همزمان با این رویداد، نیز «ولید البخاری» سفیر عربستان در بیروت روز دوشنبه با «دورتی شیا» سفیر آمریکا و «آن گریلو» سفیر فرانسه در بیروت دیدار و درباره لبنان گفتگو کرده است.

بسیاری از ناظران و کارشناسان سیاسی منطقه، دخالت‌های خارجی در مسیر تشکیل دولت را از مهمترین عوامل مشکل آفرین لبنان می‌دانند که فرانسه به همراه آمریکا و عربستان بیشترین نقش را در افزایش این مشکلات ایفا کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر